Geboorte cadeau

02-10-2019 13:12 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een geboorte ‘iets’ dat je aan de muur op kunt hangen waar de naam, lengte en gewicht op staat van de baby. Je hebt wel geboorte posters waarbij je een schets ziet van de baby op schaal. Maar je moet toch ook iets anders hebben dan een poster? Bijvoorbeeld een steen of iets. Hebben jullie misschien een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat ook leuk is voor later. Zorg voor een mooie map en stop daar een aantal kranten van de geboortedag in.
- lokale krant
-landelijke krant
-internationale krant

En wat leuk is een “baby’s eerste jaar” boek/ album waar de ouders alle vorderingen en hoogtepunten kunnen bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een stoffen naamslinger om aan de muur of deur op te hangen cadeau gedaan aan vrienden (ze wilden deze zelf ook graag hebben). Dus de letters zijn dan van een stofje dat je zelf kunt uitkiezen en worden gevuld, zodat je echt 3D letters hebt zeg maar. Aan weerszijden kan er ook nog een knuffeltje hangen.
Wie weet kun je dan daar ook datum en gewicht op laten zetten, deze mevrouw maakt ze zelf.
Ik kan je wel een linkje sturen van haar website in een PB als je dat leuk vindt?
Valentijn101 schreef:
02-10-2019 14:53
Wat ook leuk is voor later. Zorg voor een mooie map en stop daar een aantal kranten van de geboortedag in.
- lokale krant
-landelijke krant
-internationale krant

En wat leuk is een “baby’s eerste jaar” boek/ album waar de ouders alle vorderingen en hoogtepunten kunnen bijhouden.
Ja die heb ik ook voor beide kinderen. Ik wilde ze zo graag hebben, maar heb er nooit een letter in geschreven :proud:
Ik hoor overigens ook wel vaker dat die boeken ergens in een hoek verdwijnen en nooit gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Houten muziekdoosje met naam e.d. erin gegraveerd. Hebben wij gekregen voor dochter, erg mooi en wordt bovendien dagelijks gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! Ik heb weer inspiratie gekregen 😊. Zitten leuke ideeën tussen.
Een gepersonaliseerd borduurwerk is leuk voor aan de muur.

Hierbij voorbeelden:
https://irisborduurt.nl/custom-borduurwerk-bestellen/

https://www.etsy.com/nl/shop/RedWorkSti ... p_redirect

https://www.etsy.com/nl/shop/TheSewingA ... =647852481
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
02-10-2019 15:17
Ja die heb ik ook voor beide kinderen. Ik wilde ze zo graag hebben, maar heb er nooit een letter in geschreven :proud:
Ik hoor overigens ook wel vaker dat die boeken ergens in een hoek verdwijnen en nooit gebruikt worden.
De winteravonden komen er weer aan. Warme chocolademelk maken, speculaasje er bij en gewoon aan beginnen. ;-)
Valentijn101 schreef:
05-10-2019 11:41
De winteravonden komen er weer aan. Warme chocolademelk maken, speculaasje er bij en gewoon aan beginnen. ;-)
Nou de oudste is inmiddels 3, ik weet heel veel dingen echt niet meer :proud:
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn neefje werd geboren, heb ik hem het traditionele familiecadeau gegeven: een zilveren kinderbestek met zijn initialen erin gegraveerd. Ik heb hier nog mijn eigen zilveren kinderbestek, dat van mijn moeder en dat van mijn oma.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
De lampen met naam van het houtlokael zijn heel leuk 👍
Alle reacties Link kopieren
https://studioperspective.nl/shop/kinde ... aampuzzel/

Deze naampuzzel heb ik gegeven als kraam cadeau voor mijn neefje, en mijn toen 3 jarige nichtje heb ik er ook gelijk een gegeven. Niet om aan de muur te hangen en ook niet alle gegevens, maar ik vind het een erg mooie puzzel en leuk om neer te zetten de eerste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
02-10-2019 15:17
Ja die heb ik ook voor beide kinderen. Ik wilde ze zo graag hebben, maar heb er nooit een letter in geschreven :proud:
Ik hoor overigens ook wel vaker dat die boeken ergens in een hoek verdwijnen en nooit gebruikt worden.
Dit idd!
Vréselijk dat soort boeken.
Net zoals die 9-maanden boeken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
06-10-2019 19:58
https://studioperspective.nl/shop/kinde ... aampuzzel/

Deze naampuzzel heb ik gegeven als kraam cadeau voor mijn neefje, en mijn toen 3 jarige nichtje heb ik er ook gelijk een gegeven. Niet om aan de muur te hangen en ook niet alle gegevens, maar ik vind het een erg mooie puzzel en leuk om neer te zetten de eerste tijd.
Die is leuk!
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
06-10-2019 21:07
Die is leuk!
Inderdaad ja!

Van die negen maanden-boeken... ik zie wel mensen die er mee bezig zijn, maar ik weet het niet, ik ben er nooit zo goed in geweest of zo. Vond het niet boeiend. Voelde me wel licht ontaard. Maar ik ben sowieso geloof ik vrij nuchter mbt mijn kinderen.
Die puzzel is mooi zeg!

Die invulboeken heb ik wel en gebruik ze ook. Bij de eerste ook gedaan.

We kregen zon geboortebord van hout . Superlief hoor dat je speciaal iets voor m'n zoontje hebt laten maken maar als ontwerper krijg ik echt jeuk van hoe deze er vaak uit zien. Mensen die dat dan voor de leuk maken in 3 verschillende lettertypes ofzo. Echt jammer dat hang ik dan niet graag op.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
07-10-2019 20:21
Die puzzel is mooi zeg!

Die invulboeken heb ik wel en gebruik ze ook. Bij de eerste ook gedaan.

We kregen zon geboortebord van hout . Superlief hoor dat je speciaal iets voor m'n zoontje hebt laten maken maar als ontwerper krijg ik echt jeuk van hoe deze er vaak uit zien. Mensen die dat dan voor de leuk maken in 3 verschillende lettertypes ofzo. Echt jammer dat hang ik dan niet graag op.
Die verschillende lettertypes vallen verder niemand op. Geef de mensen (en vooral vrouwen) de kost die in hun handschrift al geen onderscheid meer weten tussen hoofdletters en kleine letters. Als je een vrouwelijke collega van me zou vragen bijv. het woord waterlelie op te schrijven, ziet dat er zo uit: wATeRLeLie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
09-10-2019 19:45
Die verschillende lettertypes vallen verder niemand op. Geef de mensen (en vooral vrouwen) de kost die in hun handschrift al geen onderscheid meer weten tussen hoofdletters en kleine letters. Als je een vrouwelijke collega van me zou vragen bijv. het woord waterlelie op te schrijven, ziet dat er zo uit: wATeRLeLie.
Verder vast niemand nee, maar mij wel 😆. Maar zoals ik al zei ik vind t verder heel lief hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven