(geboorte)Tens pijnbestrijding, wie kent dit?
donderdag 21 augustus 2008 om 09:57
donderdag 21 augustus 2008 om 10:16
Ja, er is info te vinden via google, maar er is vooral veel te vinden van bedrijven die geld verdienen aan dat ding, of particulieren die hem willen verkopen.
Ik heb nog maar 1 ervaring gevonden van een vrouw, en die vind ik wel heel positief (wordt door een vriendin gebeld tijdens een moeilijke bevalling en ze brengt dat ding en meteen gaat die bevalling van een leien dakje) oftewel: ik ben wat sceptisch.
vandaar dat ik me afvraag of er misschien hier vrouwen zijn die ervaring hiermee hebben...
Ik heb nog maar 1 ervaring gevonden van een vrouw, en die vind ik wel heel positief (wordt door een vriendin gebeld tijdens een moeilijke bevalling en ze brengt dat ding en meteen gaat die bevalling van een leien dakje) oftewel: ik ben wat sceptisch.
vandaar dat ik me afvraag of er misschien hier vrouwen zijn die ervaring hiermee hebben...
donderdag 21 augustus 2008 om 10:38
Ik heb ervaring.
Ben 3 weken geleden bevallen met de geboortetens.
Het was mijn 3e bevalling en ik had bij de vorige 2 enorme rugweeen. Was bang dat ik het bij de 3e ook zou hebben, dus heb ik gezocht naar pijnbestrijding, zo kwam ik uit op de geboortetens.
Ik heb tijdens de bevalling niet 1 rugwee gevoelt.. Maar ik weet dus ook niet of ik ze wel gehad heb.. Ben er dus wel positief over.. ondanks dat ik niet weet of de tens daadwerkelijk geholpen heeft.
Als je meer wilt weten, zeg je het maar.
Ben 3 weken geleden bevallen met de geboortetens.
Het was mijn 3e bevalling en ik had bij de vorige 2 enorme rugweeen. Was bang dat ik het bij de 3e ook zou hebben, dus heb ik gezocht naar pijnbestrijding, zo kwam ik uit op de geboortetens.
Ik heb tijdens de bevalling niet 1 rugwee gevoelt.. Maar ik weet dus ook niet of ik ze wel gehad heb.. Ben er dus wel positief over.. ondanks dat ik niet weet of de tens daadwerkelijk geholpen heeft.
Als je meer wilt weten, zeg je het maar.
donderdag 21 augustus 2008 om 11:13
Ik had hem zelf wel in huis gehaald (kan via de verzekering vergoed worden moet je maar even op de site van TENS kijken) maar heb hem uiteindelijk niet gebruikt omdat ik aan de CTG moest (kan schijnbaar storen op elkaar ofzo).
Ga bij mijn 2e bevalling hem weer aanvragen, het kost me niets en je weet maar nooit of je er wat aan hebt!
Ga bij mijn 2e bevalling hem weer aanvragen, het kost me niets en je weet maar nooit of je er wat aan hebt!
donderdag 21 augustus 2008 om 12:12
Hoi ik heb de tens gebruikt bij mijn 3e en 4e bevalling ( ik heb 4 prachtige dochters) en ik vond het een geweldig ding! Je hebt het idee (het zit dus ook wel een beetje tussen je oren..) dat je zelf iets kan doen tegen de pijn. Ik drukte elke keer als de wee opkwam op de knop en door de prikkeling van het tens-apparaat wordt je aandacht verplaatst van de weeenpijn naar die andere rare prikkelende pijn.Je kan de sterkte zelf instellen en dat is erg prettig.Vooral tijdens de ontsluitingsperiode heeft het mij goed geholpen,maar bij het laatse stukje en tijdens de persweeen(die láng zo erg niet zijn als de ontsluitingsweeen) merk je weinig meer van het effect van de tens,maar als je mazzel hebt is dan het ergste deel al voorbij! Absoluut het proberen waard dus,want verder zijn er eigenlijk weinig andere mogelijkheden om toch zelf de regie in handen te houden.Heel veel sterkte en ik wens je een goede bevalling toe!
donderdag 21 augustus 2008 om 22:59
bij mij werkte hij niet maar misschien heb ik hem te laat aan gezet omdat ik ineens naar het ziekenhuis mocht en de weeen van het een op het andere moment erg sterk werden en ik het er niet bij kon hebben op dat moment en heb daarna onder de douche gestaan waar hij ook niet aan kan... maar ik heb geen rugweeen gehad geloof ik...

donderdag 21 augustus 2008 om 23:07
Ik heb de Tens om gekregen in het ziekenhuis tijdens de geboorte van mijn 2de. Ik vond het vreselijk. De pijn verspeide meer over mijn rug. Daardoor kon ik er niets mee. Ik vond het veel meer overweldigend dan de gewone rugpijn.
Dat prikkelende gevoel voelde doof. maar daar kwamen nog steeds die pijnlijke rugweeen doorheen.
Vreemd genoeg wilde ik de zuster die hem om had gedaan niet kwetsen?!?!!? dus heb ik hem omgelaten tot ze weg was en toen tegen een andere zuster gezegd dat ik hem niet wilde. Idioot eigenlijk he.
Dat prikkelende gevoel voelde doof. maar daar kwamen nog steeds die pijnlijke rugweeen doorheen.
Vreemd genoeg wilde ik de zuster die hem om had gedaan niet kwetsen?!?!!? dus heb ik hem omgelaten tot ze weg was en toen tegen een andere zuster gezegd dat ik hem niet wilde. Idioot eigenlijk he.
vrijdag 22 augustus 2008 om 08:18
hallo allemaal,
bedankt voor de reacties: ik denk dat ik maar moet kijken of de verzekering hem vergoed, proberen kan altijd toch?
@geneva: wat vervelend dat je niet durfde te zeggen dat je het niet wilde... een bevalling lijkt me al zwaar genoeg zonder dat je je druk moet maken over wat andere mensen denken.
ik lees wel dat het vooral voor rugweeen bedoeld is, toch?
bedankt voor de reacties: ik denk dat ik maar moet kijken of de verzekering hem vergoed, proberen kan altijd toch?
@geneva: wat vervelend dat je niet durfde te zeggen dat je het niet wilde... een bevalling lijkt me al zwaar genoeg zonder dat je je druk moet maken over wat andere mensen denken.
ik lees wel dat het vooral voor rugweeen bedoeld is, toch?
maandag 26 januari 2009 om 23:19
Movamoba, net zoals wat Beebalooba zegt je hebt het idee dat je zélf de regie in handen houd met Tens.
Op de TENS zit een schakelaar waar je de intensiteit van de prikkels die TENS veroorzaakt mee kan regelen.
Zo'n TENS apparaatje gaf mij het gevoel dat ik zélf mijn weeen onder controle had en dit niet zomaar als een golf aan kwam rollen....opkwam én erger werd.
Ik kon met de schakelaar de heftigheid van de TENS-prikkels zelf regelen van 1 t/m 9 tijdens een wee.
Wat ik deed was de TENS al hoger zetten ook al was de wee nog niet op z'n pijnlijkst.
Op de één of andere manier kon ik die TENSprikkels beter handelen omdat ik hem zelf veroorzaakte. Als de wee daarna er achteraan komt was het re-de-lijk te doen.
Met TENS bevallen betekent dus niet een pijnloze bevalling. Totaal niet.
Ik lag overigens ook aan een CTG. Geen problemen hiermee.
En ik weet ook niet welke weeen ik had.
Ik ben nu weer zwanger en ga TENS opnieuw gebruiken. Naast yoga..
Op de TENS zit een schakelaar waar je de intensiteit van de prikkels die TENS veroorzaakt mee kan regelen.
Zo'n TENS apparaatje gaf mij het gevoel dat ik zélf mijn weeen onder controle had en dit niet zomaar als een golf aan kwam rollen....opkwam én erger werd.
Ik kon met de schakelaar de heftigheid van de TENS-prikkels zelf regelen van 1 t/m 9 tijdens een wee.
Wat ik deed was de TENS al hoger zetten ook al was de wee nog niet op z'n pijnlijkst.
Op de één of andere manier kon ik die TENSprikkels beter handelen omdat ik hem zelf veroorzaakte. Als de wee daarna er achteraan komt was het re-de-lijk te doen.
Met TENS bevallen betekent dus niet een pijnloze bevalling. Totaal niet.
Ik lag overigens ook aan een CTG. Geen problemen hiermee.
En ik weet ook niet welke weeen ik had.
Ik ben nu weer zwanger en ga TENS opnieuw gebruiken. Naast yoga..
woensdag 5 augustus 2009 om 06:11