Gedrag 6 jarige

27-04-2011 14:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen paaswekend had ik mijn beste vriendin met haar nieuwe vriend en zijn zoontje van 6 te logeren.

ik heb niet zoveel ervaring met kinderen dus ik wil een aantal dingen aan jullie vragen.

Dit zoontje woont normaal bij zijn moeder en de vader ziet hem om het weekend.Nu heb ik net ene baby gekregen dus dit jongetje vroeg mij of ik deze baby van jezus had gekregen. Ik legde uit dat ik de baby van mijn partner had gekregen.( ben niet gelovig)

Hij snapte dat maar bleef volhouden dat zijn eigen vader Jezus was en dat de vriend van mijn vriendin alleen was om te logeren want zo had mama dat aan hem verteld.

Hij loopt ook met kaartjes als Jezus is het licht in zijn zak trouwens.

Verder hoorde ik hem met zijn moeder aan de telefoon en hij vroeg haar op een zeer gebiedende toon:

Waar ben je? Wie hoor ik daar lachen? Wat doe je?

Ook toen ik hem vroeg of hij het goed kon vinden met zijn moeders nieuwe man werd hij boos.

Hij zei dat die man weg moet en dat zijn moeder geen kind mag van hem !

Daarnaast plast hij ook nog in bed en wil hij alleen maar tv kijken. Niks geen kleuren oid.

Is dit allemaal normaal of is dit erg vreemd gedrag.

Mijn vriendin vind het wel erg moeilijk allemaal merk ik.En ik wil haar graag steunen maar door mijn weinige ervaring met kinderen van deze leeftijd wet ik niet zo goed wat ik er van moet zeggen.
Tja, als er al een probleem is, is het een probleem van de ouders van dit kind en jij en ook je vriendin zijn dat niet.

Of het raar gedrag is of niet... kan, maar hoeft niet perse. Een kind van 6 met de klap van een scheiding in het verleden kan best afwijkend gedrag hebben. Maar echt rare dingen schrijf je niet op. Bedplassen is echt nog heel normaal bij jongens van 6. Dat hij zoiets zegt over man van moeder, kan ook eens een keer.Alleen tv willen kijken: ook niet gek. Jezus als je vader zien is een beetje gek, maar ach, als hij beweert had dat hij een prins was en met een speelgoedzwaard liep te slepen, dan was het weer zo niet gek toch?

Mocht het kind echt problemen hebben, dan kun je dat als persoon zonder kinderervaring niet beoordelen na een nachtje logeren. Als ze zich op school en de ouders zich ook zorgen maken, dan wordt het pas een ander verhaal.

Kortom: het is niet jouw zaak.
Het is wel vreemd allemaal maar wat wil je met de eventuele antwoorden die je hier krijgt? Als we zeggen dat het niet spoort of juist normaal is, wat doe je dan met die info?

Jij kunt je niet hier in gaan mengen. Dit is een zaak van dat kind en zijn ouders. Zelfs jouw vriendin hoor zich hier niet mee te bemoeien. En een simpele oplossing is hier ook niet voor. Dus die vriend van jouw vriendin zal dit toch zelf moeten oplossen, en weet jij uberhaupt wat zijn gedachten hierover zijn?
Puur en alleen op wat ik hier lees zou ik zeggen: er is iets mis met de ouders van dat kind. Maar goed, het kan dus ook heel anders in elkaar zitten.
Het is zoals het is
Even ter verduidelijking.

De ouders zijn uit elkaar gegaan 4 maand na zijn geboorte en het jongetje zit op speciaal onderwijs en de moeder staat onder toezicht.

De vader is niet blij met het hele verhaal en probeert voogdij te krijgen.

Dit had ik net even moeten vermelden sorry.

Mijn vriendin is erg serieus met deze man dus ze zal in de toekomst en nu al mijn steun kunen gebruiken want ze praat nu ook met mij over deze situatie.
Wanneer hij op het spec. onderwijs zit en moeder onder toezicht staat van jeugdzorg moet jij je er helemaal niet mee bemoeien.

Als het manneke weer komt zou ik hem lekker verwennen en hem meenemen naar buiten.

Bovendien zou ik aan mijn vriendin vragen hoe je dit ventje moet benaderen als jij er moeite mee hebt.

Verder kun jij je vriendin enkel een luisterend oor bieden, dat is voldoende.
quote:2Italy2 schreef op 27 april 2011 @ 15:16:

Verder kun jij je vriendin enkel een luisterend oor bieden, dat is voldoende.Eens!
Het is zoals het is
quote:2Italy2 schreef op 27 april 2011 @ 15:16:

Wanneer hij op het spec. onderwijs zit en moeder onder toezich

t staat van jeugdzorg moet jij je er helemaal niet mee bemoeien.

Het gaat niet om bemoeien! Ik kan niks oplossen dat weet ik!

Ik wil haar graag steunen want zij vind het moeilijk.

Ze zit nu tussen twee exen die kiften en de moeder van het jongetje is nogal hysterisch aangelegd ( belt midden in de nacht aan bv)

Mijn vriendin belt mij hierover om haar hart te luchten.

Als het manneke weer komt zou ik hem lekker verwennen en hem meenemen naar buiten.

Hij heeft ook een erg leuk weekend gehad hoor! Het was gelukkig erg mooi weer en de speeltuinen open! Bovendien zou ik aan mijn vriendin vragen hoe je dit ventje moet benaderen als jij er moeite mee hebt.

Verder kun jij je vriendin enkel een luisterend oor bieden, dat is voldoende.
Goed dat vriendin jou belt om haar hart te luchten. Lief van jou dat je luistert. Meer kun je niet doen helaas.
Het is zoals het is
Ok, dit verandert de zaak wel. Het kind heeft dus weldegelijk afwijkend gedrag, anders zou ie niet op zo'n school zitten. Daarbij heeft hij ook nog een ingewikkelde moeder.

Tja, als vriendin van de nieuwe partner van vader, kun je alleen maar naa r je vriendin luisteren. Steunen dmv tips geven over opvoeding zal geen zin hebben van jou kant waarschijnlijk. Luisteren en begrijpen dat het zwaar voor haar is wel.
Dat bedplassen kan natuurlijk, veel kinderen hebben dat. Over Jezus en dat dat zijn vader is, zou ik luchtig zeggen...Oh, ik dacht dat hij Klaas of Piet of Jan whatever heette? Als tegenhanger voor die jezus plaatjes geef je hem knikkers of zoiets.
Je kan naar je vriendin luisteren en dingen met haar en het jongetje gaan doen die andere kinderen van die leeftijd ook doen. Waarschijnlijk moet ze zelf heel actief meedoen omdat hij dat vanuit zijn moeder niet heeft meegekregen om iets zelf te doen en hem voor de tv parkeert (?).

Als ze om tips vraagt kan je haar misschien verwijzen naar de afleveringen van The Nanny, (supernanny?). Niet alles is toepasbaar en relevant, maar laat wel verschillende manieren zien om om te gaan met een ongewenste situatie thuis die voor haar en haar vriend toepasbaar zijn?
Het is nogal relevant dat het kind op speciaal onderwijs zit. Dan is het misschien helemaal niet realistisch om "normaal' gedrag te verwachten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven