Geen carnaval school

14-02-2012 15:31 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochtertje is in november vier geworden en dit is dus ook het eerste schooljaar dat ik op deze school "beleef". Het is een openbare school. Ik ben zelf geen carnavalvierder maar dochterlief had bij papa al veel gehoord over verkleed naar school gaan. Echter hoor ik net van de juf dat er niks aan carnaval gedaan zal worden. Ik sta hier toch wel een beetje beduusd van te kijken.
Laat carnaval alsjeblieft blijven waar het vandaan komt...
Winter is coming...
@ origami ehm nee zo moet je het niet zien haha

maar zo:

respect voor andere levensbeschouwingen

nadruk op kritisch denken en het komen tot een weloverwogen oordeel op basis van vrijwilligheid

het bieden van een ononderbroken ontwikkelingsproces, afgestemd op de talenten en mogelijkheden van de individuele leerling

ontwikkeling van de gehele mens, zowel emotioneel als verstandelijk

het verwerven van de nodige kennis en sociale, culturele en lichamelijke vaardigheden

uitgaan van het feit dat kinderen opgroeien in een multiculturele samenleving.

Soort van openbare school, maar dan anders.
quote:beetjegek schreef op 14 februari 2012 @ 16:09:

@ origami ehm nee zo moet je het niet zien haha

maar zo:

respect voor andere levensbeschouwingen

nadruk op kritisch denken en het komen tot een weloverwogen oordeel op basis van vrijwilligheid

het bieden van een ononderbroken ontwikkelingsproces, afgestemd op de talenten en mogelijkheden van de individuele leerling

ontwikkeling van de gehele mens, zowel emotioneel als verstandelijk

het verwerven van de nodige kennis en sociale, culturele en lichamelijke vaardigheden

uitgaan van het feit dat kinderen opgroeien in een multiculturele samenleving.

Soort van openbare school, maar dan anders.Nou, het wordt er alleen maar beter op! Bedankt voor je uitleg, de Nutsschool komt zeker in aanmerking voor mijn (nog niet bestaande) kinderen. (En dan hoop ik stiekum toch nog op die leraar met een helicopter op zn petje..)
Utrecht is niet echt een typische 'katholieke' provincie. Dus ik vind het niet raar. Als je in Brabant, Limburg, Overijssel of Gelderland (laatste 2 provincies sommige delen) had gewoond is het een ander verhaal.

Ik ben in een van die provincies opgegroeid en op mijn openbare basisschool werd wel gecarnavald.
quote:peuterjuf schreef op 14 februari 2012 @ 16:02:

[...]

NIET in de Noordelijke provincies???

Er zijn hier in de omgeving best grote optochten met duizenden bezoekers.Ik denk dan aan Barger Oosterveld,Barger Compascuum en niet te Vergeten Ter Apel.

De basisscholen gaan bij ons in het dorp zelfs mee met eigen carnavalskarren

echt apart....!

Nou, laat ik het aanpassen dan: in de Randstad in ieder geval niet, tenzij de school katholiek is denk ik.

Ik vind carnaval echt geen nationaal feest, maar een regionaal feest.
Noem eens wat Uteregse carnavalsliedjes dan?
'Er stoat een poard in de geng' ?

Edit: ik kom niet uit Utreg, dus klopt misschien niet helemaal...
Of ' en met die haandjes de lug in'
..
Ik woon in de Randstad en vroeger (25 jaar geleden) werd er op mijn openbare basisschool wel aandacht besteed aan carnaval. Verkleed naar school, superleuk vond ik dat.
quote:ster89 schreef op 14 februari 2012 @ 16:14:

Noem eens wat Uteregse carnavalsliedjes dan? Bloemetjesgordijn.
Even serieus: zo'n NUTSschool lijkt me ook wel wat. Ga ik onthouden, mocht ik ooit kinderen krijgen.
Even aan het googlen gegaan.

http://www.nutsscholenbre ... b/over-onze-nuts-scholen/

( willekeurig)

Het is mij stuk duidelijker wat nutsschool is.
quote:redband schreef op 14 februari 2012 @ 16:29:

[...]

Bloemetjesgordijn.mochten ze willen, zo brabants als wat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 14 februari 2012 @ 16:34:

[...]

mochten ze willen, zo brabants als watWilde gewoon een carnaval nr neerzettn
quote:gemini2011 schreef op 14 februari 2012 @ 16:20:

Of ' en met die haandjes de lug in'Echt oeteldonks
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Yael1980 schreef op 14 februari 2012 @ 15:31:

Hallo,

Mijn dochtertje is in november vier geworden en dit is dus ook het eerste schooljaar dat ik op deze school "beleef". Het is een openbare school. Ik ben zelf geen carnavalvierder maar dochterlief had bij papa al veel gehoord over verkleed naar school gaan. Echter hoor ik net van de juf dat er niks aan carnaval gedaan zal worden. Ik sta hier toch wel een beetje beduusd van te kijken.Ze mist anders niks.
quote:ronniemitchel schreef op 14 februari 2012 @ 16:45:

[...]

Ze mist anders niks.Dat vind jij, ik vond het vroeger heel erg leuk om me te verkleden voor o.a. de carnaval. En mijn dochter gaat mee naar de kindercarnaval met mijn schoonzusje en zwager en dat vind ze fantastisch. Lekker met confetti gooien en dansen op die hoempapamuziek. Ze wordt er niet slechter van in ieder geval.
Op de openbare school van mijn dochter vieren ze wel carnaval, en dat vind ik dan weer belachelijk... ;)
Heel logisch dat er op een school in Utrecht geen Carnaval wordt gevierd.

Je kunt wel zelf een verkleedfeest organiseren.

Carnaval vind ik voor bepaalde delen van NL. Niet voor jouw provincie. 3 oktober Leidens Ontzet, vieren ze toch ook niet in Den Bosch..
Nog nooit in de bollenstreek geweest met carnaval?
Hier in het dorp (zuiden van Limburg) 3 openbare basisscholen en 1 katholieke. En ze vieren alle 4 carnaval. Lopen ook alle 4 mee in de kinderoptocht.

Naar de katholieke basisschool ben ik zelf geweest toen ik klein was en daar hadden we de vrijdag voor carnaval (en voor de voorjaarsvakantie) een optocht met de school en daarna feest op school.

Op één van de openbare basisscholen loop ik nu stage en daar wordt ook gewoon carnaval gevierd en hebben ze donderdagavond een carnavalsavond. En carnaval wordt gewoon carnaval genoemd.
quote:nessemeisje schreef op 14 februari 2012 @ 16:48:

[...]

Dat vind jij, ik vond het vroeger heel erg leuk om me te verkleden voor o.a. de carnaval. En mijn dochter gaat mee naar de kindercarnaval met mijn schoonzusje en zwager en dat vind ze fantastisch. Lekker met confetti gooien en dansen op die hoempapamuziek. Ze wordt er niet slechter van in ieder geval.Ik zorg er voor dat wij donderdag as. alle boodschappen in huis heb zodat ik vanaf donderdag (16 feb) tm woensdag a.s niet meer tussen alle bezopen randdebiellen hoeft te lopen , nee idd ze leren er niks slechts van , maar iets goeds nu ook niet bepaald.
quote:swimkim schreef op 14 februari 2012 @ 17:13:

Hier in het dorp (zuiden van Limburg) 3 openbare basisscholen en 1 katholieke. En ze vieren alle 4 carnaval. Lopen ook alle 4 mee in de kinderoptocht.

Naar de katholieke basisschool ben ik zelf geweest toen ik klein was en daar hadden we de vrijdag voor carnaval (en voor de voorjaarsvakantie) een optocht met de school en daarna feest op school.

Op één van de openbare basisscholen loop ik nu stage en daar wordt ook gewoon carnaval gevierd en hebben ze donderdagavond een carnavalsavond. En carnaval wordt gewoon carnaval genoemd.Je ontkomt hier in het zuiden er gewoon niet aan, zelfs het openbaar vervoer rijd veel later en openbare gebouwen zijn gesloten vanwege het carnaval .
quote:ronniemitchel schreef op 14 februari 2012 @ 17:16:

[...]

Ik zorg er voor dat wij donderdag as. alle boodschappen in huis heb zodat ik vanaf donderdag (16 feb) tm woensdag a.s niet meer tussen alle bezopen randdebiellen hoeft te lopen , nee idd ze leren er niks slechts van , maar iets goeds nu ook niet bepaald.

Op school lopen geen bezopen figuren rond, mag ik aannemen.

Zat educatiefs met volksfeesten te doen op school hoor: stukje geschiedenis, muziek, beeldende vorming, sociale vaardigheid etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven