Gemiddelde kosten baby-uitzet?

20-06-2011 14:42 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel (spaar)geld hebben jullie nodig gehad om de uitzet voor jullie baby (etc.) te kopen?

De één zegt dat je met ¤ 1000 en een beetje slim inkopen doen een heel eind komt, de ander zegt dat je zeker wel ¤ 3000 nodig hebt! Ook het Nibud heeft zo een berekening. Het is natuurlijk afhankelijk van het feit of je veel krijgt, hoe luxe je alles wilt..maar afgezien daarvan. Wat heb je in ieder geval nodig voor een 'gemiddelde basis uitzet'?
quote:tatlitatli schreef op 20 juni 2011 @ 15:05:

[...]

Ja een bugaboo kost bıjna 1000 euro ıncl. alle toebehoren maar dıe hoef je toch nıet kopen? Ik vınd het nıet eens mooı en er zıjn plenty andere goede wagens dıe veel mınder kosten. Ik heb zelf een nıeuwe Quınny Buzz met alle toeters en bellen gekocht voor 295 euro, ın een magazıjnsale (kleur van het jaar ervoor). Was een of andere babyzaak ın Veenendaal, Babymax geloof ık en het was twee zomers geleden, wellıcht ıs het dıt jaar weer?wow dat is goedkoop, wij hadden ook quinny buzz, zwarte uitvoering maar was veel duurder.
En wat eten, kleding en badspulletjes ed betreft was ik (en dochter toen ook!) heel makkelijk. kleertjes kocht ik vooral bij de wibra of zeeman dat kost heel weinig, nadeel is wel dat ik daardoor veel te veel kocht en nog steeds koop.

badschuim ed kocht ik toen vaak het goedkope merk van de kruidvat en toen dochter over ging voldeed fv van bonbebe prima, ze dronk uit elke fles maar het beste uit difrax flessen maar dat geld kon er dus ook makkelijk vanaf. En luiers van de lidl voldeden prima, zelfs beter dan pampers maar dat verschilt uiteraard per kind
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ja ik heb als voorbeeld een stel wat inderdaad alles nieuw heeft gekocht én een dure smaak heeft! Zij gaven aan dat het ¤ 3000 zou kosten..dus toen dacht ik bye bye kinderwens voor de komende tijd. Ik vind het leuk om mooie dingen te kopen, maar die hoeven niet bij voorbaat van een bepaald merk te zijn. Als alle kinderen in dezelfde kleren lopen zou ik ook niet leuk vinden. Maar dat dik doen met de merken etc. die je kunt kopen daar heb ik de grootste hekel aan..
Denk ook wel dat er een middenweg is hoor, althans daar zou ik mijzelf in plaatsen.
Maar het is ook zo persoonlijk. Misschien krijg je wel iets van je ouders (niet automatisch van uitgaan natuurlijk). En dat kan dan weer wat compenseren met andere uitgaven. Daarom hebben wij ook voor de PF Bugaboo gekozen, omdat we de wagen het fijnst vonden rijden en het design gewoon erg leuk vonden.

Hadden we de kamer zelf moeten betalen hadden we echt wel ergens op moeten beknibbelen. Dan was het of een goedkopere wagen geworden, of een goedkopere kamer van de Ikea ofzo.
Wow, wat hebben wij dan een dure baby uitzet! De meesten zitten hier rond de ¤ 1000,- lees ik, onze kinderwagen was alleen al ¤ 800,- !! Nu moet ik toegeven dat we alles helemaal nieuw gekocht hebben, dat wilden we heel graag. Tja, dan ben je idd behoorlijk duur uit. Dat compenseer ik nu weer door veel kleertjes van MP te kopen En we hebben heel veel van onze ouders gekregen.

@Georgette, dat een badje onzin is ben ik niet met je eens. Dat verschilt per persoon, wij hebben het badje wel heel veel gebruikt.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 20 juni 2011 @ 15:12:

Maar het is ook zo persoonlijk. Misschien krijg je wel iets van je ouders (niet automatisch van uitgaan natuurlijk). En dat kan dan weer wat compenseren met andere uitgaven. Daarom hebben wij ook voor de PF Bugaboo gekozen, omdat we de wagen het fijnst vonden rijden en het design gewoon erg leuk vonden.

Hadden we de kamer zelf moeten betalen hadden we echt wel ergens op moeten beknibbelen. Dan was het of een goedkopere wagen geworden, of een goedkopere kamer van de Ikea ofzo.Heb je ook helemaal gelijk in! Ben alleen benieuwd waar je ongeveer aan moet denken. Vind ¤ 3000 of ¤ 1000 echt een wereld van verschil!
Wij hebben de familie rond gevraagd, wij houden allebei van oude spullen, opknappen!

Dus alles bij elkaar heeft het ons denk ik een kleine 100 euro gekost.
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
Zow, ik zit al boven de 4k en ik moet nog 9 weken...Maar ik heb dan ook gekocht wat ik leuk vond en heb niet erg op de prijzen gelet maar aan de andere kant is ook niet alles heel luxe hoor. Ik heb bijvoorbeeld ook HEMA babykleertjes omdat ik ze gewoon leuk vond, badje en toebehoren komt ook bij de HEMA vandaan. Vooral de kinderwagen en de meubels waren duur
Het is echt per gezin anders, wat je wilt uitgeven, wat je kunt uitgeven, wat je nodig hebt, wat je gewoon wil hebben, wat je krijgt. Denk dat je daar eerst allemaal naar moet kijken.
quote:2010viva schreef op 20 juni 2011 @ 15:07:

[...]

wow dat is goedkoop, wij hadden ook quinny buzz, zwarte uitvoering maar was veel duurder.

Ik vergeet te vermelden dat de oude kleur Buzz was afgeprıjsd naar 395 maar dıe van ons had op een of andere manıer geen bıj elkaar passende reıswıeg en buggyınzet. Zal wel ıets verkeerd gegaan zıjn ooıt ın het magazıjn, vandaar nog eens 100 euro kortıng. Ik ben dan wel zo knıepıg dat het mıj nıet uıtmaakt, je gebruıkt ze nıet eens samen!

Verder hebben wıj een kamertje van Babypark van bıjna 1500 voor 495 en een maxıcosı ook daar uıt de outlet voor 90 ıpv (toen) 149 geloof ık. Ik zou zelf nooıt het volle pond betalen, aangezıen dat absoluut nıet nodıg ıs. Er zıjn zo vaak actıes en sowıeso heeft Babypark altıjd een outlet dat dat totaal overbodıg ıs.
if we all light up, we can scare away the dark...
Mooi hoor tatlitali, geeft wel een voldaan gevoel denk ik. Alles hebben wat je wilt en dan nog voor een mooie prijs. Ik ben wat dat soort dingen denk ik een te groot mieppie Wil alles dezelfde kleur etc.
Zoals al eerder geschreven je kunt het zo duur maken als jezelf wilt.

Het enige wat ik per se nieuw wilde hebben, was de maxi cosi (en later de autostoel) en matrasje voor in het ledikantje. Vervolgens kregen we best veel en hebben daardoor vrij veel nieuw spul.

Kamertje (ledikantje, kast + commode) - nieuw gekregen

Tripp trapp stoel - nieuw gekregen

Box + kleed - nieuw gekregen

Autostoel 9 - 36 kg - nieuw gekregen

Badje + standaard - nieuw gekregen

Tummy Tub - nieuw gekregen

Maxi cosi - nieuw 100 euro

Wandelwagen - mp 100 euro

Kleertjes + hydrofielen + slabben en spuugdoekjes + lakentjes en dekentjes - gedeeltelijk nieuw en mp en gedeeltelijk gekregen en gedeeltelijk gekocht denk zo'n 100 euro zelf uitgegeven

Hadden we de spullen niet gekregen waren we dus zelf meer kwijt geweest, maar hadden dan ook meer van mp gehaald.
Alles nieuw gekocht:

* Easy Walker kinderwagen (met rentepunten bij ING): 330 euro

* Wiegje: erfstuk dus gratis, daarna ledikant van Ikea: 70 euro

* commode Ikea: 115 euro

* luieremmer Hema: 7 euro

* box Babydump: 89 euro

* wipstoeltje Chicco: 27 euro

* badje: gekregen dus 0 euro.

* maxicosi autostoeltje: 99 euro

Totaal: 737 euro.

Dit zijn volgens mij alle grote dingen die je het eerste halfjaar nodig hebt. Als je onder de 1000 euro wilt blijven heb je dus nog meer dan 260 euro over voor beddengoed, hydrofielluiers, kleertjes etc. Lijkt me meer dan genoeg.

Als mensen 3000 euro willen uitgeven staat ze dat natuurlijk helemaal vrij, maar ik kan me er niets bij voorstellen.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze ervoor uit willen geven, maar ik wilde wel spullen hebben die ik ook echt mooi vind. De box bijvoorbeeld staat toch zo'n 1,5 jaar in je huis, dan wil ik wel een mooie. Die van ons was 300 euro, maar gelukkig hebben we die gekregen. Dat had idd ook veel goedkoper gekund, maar ik vond dit de mooiste. Een kinderwagen wilde ik ook absoluut niet op bezuinigen, we hebben een Teutonia gekocht (nouja eerlijk zijn, die hebben we ook gekregen ) en ik ben er nog elke dag reuzeblij mee!! Als we hem niet gekregen hadden, hadden we hem ook gekocht.
Bıj mıj heeft de box maar een paar maanden gestaan. Voor een pasgeboren baby vınd ık een box persoonlıjk nıks en toen mıjn zoon 9 maanden was begon hıj al te stappen, lekker sneu om hem dan ın de box te laten. Nou ja, ık heb gewoon nıks met boxen zeg maar...

Overıgens vınd ık alle spullen dıe ık heb gekocht ook écht mooı, of althans meer dan mooı genoeg voor de honderden euro´s kortıng dıe ık erbıj kreeg.

Ik vınd het bıjna ongelooflıjk dat ıemand meer dan het dubbele wıl neerleggen voor een andere kleur bekledıng van een kınderwagen of autostoel, maar dat zal wel aan mıj lıggen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Anderhalf jaar in de box?? Mijn kinderen (helaas...) niet hoor. Met een halfjaar was het over en uit.

Ook ik vind alles wat ik heb gekocht mooi, anders had ik het niet aangeschaft.
Hey Mundy, wij hebben ook een Teutonia gekocht/gekregen. Dat merk kom je niet zo vaak tegen, kan er ook niet echt heel veel reviews van vinden. Fijn om te horen dat ie bevalt.

Wij hebben trouwens kinderkamermeubels gekocht die meekunnen totdat ie puber is, zowel qua kwaliteit als qua design. Dat maakt de boel initieel een stuk duurder maar uiteindelijk verwacht ik de komende 15 jaar niet meer aan kindermeubels kwijt te zijn dan gemiddeld.
Ik heb 150 euro totaal uitgegeven aan meubels voor de slaap kamer incl de box voor beneden.

50 euro voor het ledikant en de comode, 50 euro voor de kleding kast en 50 euro voor de box.

tweedehands, maar maakt me geen hol uit.

We hadden nog een wiegje waar al vele generaties voor mij in hebben gelegen, deze hebben we bekleed met gordijnen van de Ikea.

Behang heb ik in de aanbieding gekocht was denk ik voor de gehele kamer 30 euro, de gordijnen voor de bekleding waren ook in de aanbieding en waren per stuk 10 euro en we hebben er drie gekocht dus ook 30 euro. Badje gekregen van mijn schoonzusje, kinderwagen gekocht tijdens de baby weken bij de Etos voor 100 euro ( 2 delige, dus eerst een kinderwagen en daarna om te bouwen tot buggy )

Dit is de weig en de comode, wel in andere stijl want deze word nu gebruikt door mijn tweede zoontje. Toen we dit voor het eerst aanschafte heb ik alles mintgroen en wit gehouden, nu is alles wit met lichtbruin

quote:cicely schreef op 20 juni 2011 @ 16:19:

Anderhalf jaar in de box?? Mijn kinderen (helaas...) niet hoor. Met een halfjaar was het over en uit.

Mijn dochter (17 maanden) zit heus niet dagelijks meer in de box. Maar ik vind het soms nog wel eens handig om haar er in te zetten, als ik even boven iets moet ophalen of spullen in de auto moet zetten als we bijvoorbeeld weg gaan. Dan hoef ik haar even niet in de gaten te houden, dus ja, hij staat hier nog steeds!

quote:Ook ik vind alles wat ik heb gekocht mooi, anders had ik het niet aangeschaft.Natuurlijk koop je niet iets wat je niet mooi vindt, maar blijkbaar heb ik een dure smaak. Overigens kunnen onze 'baby'meubels ook heel wat jaren mee hoor, ze zijn heel strak en neutraal. Daar hebben we wel rekening mee gehouden.
quote:Vl43inder schreef op 20 juni 2011 @ 16:19:

Hey Mundy, wij hebben ook een Teutonia gekocht/gekregen. Dat merk kom je niet zo vaak tegen, kan er ook niet echt heel veel reviews van vinden. Fijn om te horen dat ie bevalt.

Ja ik ben er zó blij mee! Hij is heel stevig en superwendbaar! Ik werd vorige week zelfs op straat door iemand aangesproken dat ze het zo'n geweldig mooie wandelwagen vond.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb echt niet meer betaald voor een kleur hoor. De wagen was in alle kleuren even duur, die van ons is zwart.
Het ligt er maar net aan wat je wensen zijn. Hier was de planning ook veel via mp of ikea te kopen, maar het is ons 1e kindje dus koop toch gewoon liever alles nieuw. Zit nu al met het kamertje op 550 euro en de kinderwagen is 850 (stokke xplory). Komt de maxi cosi nog bij a 175 euro. Dan nog een box, luieremmer, badje, kleertjes, luiers etc. Denk dat wij toch al snel richting die 3000 euro gaan hoor. Ook omdat het kamertje behangen moet worden enzo. Dat tikt ook aan. Maar goed, dat geld heb ik wel en ik heb het er ook graag voor over maar goed, je kan het zo gek maken als je wil dus.
quote:Mundy schreef op 20 juni 2011 @ 16:37:

[...]

Ja ik ben er zó blij mee! Hij is heel stevig en superwendbaar! Ik werd vorige week zelfs op straat door iemand aangesproken dat ze het zo'n geweldig mooie wandelwagen vond.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb echt niet meer betaald voor een kleur hoor. De wagen was in alle kleuren even duur, die van ons is zwart.

Wij hebben voor zwart, grijs en rood gekozen, was ook niets extra. Het frame is antraciet.

De meubeltjes zijn ook antraciet, dat kostte wel extra (10% ongeveer). Ik wilde gewoon heel erg graag antraciet dus had het er wel voor over.
quote:Mundy schreef op 20 juni 2011 @ 16:35:

[...] dus ja, hij staat hier nog steeds!

Wat heerlijk dat je dochter er op die leeftijd nog in wil. Ik zou dat dan ook zeker uitbuiten

Ik denk dat mijn eigen smaak vrij breed is op dit vlak. Ik houd wel van enigszins strak (dus geen tierelantijntjes) maar verder kun je met mij alle kanten op. Er zijn absoluut dure merken die ik mooier vind dan de goedkope spullen die ik heb gekocht, maar niet zo veel mooier dat ik er een veelvoud van het bedrag aan wilde uitgeven

Ik vind het in ieder geval erg interessant om te lezen hoe veel/weinig mensen hebben uitgegeven en vooral ook welke items er op de lijstjes staan.
Wij hebben de wieg overgeslagen en maar gelijk een ledikant gekocht, bij Ikea 35 euro is hardstikke stevig. Matras hebben we gekregen, maar was van de Prenatal en volgens mij rond de 100 euro. Kinderwagen was tweedehands, 110 euro, Maxicosi in december gekocht, dan komen de nieuwe modellen uit en gaan de oude in de aanbieding, de Pebble 2010 voor 129 euro.

Commode heb ik een oude kast voor gepakt die we al hadden. Aankleedkussen, kruiken, bad + standaard, hydrofiele luiers + washandjes, molton doeken allemaal bij de HEMA, totaal zo'n 100 euro.

Spuugdoekjes, beddengoed en aankleedkussenhoes bij de Wibra, 15 euro. Box bij Babydump voor 40 euro. Een hele berg kleertjes en rompertjes bij H&M, Zeeman en HEMA, ongeveer 100 euro. Luiers en luierdoekjes heb ik alvast in de aanbieding gekocht voor 40 euro (Pampers en Zwitsal). En een luiertas zag ik liggen bij Kruidvat voor 10 euro.

Totaal zo'n 700 euro aan spullen. Dan heb je ook nog het inrichten van de babykamer. Nieuwe vloer in gelegd, behangen en het plafond geverfd in blauw met wolkjes Ook gedaan voor ongeveer 150 euro.

Dus ik was voor minder dan 900 klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven