Gemiddelde kosten baby-uitzet?

20-06-2011 14:42 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel (spaar)geld hebben jullie nodig gehad om de uitzet voor jullie baby (etc.) te kopen?

De één zegt dat je met ¤ 1000 en een beetje slim inkopen doen een heel eind komt, de ander zegt dat je zeker wel ¤ 3000 nodig hebt! Ook het Nibud heeft zo een berekening. Het is natuurlijk afhankelijk van het feit of je veel krijgt, hoe luxe je alles wilt..maar afgezien daarvan. Wat heb je in ieder geval nodig voor een 'gemiddelde basis uitzet'?
Ik wacht nog even de baby experts af, maar wat ik altijd begrepen heb: je kunt het zo goedkoop maken als je wilt.

Dus keuze tussen de HEMA en merkkleding voor baby's, de uitzet via Marktplaats kopen of in een babywinkel.
Voor 1000 euro kan je alles kopen, voor 500 ook als je tweedehands geen probleem vındt. Als je lıever alles nıeuw wıl hebben, raad ık je outlets, b-keuzes, overjarıge modellen en kleuren aan.
if we all light up, we can scare away the dark...
¤1.000 minimaal? Ik zou bij God niet weten hoe ik daar aan moet komen. Wat een bedrag zeg. Ik heb zelf een deel tweedehands gekocht, en een deel nieuw. Ik was ongeveer ¤500 kwijt.

Je hebt op internet verschillende lijstjes waar de basis-uitzet op staat.
Wij waren echt klaar voor minder dan 1000 euro en hadden alles nieuw. Kamertje van Ikea maar wel een duur matrasje b.v. Met kinderwagen kwamen we trouwens wel op 1000 euro (sorry even vergeten), nieuw voor 300 euro via rentepunten van ING.

Maar op MP kun je alles wat je nodig hebt vinden en als je dan alsnog een nieuw matrasje koopt ben je echt onder de 500 klaar. Als het je echt allemaal niks uitmaakt kan het nog veel goedkoper.
quote:kriebelbeest schreef op 20 juni 2011 @ 14:48:

¤1.000 minimaal? Ik zou bij God niet weten hoe ik daar aan moet komen. Wat een bedrag zeg.

Je hebt op internet verschillende lijstjes waar de basis-uitzet op staat.Maar een kinderwagen kost toch vaak alleen al zoiets?
Wij hebben de volgende kosten gemaakt:

Kamertje (bedje, commode, kast. En wat lampjes, bakjes etc) nieuw van IKEA E700

(vriendin heeft exact dezelfde kamer 2e hands van mp voor E100)

Hydrofielen, dekentjes, luieremmer, thermometer, Wat kleertjes etc, nieuw bij hema E75

Badje gekregen E 0

Kinderwagen en maxicosi 2e hands samen E75

Misschien ben ik nog het eea vergeten, maar Wij waren rond de 1000 kwijt in totaal en hebben niet echt op de centen gelet...
En een baby maakt het echt niets uit of ze in een design wieg, of in een ledikant van de Ikea ligt..
Wij hebben voor alles zo'n ¤800,- uitgegeven. Van kleertjes tot badspullen en dekentjes, echt alles. De kinderwagen zit daar niet bij want die hebben we gekregen. De helft van de kosten van de babykamer hebben we ook gekregen anders zou het totale bedrag rond de ¤2000,- zijn.
Als ik kijk op Babydump of Babypark etc. beginnen de babykamers zo rond de ¤ 400 - ¤ 500. Dus dan is het toch niet zo gek als je aan de ¤ 1000 komt? Of kopen jullie dingen zoals de babykamer / kinderwagen etc. allemaal via marktplaats?
Het enige waar wij niet op bezuinigd hebben is een goede kinderwagen. Vind het belangrijk dattie jaaaren mee gaat. En het geluk was dat we die hebben gekregen.

Voor de rest hebben we nu alles voor onder de 500 euro.
quote:19890417 schreef op 20 juni 2011 @ 14:51:

Als ik kijk op Babydump of Babypark etc. beginnen de babykamers zo rond de ¤ 400 - ¤ 500. Dus dan is het toch niet zo gek als je aan de ¤ 1000 komt? Of kopen jullie dingen zoals de babykamer / kinderwagen etc. allemaal via marktplaats?

Marktplaats!

Hier staat nu een super mooi kamertje, 100 euro hebben we eraan uitgegeven. Hoppaaa.

Rieten wieg + standaard idem. Marktplaats 20 euro. Mooi bekleden, matrasje erbij kopen en klaar.

Het enige wat ik nieuw heb gekocht zijn kleertjes (verder krijg je ook heel veel, dus koop niet teveel), hydrofielluiers ed en een aantal verzorgingsproducten.
Ik heb bijna alles van Marktplaats. Het voordeel van baby's is dat ze het grootste deel van de tijd een beetje plat liggen en wat voor zich uitstaren, daar blijven meubels lang mooi van
quote:mevrouw_uil schreef op 20 juni 2011 @ 14:49:

[...]

Maar een kinderwagen kost toch vaak alleen al zoiets?

Gelukkig niet......ja als je designspul wilt. maar zelfs quinny heb je goedkopere opties voor. of babywalz....

tis idd. bij de eerste denk je alles nieuwe te moeten hebben (tenminste ik toen) maar nu ech nie.....een half jaar met een wagenbak van 300 euro si gewoon zonde. net als tommy hilfiger en dat soort merken ...WHY?.....omdat je status uit wilt stralen ofzo? (dat denk ik altijd dan wat is er mooier aan als er een merkje opstaat? ik vind hema bijv superleuk voor meisjes...maar dat is smaak..maar je wilt ze denk ik de kost niet geven die bergen geld uitgeven aan merkkleding voor het zicht van anderen en dan denken Kijk mij nu eens!.....

ik bespaar alleen niet op matrasjes bijv. dat wil ik als het niet hoef t ook niet tweedehands maar de rest. geen probleem.
Puck
Wij waren ongeveer ¤ 1000,- kwijt inderdaad, met een combi van nieuw (kleertjes ) en van marktplaats (bijvoorbeeld de kamer ¤ 250 en de kinderwagen, ook ¤250, de box ¤30 ) Kinderstoel was wel over de ¤200,- maar die hebben we gekregen. Maxicosi wilde ik ook persé nieuw, maar daarvan hebben we de kleur van vorig jaar gekocht, die was rond de ¤90-100 denk ik.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Onze duurste uitgave was de kinderwagen: een speciale uitgave (Paul Frank) van de Bugaboo. Kosten: zo'n 1000 euro. Maar als je geen speciale editie wilt ben je al goedkoper uit. En de Bugaboo is wel prijzig ten opzichte van andere merken. Daar kan je zeker veel goedkoper mee uit zijn.

Daarna zou het kamertje komen, die kostte nieuw in de Babyspeciaalzaak 700 euro. Maar mijn schoonouders hebben het kamertje betaald, hartstikke lief. Als jij je kamertje bij de Ikea zou gaan halen ben je goedkoper uit. Je kan het trouwens ook zo duur maken als je zelf wilt: bij de Nijhof en de Kidsfactory hebben ze Piet Hein Eek kamertjes. Tsja, daar betaal je echt meer dan 2500 euro voor.

Badje, Tummy-Tub en Maxi-Cosi heb ik gekregen van een vriendin. Mijns inziens is een badje echt onzin, onze dochter heeft alleen in de kraamweek in de Tummy Tub gezeten. Daarna ging ze altijd mee onder de douche of in bad.

Alle toebehoren zoals bedlinnen, hydrofielen, slabbetjes enzovoorts heb ik bij de Hema gehaald. Dat is niet zo duur.

Kleding kan je ook zo gek maken als je zelf wilt. Ik had rompertjes en sokjes van de Hema. Maar ik heb ook wat merkdingetjes gekocht. Het scheelt dat het kleine spul nog niet zo duur is.

Ik heb borstvoeding gegeven, dat is op zich goedkoop. Ik heb wel een consult van de lactatiekundige gehad, waarvan ik een paar tientjes zelf moest bijbetalen. En mijn kolf kostte zo'n 140 euro met startset.

Flesvoeding is prijziger, maar ook daar scheelt het weer of je voor Nutrilon gaat of het veel goedkopere huismerk van een drogist.
Mijn kinderwagen was 200 euro nieuw, de meubels voor de babykamer 100 euro van mp, een nieuw matrasje 150 euro bij leenbakker, een box 25 euro van mp, en de rest kwam van de hema, v&d, wibra etc en was denk ik zo'n 75-100 euro. De maxi cosi hebben wij gekregen dus daar heb ik geen idee van.

Nou hadden wij geen tijd en dus ook niet heel veel keuze maar wij waren wel blij met onze babykamer
Erger u niet, verwonder u slechts!
Wat wij tot nu toe hebben uitgegeven

- mooi kamertje via mp 300

- behang, verf etc 100

- positiekleding 100

- kinderwagen mp 65

-hema voedingskussenhoes, wat kleertjes etc 20

- 2 wieglakens, 2 lelikant lakens, waskussenhoes 2x , 2 onderlakens ( prenatal ) 40

- maxicosi gekregen

- stof voor de weig 60 ( mijn oma gaat hem bekleden is familiewieg

- verzorgingspullen van weleda 20

tummy tub gekregen

- badje + standaart 10 , mp

Op dit moment hebben we nog niet alles maar ik kom denk wel aan 1000 a 1500 euro

Gedeelte van ons vakantiegeld is dit jaar in ieder geval goed besteed.
Op kleertjes hoeft mijn mij geen groot logo van een duur merk te staan, maar ik vind het wel leuk als er niet nog 6 meisjes op de opvang zijn met dezelfde jas als mijn dochter. Is dat dan status? Nou, dat zij dan maar zo
Nee merkkleertjes hebben niks met status te maken in mijn geval (okee, dan heb ik het niet over Burberry Djayden, haha). Maar die new-born kleding van de Hema is nogal wijd, daar pastte mijn dochter niet goed in. Vandaar dat ik ook wel wat luierpakjes van Petit Bateau heb gekocht, dat zat veel mooier.
Hier kamertje voor ¤250,- van MP, matrasje was zo'n ¤50,- van Ikea.

Badje + standaard was zo'n ¤80,- (bebejou thermobad, grootst mogelijke onzinuitgave).

Kinderwagen, maxi cosi, easybase en hangwieg gekregen van (schoon)ouders.

Lakentjes, dekentjes, hydrofielen, voedingskussen, kruiken, waskussen(hoezen) etc ¤75,- Hema.

Box + kleed ¤120,-

Spenen, flessen, kolfspullen etc ¤100,-

Kleding zo'n ¤75,-

Bij elkaar hebben we dus zeker ¤750,- uitgegeven (ben vast nog dingen vergeten), en dan hebben we ook nog een deel gekregen. Maar het kan echt zo goedkoop of duur als je zelf wilt. Marktplaats is echt geweldig voor babyspul en dingen als zo'n onzinnig duur bad kun je prima laten staan. Wij hadden achteraf echt veel meer van mp kunnen halen, zonde van je geld om alles nieuw te kopen. Alle producten waar 'baby' op staat is gelijk 3 keer zo duur en de meeste dingen gebruik je maar zo'n korte periode dat verslijten echt onmogelijk is.
Wij waren over de 2000,00 kwijt, althans de kosten ervan. Veel van ouders gekregen, kamer van 1200 euro, kinderwagen inclusief maxi cosi 800,00. Daarna inkopen gedaan bij een babywinkel, en daar waren we ook aardig wat kwijt. Kinderstoel en wieg hadden we al, zijn van mij geweest dus die er niet bijgerekend.
quote:mevrouw_uil schreef op 20 juni 2011 @ 14:49:

[...]

Maar een kinderwagen kost toch vaak alleen al zoiets?Ja een bugaboo kost bıjna 1000 euro ıncl. alle toebehoren maar dıe hoef je toch nıet kopen? Ik vınd het nıet eens mooı en er zıjn plenty andere goede wagens dıe veel mınder kosten. Ik heb zelf een nıeuwe Quınny Buzz met alle toeters en bellen gekocht voor 295 euro, ın een magazıjnsale (kleur van het jaar ervoor). Was een of andere babyzaak ın Veenendaal, Babymax geloof ık en het was twee zomers geleden, wellıcht ıs het dıt jaar weer?
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik heb nu trowuens de bak van de kinderwagen op mp gezet, ben benieuwd of er kopers zijn.
Ook hier kamertje via mp, 100 euro,

wiegje incl lakens 60 euro,

nieuw matrasje voor in de wieg 30 euro bij prenatal,

nieuw matrasje voor bedje iets van 80 euro bij prenatal.

badje etc bij de outlet van babypark in kesteren, scheelt een hoop, tummytub was bv maar 4 euro omdat het een oude kleur was (donkerblauw zat nieuw niet meer in het assortiment van bebe you).

kinderwagen was wel duur, rond de 700 euro maar hebben we gekregen, dus daar hadden we geluk mee.

maxicosi rond de 100 euro. box op marktplaats voor 25 euro, gordijnstof van de kwantum (pluk vd pettenflat) 70 euro

verder rond de 200 euro voor kleertjes, hydrofielspullen, hoeslakens etc. Kleertjes hebben we ook wat 2ehands.

aankleding kamer was niet zo duur, denk dat we daar verder 50 euro aan hebben uitgegeven, maar het kamertje had al de goede kleur en vloer.

Tips:> idd, marktplaats, outlets, en aanbiedingen (bv mamadagen bij prenatal en zo'n andere actie met 20%korting op (bijna) alles).

Het wordt zo duur als je het zelf maakt. Wij hebben vind ik een mooi kamertje van goede kwaliteit, je ziet nauwelijks dat het al gebruikt is, als je het niet erg vind om niet jouw kamertje in een showroom uit te zoeken en hem helemaal nieuw thuisbezorgd te krijgen kun je daar denk ik het meest op besparen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven