Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
En daar zijn we weer!

Lente, spannend zeg, die NOD schiet dus al weer aardig op! Je weet maar nooit! Zou je dan niet toch nog een weekje wachten voordat je begint met rijden??? sommigen testen pas heel laat positief....

- Ehm, ik weet hoe moeilijk wachten is hoor, maar gooi die test er nou niet te snel tegenaan.....

- Haha, de vermoeidheid begint toe te slaan?! Ik hoop zo dat het echt is... ik bedoel: dat je lichaam je niet voor de gek houdt! Enneh, rustig aan met die aperitiefjes bij de buren he?!

Estherz, wat leuk zeg, dat de kinderen in je klas zo lekker enthousiast zijn! Ik kan ook niet wachten om het aan al mijn leerlingen te vertellen. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Maar goed, dat duurt voorlopig nog even.

Marmira, voor jou is de periode van afwachten dus ook weer aangebroken? Hoop dat je flink van je ei gebruik hebt kunnen maken en natuurlijk duim ik voor je!

He Drew, hoe is het met jou? Wel een ei, geen ei, wel actie, geen actie... Moeilijk allemaal.

- Wanneer ging je nou ook al weer naar Egypte?

Fennah, excuses zijn deze week inderdaad niet nodig. Hoest als een zeehond, dus redenen genoeg om er vermoeid uit te zien. Maar die maaaag.......

- Vanaf morgen toch maar weer een cracker op bed proberen (vorige week deden we dit en toen heb ik een topweek gehad. Dus wie weet).

- Oja, bedankt voor de tips. Beschuit heb ik niet in huis, maar had een cracker met kaas en werd er niet gelukkig van. En boullion hebben we ook al niet.... Misschien maar thee proberen.

- Spannend zeg dat jullie al een naam in gedachten hebben!

Woesel, dank je wel!!!

- Heb zoveel respect voor de manier waarop je schrijft!!! Dat je je ex te vriend wilt houden en dat je nog van em houdt. Logisch allemaal, maar je moet het maar van jezelf kunnen accepteren...

- En geniet maar lekker van je exclusieve date!!!

Zina, aha jij dus ook de nekplooimeting. Moeilijke keuze he. Ik hoop voor jullie dat het resultaat goed zal zijn! Jullie krijgen alles wel vergoed he, in verband met jouw leeftijd, toch? Spannend spannend!

- Heerlijk zeg, dat zeilen en een goede manier om het te doen. Wij hadden een vriend met boot (vriend is er nog, boot niet meer) en dan zorgden wij voor proviant en dan mochten we mee. Goede deal! Nu hebben we een vriend van de schoonouders met geweldige boot, dus zo zeilen we toch minimaal een keer per jaar

Goed, heb net een sateburger en wat komkommers gegeten. That's is. De burger smaakte heerlijk, de komkommers ach.... en de krieltjes daar ben ik niet eens aan begonnen. Straks nog maar een klein bakje youghurt ofzo (is ook zo fijn als je flink verkouden bent )

Genoeg gepiept, morgen weer aan de bak! Ik zet de kids denk ik maar aan een toets, dan doe ik het nog even rustig aan

ps. Ik had even tussentijds gepost omdat de bel ging. Maar het was niets bijzonders:) Dus vandaar de wijziging.
Ja een envelop in de bus, dat betekent goed nieuws. Kans op kindje met Down is 1 op 600. Ze noemen 1 op 200 verhoogde kans, en dan nog komt er in 199 gevallen uit de vlokkentest dat het vals alarm was.

Wij zijn blij met deze goede uitslag

Woesel de combinatie test moet ergens tussen de 13 en 14 weken plaatsvinden. Het vruchtje moet ongeveer tussen de 5 en 7 cm zijn (kop-kont) om de nekplooi te kunnen meten, en het bloed moet ook op een bepaald moment afgenomen. Bij mij kon dit toevallig op dezelfde dag, maar dat kunnen ze pas zien als ze de (termijn) echo maken.

Stel nou dat er een verhoogde uitslag uitkomt dan kun je kiezen voor een vruchtwaterpunctie om zekerheid te krijgen, dit is meestal rond de 16 weken. De uitslag laat 3 weken op zich wachten dus je bent echt al ver als je die krijgt. Vlokkentest kan rond de 12 weken, maar daarvoor ben je dus meestal te laat als je de uitslag van je combinatietest hebt. Gelukkig hoeven wij ons hier niet meer in te verdiepen, zucht!
Atheena, gefeliciteerd met de positieve uitslag! Dat moet toch wel een pak van je hart zijn he. Nu kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap. Over een paar maanden heb je een heerlijk kindje in je armen liggen!

Schrijvertje, ik ben ook gek op sate saus, jij dus ook? Bij de snackbar bestel ik graag berenhap/spoetnik met satesaus. Schijnt geen logische combi te zijn, maar ik vind het heerlijk. Is voor jou dus echt uitzoeken waar je minder misselijk van wordt. Als je echt kotsmisselijk bent, doet eten helaas niet zoveel...

Zina, luxe hoor, 3 weekenden achter mekaar zeilen ;) Maar kan me voorstellen dat je ook wel wat rust wilt in je weekenden. Wij houden van lege weekenden en bepalen per dag wat we gaan doen. Al die verplichtingen houden we niet zo van haha. Zou me zeker aanmelden voor de blije doos als ik jou was. Alles wat je gratis kan krijgen, plus gratis jaar abonnement is toch zonde om niet aan te nemen?

Aankomend weekend komt mijn vader met zijn vrouw voor het eerst bij ons thuis. Had volgens mij al eerder verteld dat ik een paar weken geleden voor het eerst sinds 10 jaar weer met hem had afgesproken. Vind het leuk dat hij nu zelf initiatief toont om langs te komen. Zat hem toch niet lekker dat ik door de ellende van vroeger geen contact meer wilde. Maar het lijkt me erg fijn als hij zijn eerste kleinzoon leert kennen. Mijn vriend's ouders hebben we ook uitgenodigd, ontmoeten zij mekaar ook eens. Heb er best zin in!
37 weken zwanger!
Dankjewel Fennah! Ik heb nu het gevoel dat ik het echt tegen iedereen kan gaan zeggen. Ook net de blije doos besteld en wat brochures. Mmmm lekker shoppen straks

Jij vroeg volgens mij of ik al positiekleding draag. Ik pas nog in mijn broeken, alleen niet meer in de echt hippe. Ik loop dus al een tijdje in de minder elegante "slobber" modellen. Kan eigenlijk niet wachten tot m'n buik zo groeit dat ik iets nieuws kan kopen. Zag dat ze bij Esprit op we website ook Maternity kleding verkopen. Niet heel goedkoop de broeken, maar ziet er wel mooi uit. Iemand ervaring mee?

Alleen jammer dat het dan alleen via internet te bestellen is.

Wat leuk dat je vader langskomt! Toch wel mooi dat jouw zwangerschap ertoe geleid heeft dat jullie weer contact hebben, en fijn dat het initietief van hem komt. Volgens mij verandert de band met je ouders sowieso als je zwanger bent/moeder wordt.
Mogge Ladies,

Nou, ik werd vroeg wakker omdat ik had gedroomd over mijn vriend en ik in een discotheek, en we waren op de dansvloer en hij trok zijn onderbroek de hele tijd omlaag... zucht.

Wat kan een mens toch raar dromen.

Maar goed vroeg wakker en moest plassen.

En eenmaal geplast dacht ik, ohja ik had beter even kunnen testen, ookal is het vroeg. Ik had gister met het aperitief gezegd dat ik vandaag zou beslissen of ik wel of niet zou gaan paardrijden.

Nou goed, ik heb dus net met mijn 2e plas een test gedaan en er is iets raars mee. Controle streepje is mega donker. Maar dat 1e streepje wat wel of niet zegt dat je zwanger bent is beetje gek. Bovenin, daar waar het streepje zou moeten komen, zijn twee donkerdere puntjes. Zo breed als het streepje zou moeten zijn. Dus of de test is niet goed, of heeeel misschien is er een kansje dat er al ietsiepietsie van hcg is! Maar dan is het weer raar dat er niet een licht streepje komt, maareen soort van 2 puntjes... Ik zal zo nog eens kijken, het is ook nog een beetje donker, en met lampen, en om 7 uur s'ochtend zie ik nog niet zo heel goed eerlijk gezegd...

Morgenochtend doe ik weer een test.

En nou weet ik nog niet of ik kan paardrijden... is dat wat!

Mocht ik ongesteld worden is dat iets wat ik wel supersuperleuk vindt en wat het minder erg maakt dat ik ongesteld wordt.
Ik zag dat Lente ook zo vroeg had gepost, dus dacht al, die zal wel getest hebben ;)

Lente, tis wel een nieuwe variant geloof ik 2 puntjes i.p.v. 2 streepjes Maar ik ben altijd van mening dat de teststreep alleen kan verkleuren als je HCG in je lichaam hebt. Dus of de test is ultragevoelig en je hebt sowieso een paar dagen te vroeg getest, dus nog een laag HCG gehalte in je urine, of de test is niet goed. Lijkt me wel heel gaaf als je morgenochtend, of wanneer je nogmaals gaat testen, wel 2 strepen hebt. De volgende zwangere!! Ga je het van die test aan je man vertellen trouwens of laat je het liever even zo. Het woordje 'of' is nu wel vaak genoeg gebruikt he ;)

Atheena, ja zeker kan je nu tegen iedereen vertellen dat je zwanger bent. Vind het al heel sterk van je dat je het tot 13 weken voor je hebt weten te houden. Ik zat met 7 weken al bij mijn schoonouders met een grote grijns op de bank haha. Heb geen ervaring met de positiebroeken van Esprit. Zijn die echt alleen via internet te bestellen, want mijn ervaring is nu met die zwangerschapsbroeken dat je ze echt even van te voren moet passen. Ik heb nu 3 positiebroeken tussen de maat 36 en 42, terwijl ik normaal gesproken maat 38 voor broeken heb. Het verschilt bij mij echt per model of ik mijn heupen en billen erin krijg haha. Esprit heeft ook gewoon winkels, misschien anders even bellen met het hoofdkantoor of ze ook ergens positiemode verkopen?

Moet gaan werken, maar probeer weer in mijn pauze even in te loggen. Zou me niet verbazen als Lente nog een test heeft gedaan ;) Ben toch wel erg benieuwd. Hoop dat er deze maand weer minstens 2 zwangeren bijkomen.

Fijne dag meiden!
37 weken zwanger!
Atheena, wat fijn!!!!!

Fennah, ben inderdaad gek op satesaus. Al lukt dat soms bij tijd en wijle al niet echt hoor. Ik bestel trouwens graag een kroketje pinda. Ook niet de meest normale combi

- Wat spannend zeg dat je vader komt, na zo'n lange tijd. En leuk dat je schoonouders dan ook meteen komen.

Lente, hahahaha!!!! Dit meen je niet?! Idioot!!! Het zal je maar gebeuren zeg!! Wat zei je vriend? Of heb je het hem niet verteld.

- Oei, ook zo'n vage eerste test. Hadden wij ook een beetje he, zoiets. Tja het was natuurlijk je tweede plasje he.... Die is al minder geconcentreerd. Ik zou toch even geduld hebben tot morgenochtend en dan meteen bij de eerste plas in actie!!! Ik duim voor jullie!!! super zeg!!! Spannend!

Goed meisjes, ik ga naar mijn werk! Doeg
Ik ga echt vandaag niet nog een keer testen hoor. Ik ga me blind en scheel staren op die test die er nu is.

Morgenochtend, en dan waarschijnlijk weer heeel vroeg, hang ik wel boven de wc met een bakkie en doe ik nog een test.

Het is zeker spannend, maar dat zou dus ook betekenen dat ik niet ga paardrijden... en het zal wel stom klinken maar dat zou ik toch ook weer heel jammer vinden. Ach, zo hebben we een win-win situatie. We zien het wel.
He Lente, wat spannend! ik weet het niet hoor, maar had bij eigen test ook zo vaag resultaat en toen wilde ik parachutespringen wat dus ook niet mag... Was wel heel vroeg toen - zo'n 5 a 6 dagen voor NOD, 2 dagen later nog een keer getest en nog een keer heel vage schaduw van een streepje. Was toen echt teleurgesteld omdat ik toch dacht dat het dan niets was. Pas 2 dagen later duidelijke streep. Dus 2 vage puntjes kan van alles betekenen! Echt leuk zou het zijn als jij ook zwanger zou zijn Want die dromen van jou maken wel duidelijk dat het hoog tijd wordt

En lekker he, de hele dag staren naar dat ding!

En Atheena, wat een goede uitslag! Fijn voor je, toch een hele geruststelling he...

Fennah, lekker berenhappen wegkauwen hoor. Heb zelf geen trek in frituur dus dat komt op zich wel goed uit. Alleen ijsjes... mmm kan elke dag wel ijsje op. En wat fijn dat je vader zelf langs komt. Goed gedaan van je hoor dat je dat contact hebt weer hebt!

werk ze!
Hee meiden!

Zoooo spannend lente! Ga je de komende dagen op de voet volgen...ben heeeeel benieuwd.

Ik heb mijn NOD op zondag gezet maar eigenlijk is het morgen...de 11de.

Dat komt omdat ik de laatste keer zo raar ongesteld ben geworden. Was het 3 dagen later maar wel met continu bruine vegen en ongesteldheidsgevoel. Ben met het uitrekenen van mijn NOD dus van een cyclus van 31 dagen uitgegaan i.p.v. 28 die ik daarvoor steeds had.

Voel en zie verder nog niks. Geen buikpijn, geen zere boobies, geen vage vegen....mja....dat kan nog komen als ik het tóch zondag zou worden.

Zucht...best irritant zo hoor, ook qua eiweek-seksen....je weet nu niet precies wanneer je nou het beste van bil kunt gaan.
hahahah, die Lente...die droom!!!!

Spannende testresultaat! Ik zit morgenochtend direct op mijn werk op dit forum, dat weet ik wel. Doe in ieder geval zoals Zina, en zeg gevaarlijke dingen gewoon af. Bij haar heeft t immers goed gewerkt

En eeuhh....Doe maar alsof het een win-win situatie is....sure....over 3 jaar herinner je je dat paardrij-ritje nauwelijk, een puber-peuter daarentegen....

Ik had trouwens inderdaad een koophuis met mijn ex. Erg irritant dus, op dit moment. Hou dus iig een dikke schuld aan deze relatie over...da's weer een beetje jammer. Maar ja, doe je niets aan.

Atheena, gefeliciteerd met je goede uitslag! Super fijn en geruststellend nieuws. Enjoy!

Ik duim voor je, Cuore!
Ja Zina, zondag is mn NOD dus het is nu 5 dagen te vroeg.

Ik weet het ook niet, ben wel onwijs moe, al een dag of 2. Heb ook pijn in mn nek en rechterbovenarm. Voel me eigenlijk niet helemaal top.

(dat mn dochter nu alleen maar Bassie en Adriaan wil kijken helpt ook niet echt mee voor een goed humeur...)

Morgen dus 4 dagen voor NOD, ik zal het wel direct melden hier.

Ik weet niet of ik nou een goed voorgevoel heb,.... ik heb helemaal geen gevoel zwanger te zijn lijkt wel. Zegt ook niets, maar toch.

Woesel, wat afschuwelijk dat je ook nog eens een schuld aan de relatie overhoudt! Hoe moet je dat nou oplossen?

Kunnen jullie het huis niet gaan verhuren voor 2 jaar ofzo, en daarna verkopen? Hebben jullie een gezamelijke hypotheek of op 1 salaris? Wat vreselijk zeg, dat heeft je keuze natuurlijk ook nog eens enorm bemoeilijkt! Pff sterkte!
Fijn, Atheena, een positieve uitslag!

En Lente, wat spannennnnd!!!

Ik ben over mezelf ook zenuwachtig... moet nog wel een tijdje wachten voor mijn NOD, maar toch... gelukkig zaten er bij het setje ovulatietesten ook 2 zwangerschapstesten. Ik had toen we "begonnen" in april steeds in mijn hoofd dat ik het liefst net na de zomer in september zwanger zou worden (geen idee waarom precies, gewoon een gevoel)... nu dus benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren!
En natuurlijk heb ik nog een test gedaan... ik wilde weten of die 2 stipjes standaard waren.. ik had me er al scheel op gestaard en dacht dan weer wel, dan weer niet een streepje te zien.

grrrr

Maar goed, tweede test... droogt op.... zie ik nou wel of geen streepje... ik zie geen stipjes that's for sure. Hij is nu al een beetje opgedroogd en ik zie: let op: een schaduw van een streepje

hahaha

Ik weet nu precies wat dat is

Dat is geen roze streepje, maar eerder een heeeeeeeeeel licht grijs achtig streepje, alsof daar het roze streepje had moeten komen.

Morgenochtend meer nieuws, ik ga het nu ook wel errug spannend vinden. ( en dat paardrijritje wat me door mn neus wordt geboord neem ik wel op de koop oe, hoewel... misschien ga ik het toch gewoon doen en dan gewoon beetje stappen en beeetje in draf? We zien wel.... Ik denk dat ik die 2-jarige peuterpuber over 3 jaar wel de schuld ga geven dan)

het zou toch wat zijn zeg...

En dan morgenochtend helemaal nix, gehghe, kan ik toch nog :-)
Poeh Poeh.... spannend allemaal!! Ben zeeeeeeeeeer benieuwd. Ik had september gezegd Lente!!! Ook voor mezelf. Al hebben we er deze maand qua zaad niet veel van gebakken, is er toch wel wat zaad in me gekropen, maar met moeite

Ik volgende week zondag pas. Dus moet nog ff geduld hebben.

xxxx
Zet hem op hyves Lente... kijken wij ff mee naar die vage streep hahahahah
Cuore: ik had de vorige keer ook niks. Dacht echt dat het zover was, maar helaas................

Kreeg pas op de ochtend dat ik ongesteld werd ineens krampen, naar de wc... en ja hoor.... bloed! Toen was ik er echt ff ziek van hoor! Maar ik hoop het voor je hoor meid! Zou super zijn. Dan gaan we wel ff een keer koffie drinken in die grote hoor!

xx
quote:_lente_ schreef op 10 september 2008 @ 09:56:

Woesel, wat afschuwelijk dat je ook nog eens een schuld aan de relatie overhoudt! Hoe moet je dat nou oplossen?

Nou, ik was eigenlijk van plan om morgenvroeg met bivak en pipa naar de bank de scheuren, een medewerker bij zn lurven te grijpen en m te dwingen om een paar nullen van het totaal bedrag in het systeem uit te wissen.

K bedenk me alleen net dat ik morgen een belangrijke afspraak heb....beetje jammer.

Ik zal dus heel hard moeten mediteren om de schuld uit mijn eigen systeem te wissen

Hypotheek is om onze gezamelijke salarissen. Weliswaar niet allebei 100%, maar wel zodanig dat de één de ander niet uit kan kopen.... Ik ben dus nog even op zoek naar een rjike date die op zijn sterfbed ligt, om die vervolgens zó hard hotel-de-botel op mij te laten worden, dat ik zijn erfenis-begunstigde word

We zitten na te denken over verhuur van de woning, maar ik ben een beetje bang dat hij dan hoop blijft houden en problemen gaat maken als ik een nieuwe relatie krijg. Dat gaat hij, naar mijn gevoel, de komende maanden/jaren, echt nog niet trekken

En och, er zijn ergere dingen in het leven.

Marmira, klopt het dat jij je ei-week net hebt gehad/hebt? Goed oefenen he! Als je gevoel van te voren "september" zegt....
quote:_lente_ schreef op 10 september 2008 @ 10:55:

Maar goed, tweede test... droogt op.... ------ en ik zie: let op: een schaduw van een streepje

Zet m op hyves, zet m op hyves!

Daar hebben we namelijk ook goede ervaring mee...

nou hij staat op hyves... Ik moest hem echt even heel donker maken anders zag je dus he-le-maal nix hahaha. Ik weet niet of dat een goed teken is

Maar goed, onderste test is de eerste, en daar zie je die 2 roze puntjes op zich wel duidelijk.

Bovenste test is de tweede, geen puntjes te zien, maar zeer zeer zeer zeer licht ( op de gewone foto zie je dus helemaal nix nakkes nada) Maar in het echt zie je dus als je niet scheel betn van het staren, een mega-licht streepje.

Nou, als ik dit zo zie spring ik nog geen gat in de lucht.

Maar aan mn lijf te voelen... ik ben zo gaar als boter.

Moe in het kwadraat.
Is inderdaad niet erg goed te zien Lente, maar volgens mij zijn alle opties nog open voor jou hoor! Spannend hoor!

Ja Woesel, we hebben inderdaad goed 'geoefend' deze week! En ook weer niet te vaak, dat was in de vakantie een beetje het 'probleem'
Ik zie ook een tweeling, Lente!

Ik heb zo lang gekeken en getuurd, dat mijn ogen dubbel begonnen te zien! Je ziet wel wat...Maar ja, zo vroeg voor je NOD, dan heb je nog zo weinig HCG..... En nu moet je gewoon nog een paar dagen wachten om te zien of t inderdaad een tweeling wordt. Ik duim!
hahaha, ja erg he... ik heb no al wel een half uur bijna er niet naar gekeken... ik werd/wordt ook gek van dat gestaar. Dan zie ik weer wel wat, en dan weer niet. Morgen weer een nieuwe dag.

Ik heb echt lieven helemaal geen streepje dan dit vage, scheelmakende gestaar naar (n)iets
Lente, dat zou wel heel leuk nieuws zijn, ik duim voor je.
Haha Lente!

Ik hoop voor je dat het een duidelijke streep is morgen.

En wat het paardrijden betreft....het is meer het valgevaar wat meespeelt. Sporten met verhoogd valgevaar moet je niet doen. En ja een paard op stal zetten is natuurlijk ook een risico, een schop kan je krijgen voordat je er erg in hebt.

Ik ga thuis even op hyves kijken, deze pc is zo traag dat ik dan een uur zit te wachten tot de pagina is geladen. Ben benieuwd hoor.

En de NOD-ers laten zich weer zien! Haha...de eierweken zijn om en dan beginnen alle vage kwaaltjes. Leuk om te lezen.

Cuore heeft dus ook een paar spannende dagen voor de boeg.

Hier gaat het weer even wat minder, vandaar dat ik al een paar dagen niet geweest ben hier. Gister en vandaag weer misselijk, terwijl ik mijn pillen moet verlagen naar 1 per dag. Na 16 weken heeft 90% van de vrouwen namelijk geen pillen meer nodig....en laat ik nu 17 weken en 3 dagen zijn en dus nog steeds misselijk. Ga vrijdag de avondpil laten staan, en het weekend dus even uitproberen hoe dat gaat. Hoop dus niet dat ik bij die 10% hoor maar vrees het ergste....

Gister eerder van het werk weggegaan, en ga vandaag ook om 13.30 uur weg. Ik trek het gewoon echt niet anders....

Nou later meer. Ik duim voor jullie allemaal hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven