Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Goedemorgen meisjes!

Ben weer een stuk vrolijker dan vorige week..... Jeetje, wat was ik weer pissig. Weeeeeeeeeeeeeer lekker mijn goede kant laten zien. Ik ben zo'n kreng. Niet trots op mezelf wederom.

Anyway: nieuwe NOD 3 december ofzo.

Claudiajoy... Kan ik je al feliciteren?

Vliet: Nog niet ongesteld.... Mischien toch iets te vroeg getest meid! Ik duim nog even voor je.

Lente: Ben je er al uit? Je gaat nog ff door?

Feestje afgelopen zaterdag was helemaal leuk! Kon lekker wat drinken en dat heb ik ook gedaan hahahaha

Jij ook nog gefeliciteerd Vliet!
Jeeee wat een spanning hier! Vliet, ik heb nog steeds vertrouwen in een positieve test voor jou hoor! Claudiajoy, dat klinkt interessant zeg!!

Gelukkig Fennah, dat er weer een stijgende lijn in zit... je krijgt het niet cadeau hè?!

Lente, nee, ik ben gewoon weer ongesteld geworden. Althans, het heeft nog steeds niet doorgezet (zo irritant is dat!) maar dat gaat het vast wel doen. Mijn nieuwe NOD is... ehm... ergens rond 2 december ofzo?!
Claudiajoy, spannend hoor! Geloof wel dat het niet betrouwbaar is als je na 15 minuten (of was het nou 30?) pas de test goed kunt aflezen, maar jullie zagen dus na een paar minuten al een vage streep? Hoop het heel erg voor je dat je zwanger bent!

Vliet, misschien dan toch te vroeg getest? Jemig, wat lijkt me dat moeilijk zeg om zoveel geduld op te brengen. Het zwanger worden ging in tegenstelling tot de zwangerschap zelf zo gemakkelijk. Had het stiekem liever andersom gehad, maar bewonder jullie geduld!

Gek om die NOD's rond december te lezen, tis alweer bijna kerst. Heb zo'n zin in de kerst en hopelijk kan ik dan ook lekker mee-gourmetten enzo. Vind ik de gezelligste tijd van het jaar! Gaat hier vandaag weer ff minder. Vind het soms moeilijk om positief te blijven hoor. Je krijgt telkens valse hoop na een goede dag en de dag erna ben je weer ff terug bij af... De artsen zeiden al dat het een geduldziekte is, nou dat is echt een understatement. Zou soms wel een winterslaap van 2 maanden willen houden. Ik beter en baby'tje in de wieg, kon het maar he
37 weken zwanger!
He Fennah! Vind het zo rot dat het zo moet lopen bij je. Nog hoogstens 13 weken meid! En als je je zo voelt zullen ze misschien de bevalling wel wat eerder opwekken. Maar..... ik kan me voorstellen dat 13 weken nog een hele tijd voor je is.
Ik heb de test eerst afgelezen om 7 uur sóchtends en dacht niks te zien, ik twijffelde maar ik legde hem weg uurtje later zag ik toch echt een streep ...

Toen ik paar maanden geleden testte en negatief testte bleef die ook echt negatief.

Misschien heb ik te snel gekeken en dat hij na 10 min pas echt goed zichtbaar was.

Ik weet het ook niet anders
ClaudiaJoy heeft het nog niet echt begrepen dat ze eerst even achteraan moet aansluiten he

Hoop voor je dat het raak is joh, ik heb geen goede ervaring met vage streepjes haha.

Ben echt zielug hoor, zo'n buikpijn bleeee... en hoofdpijn. En liet net een fles cola vallen, en dat geeft extreem veel rotzooi. Kortom offday. Maar we kijken het per keer en deze ronde doe ik denk ik niet mee, ga ik me even concentreren op een paar kilo's eraf. Bevallen in Augustus lijkt me echt een drama ( gezien ik de vorige keer het ook nogal zwaar had in de hitte) dus ik blijf nog wel ff hangen hoor! Volgende maand zien we wel weer en deze maand gebruik ik geen condooms denk ik... lekker vaag ... Maar vandaag ben ik ff mezelf niet.

Jmmr Vliet en marmira. Is het definitief een nee deze maand?
Wat bedoel je met achteraan aansluiten?????
Dat was een grapje... dat je achteraan moet sluiten met zwanger worden... niet meteen binnenkomen en 3 dagen daarna een positieve test hebben.... snappie...
Hahahaha ja sorry, maar nog niks is zeker hoor dus misschien sta ik straks toch weer helemaal achteraan!

Morgen maar nog even testen.
he meiden,

Nou eindelijk bijgelezen, was dan ook meer dan 10 pagina's. En dat valt eigenlijk nog mee.. Maar er is veel gebeurd...

he Boepie, GEFELICITEERD , wat fijn dat je het hartje hebt gehoord en dat het goed gaat. Super. Geniet er lekker van en hoop dat je niet allerlei angsten hebt, kan me dat goed voorstellen, maar hartje horen is heel goed teken! Gun het je enorm, zeker na wat er met je Otje gebeurd is.

he Vliet, jeetje een zware hersenschudding, is niet niks. Zeker als je weken thuis moet zitten, hoop dat je je snel beter gaat voelen . Wat is er eigenlijk gebeurd dat je je die hersenschudding had, heb er misschien overheen gelezen maar las het nergens. En jammer of eerder zwaar K**T dat het dit keer niet gelukt is, zou je graag ook knocked up willen zien. (zwanger dus ) Maar misschien was je gewoon te vroeg met testen??

Welkom ClaudiaJoy! Hoop dat je vage streepje het echte werk is! Een streepje is een streepje zeggen ze, en bij mij was het ook een supervaag schaduw van een streepje de eerste keer dat ik testte - was ook 4 dagen te vroeg weliswaar, maar toch. Maar niet die dingen wegleggen hoor, want als ze uren hebben staan drogen kan het iets opleveren wat niet klopt.

He Lente, gecondoleerd nog met je lieve oom. Lief dat je een speech hebt gehouden voor hem. En kan me je twijfels over nog een baby goed voorstellen, misschien doet een maandje respijt goed, en wie weet als je toch geen condooms gebruikt?? Jaja, beetje vaag inderdaad Hoop iig voor je dat het toch lukt, je lijkt me een hele leuke moeder zo met je dochtertje.

He Lieselotje, jezus mag het ook nog eens wel lukken, je doet er genoeg voor zo in de slaapkamer geloof ik... Maar goed dat je je niet op je kop laat zitten erdoor.

Jeetje Atheena en Estherz, wat gaat dat hard alweer, nu alweer 20 weken. Fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie, allerlei babyspullen gekocht of besteld heb ik begrepen. Hoop dat ik goede tips van jullie kan krijgen, heb door omstandigheden nog bijna niks groots (kinderwagens, commodes etc) gekocht. En wat koffie betreft, volgens mijn informatie mag je 3 caffeine of theine drinken per dag. Dus of het nou koffie, thee of cola is, niet meer dan drie kopjes is niet echt gevaarlijk. Dus 1 espressootje Atheena moet kunnen denk ik.

He Lipa en Nikiet, jeetje ook alweer bijna tegen de bevalling aan. Wat spannend. Hoop dat het maagzuur zich een beetje inhoudt en dat de komende weken fijn zijn.

Schrijvertje, 14 weken!, fijn dat het allemaal goed gaat. Ben je nog steeds zo moe en gevoelig? Of valt dat na de 12 weken wat mee?? Ik kan nog steeds soms plots overdag willen slapen, maar gelukkig is dat steeds minder en voel ik me qua energiepeil steeds beter.

He Drew, wat naar dat je opnieuw een vroege mk hebt gehad. Wel goed dat je er even over gaat praten met je huisarts. Denk je dat het vooral ligt aan die darmklachten of kan het wat anders zijn? Een dikke van mij in ieder geval.

En last but not least, lieve Fennah, vind het een hele goede beslissing die je hebt genomen om lekker naar huis te gaan. Als ik zo je verhalen over dat ziekenhuis lees, jeetje, alsof het al niet vervelend genoeg is dat je er moet liggen, om dan elke dag lekgeprikt, wakkergemaakt en met nikserig voedsel opgescheept te zitten. Hoop echt dat je de komende weken beter slaapt en dat die rotmedicijnen eindelijk aanslaan. Hou je taai, je bent tot nu toe al zo kranig geweest ondanks alle pijn, je kindje mag trots zijn op zo'n moeder En fijn dat je zo'n lieve vriend hebt! Nog een paar weken meid, denk aan je.

Sorry als ik iemand vergeet, maar er is ook zoveel geschreven

Nu even een update over mezelf:

Ben nu 20 of bijna 21 weken zwanger, en afgezien van de gebruikelijke moeheid en hoofdpijn die ik slechts met paracetamol mag afblussen gaat het met het kindje goed gelukkig. Was afgelopen vrijdag bij 20weken echo en het ziet er allemaal goed uit. Was enorme opluchting want ik maakte me zorgen over buikpijn en de heftige stress van afgelopen weken. Je leest zo wel waarom.

Anyway, begin bij het begin, ik was een maand geleden voor mijn werk een week in de VS. Was heel leuk en interessant en merkte toen dat ik echt een buikje begon te krijgen. Was wel vermoeiend, maar als je in zo'n stad bent wordt je wel meegesleurd door de adrenaline. Toen ik thuis kwam had mijn man allerlei kadootjes gekocht voor de baby, superlief. Ook van die dingen als luieremmer en zo'n langwerpig kussen voor tussen je benen. Dingen waar ik nog niet eens aan gedacht had. Daarna was het weer ff druk met werk en zo.. Maar dat is niet de reden dat ik zo lang niets van me heb laten horen.

Ruim twee weken geleden is mijn schoonzusje nl met een zware hersenbloeding op de IC terecht gekomen. Het is allemaal bizar, totaal onverwacht en heel verdrietig. De eerste dagen waren heel kritisch, en ze was eigenlijk al afgeschreven, gelukkig heeft ze die weten te overleven. Maar ze is nog steeds heel kritiek en niet bij kennis. Elke keer als ze de slaapmedicijnen afbouwen, schieten allerlei waarden omhoog waardoor de kans op een nieuwe bloeding toeneemt. Dus ze houden haar kunstmatig in slaap. Afgelopen week zijn er ook nog eens verschillende complicaties bij gekomen die het er alleen maar moeilijker op maken. Het is verschrikkelijk. Voor haar man, mijn schoonouders, mijn man die zijn zusje denkt te verliezen en natuurlijk ook voor mij. En ze had net wat geluk. Na drie miskramen was ze zwanger geraakt en ze was net de 12 weken grens voorbij. Gelukkig gaat het met kindje goed, zoals je schrijft Fennah, die kunnen behoorlijk wat hebben - medicijnen, koorts, soms enorm hoge bloeddruk. Maar dit drama hakt er behoorlijk in. Ik zit nu ook weer jankend achter de computer en hoop zo dat ze er binnenkort uit komt. Het is zo'n wreed toeval, voor hetzelfde geld had ik er gelegen. Blijkbaar had ze al voor de geboorte een soort misvorming van haar aders in haar hersenen waardoor ze een zwakke plek had. En waarschijnlijk heeft ze juist door de zwangerschap en het feit dat je dan een andere bloedcirculatie krijgt, deze bloeding gehad.

Het is een keiharde confrontatie met de realiteit. Gezond zijn is niet vanzelfsprekend en een kindje krijgen ook zeker niet. Op dit moment staat ons leven in ieder geval een beetje stil.

liefs Zina
Jemig Zina, ik dacht, ach nog even kijken terwijl er een zware email uitgaat... ( met 27 foto's)

Wat een vreselijk scenario! Is er nog een mogelijkheid dat ze er wel uit komt? Of dat ze ( ja ik weet het, hoe wreed ook) de zwangerschap kunnen afbreken en dan haar leven redden?

Kan me enorm voorstellen dat dit voor jou ook nog eens extra op je schouders drukt omdat er dus ook een baby bij jou groeit wat dus allemaal wel goed gaat. Echt heeel erg moeilijke situatie.

Heel veel sterkte deze aankomende tijd, daar zullen jullie een zware kluif aan hebben. Hopelijk komt het goed.

Hele dikke bearhug!
he lieve Lente, thnx voor de bearhug.. Kan ik wel gebruiken eigenlijk. Gelukkig is er nog geen sprake dat ze moeten kiezen tussen haar of het kindje, de medicijnen die ze krijgt kan de baby hebben en omdat ze nog niet zo ver was, 13 weken schijnt het minder invloed te hebben. Maar als ze die keuze wel moeten maken, kiezen ze altijd voor de moeder in haar situatie.

Voel me inderdaad zo betrokken en verdrietig dat ons kindje zonder dat ik het bewust doe, een beetje lager op de ranglijst is komen te staan. En weet dat het heel hoopvol is en iets moois om naar uit te kijken, maar weten en voelen komt niet altijd bij elkaar op dit moment. Maar goed, probeer wel goed voor mezelf te zorgen en doe geen gekke dingen. En ik hoop gewoon dat de situatie snel verbetert.
Zina, ik word een beetje stil van het verhaal over jouw schoonzusje. Wat is dit onrechtvaardig. Ik hoop echt voor jullie dat ze beter wordt. Wat moet dit pijnlijk zijn voor jou en jouw hele familie. Veel sterkte voor jullie allemaal!
Echt een vreselijk verhaal, ik hoop echt dat het goedkomt en dat je ondanks je verdriet toch nog kan genieten van je zwangerschap. Wat kan het leven soms toch oneerlijk zijn! Bah!
Zina

heel veel sterkte in deze zware tijd. Ik snap dat het moeilijk is maar ik hoop dat je toch enige hoop en troost kan halen uit de komst van je eigen kindje.

liefs Vliet
Zina, ben helemaal stil van je verhaal... Hoe zwaar het bij mij dan ook is, het kan dus altijd nog veel erger :( Kan me voorstellen dat jullie leven stilstaat en dat je nu niet bezig bent met je eigen zwangerschap. Zo oneerlijk en wreed dat je schoonzus dit moet doormaken, hoop zo dat ze er beiden goed uitkomen!! Ligt ze bij jullie in de buurt in het ziekenhuis, zodat je vaak langs kan gaan? Maar ik begrijp dat ze dus in coma ligt? Het schijnt dat de persoon in kwestie dan wel een hoop meekrijgt, dus praat maar lekker veel tegen haar.

Wens jullie ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd! Hele dikke knuffel
37 weken zwanger!
Jeetje Zina, wat een verschrikkelijk verdrietig verhaal! Ik wil je heel veel sterkte toewensen!!
Wat een vreselijk verhaal Zina. Heel veel sterkte.
Ben er ff snel... Pc kapot :( Zit ff ergens anders...

Maar Zina, jeetje, wat een vervelend verhaal zeg! Ik kan helaas niet meer doen dan je/jullie sterkte wensen. Dikke knuffel.

xxx
Nou Lente ik sta weer achteraan hoor:(

Test negatief vanmorgen...

Nog steeds heel pijnlijke borsten verloskundige gebeld die ik had toen ik vorige maand zwanger was en die zei dat ik 9 dec toch even voor een echo kon komen.

Omdat ik toch heel veel pijn in mijn borsten heb en links rechts hele felle steken in mn lies. Ze zei me dat ik misselijkheid/moeheid me zou kunnen aanpraten maar die pijn in de borsten niet.

Het zou kunnen dat ik zowiezo heel weinig hcg aanmaak omdat de vorige keer de lijntjes ook heeel vaag waren.

Maar goed ik hou mijn status voor mezelf ( zelfbescherming) voorlopig op NIET zwanger....
Zina: jeetje wat een verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je hoofd nu even ergens anders naar staat.

Ik wens jou en je familie ook heel veel sterkte.

Je kan hier altijd van je af schrijven, dat weet je he?

Kus Lipa
Even in een ander berichtje, vind het zo dubbel anders....

Vandaag naar de verloskundige geweest, en vroeg of ik al een afspraak had gemaakt voor een extra echo. Ik wist van niets en dus ging ze het even uitleggen. Tijdens de 20 weken echo hebben ze het hoofd, bovenbeen en buikomvang opgemeten. Dit zetten ze in een grafiek met 3 strepen, een maximale, een gemiddelde en een minimale zeg maar. Alles wat tussen die lijntjes zit is dus goed.

Nu zit bij ons de buikomvang van de baby tegen de minimale lijn aan, maar nog wel tussen de lijntjes. Er is dus niets om ons zorgen over te maken, maar ze willen dan sowieso dat het nog even nagekeken wordt. Ze gaan dan kijken of het nog steeds binnen de lijntjes zit of dat de groei inmiddels al wat is bijgetrokken.

Ik moet deze echo laten doen met 28 weken, dus over 2 weken al. Ze zijn vaak erg vol in het ziekenhuis, maar ik moet morgen eerst zelf even bellen om te kijken of het nog lukt. Mocht ik er niet meer tussen kunnen dan gaat de verloskundige voor me bellen, en die krijgt dan gewoon een zogenaamde spoedplek.

Ze zei wel 3x dat we ons geen zorgen moesten maken, en dat het gewoon ter controle is. Dus eigenlijk gewoon een extra echo.

Wordt vervolgd dus.

Verder kon ze de baby al een beetje voelen en heen en weer bewegen, en het hartje klonk weer prima!

Jullie horen het vervolg dus wel weer.
ha meiden, vandaag op dag 31 nog geen tekens van ongesteldheid maar ja gisteren zei de test overduidelijk niet zwanger....ik heb afgesproken met manlief dat ik op zijn vroegst vrijdag pas test...heb zo het gevoel dat ik toch wel ongesteld word.....hoop het niet natuurlijk! houd jullie op de hoogte!

Lipa; fijn hoor dat ze de baby voelde bewegen en het hartje goed is! spannend nog een echo!
Zina wat een afschuwelijk verhaal, heel veel sterkte! Dikke knuffel
Gister de pretecho gehad en het is nu zeker dat we een meisje krijgen.

Dus Boepie voor het schema: een meisje, en mijn volgende VK afspraak is 20 november

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven