Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Super Boepie, een kloppend hartje moet toch een erg goed gevoel geven. Nu gaan genieten hoor, tuurlijk is elke keer weer spannend, maar dat heb ik ook, elke keer bij de verloskundige voelt toch als een bevestiging, ik denk dat dat pas overgaat zodra je de baby heel duidelijk voelt en dat is bij mij nog steeds niet het geval. De 20 weken echo vind ik ook heel spannend, ik vond het wel fijn dat deze in het weekend werd gepland, want dan hoeft geen van ons twee daarna terug naar zijn werk.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, het kamertje is nu helemaal leeg en alleen het behang en zeil moeten er nog uit, daarna kunnen we beginnen met schilderen, behangen en inrichten. Lekker ruim op tijd, maar dat geeft me wel een goed gevoel.
@Boepie: Zo super dat je een hartje hebt zien kloppen! Ben echt blij voor je!!!
Boepie ik ben heel blij voor je!!!!!

Fennah en Lieselotje:
Hmmzzzzzz..... tot mijn grote verbazing heb ik alweer twee dagen helemaal niks, nada, noppes!!! Zelfs als ik wat dieper graaf bij mezelf (???!!!!) zie ik geen bruin, rood niks.....

Tja... ga ik weer twijfelen he!? Nou heb ik dit wel vaker, maar ik begrijp er eigenlijk niks van.......

Afwachten maar......
Boepie wat een fijn nieuws!
Ha Lieselotje, ga jij eens even heel snel een test halen!
Heftige berichten van Fennah... nogmaals heel veel sterkte hoor, en ik vind je een bikkel!

Haha, Lieselotje... spannend! Wie weet!

Lente, sterkte morgen! Wat dapper dat je zelf gaat spreken!

En Boepie, wat fijn!!!!

Esther kan lekker aan de slag met de babykamer.

En ikzelf... zit rond dag 21-24 (afhankelijk van hoe ik tel) en ontwaarde vanochtend alweer een zweempje roze...

Laat ik het van de positieve kant bekijken, nu ik net aan een nieuwe baan begin zou de timing ook niet perfect zijn geweest... maar toch! Tot mijn vreugde hebben ze bij dat bedrijf trouwens aangegeven dat kinderen of kinderwens geen bezwaar is! Maar goed, vooralsnog... zie ik het voorlopig niet gebeuren

Ik vertel inderdaad in het kader van de openbaarheid verder liever niet teveel, Vliet, dus geen details over mijn baan, behalve dat ik er als het goed is op vele vlakken op vooruit ga!

[edit] Vliet, voor jou is het ook spannend lees ik! Ik duim hoor!
Lieselotje, toch spannend weer he, zo iedere maand. Ik duim voor je!

Marmira, het lijkt me niet slecht als je steeds een voordeel uit het negatieve nieuws kan halen. Timing is ook belangrijk, niet? Veel succes op je nieuwe werk.

Ik zeg steeds tegen mezelf na mijn miskramen dat ik nu tenminste nog wat onbezorgde tijd met mijn vriend heb. Tenslotte zijn wij nog niet zo heel lang samen. Ik hoor mensen wel eens zeggen: 'had ik maar iets langer gewacht met kinderen zodat mijn partner en ik iets langer van elkaar hadden kunnen genieten'. Ook het vrijen wordt anders eenmaal je zwanger bent, heb ik gehoord. Hoe is dit bij de zwangere vrouwen hier? Vrijen jullie nog met dezelfde overgave als voorheen?

Gisteren heb ik een darmonderzoek gehad. Niets ergs aan de hand, prikkelbare darmen dus. Ben wel blij dat er eindelijk eens een onderzoek is gebeurd. Het roesje was zalig (ondanks ik heel bang was voor narcose). Vandaag voel ik me niet zo opperbest, net of ik een kater heb.

Heb ovulatietestjes gekocht, en deze testte positief deze middag. We hadden deze morgen al gevreeën, dus dat zit goed. Ik vraag me zo af of ik dit nog zal mogen meemaken.
Hhahahahah. Lente: bij enig nieuws deel ik het gelijk hier

Maar morgen pas een test mocht het nodig zijn....
Marmira: balen zeg! Irritant als je niet precies weet wanneer je precies ongesteld wordt he? Ik had van de week ook zoiets van: OK... nu word ik dus ongesteld rond de 21ste dag... wordt steeds vroeger... Nu zette dat dus niet door. Zit nu op dag 25 en nog niks.... Maar dan denk ik weer: tja..... kan deze maand ook 28 dagen of langen duren... Ik weet het gewoon niet.

Dus morgen maar ff testen. Want ik zou het nog steeds super vinden om mijn vriend een echte verrassing te geven op zijn 40ste!!! Maar alle tekenen zijn er..... pukkels.. bruine smurrie gehad, jeuk .......En helaas: niet misselijk, geen zere tieten
Test niet te vroeg Lieselotje. Want die testjes van kruidvat die kunnen al vele dagen voor je NOD positief testen en de helft van de bevruchtingen gaat mis nog voor je ongesteld moet worden. Mijn gynaecoloog zei me nu uitdrukkelijk: 'Je test alleen maar met die testjes uit de apotheek (vanaf 50hcg), dan ben je meestal de 4 weken al voorbij. Ik geloof dat Clearblue ok is, en ook Predictor. De testjes van kruidvat en op mijn werk testen al vanaf 20hcg, en dat is echt niet goed.
Ik heb er een van matcare, die kan 4 dagen van te voren al. Ik ga het toch echt morgen of anders overmorgen doen. Want zaterdag hebben we een groot feest en dan wil ik wel wat drinken. Maar dan alleen als ik niet zwanger ben dan natuurlijk!!!!
morgen! morgen! morgen!

Lieselotje: testen!!!!

Ik moet morgen om 5 uur op ARCH! Moet om 5:15 wegrijden dus alles moet klaarstaan. Wat doe ik in Godsnaam aan! Nou goed, de avond duurt nog wel even...

Dat zou toch wel erg erg erg leuk zijn hoor als je zaterdag op zn 40e een klein geheimpje hebt! Of gooi je het er gelijk uit? Kan natuurlijk ook he!
Hoi allemaal,

Een aantal van jullie hebben gereageerd op mijn topic en zodoende kwam ik hier terecht.

Ik ben in mei gestopt met de pil en was vorige maand zwanger

helaas is dat een mikraam geworden en nu ben ik overtijd en heb het gevoel dat ik zwanger ben.

Ik weet dat jullie een heel schema hebben en een vast culbje dus ik zou het goed begrijpen als jullie liever geen nieuwe meiden erbij hebben maar ik waag toch een poginkje want de reacties die ik kreeg waren zo fijn en we zitten in hetzelfde schuitje! We willen allemaal heel graag een klein wondertje!
Ha Claudiajoy, volgens mij zijn nieuwe meiden gerust welkom hoor. Soms wordt er veel geschreven en soms is het erg rustig dus nieuwe input; altijd leuk!

Vervelend van je miskraam, maar Boepie was ook gelijk weer zwanger dus wie weet!
Dankjewel,

Ik vind het echt fijn te lezen dat zoveel meiden hetzelfde meemaken.

Ik ben ook echt heel blij voor boepie en hoop zo dat ik hetzelfde mag meemaken.

Ik ga even een beetje doorlezen om iedereen een beetje '' te leren kennen''.

Drew,

Ik had een vraag naar aanleiding van wat je zegt over die testen, ik heb vorige maan dus met clearblue getest en doordat ik zo onregelmatig ongesteld ben heb ik pas bij twee weken overtijd ( omdat ik me echt heel zwanger voelde) getest.

Ik weet dus niet hoelang ik overtijd was toen ik testte. Als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen was ik 2 weken overtijd maar dat weet ik dus niet.

Ik ben nu dus bang dat ik weer te vroeg test omdat ik helemaal niet weet wanneer ik overtij ben... Kun jij hier iets meer over zeggen??

En zijn die testen van clearblue beter te vertrouwen dan die van de kruidvat of niet?
Goedemorgen......

ik heb toch nog niet getest...... Doe het morgen. Morgen is manlief jarig en, vooral niet onbelangrijk, vanavond komt hij pas weer thuis (zit nu in Madrid).

Ik ben misselijk.......

Welkom Claudiajoy... (waar ken ik die naam n ou toch ook alweer van?????) Mischien kan je even wat over jezelf vertellen..... zijn we altijd heel nieuwschierig naar hier.

Ik zal mezelf even snel voorstellen:

37 (ffffffffffffffffff) bezig voor de derde. Heb al een jongen van 13 en een meisje van 10. Nog niet ongesteld dus.... Had op dag 20 beetje bloed en bruin. en de laatste 3 dagen helemaal niks nada noppes......

Lente: iedereen houdt me als een havik in de gaten. Dus ik ben bang dat het snel gaat mocht het zo zijn.... Als ik op dit feest niet drink denk ik dat iedereen zijn conlusie trekt. En als het zo zou zijn en iemand zou iets vragen loop ik toch te glimmen denk ik.......

Wat moet je in godsnaam om 5.15 gaan doen???????????????????
Haha, die naam is van army wives weet niet of je naar die serie keek maar daar komt het vandaan, vond het wel grappig!

Ik zal me ook even voorstellen:

Ik ben 25 jaar, woon sinds een paar maanden in een nieuw huis samen met mijn vriend.

We hebben een hele grote kinderwens en waren dus superblij toen het vorige maand zo ver was. Helaas is dat een miskraam geworden.

We zijn nu weer bezig en ik heb het gevoel nu zwanger te zijn maar durf nergens op te hopen en durf niet te testen aangezien ik heel onregelmatig ongesteld ben en ik dus niet goed weet wanneer ik overtijd ben.

Heb wel alle symptomen die ik vorige maand had.

Spannend dat je morgen gaat testen!

Misschien dat ik het ook maar doe, ik ga nu eerst de huisarts bellen om mijn vragen en angsten bij haar neer te leggen en dan kijken wat zij vindt...

Fijne dag allemaal!
Boepie, vul jij eens bij mijn NOD 20-23 november in?

Ik vind de tabel een beetje flets. Er zou best een kleurtje aan te pas mogen komen of een leuk symbool bij de zwangeren en eventueel een ander kleur bij de niet zwangeren. Ik mis ook de leeftijden, af en toe vraag je je eens af: 'hoe oud was zij ook alweer?' Heb deze vraag al eens eerder gesteld om de tabel wat op te fleuren dacht ik. 't Is maar een vraag he, maar volgens mij kan de tabel best wat opfleuring gebruiken.

Ik heb een vraagje rond de ovulatietesten. Heb er mij toch gekocht (ja, kon het weer niet laten). Eergisteren had ik een negatieve test, gisteren een duidelijke streep. Dus mijn ei is één dezer. Blijven jullie dan verder testen tot de streep verdwijnt, en hoelang duurt het eigenlijk voor de streep verdwijnt of blijft die nu lekker duidelijk tot je ongesteld wordt (of zwanger bent?). Die testen zijn voor mij vrij nieuw. En hoe lang blijven jullie vrijen? Op de test staat vermeld dat wanneer je een dikke streep hebt, je ei eraan komt binnen 24 of 48u? Als je dan eenmaal klust is het toch klaar?

Claudia, ik denk dat beide testen best te vertrouwen zijn. Die van Clearblue meet vanaf 50 hcg en dan zal je heel wellicht al je vermoedelijke OD of NOD voorbij zijn als je positief test. Bij het testje van kruidvat kan het zijn dat je nog maar net de bevruchting voorbij bent en dan maak je ook hcg aan, maar aangezien de helft van de bevruchtingen nog verkeerd gaat en je gewoon ongesteld wordt, dan zou de teleurstelling wel eens groter kunnen zijn als je positief test met die van 't kruidvat. Ik snap dat vrouwen zonder miskraam daar niet echt mee bezig zijn (ik testte ook vroeg de eerste keren) maar eenmaal je wat teleurstellingen hebt gehad, dan zou het wel eens kunnen dat je liever gewoon afwacht. Ik zeg maar iets hoor. Het is wat ik aanvoel. Als het in je hoofd zit dat je wil testen dan doe je dat toch hoor. Heb ik bij mezelf gemerkt.

Ik dacht dat Boepie 6 weken heeft gewacht na haar miskraam en dan kreeg ze een dikke streep. Dat is dan ook heel erg duidelijk he dat ze opnieuw zwanger was. Krijg je een heel licht streepje op bijv 4 à 5 weken na je miskraam dan kan dit ook hcg zijn van je vorige zwangerschap maar het kan best ook een nieuwe zwangerschap betekenen. Best spannend he?

Als je heel onregelmatig bent is het natuurlijk moeilijk te bepalen hoe ver je de vorige keer was en hoe ver je nu zou kunnen zijn. Heb je ook geen echo gehad de vorige keer? En een urinetest meer betrouwbaar dan een bloedtest, bedoelt de dokter dit om gewoon je zwangerschap te bepalen of zo? Met een bloedtest kan je je hcg toch laten bepalen? Je zou kunnen testen en wie weet krijg je wel een dikke streep. Maar het kan ook negatief zijn, terwijl je toch al een bevruchting hebt. Ik weet het ook niet hoor. Gewoon doen waar je zin in hebt en niet te bang zijn.

Lieselotje, ik ben echt benieuwd naar de uitslag van je testje morgen. Kan je niet gewoon een glaasje alcohol drinken maar niet overdrijven, ook al ben je zwanger. Mijn vriendin drinkt toch wel af en toe een glaasjes wijn en ze is ondertussen bijna 6 maanden, ze zegt dat dit geen kwaad kan.
Thanks Drew,

Dit was weer heel duidelijk!

Ik denk dat ik dan beter nog een weekje kan wachten.

Je hebt helemaa gelijk dat het dan fijner is een dikke streep te zien ipv een licht streepje waar je toch weer aan gaat twijfelen.

Ik heb na mijn miskraam een echo gehad waarop te zien was dat debaarmoedermond open was en er niets meer inzat behalve wat bloedrestjes, wel heb ik thuis heel veel slijmdraden en vlokjes ( weet niet hoe ik het anders kan benoemen) gevonden. Maar geen vruchtje... dus vandar dat ik denk dat ik korter zwanger was.

Ik had wel al een afspraak voor een echo staan bij de verloskundige maar dat had dus geen zin meer aangezien ik al een miskraam heb gehad.

De huisarts bedoelde inderdaad dat ze een urinetest betrouwbaarder vindt om te zien of je zwanger bent dan een bloedtest...

Ik denk zowiezo dat ik beter de verloskundige kan bellen die weet er toch meer van want bij de huisarts krijg ik toch nooit echt antwoord op mijn vragen.

Als zij zegt nog even te wachten met testen doe ik dat!

Jullie horen het nog...

En over dat drinken, een vriendin van mij drinkt ook af en toe maar ik ben er echt zwaar tegen.

Het kan wel kwaad en ik denk altijd maar zo, als er dan iets mis is met je kindje ga je jezelf toch altijd afvragen of het niet lag aan dat je dronk tijdens je zwangerschap.

Ik denk dat er niet voor niets gezegd wordt dat je beter niet kunt drinken/roken. Je hoort heus van veel gevallen dat het gewoon goed is gegaan ookal rookte diegene tijdens de zwangerschap aldoor maar ik denk toch dat je het beter niet kunt doen...

Maar wie ben ik??? hihihi
Claudiajoy welkom. Naam kwam me idd al bekend voor van AW; toffe serie! Leuk dat je bij ons mee komt schrijven ! Hoe lang waren jullie al bezig voordat je zwanger werd?

Ff mezelf in een notedop; ben 31, word dinsdag a.s. 32 en dat is ook mijn (uiterste) NOD, vind dus dat ik een prachtig verjaarskado verdien door positief te testen. Mijn cyclus wisselt een beetje van 28-31 dagen dus ik hou nu 31 dagen aan. Heb nog geen 'voor'signalen zoals andere maanden (toen had ik steeds druppeltjes al een paar dagen van te voren) en nu dus niet. Wel een gek gevoel in ondermaag/buik en veel moeten plassen maar dat moet ik altijd al! Verder zit ik thuis met een hersenschudding (vandaag al 4 weken!). Voor ons wordt dit poging nummer 5....

Drew, hoe is het nu met jou? Van mij mag tabel ook wel iets fleuriger/overzichtiger idd ook met leeftijden en sinds wanneer mensen bezig zijn ofzo! En misschien een leuk symbool als je zwanger bent ofzo!

Boepie: tof dat je het hartje hoorde!

Fennah: hoe is het nu met je?

Spannende dagen weer he Lieselotje! Aangezien er vorige maand niemand zwanger was en alle andere maanden steeds 2 vind ik dat we deze maand wel 4 zwangeren verdienen!

Marmira; heeft jou zweempje roze nog doorgezet?

SPANNEND weer deze dagen! Voel me als een kind in afwachting van de sint (alleen de sint komt er zeker aan)
Hallo allemaal

Claudia: Welkom! Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad zeg. Hopelijk krijg je nu beter nieuws. Ik zal dus nu ook voor jou gaan duimen!

Mezelf even in het kort: 27 jaar en nu 25 weken zwanger van de eerste, een meisje! Ik woon samen maar ga 17 november trouwen, spannend dus. Geen groot feest hoor, maar wel een leuek dag met familie en vrienden.

Ik werk als assistente bij een huisarts.

Mij lijkt het trouwens ook verstandiger om ook nog even te wachten met testen. Hoelang is de miskraam nu precies geleden? Ik zou namelijk niet eerder dan 6-8 weken na de miskraam testen.

Wat een spannende dagen komen eraan voor vele van jullie. Ik hoop dat we nu eindelijk weer eens wat zwangeren erbij krijgen.

Ik spring even lekker op de bank, ben echt bekaf. Gister drukke dag gehad met griepprikken en twee spoedgevallen die tussendoor kwamen. Vanmorgen weer een spoedgeval dus veel regelen... merk echt dat zulke dagen me nu echt af kunnen matten.

Lekker rustig aan doen op mijn vrije middag dus.
dag dames,

Ik schaam me diep maar ik 'leef' nog hoor. Tel af naar mijn verlof en hoop dan wat vaker te kunnen posten.

Allereerst wat reacties.

Drew. Heel veel sterkte!

En Boepie. Gefeliciteerd!

En Fennah. Jee wat naar allemaal. Goed dat je naar huis kunt gaan want ik kan me voorstellen dat je juist dan meer rust. In zo'n ziekenhuis is het zo onrustig. Wel een geruststellende gedachte dat alles met de baby goed gaat. Maar wat is het heftig voor je zeg. Weet je al of ze de baby misschien iets eerder laten komen om je klachten te verminderen? Of zou dat juist niets uitmaken.

Ik las onlangs juist een verhaal van iemand die tijdens de zwschap juist geen last had van chrohn en normaal wel. maar daar heb jij natuurlijk niets aan. Sterkte meid!

En voor de anderen geldt. Ik denk nog regelmatig aan jullie hoor. Ik computer alleen erg weinig. Computer nu 'stiekem' even op mijn werk maar kom er thuis nauwelijks aan toe. De 3 dagen werken slokken veel energie op en mijn zoontje van 2,5 ook. Ik zit nu in mijn 32e week en vindt het allemaal weer erg spannend worden. Ik heb het gevoel dat ik wel weer eens wat eerder kan bevallen. Bij mijn eerste was dat op 38,1 weken. dit vooral omdat ik al zo vaak harde buiken heb. Vooral vandaag heb ik het erg. Maar het zegt ook niet alles. Behalve moeheid voel ik me goed al heb ik veel last van maagzuur en slaap ik erg onrustig. Maar dit hoort erbij. Herken ik van de vorige keer. Kussen extra onder mijn hoofd, achter mn rug en onder mijn buik en soms zelfs nog onder mijn voeten en dan gaat het wel...

Verder is alles goed. Bloeddruk e.d... Zie wel een btje tegen de bevalling op. Maar vaak gaat het makkelijker bij de 2e en daar vertrouw ik maar op.

Ik hoop toch tot snel en veel liefs, succes, sterkte en liefde allemaal,

groetjes,nikiet
Pluk de dag!
)&*^)%)^*%%^&$%^ bloed!!!!

ben ff pissig......
Nee dat meen je niet lieselotje!

Heeft het doorgezet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven