Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
Ha! Wat een mooi moment om in te stappen!

Gefeliciteerd 'Niet voor de poes!!!' Geweldig!

Ik weet niet of ik nog mee kan doen in de tabel?

Ben 26, vriend is al iets in de 40, vandaar dat ik nu (na jaren dubben over de 'timing') heb besloten dat het argument 'geen vaste baan' geen rol meer speelt en we onze kinderwens eindelijk in vervulling proberen te laten gaan (is dat een nederlandse zin?).

Ben al enige tijd geleden gestopt met anti-conceptie, maar vanwege verschillende redenen hebben we het nog niet heel intensief geprobeerd. Ben erg blij met de ontdekking van pre-seed, een zaad-vriendelijk-glijmiddel, aangezien het bij mij toch vaak wel pijn doet zonder.

Mijn LNL (?) is rond 17 februari. heb een cyclus die wisselt tussen 24 en 28 dagen, dus elke keer weer spannend.

Leuk om van jullie allemaal te lezen hoe jullie er mee bezig zijn!

Voel je je 'zwanger' niet voor de poes? (dat vraag ik me elke maand weer af, ik voel dan niks bijzonders en denk dan: het kán toch!).

Ik kan het haast niet geloven dat het gaat lukken, maar weet tegelijkertijd ook dat de kans vooralsnog wel groter is dat het wél lukt.

Hoop dat ik er nog bij mag in de tabel (beheert iemand die? of moet ik zelf even prutsen?) en hoop dat ik jullie enorme schrijftempo kan bijhouden - het 'inlezen' kostte al aardig wat tijd!
Niet voor de poes!! GEFELICITEERD!!!

Wat gaaf zeg!! Ik had al zo een vermoeden toen je zei dat je laatst maar een klein beetje bloed had verloren, dat is meestal het geval als je zwanger bent!

Enne, hoe reageerde manlief???

Ben heel erg blij voor jullie!!

En die Etos pillen ga ik maandag direct kopen!!!

Wat de achternaam van ons kindje betreft; dat wordt gewoon die van mijn vriend. Ik pest hem wel eens dat zijn kind mijn achternaam krijgt als ie nou niet snel met mij trouwt maar dat is natuurlijk onzin. We zijn 1,5 jaar bijelkaar dus trouwen komt echt nog wel! Nog ff beetje sparen voor een klein feestje en dan maar wachten op mijn aanzoek
@muca: Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!

Ugglover beheert de tabel en voegt al de info steeds netjes toe!

Iemand vroeg hoe je makkelijk dit topic kan vinden; Bovenaan bij het onderwerp van de topic staat een icoontje een belletje. Als je daar op klikt als je ingelogd bent krijg je steeds een mail als er gereageerd is. In die mail staat een link zodat je direct hier uit komt! Je mailbox loopt wel aardig vol af & toe maar je weet ook direct als er niet is gepost!
Ik kreeg vannacht ineens vette twijfels over alles

Echt een soort van kut..... Denk dat het de hormonen zijn maar kreeg het ineens heel erg benauwd van het idee dat we bezig zijn een kindje te maken dus dat ons leven voor altijd veranderd. Ik heb nu geen twijfels over onze relatie maar wat als ik toch ooit een alleenstaande moeder word? Dat lijkt me echt 10x niks......

En wat als dit, en wat als dat??? Kan nog wel even doorgaan zo....Pffffff..... Ik ben normaal nooit zo wispelturig en weet precies wat ik wil. Ik word dus een beetje gek van mijzelf op dit moment!
@yaelle2; moet inderdaad een rot-gevoel zijn! Maar is het niet heel logisch en ook realistisch dat het je af en toe aan komt vliegen? hoe bijzonder en mooi het ook kan/zal zijn,het is nogal een stap. het moeilijke en gelijk ook geruststellende van zulke grote levens-keuzes vind ik altijd dat je toch niet kan weten hoe het loopt. misschien een dooddoener, maar het gaat toch altijd anders dan je denkt. Is het meer een plotselinge aanvlieg-angst of denk je dat het een gegronde twijfel is/wordt?
@Muca: Ik ben een control freak.... En dit valt nu eenmaal niet te plannen! Een goede leerschool voor mij

Ik denk dat het plotselinge aanvlieg-angst is, althans dat hoop ik. Wil mijn liefje niet teleurstellen, hij wil zo graag! Heb het er nog ff niet over gehad. Eerst maar ff alles voor mijzelf op een rijtje krijgen voordat ik hem ongerust maak.
@yaelle: dat herken ik wel ja, het liefste wil je dat alles helemaal loopt zoals je in je hoofd hebt. En het niet kunnen timen van wanneer je zwanger wordt is haast nog het minste wat je niet kan 'controleren'. Inderdaad even laten bedaren lijkt niet zo'n slecht idee.
Hey ik heb net een heel verhaal geschreven en nu is ie weg...
herkansing:

Ik herken de instant-paniek-aanvallen, yaelle!

En muca kennelijk ook (hoi muca!)

Ik twijfel soms met vlagen over mijn eigen kwaliteiten als moeder. Je weet immers niet hoe je verandert onder invloed van hormonen en oerdriften...

Ik stel mezelf meestal gerust met het idee dat als anderen het ook hebben, dat het dan wel erbij zal horen.

Zo, samengevat wat ik net allemaal had geschreven...
@Muca: Hoi! Welkom! Leuk dat je meeschrijft!

@Yaelle: Dank je! Vanochtend om zes uur schrok ik wakker uit een nare droom en ik moest eigenlijk plassen. Maar ineens dacht ik: "Nee, ik wacht tot mijn man wakker is en dan doe ik een test". Ik was het nog niet van plan, maar ik voelde me al een week ongesteld, terwijl ik het niet ben. Dus wel het gevoel van menstruatie in mijn buik, maar geen bloed... Dus ik dacht, ik ben ook al een week over tijd, ik gooi d'r nog een testje tegenaan.

Man vond het wel een goed plan en ik ging echt met het idee dat het wel weer niks zou zijn naar het toilet. Braaf over het staafje gepiest en toen een minuutje gewacht. Uit bijgeloof tijdens die minuut niet naar de test gekeken, maar in een tijdschrift zitten lezen en toen de test gepakt.

Ik moest wel even tien keer in mijn ogen wrijven!! Toen naar man gerend. Het licht in de slaapkamer aangeknald en hem de test onder zijn ogen geduwd.

Kan je zeggen dat dat een heel bijzonder moment was. Wat zijn we allebei blij!!

Maar ik vind het ook wel eng hoor. Er kan in dit stadium nog zoveel misgaan. En als ik er over nadenk heb ik de afgelopen week wijn, bier, ibuprofen, rauwe vis én rauwmelkse kaas gehad... Nou ja, als het kindje daar doorheen komt is 't een sterk exemplaar Wel gelijk al die dingen afgezworen. Alleen nog maar gezond en verstandig vanaf nu!

Ik herken je paniek trouwens wel. Had ik ook toen ik ging trouwen en de afgelopen weken ook een paar keer. Denk dat het er bij hoort. Betekent mijns inziens dat je beslissingen neemt die weloverwogen zijn. Je bekijkt ook wat er kan gebeuren in de toekomst. Alleen maar heel normaal volgens mij.

En of ik me zwanger voel? Ja nu ineens wel! Ik voel nu ineens van alles in mijn buik!!

Maar wat is het snel gegaan zeg, ergens wíst ik het (zie eerder in dit topic) maar dat gevoel heb ik weggeredeneerd. Had dus toch gewoon gelijk. Mijn eerste test was te vroeg. Maar wie verwacht dan ook dat het binnen een maand raak is?

(Manlief is best trots dat hij met z'n 42 jaar nog zulk goed zaad heeft )
Over mijn kwaliteiten als moeder maak ik me trouwens niet zoveel zorgen, omdat ik de afgelopen jaren toch al een vrij grote zorgtaak voor de kinderen van mijn man heb vervult.Niet fulltime, maar je leert er wel veel van, met name over jezelf.
Nietvoordepoes: geweldig! van harte gefeliciteerd!!

Wat is er met die etospillen??

Welkom muca en bloemkool!

@futuremaman; jouw lnl dag komt steeds dichter bij... ga je dan testen of wacht je gewoon paar daagjes af?
Jippiedepippie.. ik slikte de 'zwanger worden' pillen van de etos.. Onder het motto: je weet maar nooit
nou; ik ga van de week dan maar even naar de etos!

baat het niet....

wat fijn trouwens dat je het 'stiekem' toch al beetje wist, dan heb je je signalen van je lijf toch 'goed' gevoeld, lijkt me!

ik heb het gevoel dat mijn lijf me de hele tijd voor de gek houdt, ook nu heb ik pijnlijke borsten, weeig gevoel in buik soms.... maarja dat had ik twee maanden geleden ook een toen werd ik ook gewoon ongesteld....

nou geniet er van!!
De paniek is weer aardig onder controle

Thnx voor jullie opbeurende en relativerende woorden! :-)

Vriendlief is ook vol begrip, hoe kan het ook anders, hij is de beste! :-)
@Niet voor de poes! Wat superleuk voor je, !!!!!jullie!!!!! natuurlijk, wat zul je gelukkig zijn! Leuk man!

Ik stop deze maand met de pil..

De rest geef ik later nog even door...

Rianne
Geweldig nieuws niet voor de poes! Gefeliciteerd!

Welkom nieuwe meiden! Was wel even wat bijlezen, ik heb 2 dagen niet gekeken en we zijn 2 of 3 pagina's verder!

Ikzelf ben gisteren soort van ongesteld geworden... heel vreemd, maar het zijn ook maar een paar druppeltjes geweest tot nu toe.. En eigenlijk zou woe 4 febr pas mijn lnl dag zijn.... Ben benieuwd of dit net zo'n mooi voorteken is als bij nvdp!! Als het hierbij blijft doe ik van de week ook een testje.

Zou wel een toevalstreffer zijn, want we hebben het deze maand maar 1x onveilig gedaan, verder met condooms omdat ik wilde wachten tot na deze menstruatie..

Ik heb gisteren weer mijn mond niet kunnen houden en nog en vriendinnetje verteld over onze zwangerschapsplannen, ze zei zo van öoooh super, wij ook! Helemaal niet van elkaar verwacht, maar leuke verrassing, nu kunnen we elkaar op de hoogte houden van de status!

O ja en morgen ook maar even langs de Etos voor die pillen!!!
@ Mariska, wij zijn ook niet getrouwd, maar ons kindje zal de achternaam van mijn vriend krijgen en daarbij ook een amerikaans paspoort. dubbele nationaliteit dus!

LIjkt me trouwens wel eeen beetje raar dat je een andere achternaam dan je kind hebt; bel je de school, moet je altijd erbij zeggen dat de 'moeder van' bent...
Heb je het trouwens al aan iemand verteld nvdp? Of ga je het 3 mnd geheim houden?
Haha drie maanden geheim houden is voor mij ABSOLUUT onmogelijk

Maar ik ga wel proberen het nog even voor me te houden...

proberen
Alsof de duvel d'r mee speelt.. Vanmorgen misselijk

Maarreh... goedemorgen allemaal!
Goedemorgen all!

Poes: Gefeliciteerd!!!!

Wauw, wat zullen jullie blij zijn!!!

Gaan jullie het ook al aan de kids van je man vertellen?

Hoop dat je niet al te misselijk bent trouwens?

Mag ik zeggen dat ik heel stiekum een kleine minibeetje jaloers ben? Ik wil ook!!! Maar ben echt heel blij voor je!
Welkom aan alle nieuwe medepilstopsters !

Ben het overzicht een beetje kwijt, wat veel nieuwe namen!

Ik moet bijlezen, maar vertel eens wat over jezelf?
Dank je! En we zijn inderdaad heel erg blij, maar ook overdonderd! Zo snel...

We gaan het denk ik over twee weken vertellen. Gisteren was het echt nog iets te snel. Eerst zelf even aan het idee wennen.

Misselijkheid viel op zich wel mee. Moest gewoon even rustig blijven liggen..

En voor jullie komt het ook vast snel! Dit is vast een heel vruchtbaar topic
Welkom voor alle nieuwelingen!!

@Mariska, onze kinderen zullen de naam van mijn vriend krijgen. Hij heeft wel een mooie naam die niet veel voorkomt, bovendien zegt het mij niet zoveel, ze hoeven niet beslist mijn naam te hebben vind ik.

@Yaelle, die twijfels heb ik ook hoor! Mijn ongesteldheid is nu over, dus nu wordt het echt... Soms word ik dan ook ineens bang, het is zo'n verandering ineens! Hoewel het nog wel maanden kan duren natuurlijk, maar stel dat het wel ineens raak is. Ik ga ook over praktische dingen nadenken, we hebben net onze computerkamer klaar, maar die moet dan ineens weer helemaal tot babykamer omgebouwd worden. Daar heb je natuurlijk tijd zat voor, maar er schieten nu ineens allemaal dingen door mijn hoofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven