Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
Ik denk wel dat wij op vakantie gaan. We willen in de bouwvak met mijn zus en haar vriend gaan en zij weten niet dat wij bezig zijn. Stel dat het bij ons meteen raak is dan ben ik 6 maanden als we gaan. Dan mag je toch nog wel vliegen?

Er even tussenuit lijkt me heerlijk, maar in de zon mag je niet als je zwanger bent toch?
Over vakantie.. Wij willen eigenlijk dit jaar nog naar Puglia. Ik hoop dat dat lukt! Maar we reserveren nooit iets, dus we kunnen het op het laatste moment nog afblazen.
Thnx! voor toevoeging in de tabel! :-)

@Mariska79: Wat in de zon gaan betreft als je zwanger bent; je moet dan oppassen voor een zogenaamd zwangerschapsmasker. Een grote pigmentvlek zeg maar. De preciese details moet je maar ff googlen want die weet ik niet. Maar volgens mij is een goede factor in de zonnebrand en een hoedje of petje voldoende om het te voorkomen.

Vakantie.... Pffff.... Ben er wel aan toe als ik naar buiten kijk...

Wat een rot weer!
Goedemorgen allemaal!

Bijna weekend!

Oh nee, voor mij is het nu al weekend! Ik heb lekker een dag vrij genomen. Ik ga zometeen even heerlijk in bad.

Ik heb trouwens vier katten. Ben érg benieuwd hoe die op een baby zullen reageren! (daar denk ik nu aan omdat er as we speak eentje het koord van mijn badjas aanvalt
En inderdaad, wat een vreselijk rotweer Yaelle. Ik blijf gewoon de hele dag binnen denk ik!
Buongiorno allemaal!

Even alles bijlezen hoor....
Ook goedemorgen!

Lekker een dagje vrij nietvoordepoes! Denk dat de katten nieuwsgierig zullen zijn naar de baby!

Je moet toch trouwens wel oppassen met de kattenbak verschonen als je in verwachting bent, dat kan toch gevaarlijk zijn voor de baby?

Het is hier ook een rotweer buiten... Ik zit helaas toch met een griepje binnen, dus zoveel last heb ik er gelukkig niet van...

Ik heb het nu ook aan 1 vriendin verteld, kon het echt niet voor me houden.. Zij wil ook binnenkort gaan beginnen, dus met een beetje geluk kunnen we dan misschien wel samen genieten van verlof en de kindjes!
Ik liep een beetje achter geloof ik... ben weer helemaal bijgelezen!

Welkom Yaelle en futuremaman!

Wat leuk idd dat we allemaal van dezelfde leeftijd zijn!

Overigens heeft één van ons al een kindje, Pip! Al heeft ze al een tijdje niet geschreven hier. Piiip, waar ben je?

Over vakanties gesproken, als een reismuts betaamt moet ik daar mijn mening ook even over geven! :-)

Ik wil heeeel graag lekker naar de zon, zwanger of niet.

Probleem is wel dat we niet zoveel te besteden hebben (reismutsensalaris is niet zo best én we zijn vorig jaar getrouwd op een prachtig mooi Curaçao strand, dus zijn nu meer dan blut)

Ach, weekje kamperen in Italia is ook leuk en hoeft niet duur te zijn. Maarrr, ik ken mezelf, het begint nu al te kriebelen... Nu kunnen we namelijk nog naar ver weg, als we kindjes hebben niet meer. Hoe denken jullie daarover?

We willen allebei nog heel graag naar Indonesië, Thailand, Marokko, AUS, etc etc....

Daarbij ben ik ook nog eens een ontzettend Italia fan en wil ik daar als het even kan ook elk jaar even heen. Man en ik zijn allebei nog nooit in Venetië geweest en daar willen we in het voorjaar een weekendje naar toe gaan.

@nvdp: ben nog nooit in Puglia geweest, lijkt me prachtig! Spreek je de taal? Ik zie mezelf daar al lopen met een dikke buik....

Goed om te lezen trouwens dat jullie vakantieplannen hebben, het gaat momenteel niet zo goed in de branche. En dat is nog zacht uitgedrukt.... boeken die vakanties dus!
@nvdp: 4 poezels in huis, wat gezellig!

Wij hebben er 2 en ik ben ook heeeeel benieuwd hoe ze op een kindje zullen reageren.

We hebben weleens kindertjes over de vloer en grijsje verstopt zich onder het bed zodra ze kinderstemmetjes hoort en zwartje is zo nieuwsgierig, die blijft zelfs zitten als zo'n klein vingertje in d'r oogje wordt geprikt.

(heten trouwens niet echt zo)
quote:[

Ik heb trouwens vier katten. Ben érg benieuwd hoe die op een baby zullen reageren! (daar denk ik nu aan omdat er as we speak eentje het koord van mijn badjas aanvalt

zie het helemaal voor me!
@ all: zou het leuk zijn om in de tabel te vermelden we bezig zijn voor 1e of 2e kindje?

En invullen in welke regio we wonen? Of willen jullie dat liever niet?

Ben trouwens ook heel benieuwd wat voor werk jullie doen!

Ik ben dus reismuts, werk als account manager, drukke buitendienst functie waar ik heeel blij mee ben!

Een functie die, vrees ik, niet part-time gedaan kan worden,terwijl ik 'straks' wel minder wil gaan werken! Maar dat zien we dan wel weer...

Man en ik gaan de zorg voor eventuele mini-Akka ook goed verdelen. Hij wil 4 dagen gaan werken en ik 3of 4, ben ik nog niet helemaal uit.

Eerst zwanger worden!

Ohja, ik geloof dat ik tegen mijn ei spring sprong aan zit... we hebben het druk deze week!
Ohh Akka, Marokko en Thailand wil ik ook nog wel naar toe, en ook naar Canada! Lijkt me trouwens een superleuke baan die je hebt! Verkoop je dan reizen aan reisbureaus uit de naam van de touroperator? Of heb ik het helemaal mis?

Volgens mij heb je trouwens gewoon recht om deeltijd te gaan werken, mits er geen zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn... Je moet het wel 4 maanden van tevoren aangeven.

Ikzelf heb ook een commerciele functie, werk bij een groot bekend uitzendbureau.

Wat grappig trouwens dat je kat gewoon blijft zitten als er kindertjes in de buurt zijn en dat de andere bang is! Ik dacht eigenlijk dat katten heel jaloers waren. Ik ben ooit aangevallen door een kat, omdat ik te lang met zijn baasje in gesprek zat!! hahhaha, kreeg hij zelf te weinig aandacht... maar gelukkig zijn niet alle katten zo!

Bij mij gaat het trouwens om mijn eerste kindje ook, maar volgens mij bij het merendeel van ons als ik goed heb gelezen! Lijkt me inderdaad leuk om in de tabel op te nemen!
Hi meiden,

Ff 12 uur niet gekeken op het forum en ik ben gelijk helemaal achter.

Maar goed, ik ben weer helemaal bij gelezen.

4 poezen, dat zal een drukke beestenboel zijn, hier zitten twee konijnen in de woonkamer. Die vinden kinderen geweldig (als ze ze maar niet worden opgepakt) dus daar maak ik mij niet zo veel zorgen om.

Op ons verlanglijstje staan ook nog heel veel landen. De landen waar we met kinderen moeilijk heen kunnen hebben we al bezocht (nooit zo over nagedacht maar het komt wel goed uit) Nu willen we nog naar Zuid Amerika en dat is makkelijker zonder kinderen. Verder staan USA, Australie, Nieuw Zeeland, Marokko, Japan en China op ons lijstje. Een beetje lang vind je niet.

Voor de vakantie boeken wij altijd lastminute een vliegreis naar verwegistan en zien daar wel wat we gaan doen. Ik ben niet zo heel bang voor een zwangerschapsmasker aangezien ik roodhaar heb ben ik gewent om factor 50 te smeren en altijd een hoed op mijn hoofd te hebben hihihihi.

Wat voor werk ik doe, tja dat is een beetje lastig uitleggen. Ik moet zorg dragen voor een efficient en goedkoop bouwprocess.

Ik woon in de regio Utrecht.
Ik heb ook 2 katten... en ik weet nu al dat die het absoluut niet leuk gaan vinden. Die beestjes zijn vies verwend en zijn de koning en koningin van ons huishouden! Ze krijgen alle aandacht en zodra ik zit, ligt er binnen een minuut 1 van de 2 op schoot... Dus een klein hummeltje op schoot, dat ook nog eens heel hard kan jenken, wordt zeker niet op prijs gesteld. Vind ik wel erg hoor, ben zo gek op die katten dus hoop maar dat ze er toch een beetje goed op reageren...

Ik werk bij een bank, als secretaresse op een internationale afdeling, heel goed naar mn zin en hopelijk is het geen probleem als ik minder wil gaan werken. Denk het niet hoor. En gister zei ik tegen manlief, het zou voor jou ook wel leuk zijn als je 4x9 zou kunnen werken en daar reageerde hij heel enthousiast op. Zo leuk! Ik zat bijna met tranen in mn ogen. Hij zei dat hij het heel fijn zou vinden om ook een dag samen met hummeltje te zijn en wat aan te rommelen enzo. Jullie kennen hem natuurlijk niet... ;) maar geloof me, ik was zo verbaasd. Zo ken ik hem helemaal niet! Van het weekend maar eens flink verwennen die jongen! ;) Goh, toevallig heb ik ook zo ongeveer mn eisprong! Extra verwennen dus! ;)

Op reis, jazeker, in april ga ik voor 4 weken naar de Filippijnen!! Wow, zin in! Reizen is mn passie. Al op veel plekken geweest maar op de verlanglijst staan nog:

Vietnam, Australie, Cambodja, Tanzania, Mexico en Brazilie... Nog veel meer natuurlijk... Maar "de oogjes" om me heen zijn weer terug, dus ga maar weer eens wat doen hiero!

Fijn weekend en succes met testen morgen, nvdp!
Ik heb van het weekend mijn eisprong dus bij ons is het ook al een paar avonden feest

Ugglover, Cambodja is een echte aanrader. Wel heel erg toevallig, wij wilden vorig jaar naar de Filipijnen, alleen werd het toen afgeraden omdat er aanslagen waren enzo. Gaan jullie met een gezelschap of gaan jullie saampjes met de rugzak?
Phoe, ik doe even iets anders en jullie schrijven de hele boel hier vol!

Geweldig hoeveel dingen we gemeen hebben trouwens. Veel mensen met katten, reislustige types, werkende meiden en zelfs iemand die net als ik Italia-gek is!

Ik zal proberen op alle dingen te reageren, maar ik zal wel wat evrgeten en dan nog een tweede en derde keer posten (hè Akka, zo gaat dat )

@Akka, ik ben ook nog nooit in Puglia geweest. Ben afgelopen herfst in Calabria geweest en was diep onder de indruk. We gaan sowieso wel een keer of twee per jaar (liever vaker) naar Italie. We zijn echt hooked. Eten vrijwel altijd Italiaans... manlief spreekt de taal echt goed, da's wel handig. Ik kan de grote lijnen verstaan en met simpele dingen als eten bestellen, dingen kopen, de weg vragen etc.. red ik me re-de-lijk. Ik vrees dat een kindje van ons als halve Italiaan opgroeid

En waarom niet met een klein kind verre reizen maken? Ok, vanaf een bepaalde leeftijd zit je aan schoolvakanties vast, maar niets is onmogelijk. Ik zie het om me heen ook, kinderen die van jongs af aan wennen aan reizen e.d.. Je moet er alleen wel bij stil staan dat je reis ánders zal zijn.

@de poezenliefhebbers, ik denk dat mijn katten het wel ok vinden. Ze zijn al drie grotere kinderen gewend en er is hier ook wel eens een baby op visite... Ze zijn dan vooral nieuwsgierig, En ze willen graag in de maxicosi liggen, ligt veel lekkerder dan zo'n afgezaagd mandje

Kattenbakken mag manlief doen. hij heeft de pest aan katten (ja hij houdt echt veel van me ) maar hij heeft weinig keus..

@Ugglover, wat fijn dat je man zo enthousiast reageerde!

Ik woon overigens in Fryslân en ben ambtenaar.
Oh Bunny, ik heb hier ook een konijn rondhuppelen in de woonkamer en er komt een tweede bij
We hebben idd veel gemeen, ook ik ben een Italie-lover! Ik heb een jaar in Rome gewoond, als au pair gewerkt, en ben toen heel Italie rondgereisd met andere au pairs. Puglia is toch de hak, daar ben ik ook nooit geweest helaas... Ik denk dat ik eind dit jaar weer eens een lang weekend ga, tis alweer veelste lang geleden! Met of zonder dikke buik... ;)

En ik heb er ook echt geen problemen mee om hummel mee te nemen naar Thailand oid. Alleen zit je dan meer in je resort als dat je met je rugzakje door de jungle gaat! Grappig dat je ook aan de Filippijnen hebt gedacht Bunny, het schijnt echt helemaal fantastisch te zijn. We gaan ongeorganiseerd, heb een vlucht geboekt en een klein rondreis Noord Luzon en verder zien we het wel. Nog 11 weekjes werken!
Zoooheee.... Ik ben weer een dagje 'en route' geweest en ik heb weer heel wat bij te lezen! Leuk dat iedereen zo enthousiast is!

Ook heel wat op te reageren dus..... Ik hoop dat ik nix over het hoofd lees

Ik heb geen katten dus daar kan ik kort over zijn. Geen hekel maar ook geen liefhebber. Wij hebben helemaal geen huisdieren maar zou het wel leuk vinden. Is er nog niet van gekomen; We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en ook (pas) 1,5 jaar bijelkaar.

@Bunny1978: Verrassend dat jij konijnen hebt! hihihihihihi

Had ik echt niet verwacht met jouw nickname!

Ik werk bij een promotie bureau als office manager en project manager. Een super leuke maar drukke baan. Veel verantwoording en veel stress..... Het komt er op neer dat ik 3 dagen op kantoor zit en 2 dagen 'buiten' maar dat kan nog wel eens wisselen. Ik twijfel nu of ik 3 of 4 dagen wil werken als het allemaal zover is. Ligt ook een beetje aan het liefje of hij het voor elkaar krijgt om 4 dagen te gaan werken.

Wisten jullie trouwens dat het belastingtechnisch voordeliger is om allebei part time te gaan werken? Weet niet precies in welke hoedaningheid maar op de site van de belastingdienst vind je daar meer over

@ugglover: Nog een voordeeltje dus als vriendlief ook minder gaat werken..... Tof dat hij zo enthousiast reageerde!

Gisteravond mijn liefje over jullie verteld..... Hahahahaha!

Hij was zeer verbaasd en wist niet dat dit bestond. Hij begreep wel dat het relaxed was voor mij om toch ergens mijn ei kwijt te kunnen. Hij wilde ook direct weten of ik al wat had geleerd van jullie :-)

Reizen ver of niet ver met een kind lijkt me geen probleem. Als ik om me heen zie dat er met baby's al naar het andere eind van de wereld wordt gevlogen waarom zou ik dat dan niet doen.

Mijn vriend is helemaal waus van Bali. Afgelopen jaar zijn we een maand saampjes geweest. Nou moet ik zeggen dat ik nu ook wel lichtelijk verliefd ben geworden op het eiland.

Maar ik ben niet iemand die steeds terug gaat naar het zelfde, ik wil eigenlijk alles zien!!!

Ben gelukkig ook al op veel plaatsen geweest, Mexico, USA, Zuid-Amerika, Azie, Midden-Oosten, en in veel Europese landen. Ik heb deze reizen alleen niet gemaakt met mijn huidige liefje omdat we pas 1.5 jaar bijelkaar zijn.

Nog genoeg te ontdekken dus saampies! (of met zijn drie!)

Wordt erg enthousiast van jullie Italie verhalen! Misschien ook een ideetje voor dit jaar!
@Futuremaman: De regeling die je noemt m.b.t. minder gaan werken daar heb je inprincipe alleen recht op als er je bedrijf bestaat uit meer dan 8 full timers en dat is bij mij niet het geval.....

Maar ik werk hier nu 6 jaar dus ik heb wel wat krediet opgebouwd dacht ik zo

Komt vast goed!
@akka: Wij zijn bezig voor ons eerste kindje!
Wat leuk al die huisdieren, wij hebben er geen. Willen beiden een puppy, maar ik denk dat die er pas over een paar jaartjes komt!

Wel leuk inderdaad dat we allemaal beetje zelfde interesses/ leefwijzes hebben. Ben benieuwd wie van ons het eerst zwanger is!

En Italie... Heerlijk land! Ben er paar keer geweest en staat steeds hoog op mijn lijstje om weer naartoe te gaan. Wij gaan alleen al vaak naar Amerika omdat mijn vriendje daar nog veel familie heeft.... Kan (helaas) niet overal naartoe!
Oh nvdp, vandaag is toch je spannende dag! Ben benieuwd wat de test zegt!
Goedemorgen!!

De test zegt dat ik niet zwanger ben. Zou ook wel snel geweest zijn. Vrolijk verder dus!
Ahhh jammer...toch wel kleine teleurstelling lijkt me. Maar inderdaad zou erg snel zijn geweest..Op naar de volgende keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven