Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Hartelijk gefeliciteerd met mijn toekomstige schoonzoon
van harte gefeliciteerd Guido! 1 jaar alweer

jij ook gefeliciteerd ongeduld, zal wel een bijzondere dag voor je zijn!

voor alle andere meiden:

ps ik heb vanmiddag nacontrole gehad, alles ziet er goed uit daarbinnen, geen cystes/stolsels en mijn eierstokken zagen er mooi uit. Ben blij alhoewel het zien van mijn lege baarmoeder ook vreselijk verdrietig was.
Bloemetje...

Wat fijn dat alles goed was en wat begrijpelijk dat het pijn deed meissie. Maar ook dat is een onderdeel van de verwerking..

Het is allemaal nog vers en gun jezelf de tijd.

Heel dikke knuffel....

Ongeduld: Hebben jullie een gezellig dagje??

Ongelooflijk dat die kanjer alweer 1 jaar is !
Bloemetje, ondanks het verdriet, toch fijn om te lezen dat alles er goed uitzag. Kweet niet of jullie er al aan toe zijn, maar dat zou ook betekenen dat jullie weer mogen proberen toch?

Ik denk vaak aan jullie en duim me suf dat 2009 jullie jaar gaat worden!

Knuffel van mij
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ongeduld, heel hartelijk gefeliciteerd met Guido's eerste verjaardag! Het zal voor jullie allemaal wel een bijzondere dag geweest zijn. Heb je de bevalling weer helemaal opnieuw beleefd? Ikzelf vond de eerste verjaardag van Bas de bijzonderste tot nu toe. Had echt zo'n gevoel van 'hehe, tot nu toe hebben we het gered, nou, dan kunnen we de rest ook wel aan'. Verder hou ik gewoon van taart! Vandaar natuurlijk ook dat ik moet afvallen... Sonja ligt open in de keuken, maar de resultaten zijn er helaas nog niet naar. Jij nog interessante tips van de huisarts gekregen?

Bloem, wat fijn om te lezen dat het er goed uit ziet bij jou. Wat kan ik me dat goed inbeelden zeg, hoe verdrietig het moet zijn om een lege baarmoeder te zien, waar jullie kleintje* eigenlijk nog zou moeten zitten. Een dikke en ik duim mee voor jullie!

Sweety, ik heb even een stukje meegelezen met jouw berichten in het topic over een veranderde relatie met je partner na het krijgen van een kind. Ik vond je postings bijzonder goed en ben blij dat jij en je man er ook voor elkaar zijn ipv alleen maar voor jullie meisje. Heel gezond, heel goed. Bij ons thuis merk ik dat we onszelf (zonder kinds) gewoon op de kalender moeten zetten, want anders komt er niet veel van. Afgelopen trouwdag was bijvoorbeeld een enorm succes. Gaan we vaker doen!

Oja, over kolven. Ik heb er ook eentje van Medela. Hij maakt een takkenherrie, maar hij doet wel wat ie moet doen en met twee borsten tegelijk. (Ik vind dat zelf wel handig, omdat zeker de eerste tijd er standaard ook melk uit mijn andere tepel kwam dan degene waarmee ik voedde. Op het hoogtepunt van mijn productie had ik als ik kolfte zowel bij Bas als bij Tim twee flessen van 250 cc vol. Mijn Medela deed daar een kwartiertje over.)

Nadine, en hoe voelen wij ons vandaag? Over anderhalve week heb je de eerste echo he? Spannend hoor. Denk je dat jullie (later in de zwangerschap) willen weten wat het geslacht van het kindje is? Heb je al een vermoeden?

Je Konijnendanoontjes (gezien op het traktaties op het kdv topic)vond ik mooi! Erg leuk gevonden. Zeker eentje die ik ga onthouden voor Tim's eerste verjaardag.

Blink, ja ik zag ook dat de bekendste baby van het forum jouw naam heeft gekregen. Grappig hoor. Iedereen weer helemaal beter bij jullie? Ik hoop het.

Zaza, hoe is het met jou? Ben je weer lekker aan het werken? Gaat het nog altijd goed met Lynn op de creche?

Tinkerbel, kan je nog je eigen schoenen aantrekken? Hoe voel je je? En de kleine man? Ik vind dat je gewoon moet bevallen waar jij het het prettigst vindt en op de manier die het lekkerst is voor jou. Ruggenprikken bestaan niet voor niets! Ikzelf kan niet echt meepraten over bevallingen, omdat ik twee keizersnedes heb gehad zonder weeen, ontsluiting, pijn of dat soort gedoe. Bij een keizersnee krijg je ook een ruggenprik (maar dat is wel anders dan bij een gewone bevalling, want dan voel je echt niks meer vanaf onder je borst) ik vond het een heerlijke sensatie! Meisje, het komt hoe dan ook goed. Ik zal hard aan je denken als het zover is.

Meissie, fijn dat Charlotte op nog maar één nachtvoeding zit. Hoe is het nu met je ouders? Kunnen ze de zorg weer een nachtje per week overnemen zodat jij verder kunt bijkomen? Hoe gaat het verder met je mooie meisje? Groeit ze goed? Volgens mij wel. Oja, ik zie het, ruim 4,5 kg!

Harley, ben je al begonnen met prikken? Hoe gaat het met je?

B80, alles goed met jou en Yvo?

Zo, en nu moet ik als een scheet aan de slag voor mijn minor. Ik zit nu op school en heb een hoop te doen! Even kort: met mij gaat het heel goed. Gisteren bleek dat het kolfdipje tijdelijk was. Had gewoon weer een fles met 220 cc. Tim doet nog steeds moeilijk als hij de fles krijgt (op het kdv bijvoorbeeld) en krijgt bijna nooit de juiste hoeveelheid vocht binnen. Hij eet liever dan hij drinkt.

Gelukkig krijgt hij met fruit en groente ook wel wat vocht binnen. Hij zit nog altijd strak in zijn vel en is bij lange na niet uitgedroogd. Verder maakt hij een gelukkige indruk, dus dan zal het wel goed gaan. Bas en mijn man gaan lekker en ik ga als een speer! Vind het heerlijk om eindelijk ook weer eens wat andere kanten van mijn persoon te belichten. Nu ben ik weer volop aan het studeren en dat is echt leuk! Ik merk dat ik er ook een evenwichtiger moeder door word. Fijn!

Liefs, Utah
anoniem_53670 wijzigde dit bericht op 15-01-2009 09:57
Reden: foutje
% gewijzigd
Nadine, ik weet het eigenlijk niet. Er is niets over gezegd eigenlijk..en ik heb ook niets gevraagd. Ben veel te bang dat ze nee zeggen niet dat ik er al echt klaar voor ben hoor, maar ook dat wisselt. Ik ga wel weer ovulatietesten bestellen om weer een beetje inzicht in mijn cyclus te gaan krijgen.

ps ik kan het toch niet nalaten om af en toe mee te lezen. Ben ook nog niet aan het werk, vanaf volgende week ga ik met een paar uurtjes beginnen. Spannend.

Heb ik het bevallingsverhaal van sweet gemist?
Nee hoor Bloem dat staat op hyves maar denk aan jezelf hoor.

Lees het maar ooit een keer als je eraan toe bent meis.

Mag altijd maar dwing jezelf niet.

Ik zal even op zoek naar ovulatietesten voor je want die liggen hier maar te liggen en gaan dan misschien overdatum.

Als ik ze heb stuur ik ze naar je toe (als je wil) anders verdwijnen ze de prullebak in.

Heb al gekeken en ze zijn tot maart dit jaar...(Clear blue)

Heb je daar nog wat aan?
Bloem, kan me voorstellen dat de echo erg dubbel was. Goed dat alles goed was met je baarmoeder, maar hij hoort niet leeg te zijn.

Ook ik heb nog ovulatietesten liggen. Behoorlijk wat. Wel van Romed, via internet een keer besteld. Maar misschien heb jij er inderdaad wat aan, hier liggen ze te verstoffen..
Bloemetje, hier ook nog 10 ovu-testen voor je liggen. Had ze besteld, maar heb ze uiteindelijk niet nodig gehad.

Zet anders je adres ff op de mail, stuur ik ze je toe.

Als ik dat zo lees hoef je voorlopig geen testen te kopen, haha!

Ennuhh alles op je eigen tempo meid!

ps, wij zijn vanaf morgenmiddag er ff een weekendje tussenuit met z'n 3-en (huisje in Bruinisse)
He lieve meiden!

Even snel en ego...

Bedankt voor de felicitaties! Zo'n eerste verjaardag is echt bijzonder. Ik heb geregeld teruggedacht aan 14 januari 2008, maar wel op een goede manier. Guido vond de slingers en ballonnen geweldig. Iedereen die binnenkwam, moest hem oppakken en overal langslopen. Guido voorzag dit alles met brabbelend commentaar. Het concept kadootjes begrijpt ie nog niet helemaal. Hij was helemaal onder de indruk van het eerste kadootje (ark van Noach) en wilde hier heerlijk mee spelen. Maar ja, er lagen nog andere kadootjes te wachten. Taart was trouwens ook een groot succes / smeerboel. Ik zal snel foto's plaatsen.

Ik ben gister naar de chiropracter geweest voor de eerste behandeling. Jeetje, wat doet dat zeer. Je moet echt sadistische neigingen hebben om dat beroep te kiezen! Maar wat een verschil meteen! Ik kan al meteen soepeler bewegen! Echt een aanrader dus!

Zo, ik zal een zingend mannetje uit zijn bedje halen!

Ik hoop vanavond terug te komen om even goed op iedereen te kunnen reageren.

Fijne dag vandaag!!!
HOERA, Sweety verjaart vandaag!!

Van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van!!

Liefs Nadine
Happy birthday Sweety!!!!

@Nadine, Veel plezier in bruinisse!

@Utah, Ik voel me wel goed. Schoenen aantrekken word lastiger hahaha. Ik zal er gewoon ff doorheen moeten bijten straks. Het komt ook wel goed maar toch blijf ik nerveus. Ik heb alleen liever dat hij nu komt dan pas over 7 weken. 7 weken duurt veel te lang en dan maak ik mezelf alleen maar gekker. Helemaal nu ik thuis zit. Zal echt blij zijn al alles voorbij is.

Dus je zit lekker op school! Vind het echt knap dat je dat er nog eens bij doet. Suc6!

@Bloem, Als je er nog niet klaar voor bent moet je er zeker nog niet aan beginnen. Neem lekker nog ffies de tijd om alles goed te verwerken. Het komt allemaal goed hoor!

@Ongeduld, Ben zo benieuwd naar de foto's van guido zijn verjaardag. Die eerste verjaardags foto's met zijn eerste taart zijn altijd zo leuk! Hij zal er wel lekkker smerig uitgezien hebben haha.
Hoi Allemaal,

Wat weer veel geschreven!

Sweet, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Bloem, fijn om wat van je te horen. Ook dat er gelukkig niets verkeerds te zien was. Als je er weer aan toe bent ga ik ontzettend voor je duimen! Knap dat je weer aan het werk gaat. Dikke knuffel

Harley ook voor jou!

Ongeduld, wat fijn dat de verjaardag van Guido zo'n succes was! Ik vond het echt een mijlpaal. Zoveel gebeurd in zo'n jaar tijd! Wordt echt al een grote vent! Geniet er maar lekker van!

Chiropractor klonk minder. Heb ik nog niet meegemaakt en hoop het zo te lezen ook niet! Ben nogal kleinzerig namelijk!

Utha, ik vond het ook al zo knap dat je er nog even een studie bij doet! Ik doe het je niet na. Werk je ook nog? Dan ben je echt een super mama! Respect!

Meissie, wat fijn dat Charlotte het goed doet en dat het jezelf ook goed afgaat! Ik vind het knap hoe je dat allemaal doet. Daar mag je trots op zijn! Het is ook echt een prachtig meissie hoor!

Thinkerbel, hoe is het met jou? Heb je nog leuke buikfoto's voor ons? Vind ik zo leuk! Ik hoop dat het allemaal nog meevalt en dat je je goed voelt!

Zaza, bevalt het goed op je werk en ben je alweer gewend? Gaat het met Lynn ook goed op de creche?

Nadine, wat lekker even een weekendje weg! Ik hoop dat je niet meer zo misselijk bent!

Hier gaat het weer goed. Oorontsteking lijkt bijna over te zijn bij de kleine man. Wel is er een hoektand en een eerste kiesje door! Dikke rode wangen, maar verder valt het mee gelukkig. Verder niet zoveel beleeft.....

Voor iedereen een dikke knuffel en een fijn weekend!
Sweety, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad?

Ongeduld, erg veel pijn bij de chiropracter? Als het dan maar uiteindelijk helpt...

Blink, fijn dat het wat beter gaat en dat Vincent niet zoveel last heeft van zn kiezen.

Tink, die laatste weken zijn vervelend he? Zeker als je al zo lang thuis bent, kan het me heel goed voorstellen! Nog eventjes. Nu lijken 7 weken lang, straks vliegen ze om.

Bloem, ovutesten gister op de post gedaan. Hoop dat je er wat aan zal hebben!

Lynn was vannacht en gisternacht ineens weer wakker. Gebeurt soms, maar meestal slaapt ze snel weer. Vannacht niet, toch maar een beetje melk gegeven, daarna is ze wel weer in slaap gevallen.

Verder ga ik waarschijnlijk een halve dag meer werken. Aan de ene kant vind ik dat wat veel (dan werk ik 3,5 dag) maar aangezien ik aan de studie ben om mn bevoegdheid te halen, moet ik ook stage lopen. Deze uitbreiding kan ik ook als stage rekenen en dit wordt natuurlijk gewoon betaald. En ik vind het leuk, dus ben er wel blij mee.

Woensdag heb ik mn eerste tentamen van mn studie... En ik vind het erg moeilijk. Wil het erg graag halen, we zullen zien.

Utah, voor ik het vergeet... volgens mij doe jij pabo toch? (had je hier weleens geschreven volgens mij?) Ik weet niet hoe je alles hebt aangepakt ivm met de kinderen enzo, maar weet je dat als je geen recht meer hebt op studiefinanciering, dat je (als je een lerarenopleiding volgt) recht hebt op tegemoetkoming leraren?
HE!

Sweety: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe is het met jou & Laura? Trek je het allemaal nog?

Bloem: Wat fijn dat alles goed is! En meteen zo dubbel, jullie kleintje had gewoon ng in je buik moeten zitten. Dikke knuffel!

Nadine: Hoe voel je je? Helpen de wortels/komkommers/etc? Veel plezier in Bruinisse!

Utah: Wat fijn dat het zo goed gaat! De huisarts vond dat eerst mijn rugpijn aangepakt moest zijn, daarna had ze wel een plan. Het suddert dus door.... Maar: ik heb deze week helemaal geen taart gehad! Een overwinning op mezelf!

Meissie: Hoe is het met de verse mama en Charlotte?

Tink: Pff, je krijgt het niet kado he! Ik kan me voorstellen dat de muren op je af komen nu je thuis bent. Kun je een beetje afleiding vinden?

Blink: Wat fijn dat de oorontsteking bijna over is! En kiesjes! Vincent wordt ook groot!

Zaza: Wat lastig met het slapen van Lynn. Guido heeft ook van die periodes gehad. Ze beginnen op een gegeven moment met dromen en ik moet zeggen dat ik Guido ook wel verwend heb met nachtvoedingen. Dit was voor mijzelf het makkelijkste, want dan wist ik zeker dat ik binnen 10 minuten weer in bed lag... Maar nu gaat het goed! En lastig hoor, de spagaat werk en thuis!

Is er een plekje over in de ziekenboeg? Gister middag werd ik na de lunch ineens niet lekker en vanochtend werd ik wakker met 40 graden koorts! Guido heeft ook wat verhoging en is wat jengelig, maar gelukkig nog wel actief. We hebben alle feestelijkheden ook af moeten blazen, zo jammer! Ik heb de taart maar in de vriezer gedaan, ik hoop dat ie dat overleefd. Oja, nog een echt smeltmoment. Guido wist vriendlief duidelijk te maken dat hij deuren open moest maken, zodat Guido naar mij toe kon kruipen. Stond ie breedlachend aan mijn bed, kreeg ik een knuffel en ging ie weer verder!

Ik duik mijn bedje weer in!

Liefs!
Sweety, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Was het een leuke dag?

Ongeduld, leuk dat je tante gaat worden. Helemaal vergeten daarop te reageren.

Zaza, bedankt voor de tip over tegemoedkoming voor leraren. Ga ik zeker eens bekijken.

Zo, en dan moet ik nu even iets rechtzetten. Ik voel me zeer vereerd dat jullie het allemaal zo knap vinden dat ik een opleiding doe. Maar dat is (naast het moederen) ook wel het enige wat ik doe! De afgelopen 11 (!!!) maanden ben ik fulltime thuisblijfmoeder geweest. De studie stond helemaal stil. Ik was aan het zwangeren, moederen en huiskuizen. Verder deed ik niet zo veel. Heerlijk om me in zo'n luxe positie te bevinden. Vandaar dat het schaamrood mij naar de kaken steeg toen jullie mij compimenteerden met het feit dat ik sinds twee weken af en toe weer eens een hogeschool bezoek. En eerlijk is eerlijk, de pabo is veel werk, maar niet heel ingewikkeld. (Voor mij). Ik heb twee avonden in de week les (van half zeven tot tien) en loop twee hele dagen stage. Verder ben ik thuis en heb ik (goddank) geen baan om me druk over te maken.

Zo, dan is dat ook weer helder. Ik heb juist bewondering voor jullie werkende moeders. Hoe veel werken jullie eigenlijk? En, misschien brutaal, maar levert het ook nog wat op? Ik vind het echt stuitend dat ik over een poosje waarschijnlijk precies genoeg verdien om de rekening van het kdv mee te betalen. Dat motiveert niet echt. Snijd ik nu een no-go onderwerp aan? Of vinden jullie het leuk om erover te vertellen? Ik merk het wel.

Nogmaals bedankt voor de complimenten en voor jullie allemaal ook een dikke pluim!

Veel liefs en tot gauw, Utah

PS

Waar gaat de meeting eigenlijk plaatsvinden? We wonen redelijk ver uit elkaar als ik het goed begrijp...
Utha, nou dat is toch lekker zoals jullie het geregeld hebben. Ik zou willen dat ik thuis kon blijven moederen! Maar helaas gaat dat niet van mijn mans salaris. Moet zeggen dat ik mijn werk erg leuk vind hoor, maar als ik wel de keuze had was ik zeker de eerste 4 jaar thuis gebleven. Nu werk ik 2,5 dag. Gelukkig de halve dag mag ik sinds een tijdje sávonds doen, dus ik heb normaal 2 dagen oppas nodig. Nu hebben we door alle ellende met mijn moeder (ze past op) geregeld dat mijn man vaderschapsverlof heeft tot 1 juli. Dus oma past 1 dag op en dat gaat super! Ben erg blij met deze luxe! Ik vind dat het zeker wat oplevert. Ik mag echt niet klagen over mijn salaris. Ik werk bij een Amerikaans bedrijf. Ik geef mijn moeder trouwens wel iets voor het oppassen. Normaal zou ze het niet aannemen, maar nu ze alleen is is ze het hard nodig. En ik vind het niet meer dan normaal. Ben zo blij dat hij bij haar is.

Ikzelf vind het prima zo en zou niet nog meer willen werken. Maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk. Het is waar iedereen zich goed bij voelt!

Ongeduld, jeetje nu jij ook al de griep te pakken. Ik hoop dat je snel weer beter bent! Jullie moeten de verjaardag van Guido dus nog vieren? Komt vast wel goed met de taart. Beterschap!

Heeft iedereen de planner al ingevuld? Ben ook benieuwd waar we dan evt gaan afspreken. Ik ben niet zo'n held in de auto, maar we zullen er vast wel uitkomen! Ongeduld, zou je evt willen carpoolen? Of dat we samen die kant oprijden?

Hier een druk dagje vandaag. 2 verjaardagen. pffff... de mannen liggen alleen nog op 1 oor. Dus ik zal de tas even in gaan pakken en de spulletjes klaar leggen. Maar ik wil ook geen taart vandaag. Ben langzaam aan het afvallen (gaat nooit zo snel als je zelf zou willen), maar er is sinds 2 januari bijna 3kg af. Nog heel wat te gaan.....
Utah, dan nog! 2 dagen stage en verder ook nog al die opdrachten van je opleiding doen. Ik ben het met je eens dat de pabo niet moeilijk is, maar wel veel! Ik vind het toch knap.

Ik ben zelf ook weer aan de studie, maar valt me toch best tegen hoor.

Werken kan voor mij trouwens best uit. En dan denk ik dat ik ongeveer verdien wat jij ook zal gaan verdienen als je een baan hebt. Lynn gaat 2 dagen naar de creche, dat kost 603,20 per maand. Maar, we krijgen ook heel veel terug van de belasting. Uiteindelijk betalen wij ongeveer 80 euro per maand zelf aan de creche. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je gezamenlijk inkomen.

Ik heb de planner nog niet ingevuld! *schaam* Zal het direct even doen..
@Utah, Ik vind het echt knap dat je het toch erbij doet ook al werk je niet. Je komt lekker gemotiveerd over ook al snap ik wel dat je denkt het is straks net genoeg voor het kdv maar straks als beide kids naar school gaan kan jij wel lekker meer gaan werken bij een leuke baan waar je voor geleerd hebt. Het lijkt mij erg zwaar school en dan nog de hele week 2 jengelende kinderen om je heen. Daar zal je ook wel eens dood moe van worden. Ik zie dat ook als hard werken.

Tuurlijk ik zou ook wel thuis willen blijven straks met mijn kind maar ben toch bang dat ik helemaal gek word. Ik ben ook niet zo'n iemand die lekker even nieuwe mensen gaat ontmoeten ofzo dus ben bang dat mijn wereldje dan steeds kleiner word. Ik zou ook wel een studie willen gaan doen maar ik weet echt niet wat en ik ben er zo snel op uitgekeken. Ik durf het risico nu niet te lopen. Eerst maar even kijken hoe het allemaal gaat met de kleine straks.

Ik wil straks 20 uur gaan werken. Het leverd wel wat op, omdat vriend een dag thuis gaat werken, mijn moeder wil graag 1 dag oppassen en dan 1 dag naar het kdv. Als de kleine 3 dagen naar het kdv had gemoeten dan had het niets opgeleverd denk ik dus ben erg blij dat het zo kan en dat mams 1 dag bijspringt.

Er is alleen 1,5 jaar wachtijd bij het kdv, daar schrok ik wel van! Ik heb alleen wel altijd gezegt als we voor het kdv meer moeten betalen dan wat ik binnen breng dan stop ik gelijk met werken.

@Ongeduld, Ik wil gewoon dat die kleine komt! Ik wil niets anders, ik wil gewoon lekker knuffelen de hele dag hahaha. Ik kom me tijd wel door hoor alleen aan het eind van de week vind ik het wat moeilijker en dan ben ik blij dat vriend weer weekend heeft. Ik heb iig nog genoeg te doen in huis al krijg ik er soms wel de balen van, omdat ik eigenlijk niet zoveel kan door die bekkenklachten

Ben je weer beetje bijgekomen van de griep? Wat een schattebout die guido! Hopelijk kunnen jullie toch nog snel zijn verjaardag vieren met zijn lekkere taart.

@Zaza, Jij ook al zo druk aan de studie! Suc6 nog ff met leren, natuurlijk ga je je tentamen halen! Wij duimen allemaal mee.

@Sweety, Hoe gaat het met jullie en de kleine meid? Doet ze het goed?

@Blink, Ik heb wel een buikfoto, ik zal hem wel even op onze hyves zetten. Dan kunnen andere mensen hem verder niet zien he?

@Bloem,
He meiden!

Hier nog steeds koorts en een jengelende Guido. Vriendlief begint ook te hoesten.....

Utah: Ik werk 36 uur (ben om de week de woensdag vrij) en vriendlief werkt 32 uur. Guido gaat 2 dagen naar de gastouder en 1,5 dag naar oma. Oma wil er niets voor hebben, dus die nemen we mee uit eten oid. Ik vind de kosten eigenlijk behoorlijk meevallen. We betalen zo'n 100 Euro voor die 2 dagen. Dit natuurlijk na de teruggave van de belastingdienst. Ik betaal fors meer aan mijn energierekening dan aan de opvang. Ik zou trouwens niet eens willen stoppen met werken! En minder werken natuurlijk wel, maar dan moet ik concessies doen qua werkinhoud, dus dan ook maar niet minder werken. Ik zie het eerder gebeuren dat vriendlief minder gaat werken.

Blink: 3 kilo is al heel wat! Natuurlijk gaat het nooit snel genoeg, maar je bent hartstikke goed bezig! Oja, natuurlijk gaan we carpoolen!

Over de meeting. Wat mij betreft spreken we ergens in het midden van het land af. Misschien in de dierentuin in Amersfoort. Leuk voor de oudere kindjes en de kleintjes kunnen lekker slapen in de wandelwagen.

Nadine, Sweet en B80 hebben de datumprikker nog niet ingevuld, maar tot nu toe staat alleen het weekend van 14 & 15 maart als ongunstig. Maar even afwachten wanneer de andere meiden kunnen!

Oja, Guido is zo heerlijk aan het stappen aan de hand. Wat kun je trots zijn op je kind!

Liefs!
Hooooi!

Hier ben ik ook weer. Vandaag eerder terug gekomen uit Bruinisse, want Nick is gisteren ziek geworden (kon ook niet missen met die epidemie!) Gisteren tijdens het avondeten kwam, toen bijna het potje op was, de hele bloemkoolschotel weer terug! :puke: Zeg manlief lichtelijk in paniek (die was aan het eten geven): ja, wat nu?!?!?! Ikke: Ja, eerst kind schoonmaken en dan de rest! Man: Ja hé, kom jij niet helpen dan? Ikke: NEEEEE, anders kun je zo mijn prakkie ook nog mee gaan ruimen!!!

Het was wel sneu hoor, voor zowel vader als kind! Maar hieruit kunnen jullie dus concluderen dat ik nog steeds kotsmisselijk ben. Ik heb ondertussen wel pilletjes van de dokter gehad, maar heb niet echt het idee dat ze helpen. Heb dus maar ladingen wortels en komkommers ingeslagen en daar doen we het voorlopig maar mee.

Utah: ik werk nu 24 uur maar als straks nr. 2 er is wil ik 'n dag minder gaan werken dus 16 uur. Nu gaat Nick 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar z'n oma. Dit levert nog steeds op (ook ivm met alles wat je terugkrijgt van de belasting)

Straks met nr. 2 houd ik dezelfde kosten voor het kdv (nu één kind twee dagen, dan 2 kinderen één dag (4 dagdelen totaal dus)) maar ik ga dus een dag minder werken, als dat met m'n werk allemaal kan natuurlijk, maar daar ga ik wel vanuit.

In principe zou ik financieel gezien best kunnen stoppen met werken, maar ik wil het niet en wel om 2 redenen. Ik denk dat ik een betere moeder ben door ook nog gewoon Nadine te zijn en niet alleen "mama van ..." en "vrouw van ..." En als ik zou stoppen met werken zouden we wel wat stappen terug moeten doen, en dat wil ik niet. Je bent toch aan een bepaalde levensstandaard gewend en om dan stappen terug te moeten doen, ik weet niet of ik dat zou kunnen? Ik denk ook dat m'n wereldje erg klein zou worden en dat past niet bij mij.

Verder reageer ik later wel weer op de rest, ik voel dat ik weer moet gaan eten....

Liefs Nadine

PS ik zal asap de datumprikker invullen....
Hoi meiden,

Sorry dat ik weinig schrijf maar na weer een nacht vol kramp en windjes en hard huilen is mijn meisje uitgeput in slaap gevallen.

Het voelt zo slecht...alsof ik niet genoeg rekening hou met wat ik binnen krijg of zo. Maar naar mijn iedee doe ik dat wel.

Geen kruiden,geen/weinig koffie, geen jus d órange etc...en nog heeft ze zo'n last.

Weet het even niet meer hoor.

Ik kan gewoon niet aanzien dat ze zo'n pijn heeft.

En inmiddels weten jullie dat ik nu eenmaal een hormoonbom ben

Ik kan erg slecht tegen die schommelingen en heb het idee te snel van de kaart te zijn en dat moet niet.Mijn kleintje verdient een sterke mama en dat ben ik helemaal (nog) niet.

Ik wil heel graag meeten maar ben een beetje bang het te beloven.

Zoals het nu gaat kan het gewoonweg niet.

Er is nog geen ritme en ze heeft veel kramp.

Nu weet ik wel dat het in maart alweer een stuk verder is hoor en ik ga dan ook echt alles op alles zetten om mee te kunnen gaan. Weet alleen niet zo goed hoe...

Meiden vergeef me mijn egoisme maar ga proberen later alles terug te lezen hoor.

Oja en verjaardag was wel leuk.

Een beperkt koppeltje precies goed.

Dank jullie wel voor de felicitaties.
Sweet, geen schuldgevoel hebben hoor. Je weet zelf dat je goed oppast met wat je eet. Ik heb geen borstvoeding gekregen en Vincent had de eerste drie maanden ook ontzettende last van krampjes. Zo zielig, maar dat hebben ze in het begin meestal allemaal wel. Dus niet naar jezelf wijzen meid, je doet het hardstikke goed!

Dikke knuffel!

Nadine, wat vervelend dat je nog zo misselijk bent. Gadsie. De echo komt ook al in zicht. Spannend toch weer om je kleintje te gaan zien!

Ik ga even naar een klein mannetje die Huilt boven....
Lieve Sweet, we hadden toch afgesproken, geen verontschuldigingen hier! Het schrijven hier komt wel weer, jullie meisje en jijzelf zijn nu het belangrijkste. En je doet het hartstikke goed! Je let op je eten, je geeft onvoorwaardelijke liefde, dus je bent een supermama! Volgens mij worden de krampjes ook veroorzaakt doordat de darmen pas volgroeien wanneer kindjes al geboren zijn. Je kunt dus ongeloolijk je best doen om het te voorkomen, maar het is voor een groot deel ook "gewoon" de natuur. Meis, je bent niet egoistisch. We plannen een date, en dan kun je op het laatste moment besluiten of je wel of niet aansluit! Guido is het hier trouwens niet mee eens, want die wil zijn toekomstige vrouw wel eens bekijken!

Nadine: Wat balen dat Nick ziek is geworden! Hoe is het nu met hem? En die misselijkheid.....

Oja, ga jij eens snel die datumprikker invullen! Je bent de laatste!

Hier is de ziekenboeg compleet. Vriendlief is vanochtend wel naar zijn werk vertrokken, maar is meteen weer omgedraaid naar huis. Guido blijft koorts houden (vanochtend weer boven de 39), dus maar naar de huisarts. Conclusie: HET virus, drinken, zetpilletje, goed in de gaten houden en als het slechter gaat, weer komen. Ik heb hem vanochtend wel naar oma gebracht, daar wordt hij tenminste goed verzorgd (over ontaarde moedergevoelens gesproken...). Man, man, wat was ik beroerd na het ritje naar mijn schoonouders. Hij mag daar vannacht wel blijven slapen, maar dit zou nog meer bijdragen aan mijn ontaarde moedergevoelens... De eerste keer uit logeren moet om een leuk iets zijn. Dus nu wordt ie na het eten thuisgebracht.

Zo, ik zal mijn monoloog eens stoppen!
Ongeduld:Och wat een ellende als iedereen ziek is meid.

En jij zit je nu dus ook te verontschuldigen terwijl je juist doet wat het beste is voor Guido! Ik weet hoe rot het is (denk ik tenminste ) maar is het misschien toch niet verstandig als hij daar slaapt zodat jij en vriend zelf eventjes kunnen opknappen?

Denk goed om julliezelf want pas dan kunnen jullie er ook weer zijn voor Guido. Je bent ook maar mens en kan dus ook ziek worden meis.

Heel veel beterschap voor jullie beiden!!

Nadine: Wat een ellende dat beroerd voelen he?

Ik weet het npog goed van de beginmaanden. Pfft...

Sterkte meissie en dat het snel beter mag gaan!

Blink: Dank je wel voor je lieve woorden maar deze ontaarde moeder had ook chocolade gegeten en dat mag dus niet weet ik nu! ;-(

Schop onder mijn kont!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven