Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
@Sweety, Wat helpt tegen buikkrampjes, over het buikje wrijven met de klok mee. Niet te snel. Heb ik net geleerd op zwangerschapscursus

Of de voetjes over elkaar, gekruist, en dan de beentjes omhoog met de knietjes iets naar buiten en dan rondjes draaien met de klok mee. De beentjes gaan dan langzaam over het buikje. Moet ook verlichting geven.

Ik heb ook nog het 1 en ander geleerd over woordjes die ze al kunnen zeggen maar die ben ik al weer vergeten
Dank je wel Tinkerbel.. dat wrijven wist ik maar dat met die beentjes zal ik eens proberen. Thx!
He dames, hier ziekenboeg....

Guido is gelukkig weer koortsvrij, dus die is oma aan het terroriseren!

Sweety: Hoe ging het vannacht met de krampjes?

Effe een vraagje. Nog even en Guido is echt uit de maxi cosi gegroeid. Nu ben ik me dus aan het orienteren op een autostoel, maar zie door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk willen we een veilige en eentje die makkelijk van de ene in de andere auto te zetten is. Nu zit ik te denken aan de Maxi cosi Tobi. Welke hebben jullie en hoe bevalt ie? En hebben jullie nog tips waarop te letten?
@Sweety, Wat je ook kan proberen is om zelf venkel thee te drinken. Dat krijgt ze dan binnen via de melk en dat helpt ook tegen krampjes.
zaza: bedankt!!! wat een boel zeg, ben er helemaal blij mee

sweet: voor je meisje!
Bloem, graag gedaan. Hoop dat je er wat aan zal hebben.

Sweety, even denken.. zelf inderdaad wat op je eten letten, massages en cinababy. Verder kan ik het niet bedenken en Lynn heeft ook véél last gehad. Hoewel dat misschien allemaal wel honger geweest is. Wel heb ik op een gegeven moment iets van de kinderarts voorgeschreven gekregen.

Als het echt te erg wordt (lees: je zelf geen rust meer krijgt) ga je dan wel langs de huisarts voor eventueel een verwijzing naar de kinderarts? Misschien kunnen die wel meer voor je betekenen dan je zelf denkt.. Ik weet hoe zwaar het kan zijn als je zelf geen rust krijgt. Dat trek je niet lang. Sterkte!
Sweet, idd zoals Zaza zei Cinababy. Heeft bij Vincent erg geholpen. Ik hoop dat het wat beter wordt!

Ongeduld, wij hebben de Maxi Cosi Priori XP. Bevalt ons erg goed. Deze staat net zoals degene die jij noemde ook wel op de Prenatal webshop. Ik heb verder geen tips waar op te letten. We vonden deze er goed uitzien en werd ons geadviseerd. Veel succes, want het is idd moeilijk om uit zoveel stoelen een keus te maken. Ook beterschap gewenst. Wij zijn gelukkig weer allemaal beter!

Hier verder rustig, gewerkt vandaag niet veel beleefd....
Hoi meiden,

Ja Cinababy had ik als eerste maar dat doet niet heel veel bij haar.Vervolgens adviseerde de wijkverpleegkundige Infacol en dat ging wel wat beter. Nou hebben ze het op het decemberforum over Sab Simplex en dat zou helemaal goed werken dus nu heb ik die. Volgens internetinfo is dat hetzelfde als Infacol maar dan Duits alleen zijn de berichten over de Sab beter dan over de Infacol. (nee heb geen Duitse aandelen hoor

) maar heb goede hoop dat het nu beter gaat.

Mijn meisje was prima gegroeid gelukkig.Vandaag naar het CB geweest voor het eerst.

Zaza; Ja die rust dat gaat niet helemaal goed. Dat is idd geen volhouden zo. Och in praktijk huppel je wel door maar goed is het niet en ik kan ook niet zoveel hebben...... (schaam)

Maar ik hou het in de gaten hoor. Komt goed.

Hoe is het nu met Lynn? En met jou? Gaat het goed op je werk?

Bloem: knufffff
Ongeduld: Fijn dat het beter gaat met Guido! Hoe is het met jullie zelf??

Afgelopen nacht ging het wel met de krampjes.

Het inslapen ging wel met getrappel en gezucht maar op zich ging het daarna redelijk.

Dus heb zeker wel 3 uurtjes geslapen is veel voor mij nu hoor haha dus ws al helemaal blij.
sweet, ik had voor Lynn aeropax. Dat is ongeveer hetzelfde als sabsimplex. Voorgeschreven door kinderarts. Maar kon je ook zonder recept halen. (of dat aan te raden is, is een ander verhaal) Maar dat is uit de handel gehaald ivm economische redenen. Heb alleen nog wel 3 dichte flesjes staan. Had het niet meer nodig omdat het dus geen echte buikpijn was bij Lynn. Als jij er belang bij hebt, of iemand anders weet, ik ga ze binnenkort weggooien.

(misschien heb je iemand gehoord die het niet meer kan krijgen?)
anoniem_2846 wijzigde dit bericht op 21-01-2009 19:22
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
@ Ongeduld: wij hebben de maxicosi Tobi. Als 2de stoeltje voor man z'n auto hadden we ook de Priori maar die hebben we er snel uitgedaan (die heeft oma overgenomen) en ook in man's auto de Tobi gekocht. Ik was telkens op zoek naar de gordels waar hij dan opzat; er zijn wel haakjes waar je ze in kan hangen, maar ik vond het in de praktijk niet werken.

Bij de Tobi springen de gordels open en blijven naar buiten staan. Wanneer je je kindje erin zet, hoef je dus niet onder z'n billen op zoek naar de gordels. Als het je niks uitmaakt is de priori wel wat goedkoper, maar ik werd er werkelijkwaar helemaal gestoord van!!!! Ik weet niet of er een Babydump bij je in de buurt is, maar daar zijn ze volgens mij het goedkoopst. De mama mazzeldagen bij prenatal (ergens in april) laten ook nog even op zich wachten, dus daar heb je niet veel aan.

Succes met je keuze, maar als ik jou was wist ik het wel!!!

Groetjes Nadine

PS sinds 2 dagen gaat het overdag al wat beter met de misselijkheid, ben voorzichtig positief....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
He dames, wat is het hier rustig.

Ik heb ook niet zo heel veel te vertellen. Alleen het feit dat ik echt gek wordt van de vraag: Loopt Vincent nu nog niet?

Die hoor ik echt elke dag! Nee, hij loopt idd nog niet, maarja ik kan hem moeilijk laten lopen als hij liever kruipt. Hij loopt wel langs de tafel en de bank en aan 1 handje stappen lukt ook nog wel, maar wel erg wiebelig. Baal er stiekum ook nog wel een beetje van hoor. Hij wordt bijna 16 maanden. Maar ik moet maar geduldig blijven.

Thinkerbel, heb even je buikfoto bekeken. Erg mooi!

Nadine, fijn dat het al wat beter gaat met de misselijkheid. Volgende week je echo! Spannend!

Sweet, gaat het al wat beter met de krampjes?

Voor iedereen een fijne dag en een dikke knuffel!
Oooh Blinkie, laat de mensen toch kletsen en maak je niet zo druk! Vincent gaat lopen als hij er aan toe is. Kindjes gaan gemiddeld lopen tussen 1 en 1,5 jaar, dus je hebt nog een maand of 2. Maar onthoud ook dat gemiddelden ontstaan door kindjes die lopen met 1 jaar, en kindjes die lopen met 22 maanden! Het kan dus zomaar ook wat langer duren! En als je dan denkt, hij leert het nooit meer, voila, dan gaat ie lopen!!!

Ik weet het, ik heb wel een beetje makkelijk praten, Nick liep met +/- 15 maanden, maar toch.... Geduld is idd het magische woord!

Hier ook geen spannende dingen. Gisteren ouderavond gehad van/op het kdv. Ze hadden een film gemaakt over alle 3 de groepen dus ook de groep waar Nick in zit en wat die zoal doen op een dag en alle kindjes kwamen in beeld, echt leuk! Heb ook de dvd besteld. Dan nog wat praat over wat de oudercommissie doet en na 'n uurtje konden we weer naar huis.

Het weekend hebben we weinig plannen. Zondagmorgen alleen even bij m'n vader op de koffie want die is jarig maar viert het later in het jaar samen met z'n vrouw buiten de deur. En dan is het al weer bijna echo-dinsdag!!!! ik vind het zo spannend!!!

Dan kunnen we het eindelijk gaan vertellen!

Dikke knuffel voor iedereen!

Liefs Nadine
Zaza: Heel lief van je maar heb nu een voorrad Sab simplex dus ga dat maar even proberen.

Maar dan ke wel meis!

Blink: Oh laat lullen die mensen.

Ik heb lang in de kinderopvang gewerkt en het is gewoon wat Nadine schrijft...heel verschillend.

Het zijn gemiddelden dus kan het eerder maar ook later.

Zo zijn er genoeg die tegen de twee jaar gaan hoor en er zijn er ook zat die bijna naar school gaan met 4 jaar en nog niet zindelijk zijn! Zo amen!

En wat geeft het? De een doet dit eerder en de ander dat.

Vaak is het of motoriek of spraak of wat dan ook.

Laat je niet in twijfel brengen door wat de omgeving zegt of wat het boekje van het CB zegt hoor.

Heb heel vaak anders gezien en het kwam gelukkig altijd goed.

Nadine: Fijn dat de misselijkheid lijkt af te nemen meid!

En wat leuk dat de echo eraan komt dan kun je het goede nieuws idd gaan vertellen. leuk!!

Ongeduld: Dank je wel voor je bericht op het decemberforum. Ik hou het goed in de gaten hoor. En als het erger wordt bel ik de dokter wel even m,aar meisje lijkt nu nergens last van te hebben dus kijk het even aan.
Nadine, Sweety, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik weet het ook wel, maar als je steeds die vragen en vreemde blikken krijgt wordt je er toch wel een beetje flauw van. Maar meneertje doet het verder goed dus het is gewoon geduld hebben idd.

Hebben jullie dat verschrikkelijke nieuws van belgie ook gehoord? Ik ben er helemaal kapot van. Hoe kan iemand zoiets doen op een kdv. Niet te geloven. Hopen dat de andere kindjes het wel halen. Nu zijn er al 4 doden. Niet te geloven wat die ouders, kindjes en leidsters mee moeten maken....
He meiden,

Ik ben zwaar illegaal bezig, maar ik heb zo geen zin meer om te werken....

Blink: Ik sluit me volledig bij Sweety & Nadine aan, trek het je allemaal niet aan! Vincent is een heerlijk ventje, dus lekker genieten!

Pfff, dat verhaal van het ldv in Belgie laat me maar niet los. Ik kijk steeds weer op internet voor meer nieuws, maar wordt er gewoon misselijk bij. De babygroep! Hoe kom je erbij? Die vent moet echt gestoord zijn. En dan die ouders.... wat een hel!

Sweety: Fijn dat meisje nergens last van heeft. Ik weet nog zo goed dat ik de eerste maanden zoveel moeite heb moeten doen om de bv goed te laten lopen. Maar je doet het geweldig, meisje mag trots zijn met haar mama!

Nadine: hoe is het nu met de misselijkheid? Leuk joh, die dvd! En inderdaad, nog maar een paar dagen! Zo bijzonder, om weer een babietje in je buik te hebben!

Guido is weer helemaal zichzelf! Zo grappig, gister was hij met mijn veters aan het spelen. Ineens zag je hem denken, ik heb twee voeten, zou mama ook twee voeten hebben? Hij kijkt om en constateert blij dat ik inderdaad nog een voet (en dus veters) had!

Pff, heb zo de balen van mijn werk. Eigenlijk is het werk op zich prima, maar de leidinggevende.... 1 collega heeft net een andere baan, de andere zegt op zodra haar baby is geboren (begin april), dus dan blijf ik alleen over met Bokita. Ik ga dus weer solliciteren. Volgende week een eerste gesprek, ben benieuwd.... Nu nog een goede reden bedenken om vrij te zijn...

Bas heeft vandaag op het potje geplast en gepoept!

O wat ben ik trots!

Later meer. Ik loop schandalig achter, maar denk dagelijks aan jullie.

Moi laiverds,

Utah
Yeah voor Bas!! Grote vent!

Wat is het hier rustig dames.......
3 hoeraatjes voor grote Bas!!!

Ik heb ook niet al te veel te vertellen. Morgen de echo, hopelijk heb ik jullie dan goed nieuws te vertellen!

Met de misselijkheid gaat het elke dag een beetje beter (gelukkig!) Gisteren voor het eerst geen medicijnen genomen tegen de misselijkheid, maar het ging maar net.....

Met Nick gaat alles goed. Hij begint steeds meer woordjes te praten en ook vaak 2 woorden achter elkaar.

Gisteren was ik met hem naar m'n vader geweest want die was jarig. Manlief moest voetballen en kon helaas niet mee. Als Nick onderweg dan vroeg: papa? Dan zei ik: papa is voetballen!

Toen we bij m'n vader waren en m'n vader vroeg: Nick, waar is papa?? Zegt Nick: papa ballala! Ik lag echt helemaal in een deuk! Dat ie toch meteen die link had gelegd en dat woord half had overgenomen, de knapperd!!

Nu weer snel aan het werk, daar wordt ik tenslotte voor betaald!

Liefs Nadine
Nadine, veel succes voor de echo morgen!

Wat grappig dat Nick dat zo goed had onthouden!

Hier verder ook niet zoveel te vertellen......
Nadine: Ja van hieruit wil ook ik je morgen heel veel succes wensen en dat alles pico bello in orde mag zijn!

Liefs Sweety
Hoera voor BAS!!

Nadine: Heel veel succes met de echo straks! Hoe laat heb je hem?
Hoi lieve meiden,

Kheb vanmorgen om 09.00 de echo gehad en HOERA, één kloppend !!! Het zag er allemaal ook goed uit dus man en ik waren helemaal blij! Meteen bloed laten prikken (6 buisjes!!!), hebben we dat ook maar weer gehad!

Het volgende bezoek aan vk + echo is 24 feb. dan ben ik 12 wk 3 dg.

Nu ff een kop thee voor mezelf zetten en lekker ff niks doen. Nick ligt net op bed dus ik heb ff tijd voor mezelf om alle literatuur te gaan lezen die ik van de vk heb meegekregen....

Dikke knuffel voor iedereen!

Nadine
een kloppend hartje! Ben helemaal blij voor je!

Ga je het nu ook vertellen aan iedereen? Is wel fijn dat alles goed is! Wist je toen je zwanger was van Nick ook het geslacht en wil je het nu ook weten? Niet dat het wat uitmaakt natuurlijk, maar het is altijd wel leuk om te weten.

Geniet er maar lekker van!

Ik ga zometeen naar mn nichtje. Even mijn haar weer laten knippen. Heb nog geen idee wat ik ga doen, maar ben er helemaal zat van zoals het nu is.
YES! Een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Wat heerlijk.

Geniet er maar van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven