Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Tinkerbel

Alle andere dames hier ook dikke knuffel, jullie zijn kanjers!

Mis jullie enorm maar ik heb wel iets meer rust nu (probeer ik )
Zaza: Een hele fijne en mooie dag toegewenst. Geniet er lekker van.

Alvast van harte gefeliciteerd.

xxxx
Zaza, Vandaag is de grote dag!! Hier schijnt de zon en ik hoop bij jullie ook!!

Geniet er lekker van en als je terug bent wel alles vertellen hoor!!!

Liefs, Blink
Mooie dag voor Zaza en mooie dag voor ons. Huis is verkocht.

Alleen moeten we wel tussentijds verhuizen want kopers willen er per 1 juni in. Dus nu druk aan het zoeken naar een huurflat. :(
Zaza: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad, ik heb het goede weer in ieder geval jullie kant op gedacht!

B80: Huis verkocht dus! Mooi! Wel lastig dat jullie een "tussenwoning" moeten zoeken. Hum, waarschijnlijk moet je daar dan ook bevallen, of niet?

De rest van de meiden: Een hele dikke knuffel!
Hoi lieve meiden!

Allereerst sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. We hebben een hectische verbouwing, een afmattende tentamenweek, een hoop ellende met een jongetje dat niet wil slapen, koorts en rare uitslag kreeg en ander gedoe achter de rug. Nu bevind ik me eindelijk weer in wat rustiger vaarwater en heb ik heerlijk gelezen wat ik de afgelopen maand heb gemist op dit forum. Natuurlijk heb ik aantekeningen gemaakt (ook mijn geheugen is gatenkaas geworden!) en zodoende kan ik op iedereen reageren. Hehe, het is goed er weer te zijn!

b80: Wat fijn dat jij en je man het zo lekker hebben gehad op vakantie in Florida en wat heerlijk dat je er gewoon naar toe kon, omdat je schoonvader weer voldoende hersteld was. Ik was erg blij te lezen dat het goed was met de 20 weken echo (tjee wat gaat het hard!) en moest glinlachen om je stiekeme voorkeur voor een meisje (heel herkenbaar!) Gelukkig ben je ook blij dat je een jongen krijgt. Uitendelijk gaat het er heel cliche om dat het gezond is, dus daar hoop ik op voor je. Nog van harte gefeliciteerd met het verkopen van jullie huis en veel succes met het vinden van een tijdelijke overbruggingswoning. Ik stuur je alvast heel veel uithoudingsvermogen en energie toe, want maarliefst twee verhuizingen tijdens je zwangerschap, terwijl je al over de helft bent.... Poe, ga d'r maar aanstaan! Hoe is het trouwens nu met je vaginale schimmelinfectie (als dat het inderdaad was)? Hopelijk gaat het snel over. Ten slotte nog even dit: ik vond je verhaal over een niet zo goede band met je borsten heel herkenbaar. Bij mij was dit juist ook een reden om wel met borstvoeding te beginnen. Nu heb ik een veel prettiger gevoel over mijn borsten, ze hebben immers mijn kind 9 maanden lang van voeding voorzien. Het mogen dan wel rampzalige dingen zijn (ik draag bh-maat 75HH) ze zijn ten minste wel nuttig geweest. Ha! Ik moet erbij zeggen dat ik het helemaal met je eens ben dat je niet ten koste van alles wil borstvoeden. Proberen is leuk, maar gaat het niet dan gaat het niet! Veel succes en sterkte ermee!

Tinkerbel: Ik blijf me erover verbazen en soms zelfs schamen hoe oneerlijk het geluk in de wereld verdeeld is. Ik zou je graag wat van het mijne gunnen. Ik las over je pijnlijke ervaringen met dat hsg-gebeuren en vervolgens kwam ook nog eens dat gedoe op je werk erbij. Gelukkig heb je een goed gesprek kunnen voeren en nu maar hopen dat het zijn vruchten afwerpt. Ik kan natuurlijk niet voor jou inschatten of het een goed idee is om te stoppen met de Medische Malle Molen. Daarom wens ik je alleen maar veel kracht in het nemen van de beslissing. Ik denk aan je.

Zaza: Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwen. Ik realiseer me nu pas dat het vandaag is! Hoera! Ik zie een hoop overeenkomsten met mijn eigen vrijgezellenfeest (ook een high tea, alleen was ik gelukkig niet ziek...) en bruiloft (ook in het klein). Ik hoop dat jij en je man het net zo leuk hebben als wij destijds (en nu trouwens nog steeds!) Fijn dat de 12 weken echo goed was en dat je er zomaar eentje bij kreeg. Leuk, leuk, leuk! Het blijft bijzonder he, om zo'n snelle hartslag in je eigen lijf te kunnen horen en te weten dat het niet van jou is, maar van het nieuwe leven dat in je groeit. Super. Ook geweldig om zo bevestigd te krijgen dat alles in orde is. Op het moment dat je je kindje voelt schoppen heb je er misschien minder behoefte aan, maar ik kan me goed voorstellen dat het een prachtig moment was. Fijn dat er voorlopig niets aan de cyste gedaan hoeft te worden. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen! (Trouwens, dat schiet me nu te binnen: een vrouw op mijn yogagroep is nu hoogzwanger en heeft ook een cyste. Bij haar wordt er pas na de bevalling wat mee gedaan en alles gaat in de tussentijd goed!)

Ongeduld: Wat prettig dat de gastouder zo leuk blijkt te zijn en dat je Guido daar straks met een gerust gevoel kunt achterlaten! Dat is een hele zorg minder. Maar dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat jij nog met plezier naar je werk gaat. Wat een belachelijk voorstel hebben ze je gedaan zeg! Ik hoop van harte dat je vriendin je kan helpen en dat jullie met het actieplan een betere uitkomst kunnen realiseren. Fijn dat de spruw redelijk snel voorbij was en dat je nu weer pijnloos kunt voeden. Knap dat het volgehouden hebt! Moest trouwens erg hard lachen om je vriend. Ik vraag me net als jij af hoe iemand een speir kan verrekken bij het verschonen van een baby! Hahahaha!

Blink: Zo, dat was even schrikken toen die arme Vincent ziek was. Ik ben opgelucht om te lezen dat hij weer helemaal in orde is en fijn geniet van zijn fruithapjes. Hilarisch he? Ik las dat jullie graag twee kindjes willen. Ben je al van plan binnenkort werk te maken van die tweede? Of ben ik nu heel brutaal?

Nadine: Fijn dat het dopen van Nick zo geslaagd was. Ik vond de foto's in de sneeuw geweldig. Wat een lekker ventje hebben jullie toch. Ook erg prettig dat het oppasavontuur zo goed verliep. Kan de oppas ook inbakeren? Dat is nog eens luxe! Wanneer is dat weekendje weg? Heb je er vertrouwen in? Het komt allemaal vast goed! Oja en nog een dingetje dat me opviel: jullie eten vaak lasagne! Haha. Wij ook joh. Lekker he?

Sweety: Wat gezellig dat je een paar keertjes bent langsgeslopen. Je krijgt van mij een dikke kus en ik wens je wederom het allerbeste toe!

Harley: Fijn dat het je zo goed bevalt op je nieuwe baan. Wel vermoeiend hoor, zo'n lange reistijd! En wat een bizar verhaal van die buurvrouw! Ik kan me goed voorstellen dat zoiets je erg aangrijpt. Ik begrijp er ook helemaal niks van. Hoe kan je nou driekwart jaar zwanger zijn zonder er wat van te merken? Wat voor een voeling heb je dan met je lichaam? Raar hoor. Ik hoop voor jou dat je heel snel zwanger wordt en er de volle negen maanden van kunt genieten als het zover is. Knuffel!

Bloem: Leuk om jou ook weer even langs te zien komen. Heel veel succes de komende maanden. Ik kan me indenken dat het doen van al die ovulatietests af en toe alleen maar stressen is. Fijn dat je zo'n aardige dokter hebt en dat jullie nu een ontspannen klinkende afspraak hebben. Laat je het ons weten als dat Clomidverhaal doorgaat over twee maanden? Ik duim ondertussen voor jullie dat het gewoon spontaan raak mag zijn.

Es: Hoe is het nu met jou en je zoon? Eet ie lekker en groeit ie goed? Hoop weer wat van je te horen, maar wie ben ik, nu ik zelf pas na bijna een maand terugkeer...

En dan nu over mij...

Ik zit nu in de 30ste week van de zwangerschap en dit kind schopt me dagelijks ongenadig hard. Fijn dat ik zoveel tekens van leven krijg, maar af en toe is het om moe van te worden. Vandaag heb ik voor het laatst de grote weekboodschappen gehaald. Ik kan het nu echt niet meer en laat het in het vervolg aan mijn man over. Die is het daar ook helemaal mee eens! Gelukkig! Verder gaat het eigenlijk heel goed. Onze slaapzolder is heel mooi en ruim geworden en het wiegje voor ons Bolletje staat al klaar. We hebben nog maar vier doren zie uitgezocht moeten worden en dan zijn we eindelijk weer op orde. Dan heb ik het natuurlijk niet over de was waar nooit een einde aan komt en het stof dat ook zonder ophouden blijft neerdalen in ons mooie huisje. Tja... Met Bas gaat alles weer goed. Hij heeft een tijd niet willen slapen, vanwege de verbouwing en alle ellende die daarbij kwam kijken. Toen had hij dus ook even wat minder weerstand en konden we hem opeens ophalen van het kdv met hoge koorts. (Zal je altijd zien: hij gaat maar een dag in de week naar het kdv en dan wordt hij net die ene dag beroerd!) Gelukkig ging het snel weer de goede kant op met hem, maar toen kreeg hij opeens in een razend tempo een vreemde uitslag over zijn hele lichaam. Zaten we gezellig met het hele gezin op de huisartsenpost in het weekend. Ook dat bleek gelukkig mee te vallen, het schijnt vaker voor te komen bij kindjes na een virus (met koorts) om opeens overal vlekjes en blaasjes te krijgen. Ging vanzelf weer over. Inmiddels eet hij minstens 3 stuks fruit per dag, slaapt hij weer gewoon ongeveer 3 uur tussen de middag en maakt hij nachten van ruim 12 uur. Dat gaat weer helemaal zoals we het graag zien.

Ik voelde me vandaag een strenge dominatrix (schrijf je dat zo?) toen ik mijn man gebood om in zijn bed te blijven. Hij staat op het punt om ziek te worden en was van plan maar weer door te werken tot hij erbij neervalt, maar deze keer heb ik er een stokje voor kunnen steken. Ha! Aan een zieke man heb ik per slot van rekening ook helemaal niks!

Na mijn tentamenweek op school (wisselende resultaten, wel in de lijn der verwachting) ben ik er niet meer geweest. Dat geeft aan de ene kant veel rust, maar aan de andere kant zijn er nog altijd wat lopende zaken die mijn aandacht verdienen. Dat is dus het eerstvolgende na die vier verhuisdozen...

Met betrekking tot de zwangerschap kan ik kort zijn: het gaat allemaal als een zonnetje. Mijn bekkenklachten van een paar weken terug (verbouwing) zijn nu al veel minder en de andere kwaaltjes zijn prima om mee te leven. Ik heb af en toe last van brandend maagzuur, maar alleen als ik buk om bijvoorbeeld speelgoed op te ruimen of Bas op te tillen. Zolang ik rechtop blijf is er niets aan de hand. Mijn bloeddruk is prima in orde, de laatste keer bij de VK was het 120/70, dus dat is fijn. De volgende keer bij de VK is op 6 maart het enige waar ik het dan over wil hebben is een pijnlijke blaas. Ik heb al urine op blaasontsteking laten testen, maar dat bleek niet het geval. Nu wil ik graag weten waarom ik steeds als ik een lang eind loop zo'n pijn krijg in mijn onderbuik en het gevoel alsof ik zeer dringend moet plassen terwijl ik net ben geweest... Maar dat is, nogmaals, het enige. Verder heb ik natuurlijk geen conditie en ook geen geheugen meer, maar dat vind ik normaal.

Zo, en nu moet het maar weer even genoeg zijn. Ik zal niet meer zo lang op me laten wachten! Ik wens jullie allemaal een fijne avond en tot snel.

Liefs, Utah.

PS

Nog een dingetje: zwangerschapsyoga is geweldig! Heerlijk ontspannend en gezellig. Ik kan het echt aanraden. Ik geloof dat b80 het vroeg, maar ik kan me vergissen. Ik ben er zo blij mee dat ik vast van plan ben ook na de bevalling door te gaan met yoga. Joepie!

Nu echt dag!
Poeh Utah, wat een lap tekst!

Ik ga er een kopje thee bijpakken!
Jeetje Utah, alweer 30 weken! Wat gaat het hard! En het gek worden van alle buitelingen van de kleine zijn heel herkenbaar, ook al moet ik zeggen dat ik het nu wel es mis!

Fijn dat de verbouwing zo goed gelukt is! En ik hoop dat jullie de lappenmand verder buiten de deur weten te houden!
Tja, dat krijg je als je in een keer een hele maand moet bijpraten... Sorry hoor, voor de enorme lap tekst en ook mijn excuses voor de tikfoutjes hier en daar. Haastige spoed is zelden goed. Zo zie je maar weer. Toch ben ik zo lang bezig geweest dat ik helmaal vergeten ben te eten vanavond. Dat ga ik nu dan maar even doen.

Groetjes, Utah
O hoi Ongeduld!

Geniet van je thee. Ik ga uitloggen en kijk van het weekend wel weer.

Goed weekend voor jullie allemaal.

xxx
Hey Utah, leuk dat je weer eens komt kijken! Welcome back

Ik ga morgen je hele verhaal lezen, want ben nu veulste moe....

xxx
Utah, wat een lap tekst! Ik ga zo ook even mn best doen.. wel valsspelen, ik plak eventjes straks..

Fijn dat Bas weer beter is, jullie zullen wel geschrokken zijn! Hoop dat je pijnlijke blaas snel over is, dat de vk weet wat je er aan kan doen.

b80, gefeliciteerd met het verkopen van jullie huis. Jammer dat je eerst een tussenoplossing moet zoeken, zeker nu je zwanger bent.

Hoe was het bij de vk?

Onze trouwdag was super, precies zoals we het wilden. Overdag lekker rustig en klein. We gingen om 16.00 uur trouwen, hele dag hartstikke mooi weer gehad, om 15.30 begon het te regenen.. Dus, foto's binnen gemaakt. Daarna lekker gegeten met de familie en 's avonds feest! Vooral 's avonds vond ik heel erg leuk. Gewoon lekker feestje, leuke muziek, hapje en drankje. Geen gedoe. Niet bij de deur staan handjes geven, dat is niets voor ons. We zijn later binnen gekomen, toen alle gasten er al waren en eerder weg gegaan. Perfect.

In eerste instantie wilden we zaterdag weg vliegen naar Barcelona, maar ivm met de financien nu er een kleine komt, zouden we naar Brugge met de auto. Zaterdag echter nog behoorlijk kapot, dus dachten we lekker nog een nachtje thuis te slapen en zondagochtend weg te gaan.

Zondagochtend moest ik om 6.45 naar de wc en kreeg met het opstaan wat steken in mn lies. dacht dat het bandenpijn was en ben weer in bed gaan liggen. Mn man (had er al 'vriend' staan, haha) was al beneden. Maar de pijn ging niet over aan de rechter kant, werd steeds erger. Zo'n pijn.. Uiteindelijk zazaman de vk laten bellen (om 8.00 zondagochtend.. ) en die wilde mij wel zien, een uur later op de praktijk. Heb zazaman weer laten bellen, dat het eerder moest. Lag echt te verrekken van de pijn.. had hem bijna een ambulance laten bellen. Wist echt niet wat ik moest. Toen bedacht ik dat ik een cyste heb, rechts. Op de echo bij de vk zagen we direct dat het niet de kleine was.. dus dat was een opluchting. Toen door naar het ziekenhuis, naar de gyn. Daar weer een echo en bleek inderdaad de cyste te zijn, die was gaan draaien.. daardoor draait je eierstok in elkaar. Gelukkig was hij vanzelf weer terug gerdraaid, anders waren ze aan het opereren gegaan. Moest wel de ochtend daar blijven. En beter niet uit Nederland gaan..

Dus, uiteindelijk zondagmiddag naar Scheveningen gereden en daar lekker gegeten, strandwandeling, shoppen in Den Haag. Wel erg leuk gehad!
Jeetje Zaza, dat was schrikken meid!! Had je je dan toch anders in gesteld. Maar gelukkig is alles met jullie ukkie goed! Hoop dat de cyste nu rustig blijft en dat je er geen last meer van krijgt. Jullie trouwdag klinkt heel erg mooi. Fijn dat alles zo fijn is geweest. Echt iets om nooit meer te vergeten. Toch fijn al met zn drietjes! Heel erg gefeliciteerd meid!!

Utah, tuurlijk mag je dat vragen. Het leek me eerst altijd erg leuk om een klein leeftijdsverschil er tussen te hebben, maar ik denk er nu heel anders over. Ik zou 3 jaar ertussen mooi vinden. Maar ik weet natuurlijk ook wel dat het maar afwachten is of het voor een tweede ooit gaat lukken, maar dit lijkt ons wel mooi. Maar eerst nog niet hoor. Geniet heel erg van onze Vincent en ik vind het best wennen en wil toch meer tijd.

Maar wij hebben ook nog leuk nieuws!! Na 2 jaar lang huizen bekijken hebben we deze week een woning gekocht!! Ik wilde graag terug naar mijn geboorteplaats en ik hield dus funda elke dag in de gaten. Dus we waren het eerst toen deze woning te koop kwam. Dus meteen gaan kijken en binnen 4 dagen was het rond. Die mensen waren ook zo verbaasd, maar ik zat er bovenop en na al die pech met andere woningen waar we te laat voor waren hebben we nu EINDELIJK geluk. Ook leuk voor Vincent. Vlakbij de kinderboerderij, school, winkel en oma woont vlakbij. Dus beter kan niet en ik kan eindelijk hier weg! (we hebben niet zulke leuke buren, erg veel lawaai).

Nu nog onze eigen woning verkopen, die komt woensdag op funda. We hadden een twee onder een kap en krijgen nu een veel grotere tussenwoning. 4 slaapkamers, grote badkamer met bad, een aanbouw met nieuwe keuken en een leuk tuintje. Ik ben zo blij!!!! Dus dames duim met me mee dat ons huis snel verkocht wordt!!

B80 hoe lang heeft jullie woning te koop gestaan? Fijn dat het verkocht is!!
Thinkerbell, Harleygirl, hoe gaat het bij jullie? Dikke knuffel dames!!!

Sweety, voor jou ook natuurlijk meissie!!!
Hé ladies,

Sorry dat ik ff niet hier geweest ben, maar Nick is een beetje ziek geweest. Nou ja, ziek, ik denk dat z'n tandjes door gaan komen. Toen ik vorige week donderdag thuis kwam van het kdv voelde Nick wat warm aan en weigerde hij z'n fles van 5 uur. Na een check met de thermometer bleek dat hij 38,5 had en een flinke spuitluier dus met een paracetamolletje lekker in bed gelegd. De koorts werd 's nachts nog een tikkeltje erger (39,5) dus zijn we ook noodgedwongen moeten stoppen met inbakeren (dat mag niet bij hoge koorts, dan kan ie z'n warmte niet kwijt). Vrijdags zijn we toch vertrokken naar Bruinisse want dat mocht (had dokter ff gebeld). Nick heeft al met al 5 dagen flinke diaree gehad (veel ongelukjes dus! ) en geregeld 'n dikke opgezette warme wang/kaak, dus ik denk echt dat het z'n tandjes zijn. Ik heb nog niks zien zitten of gevoeld, maar goed, dat hoeft ook niet persé.

@ Zaza: Pffff.... wat een verhaal en wat een schrik en pijn zul je gehad hebben. Gelukkig viel het achteraf nog mee; een operatie zo net na je bruiloft is ook niet alles! Fijn ook dat jullie trouwdag helemaal naar wens was! Kun je eens een foto plaatsen van je jurk, daar ben ik zo benieuwd naar!

@ Utah: wat een lap tekst! Ik kan er ook wat van, maar jij slaat alles! Ik lees dat je vandaag naar de VK moest, hoe was het daar, alles goed?

@ B80: proficiat met de verkoop van jullie huis! Ik ben in de 33 jaar dat ik op deze aardbol rondhuppel al 8 keer verhuisd en hoop het eigenlijk niet meer mee te hoeven maken. We wonen in een ruime 2 kapper (3 slaapkamers met mogelijkheid tot 4e sl.kamer op zolder) in een kindvriendelijke wijk vlak bij school dus wij hoeven voorlopig nergens naar toe gelukkig!

@ Blink: jij ook proficiat met jullie nieuwe huis! Tjonge wat een verhuizingen allemaal op de planning. Zal duimen dat jullie huis snel verkocht wordt!

Tinkerbel, Harleygirl en natuurlijk Sweety ook een hele dikke

Nou ladies, ik ga eens lekker naast m'n mannetje in bed kruipen en spreek jullie snel weer. Dan zal ik ook weer eens wat foto's van onze vent plaatsen (Hij is al weer 'n half jaar!!! Waar blijft de tijd!)

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
oooooh, en toen ging er een hele drukke week voorbij...

En nu heb ik manlief beloofd lekker tv te gaan kijken. Maar hij gaat morgen op wintersport. Kom van het weekend zeker weer reageren. Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. xxx
Hallo lieve dames,

Ik heb besloten om hier te stoppen met schrijven. Ik heb er gewoon niet zo'n zin meer in. Ik ben met harleygirl nog de enige niet zwangere en ik denk dat het beter is als ik hier wegga. Ik lees wel veel hier maar ik heb gewoon de behoefte even niet meer om hier nog dingen neer te zetten. Het is niet zo dat ik er niet mee om kan gaan om alle babyverhalen te lezen. Nee dat helemaal niet. Ben erg blij voor iedereen. Vind het ook leuk om te lezen. Maar ik heb niet het gevoel dat ik mijn ei hier nog kwijt kan. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ben ook bang dat ik als laatste overblijf. We zijn over 3 weken toch alweer 22 maanden bezig. Ik word er nu echt depri van. Maargoed. Ik moet verder maar niet meer hier. Sorry dames.

Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat en blijft gaan en dat de laatste zwangeren een mooie gezonde baby op de wereld mogen zetten. Ik hoop voor harleygirl ook dat ze snel zwanger mag zijn. Ik zal af en toe nog wel eens binnen komen om de boel beetje bij te houden. Maar schrijven over mijn problemen dat wil ik niet meer. Sorry meiden.

Dag dag meiden! het gaat jullie goed.
Getverdemme Tinkie, ik zit gewoon te huilen achter m'n pc! Jij en ik schrijven ongeveer even lang mee hier dus idd al bijna 2 jaar! Ik begrijp je volkomen hoor, maar het voelt toch een beetje als een fijne vriendin verliezen! Het is jou en je mannetje (en natuurlijk ook alle anderen die bezig zijn) zóóó gegund!

Ik hoop dat een beetje afstand je goed zal doen en dat je toch vroeger of later hier komt melden dat jullie ook een wondertje verwachten!

Lieve Tinkerbel, het gaat jou ook verschrikkelijk goed. Ik zal iig voor jullie blijven duimen.

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel

Nadine en Nick
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Lieve Thinkerbell,

We schrijven inderdaad al vanaf het begin met elkaar. Ik kan het goed begrijpen dat je er even geen zin meer in hebt. Ik hoop dat alles goed gaat komen bij jullie en dat je inderdaad snel hier kan melden dat je een klein wondertje verwacht. Het is jullie zo gegund!! Meid, ik zal aan je blijven denken en blijf voor je duimen dat het snel raak mag zijn!!!

Een hele dikke knuffel van Blink!!!
Lieve Tinkerbel.. Ook ik kan heel goed begrijpen dat je er even geen zin meer in hebt. De meesten zijn ondertussen zwanger en hoewel we weten dat je dat ons allemaal van harte gunt, dat is niet altijd even makkelijk. Ik hoop dat het lukt om een beetje je rust te vinden als je hier niet/minder komt.

Ik zal voor jullie blijven duimen dat je binnenkort hier weer komt met super nieuws! Het is jullie inderdaad zó gegund!

Nadine, wat een scheetje!!! Echt een erg mooi kereltje. De haartjes beginnen nu ook te komen. Wij hebben gisteren het eerste tandje ontdekt. Een heel klein wit hard stipje!! Het gaat echt snel nu!
Probeerde al de hele tijd die foto can Nick te zien, maar popups werden geblokkeerd. Nu gelukt. Leuke foto Nadine, wat een schatje!!

Wij zijn nu bezig een muur te verven in de a.s. kinderkamer.

Morgenavond krijg ik nog weer een extra echo (het is toch erg.. durf het al bijna niet meer te vertellen dat we daar steeds geluk mee hebben). De vk doet een cursus en wilde graag op mij oefenen. Vorige week zondag hebben we natuurlijk nog die spoed echo gehad, maar dat was alleen even snel kijken of alles goed was. Nu uitgebreid. Zou ze misschien al kunnen zien of het een jongen of meisje is? Ben nu 16 weken..

allemaal
He meiden,

Tink: Jammer meid, maar ik kan je keuze goed begrijpen! Ik zal je wel gaan missen, we schrijven immers al zo´n poos met elkaar. Ik hoop dat dit je wat extra rust geeft en dat je snel langs kunt komen met goed nieuws!

Zaza: Trouwdag klinkt helemaal geweldig, vorige week zondag klinkt heel beroerd! Wat een schrik ook, je maakt je toch meteen enorme zorgen om de kleine. Hoe is het nu met je?

Blink: Klinkt helemaal goed, jullie nieuwe woning! Spannend ook, je eigen woning nu verkopen. Ik hoop dat jullie snel bieders hebben!

Nadine: Hoe is het nu met je kleine ventje? Lijkt me zo sneu, tandjes die doorkomen. Ik weet nog dat mijn verstandskiezen doorkwamen en wat een pijn ik daarvan heb gehad! Hij is trouwens wel een schatje!

Vanochtend was Guido echt niet te genieten! Hij bleef maar pruttelen. Ik wilde zelf in bad, en heb hem toen maar meegenomen. Dat vond ie toch heerlijk! In bad meteen gevoed, door vriendlief aan laten kleden in warme kleertjes en nu slaapt ie alweer een poosje!

Nu hij zo goed reageerde op het grote bad, durf ik hem volgende week ook wel mee te nemen naar het zwembad op het vakantiepark (nadat het gecheckt en goedkeurd is door ons natuurlijk). Ik heb vorige week al een ieniemini zwembroekje gekocht!
Leuk ongeduld, dat Guido zo goed reageerde op het bad. Ben benieuwd wat hij van het zwembad zal vinden!

Gisteren bij de vk geweest. Ze ging oefenen voor een termijn echo. Dus veel opgemeten en alles zag er goed uit. Ze konden het nog niet heel goed zien, maar de vk en de begeleider dachten beide dat een meisje is. Nog even afwachten of ze bij de 20 weken echo ook zullen zeggen dat wij de eerste zullen zijn die de traditie gaan verbreken op dit topic!
Hallo!

Tinkerbel, ik begrijp je keuze volkomen, maar ik zal je wel missen. Heel veel sterkte in de komende tijd en ook ik hoop dat het nu snel raak mag zijn. Hopelijk ben jij een van die mensen bij wie het opeens lukt als de aandacht eraf is. Ik duim voor je!

Zaza, oeh een meisje! Spannend! Ik heb zelf de laatste tijd ook steeds meer het idee dat mijn kleine buikwezentje van het vrouwelijk geslacht is, maar het kan ook zijn dat dit idee voortkomt uit mijn eigen voorkeur... Bij ons blijft het afwachten tot de bevalling. Hoe is het nu trouwens met je cyste? Wat een vervelende dag hebben jullie zo vlak na de trouwdag gehad zeg! Ik hoop dat je je weer gewoon lekker voelt. Je bent al bijna op de helft! Sjonge jonge, wat lijken andervrouws zwangerschappen toch oneindig veel sneller te gaan dan de mijne...

Ongeduld, lekker badderen is het einde! Fijn dat Guido dat nu ook doorheeft. Geniet er maar lekker van. Is je vriend al hersteld van zijn verrekte spier? Het blijft komisch! Hoe staat het ervoor met de onderhandelingen over je baan? Hebben ze al een wat redelijker voorstel bedacht?

Blink, het eerste tandje is een mijlpaal. Gefeliciteerd! Geef je nog de borst? En zo ja, doet het zeer? Sterkte ermee. Bij Bas was het doorkomen van de tandjes ook het tijdperk van de spuitluiers enzo. Wie weet blijft het Vincent bespaard...

Nadine, wat groeit ie goed, die zoon van jullie. Hij is en blijft een plaatje. Leuk om te zien hoe eigenwijs hij al kan kijken!

b80, mis je je man erg, of is hij alweer terug van wintersport? Ik kan me voorstellen dat jullie het erg druk hebben met alle verhuisperikelen. Heb je nog wel tijd om zwanger te zijn tussen de bedrijven door?

Hier gaat alles goed. Ik heb een heerlijk rustig dagje, terwijl Bas zich op het k.d.v vermaakt. Moet vanmiddag alleen even naar de tandarts voor een controle van mijn antiknarsspalk. Nou, ik ga hem eens flink zijn oren wassen, want dat ding heeft me een hoop geld gekost, maar het doet helemaal niet zijn werk. Ik heb ondanks de spalk toch alweer een stukje van mijn boventand afgeknarst. Fraai is dat!

Gisteren hadden we de partneravond van de yogacursus. Dat was echt grappig. Leuk om ieders man/vriend te zien en ook om samen te puffen. We hebben echt gelachen. Volgens mij is het maar goed dat de mannen volgende week weer thuisblijven, want dan is het stukken makkelijker ontspannen en concentreren. (Voor mij tenminste: mijn man moest mij vasthouden bij mijn flanken om te voelen of ik daar goed naartoe kon ademen, maar steeds als hij zijn handen bewoog kietelde het onder mijn oksels. Tja, dan wil het niet zo lukken met de concentratie... Hihi. Nou ja, het was hoe dan ook een geslaagde avond!)

De vorige keer bij de VK was alles in orde, mijn bloeddruk was 120/65. Toen ik in het weekend bij mijn moeder was heb ik voor de gein mijn bloeddruk met zo'n doe-het-zelf polsmetertje gemeten. Daar kwam wel even iets anders uit. 166/103! Ik denk dat ik er maar niet teveel waarde aan moet hechten. Zo'n hoge bloeddruk heb ik (zelfs met zwangerschapsvergiftiging bij Bas) nog nooit gehad. Toch moet ik toegeven dat ik wel een beetje schrok. Op 27 maart gaan we weer naar de verloskundige. Dan zullen we vanzelf merken hoe het er nou mee zit!

Dat verhaal over die blaas was trouwens ook niks bijzonders: op het moment dat ik net helemaal leeggeplast ben, denkt het kind "innemen die ruimte", dat geeft een beetje kramp en kan zelfs een harde buik opleveren. Tja. Gelukkig valt het allemaal mee, maar ik vind de harde buiken wel weer erg toenemen. Vooral 's nachts. Poepoe! Ik lig veel wakker. Herkennen jullie dit? Heeft iemand nog tips? Ik heb het ook zo warm 's nachts! (Oke, genoeg geklaagd... Ben allang blij dat dit het enige is!)

Nou, ik geloof dat ik wel weer uitgekletst ben. Allemaal nog een heel fijne dag toegewenst en tot snel maar weer.

Dikke kus, Utah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven