Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Nadine: Thx! Super en ik zal heel zuinig zijn hoor.

Ben zo benieuwd want nu kluift ze 's nachts haar handjes nat en dus zo koud ;-(

Speen plopt ze er zo uit , die blieft mevrouw niet

Ik laat je weten hoe het gaat hoor en bij vragen bel ik je!

Heel erg bedankt!
Ohja meld
nog geen nieuws van tink helaas....kom op meis, ga eens puffen

Blink: moeilijke dag. Sterkte en laat je verwennen terwijl je op de bank onder een dekentje ligt!

met mij gaat het wel, vind het wel moeilijker worden hoe dichter bij april komt. Gek idee dat dit eigenlijk mijn laatste werkweek zou zijn, maar daarvoor in de plaats ben ik juist mijn uren aan het opbouwen. En dames die om me heen die langzaam aan de 21 weken passeren en mij dus ínhalen' met zwanger zijn. Of een net bevallen collega. Het doet pijn. Zoveel pijn in mijn hart.....Maar het is het leven. Zal blij zijn als april voorbij is. Maar zal het allerblijst zijn als ik weer zwanger ben. Ik had een positieve ovutest deze maand al op dag 15, echt veel eerder dan ik ooit heb gehad. Normaal rond dag 21 ofzo, het gekke was dat ik maar 1 dag een positieve test had, normaal 2 dagen. En die dag was vriend weg, dus voelt nu als een gemiste maand op naar volgende maand, dan zijn we met de wachtweken lekker op vakantie naar de zon, dus kan ik me ook niet zo druk maken. Als iemand de gouden tip heeft voor het aloude 'loslaten' dan hoor ik het graag.

ongeduld hoe is het afgelopen met je sollicitatie?

sweet: wat fijn dat je al wat meer uurtjes slaapt!

Harley: hoe gaat het?

zaza: hoe gaat het met jou en Lynn?

Utah: hoe gaat het met jou (en je buren)?

Nadine: voel je je goed? Fijn dat je positiebroeken nog hebt liggen, trek je ze ook lekker sneller aan!

Ik heb ook nog zulke mooie positiekleding, wil ook!!!
Ik heb een hangplantje! Guido wil alleen nog maar op schoot hangen of slapen. Zo sneu! Nog maar even aanzien en anders maar een afspraak maken bij de huisarts.

Sweety: Wat heerlijk, nachten van ruim 6 uur! Merk je ook dat je weer een beetje bij komt? En wat een geweldige foto;s weer op hyves!

Blink: Jeetje, meis, wat een nare dag gister! Dikke knuffel! Voel je je wel weer wat beter??

Nadine: Wat ben je toch een schat! Hoe is het met je? Verschilt deze zwangerschap nou veel met die van Nick?

Tink: Goed gemeld! Nog geen gerommel??

Bloem: Wat een dubbele periode voor je. Tja, loslaten.... ik geloof dat ik er ook niet zo goed in was...

Ik heb nog niets gehoord van de solli... Als ik morgen nog niets weet, ga ik zelf bellen!

Bedankt nog voor alle tips! De auto is nu schoon, de bekleding van het stoeltje ligt na een wasbeurt te drogen. Ik hoop maar dat ik hem weer in elkaar krijg....

Ik ga een jammerend mannetje uit zijn bedje plukken!
En hij is weer in slaap gevallen.....

Nog maar effe verder forummen!
* Waarschuwing: Enorme Lap Tekst! *

Lieve Meiden,

Vandaag is het alweer twee weken geleden dat ik iets van me liet horen. Dat spijt me enorm. Oké, we hadden afgesproken geen verontschuldigingen, maar ik wil jullie toch laten weten dat ik jullie mis en het jammer vind dat ik er niet vaker ben.

Het leven gaat hier in volle vaart. Ik las van Blink de vraag over hoe druk het wel zal zijn als je twee kinderen hebt, terwijl het soms met één al behoorlijk druk is. Tja. Ik vind het heerlijk met mijn twee kleine ventjes, maar dus wel ontzettend druk.

Tegenwoordig ben ik 30 uur per week aan het werk (allemaal voor de studie en zonder ervoor betaald te worden...) Daarnaast liggen er altijd stapels was en strijk en moet je door de woonkamer 'waden' door de kruimels, half opegegeten boterhammen en broccoliroosjes en bergen speelgoed. God, laten we de bergen speelgoed niet vergeten. Ik ben enorm gelukkig met mijn leven, maar vind het momenteel iets drukker dan ik bedoeld had.

Vandaag zijn de kindjes naar de creche en moet ik mijn stage voor de komende twee dagen voorbereiden, maar ik dacht 'als ik nu niet schrijf, dan gaat er weer een hele week voorbij...'

De kwesties...

School: gaat goed! Ik word vrijdag beoordeeld en dat vind ik enorm spannend. Zo spannend dat ik al last heb gehad van nachtmerries en vele nachtelijke piekermomenten. Ik weet dat het een irrationele angst is, maar door de vervelende dingen die vorig schooljaar zijn gebeurd, ben ik blijkbaar een beetje faalangstig geworden. Nou ja, het gaat natuurlijk gewoon goedkomen, maar oeoeoeoehhh! Ik wou dat het alvast zaterdag was en ik het achter de rug had.

De Buren: ze zijn vorige week op vakantie geweest en dat was heerlijk. Even hoefden we niet de hele tijd op te letten op hoe hard de blokken uit de doos vallen enzo. Voor die tijd was het al duidelijk dat de buurman (en de buurvrouw volgens mij ook) last hebben van wat oud zeer. Hun kinderen waren vroeger moeilijke slapers en huilden heel wat af. Negen jaar lang (!!!) hebben zijn één of twee kinderen bij zich in bed genomen en die frustratie zijn ze nog niet kwijt. Wij gaan anders om met onze kinderen en laten ze soms huilen, omdat de ervaring leert dat het dan ook weer een poosje afgelopen is. Zodra de buurtjes een huilend kind horen zitten ze voor hun gevoel weer in die moeilijke periode uit hun eigen verleden als jonge ouders. Dat is deel van het probleem. En ander deel is natuurlijk dat wij ook echt geluid maken bij ons leven en omdat zij onder ons wonen, horen zij dat soms. Maar we proberen erop te letten en dat gaat goed. Met name in de weekends proberen we allemaal met ons viertjes in het grote bed te blijven om een filmpje te kijken ofzo, zodat de buren kunnen uitslapen.

Vakantie: ik heb afgelopen week twee heerlijke vrije dagen gehad. Op woensdag ben ik met een vriendin in Utrecht wezen shoppen. Dat was heel leuk en gezellig. Ben ook goed geslaagd! En op vrijdag ben ik in mijn eentje gewoon naar Den Haag gegaan (is om de hoek) en daar heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke drie gangen lunch en een tweede shoppingdagje. Mijn kledingkast puit uit! Ik heb wel het gevoel er weer even tegenaan te kunnen. Da's fijn.

Zo, nu weten jullie hoe het me mij is. Hoe is het met jullie?

Tink, jij bent de voornaamste reden dat ik vandaag op het topic kwam kijken. Opeens dacht ik 'stel je voor dat ze zomaar bevallen is!' Ik zou het niet willen missen. (Dat is me bij de bevalling van Zaza namelijk wel gebeurd en dat vind ik nog steeds jammer!) Ik zie dat je je keurig hebt gemeld, maar het zou natuurlijk maar zo kunnen zijn dat je vandaag wel ligt te puffen. Spannend hoor! Heel veel sterkte. Je kunt het!

Ongeduld, wat heerlijk dat Guido zo van knuffelen houdt. Mijn jongens zijn er gelukkig ook niet vies van. Hoe is het nu met zijn tandjes? Vervelend hoor, dat hij zo ziek was. Toen Bas een keertje in de auto had gespuugd, hebben we de hele bekleding van zijn stoeltje gewassen met veel wasmiddel. Ook de rest van de auto hebben we toen meteen maar onder handen genomen en toen was die ranzige lucht pas weg. Succes ermee. (Trouwens, over autostoeltjes gesproken: afgelopen weekend is Tim gepromoveerd naar de oude stoel van Bas, de Priori XP en toen kreeg Bas een andere stoel, de Roadi R ofzoiets. Leuk hoor.) Hoe is het trouwens verder gegaan met dat gesprek? Ben erg benieuwd.

Sweety, ik hoop echt dat je meisje tot rust komt met het inbakeren. Bij ons thuis heeft het altijd goed gewerkt. Eindelijk kwamen we zelf ook een beetje tot rust. Heel veel succes en een fijne nachtrust toegewenst. Goed trouwens dat ze nog altijd zo lekker aan de borst drinkt. Groeit ze ook lekker? Ik zou me trouwens geen zorgen maken over dat duimen hoor. Komt vast allemaal goed. Vroeg of laat stopt ze er vanzelf weer mee en in de tussentijd heb jij mooi rust!

Blink, wat jammer dat je je zo beroerd hebt gevoeld. Niet onbegrijpelijk hoor, op je vaders derde sterfdag. Met terugwerkende kracht wens ik je veel sterkte. Hoe is het nu met het lopen van Vincent? Ik kan me voorstellen dat je heel trots was toen hij een serie stapjes helemaal los zette. Leuk hoor. Bij ons liep Bas heel snel (met 10 maanden), maar dat vond ik eigenlijk een beetje overdreven. Ik ben blij dat Tim (nu ook 10 maanden oud) voorlopig nog even rondkruipt. Dat is wel zo rustig!

Nadine, wat fijn dat de echo mooi was. Typisch is dat he, dat mensen bij een volgende zwangerschap minder enthousiast lijken te zijn? Gelukkig ben jij zelf enthousiast genoeg! Hoe is het nu met je misselijkheid? Is die al over? Lief dat jij Sweety hebt geholpen aan die bakerdoeken. Ik vond het ook al zo lief dat Zaza haar ovulatietesten aan Bloem gaf. Ja, ik ben echt blij zulke lieve meiden te kennen!

Zaza, hoe is het met jou? En met Lynn? Gaat ze nog steeds met plezier naar de opvang? Of begint ze al wat eenkenniger te worden? Nou ja, het hoeft natuurlijk niet te gebeuren. Red je het nog met die extra halve dag die je nu moet werken om je bevoegdheid te halen? Knap hoor dat je het volhoudt! Veel succes maar weer.

Bloem, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar voor je moet zijn om zwangeren om je heen mee te maken en geconfronteerd te worden met mensen die net een kindje hebben gekregen. Ik heb vandaag gekeken naar het filmpje van Luuk, het kindje van Arc. De hele tijd heb ik aan jullie kleintje* gedacht. Mijn wangen zijn schraal van de tranen. Maar dat is natuurlijk niets vergeleken bij jullie verdriet. Ik neem mijn petje er diep diep voor af. Zo sterk als jij in het leven staat. Zo lief als jij nog regelmatig komt schrijven. Ik hoop echt dat er voor jou en je man, als de tijd rijp is, jullie een broertje of zusje van kleintje* mogen verwelkomen. En dat kindje mag dan van geluk spreken dat jij zijn mama zult zijn. Sterke Bloem.

Harley, hoe gaat het, meis? Ben je al begonnen met spuiten? Hoe reageert je lichaam? Houden jij en je man het nog vol? Een dikke knuffel.

B80, alles goed met jou en Yvo?

Nou, nu moest ik toch echt maar eens aan het werk gaan. Over een half uurtje komt de aannemer kijken of hij onze lampen weer aan de praat krijgt, dus het zou fijn zijn als ik nog eens wat uit mijn handen kreeg...

Dag lieverds, tot -hopelijk- gauw!

Utah
Ik heb om half 4 een afspraak bij de huisarts. Guido knapt namelijk helemaal niet op. Hij slaapt al de hele dag, drinkt en eet niet. Zodra ik hem in de box zet, gaat ie meteen liggen. En eigenlijk is ie al sinds zaterdag jengelig en niet helemaal lekker. Gelukkig kan ik zo nog terecht!

He bah, wat kun je je een zorgen maken om je kind!

En daarbij heeft onze verwarming ook nog een storing....
Hey Ongeduld, wat vervelend! Hoe is het afgelopen?

Sorry, rest nog niet bijgelezen. Kom later terug!
Nou.... gelukkig deelde de huisarts mijn zorgen, ben ik niet voor niets heengeweest. Stom eigenlijk, dat je je daar druk om maakt.... Hij heeft zijn keeltje iets rood en dik, maar ze weet niet of dit nou de oorzaak is van zijn ziekzijn. We hebben er medicijnen voor meegekregen en ik moet hem om de 4 uur een zetpil geven. Vannacht moest hij maar bij ons in bed slapen en we moeten hem af en toe wakker maken. Zien we morgen nou geen verbetering, moet ik bellen en moeten we door naar het ziekenhuis. Uitdroging schijnt echt snel te gebeuren. Nou maar hopen dat Guido snel opknapt! Huisarts vond het ook verstandig dat ik in ieder geval morgen thuis blijf bij hem....
Nadine: Dank je wel meissie ze zijn heelhuids binnen!

Ga me zo ff verdiepen in de bijsluiters. Zal zuinig zijn en de kosten maak ik wel goed als ik ze terugstuur

Want je bent een schat maar de verzendtkosten zijn echt voor mij hoor.

Heel erg bedankt meid!

Ongeduld: Turrlijk maak je je hartstikke zorgen. Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Maar met jouw goede zorgen komt het goed.

Sterkte met het mannetje!

Utah: Geen verontschuldigingen idd! Je hebt het hartstikke druk. Alleen euh...mijn meisje drinkt alleen nog FV hahaha gen BV meer helaas.

Kan me voorstellen dat je de boel wel wat door elkaa haalt geeft niks.

Bloem: Knuffel voor jou! en dat je wens gauw in vervulling mag gaan.....
Ongeduld, heel veel beterschap voor je mannetje en succes met alle liefdevolle verzorging! Hopelijk knapt ie snel weer op!

voor jullie!

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
ongeduld: jeetje meis wat zielig voor je kleine ventje. Lijkt me logisch dat je morgen thuis blijft, anders zit je toch niet lekker op je werk en je zal vannacht toch geen oog dicht doen denk ik. En als je morgen maar enigzins twijfelt: aan de bel trekken. Een moeders instinct werkt als de beste! Beterschap!

Tinkerbel: volgens mij heb jij je niet gemeld vandaag!!!

Utah: nog wat kunnen doen vandaag.? Inderdaad spannend je beoordeling, maar hoe ik jou heb leren kennen, kan dat naar mijn idee alleen maar goed uitpakken.

Over je buren: ik vind het ontzettend lief van jou en je man dat jullie op zondagochtend rekening houden met jullie buren en ze uitslaaprust geeft zeg maar. En wat zij hebben meegemaakt met hun eigen kinderen is hartstikke vervelend, maar ik vind wel dat je niet op je tenen moet gaan lopen hoor. Bij kinderen hoort geluid en eigenlijk vind ik dat als je in een benedenwoning woont, je weet dat je je buren kan horen. Zo woon ik in het centrum en weet ik dat ik daar overlast van kan hebben (nooit een parkeerplek bijvoorbeeld ) maar dat is nu eenmaal een consequentie. Kortom, lief dat je rekening houdt met je buren, maar zij mogen ook rekening houden met jullie.

Je berichtje heeft me diep geraakt en zorgde wel voor een traan.

Het filmpje van Luuk was erg heftig, niet alleen dat nummer van Blof dat zo treffend mijn gevoelens omschrijft, maar vooral het geluidje van woezel en pip op het einde. Wij hadden voor kleintje* een muziekpip gekocht (kan even niet op het woord komen, maar zo;n knuffel met trekkoord en dan gaat het deuntje spelen) en die draaide ik sinds twee weken voor het slechte nieuws op mijn dikke buik af. Die knuffel is met hem meegegaan in het mandje. Dit was de eerste keer weer dat ik het hoorde en schrok er even van. Sindsdien zit het trouwens weer non-stop in mijn hoofd...

nou ik ga eens een kopje thee maken.

liefs!

ps vandaag zei er iemand tegen me dat er voor het eerst weer een glinstering in mijn ogen te zien was ipv diep verdriet. Ik denk wel dat dat positief is, ik pak draad van het leven nu echt weer op, Maar voor wie goed kijkt....
MELD! Ik lees morgen ff bij. Ga nu slapen, was een lange gezellige dag.
Ongeduld: Ben zo benieuwd hoe jullie de nacht zijn doorgekomen....wil je mannetje al wat drinken??

Hoop het toch zo want dat mag niet te lang duren maar afijn...je weet er alles van.

Hoop op goed nieuws...

Bloem:Wat een intens gevoel moet dat geven meid.

Heel begrijpelijk dat het nu weer voortdurend in je hoofd spookt.

Het is ook heel heftig dat van Luuk en jij staat er qua gevoel zo dichtbij...

Maar die glinstering is gezien! En datis een goed teken meis!

En je hoeft jouw engeltje ook helemaal niet te vergeten! Die leeft verder in jullie hart voor altijd.

Ik wens je sterkte en zoals ik je lees kom je er wel.

Je bent sterk en mag ook ruimte hebben voor je verdriet.

Ik hoop zo van harte dat jullie wens gauw vervuld mag worden.

xxx

Zaza: Hoe is het met jou? En met Lynn?
Go Tinkie Go Tinkie!!

Vind het nu wel erg spanend worden hoor! Het is gewoon al bijna zover..
Oja even een praktische vraag...

Mijn meisje slaapt 's nachts nu best goed.

Eigenlijk begint ze 's avonds na de fles van een uur of 18-19 goed te slapen.

Dan geef ik haar er rond 22-23 nog een omdat het anders niet op genoeg uitkomt.

Nu is ze dan zo diep in slaap dat ik haar echt wakker moet maken.Ik krijg dan wel een gulle lach maar ze heeft de puf niet om die fles fatsoenlijk te drinken.

Nu zei iemand haal die fles naar voren (dus vroeger)

Nu is het zo dat ze op 5 voedingen zit van zo'n 180cc (gaat niet helemaal op soms maar hoeft ook nog niet qua gewicht)

Ik kom dus gewoon helemaal niet uit!

En niet omdat ik wil slapen hoor want zij gaat ten alle tijden voor maar ze slaapt zelf 's avonds en 's morgens heel vroeg ook.

Om de 3 uur ipv 4 is geen optie omdat ze wel een hal;f uur over de fles doet (ruim) en na boertjes en verschonen ook niet direct slaapt (overdag) dus als ze dan eindelijk slaapt ga ik haar niet wakker maken voor de fles (na 3 uur niet tenminste)

Hoop dat jullie het kunnen volgen

Iemand een tip?
Hallo!

Bloem: Wat een mooie woorden voor Utah! Ik vind het een goed teken dat je anderen weer een beetje tot steun kunt zijn en dat de glinstering weer signaleerd is. Dit neemt jullie verdriet om kleintje* natuurlijk niet weg, hij had ook gewoon nog lekker in je buik moeten zitten. Ik kan me voorstellen dat het geluid van zo'n Woezelpip enorm confronterend is. Ik hoop zo dat je snel mooi nieuws kunt melden.

Sweet: Lieve meid!

Even denken... Ik snap het geloof ik nog niet helemaal. Meisje krijgt dus om 18 en om 22 uur een fles. Hoelaat krijgt ze die andere 3 dan? Als ik terug reken kom ik op 14, 10 en 6. Klopt dit? En dan krijgt ze dus 5 * 180 = 900 ml? Ik ben natuurlijk geen fv gewend, maar ik probeer even mee te denken. Volgens mij kunnen kindjes zelf aangeven of ze kunnen doorslapen, dus dat geeft meisje nu aan. Zou je die fles van 22 uur niet eens over kunnen slaan? En dan de andere flessen ophogen naar bijv. 200ml? Ik weet niet hoeveel ze nu op een dag moet hebben. En bel ander het cb eens?

Tink: Spannend hoor!

Utah: Branden jullie lampen weer! En natuurlijk geen verontschuldigingen! Je hebt nu gewoon even tijd nodig om in een nieuwe modus, een nieuw ritme te komen. Dan maar af en toe een hele lap tekst! En ik sluit me aan bij de woorden van Bloem, probeer de balans van aanpassen en jezelf zijn te vinden. Jullie kunnen immers niets doen aan het verdriet van de buren.

Blink: Hoe is het meis??

Wij hebben vannacht de wekker voor onszelf gezet om een paar keer bij Guido te kunnen kijken. Om 22.30 uur heeft hij nog een zetpil gekregen, verder heeft hij gewoon doorgeslapen. Om 6 uur was ie wakker met een enorme vieze broek, en heeft ie zo'n 50 ml melk gedronken. Zijn medicijnen kreeg ik er niet in. Daarna heb ik hem weer op bed gelegd en sindsdien slaapt ie weer. Ik ga hem straks wakker maken, als ie weer niet wil drinken, trek ik weer aan de bel.
haha, Sweety, je had bijna kwartet!
Hahaha ja ik stuur de berichten wel eens te snel en dan bedenk ik weer wat...sorry..

Ja die voedingstijden kloppen wel zo'n beetje Ongeduld.

Maar ' smorgens heb ik dan het idee haar te moeten wekken omdat als we te laat beginnen met voeden het 's avonds helemaal niet meer wil.

Ze drinkt idd 180 water en met de voeding is dat krap 190/200.

Dit gaat meestal net niet helemaal leeg dus meer geven is geen optie. Ik geef met liefde 5 keer hoor alleen zij heeft die behoefte helemaal niet als ze wil slapen

Dus tja...

En dan de laatste fles dan ligt ze zo heerlijk te snurken..zonde gewoon. Maar goed ze heeft met haar krappe 6 kilo toch echt die voeding wel nodig denk ik. Als je uitgaat van 150 cc per kilo dan klopt die 900 precies, hoewel ze er meestal iets teveel aan heeft maar dat geeft niks. Ze groeit als kool dus mag best wat laten staan.

Nou ja ik puzzel wel even verder..

Wat fijn dat Guido goed geslapen heeft meid.

Wat voor medicijnen heeft hij (of heb ik nioet goed gelezen?)

Kun je dat ook fijn maken en dan met wat vla of appelmoes of zo? (mits het geen capsules zijn uiteraard maar dat zal niet bij die kleintjes) of met een Danone dat werkt soms verbazingwekkend

Sterkte met mijn vriendje
Hmm, meer geven is dan inderdaad geen optie. Ik dacht trouwens dat de hoeveelheid altijd gemeten werd na het toevoegen van de voeding. Dus dan zou je per voeding al op 190 / 200 ml zitten en in totaal al op 950 / 1000 ml. Dit zou betekenen dat ze al iets teveel krijgt en is het niet raar dat ze laat staan. Maar nogmaals, ik heb totaal geen ervaring met fv en weet dus niet of bovenstaande beredenering klopt.

Guido heeft een goedje gekregen voor zijn keel. Hij moet 3 maal daags 5 ml van een lepeltje. Gister ging het goed, maar vanochtend dus niet. Ergens in verstoppen heb ik ook aan gedacht, maar meneer wil geen eten en drinken....

Hmmm, ik zou mijn tijd nuttig kunnen gebruiken en wat extra in huis gaan doen, maar ik kan me er niet echt toe zetten..
Sweet even over de flesjes. Ja ik ben er mss te nuchter in en jij bent Laura's moeder dus je kiest zelf wat je met mijn advies doet hoor...

Maar Charlotte weegt nu 6,5 kilo en ze drinkt 4 flesjes van 210 cc water en 7 schepjes voeding. Overdag laat ze wel eens een heel klein kletsje staan en de laatste fles 's avonds (19.30-20 u) drinkt ze vaak ook niet helemaal leeg. Soms drinkt ze er 120 van soms 150 en toch slaapt mijn meisje dan van 20 uur tot 7 uur ongeveer.

Mijn ervaring en overtuiging is dat een kind er wel om zal vragen als het honger heeft. Ik geloof alleen in wakker maken bij een kind dat echt een beetje onder zijn gewicht zit, of dat bij de geboorte een laag startgewicht heeft. Ik liet Charlotte toen ze 4 weken was al gewoon slapen en zelf wakker worden voor haar voeding. En langzaamaan liet ze er meer tijd tussen en dronk ze per keer meer...

Dus naar mijn mening heeft Laura die laatste fles niet nodig. En zal ze wel wakker worden als ze honger heeft. En zo kan ze langzaamaan ook op minder voeding komen en een grotere hoeveelheid. Dus bijvoorbeeld wel 4 flessen van iets meer...

Ik vind al die adviezen van het cb goed. Maar elk kind geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft. Dus ja, dat is mijn mening.

Veel succes ermee meid.
Ongeduld wat zielig van Guido. Hoop dat hij snel opknapt. Niet leuk om je kind ziek te zien en dan ook nog niet te weten wat er precies aan de hand is.

Utah ik vind die lange lappen tekst leuk om te lezen hoor. Heel veel succes met je beoordeling. Het komt vast helemaal goed.

Blink ik kan me voorstellen dat de sterfdag van je vader moeilijk was. Gaat het alweer wat beter? Hoe gaat het met Vincent heeft hij de smaak van het lopen te pakken?

Bloem jij bent echt sterk. En fijn te horen dat je ogen nu en dan glinsteren. Jullie engeltje zou trots op je zijn. Wie weet wordt zijn broertje of zusje wel op vakantie verwekt...zon zee strand en liefde....

Nadine hoe is het met het bolle buikje? Hoe reageert Nick, ziet hij iets anders aan je?

Ooooh en tink spannend...ik kom vaak kijken hoor... Zet hem op meid.
Guido dronk net 50 ml melk. Toen ik hem stond te prijzen, kwam het er net zo hard weer uit.... Dus de huisarts is nu met de kinderarts aan het overleggen en waarschijnlijk moet ik zo heen....
ik ga nu naar het ziekenhuis................
Wat hebben jullie veel geschreven!!!!

Ik was gister een dagje met mijn schoonmoeder, gezellig! Ff in utrecht de stad in geweest en ff rondgehobbelt. Daarna lekker de hele middag gekletst en ff met zn 3en wezen eten. Ik dacht missschien begint er wel wat als ik lekker druk ben maar nee hoor. We denken allemaal dat hij pas komt volgende week de 13de op opa zijn verjaardag haha.

@Bloem, Tip om het los te laten om weer zwanger te raken is gewoon lekker je ding doen en op vakantie gaan! Heeft bij mij tenslotte ook geholpen. Niet voor het loslaten voor je kleintje hoor, dat heeft gewoon ff tijd nodig, Ik weet niet of ik het zo goed verwoord nu maar denk wel dat je snapt wat ik bedoel, je kleintje zal voor altijd bij je blijven die moet je sowieso nooit loslaten. (Ik ben soms zo moeilijk met het verwoorden van dingen)

@Ongeduld, Arme Guido! Niet eten is opzich nog niet zo ramp maar hij moet wel drinken. Gewoon water wil hij ook niet?? Klein beetje lauwe thee?? (als ze dat al mogen op die leeftijd?? komt leek weer aan haha) Zere keel kan zo'n zeer doen bij die kleintjes. Ik vind het echt zielig.

@Utah, Wat bloem zegt over je buren dat was ook wat bij mij gelijk in mij op kwam. Ik vind het ook erg lief dat je dat doet in de weekenden, lekker nog ff in bed te blijven om je buren rust te gunnen maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.

Doe je wel een beetje kalm aan trouwens. Ik word al moe als ik lees wat je de hele dag doet.

Nou meiden, ik heb de verhalen over flessen en voedingen maar weer ff aan me voorbij laten gaan, want ik kan jullie daar toch niet mee helpen. Ik ga nog ff rustig aan doen vanmorgen en dan heb ik vanmiddag mijn hobbeltje naar de vk weer. Ben benieuwd.

Doegie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven