Getal & Ruimte junior groep 8

27-02-2026 11:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie weet er hoe deze methode in elkaar steekt? Ik lees over werkboeken en leerwerkboeken en lesboeken en rekenschriften. Als ik mijn kind zelf wil (laten) bijspijkeren, wat is dan het handigste om aan te schaffen?

Situatie: uitgevallen op school, groot gat in rekenvaardigheden. Bijspijkeren met oog op starten middelbare school in september.

Dank alvast!

(En heb je ervaring met thuisonderwijs geven of via bijles voor thuiszitters etc, hoor ik het ook heel graag!)
Heb even gespiekt. Ik zou het leerboek en het leerwerkboek aanschaffen. Het leerboek is de voorbereiding en het leerwerkboek de toepassing.
Natte tosti..
Nyx• schreef:
27-02-2026 14:39
Ik ken helaas veel te veel van dit soort verhalen.
Geen idee in welke regio je woont, maar in sommige regio’s zijn er docenten die een paar uur langs huis komen voor begeleiding.
Dank je! Ik ben al flink aan het rondvragen, inderdaad.
MevrouwTomatensoep schreef:
27-02-2026 15:06
Heb even gespiekt. Ik zou het leerboek en het leerwerkboek aanschaffen. Het leerboek is de voorbereiding en het leerwerkboek de toepassing.

Ah, top! Dankjewel!
Je kunt het nog weleens treffen op marktplaats voor een bijlesdocent of student. Als er zo'n hiaat zit lijkt me dat een fijne aanvulling op jouw eigen hulp aan je kind.
Of wellicht buurtkinderen die al op het VO zitten?
Friezin71 schreef:
27-02-2026 15:07
Dank je! Ik ben al flink aan het rondvragen, inderdaad.
Volhouden, het zou heel fijn zijn als begeleiding bij de overgang naar het VO.
Let welkom dat je ook een didacticus krijgt en niet alleen een pedagogisch geschoold iemand.
Look me in the eyes and tell me what you see.
Op Marktplaats en Vinted wordt vanalles aangeboden van deze methode. Misschien daar even kijken?

En misschien heb je hier wat aan?

https://youtu.be/B2wkGab0DtA?si=EIlbzt2k9cu_IykW
Andere tip: het grote rekenboek.
https://www.bol.com/nl/nl/f/het-grote-r ... /35297935/
Hierin staan geen/nauwelijks oefeningen maar alle onderdelen van rekenen worden hierin behandeld.
Je kan zo zien waar de hiaten precies zijn en daar verder op inspelen.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Ik heb bijles gegeven in rekenen en wiskunde. Ik zou gaan voor het leerboek en het leerwerkboek.
Als de mogelijkheden er zijn, zou ik zeker bijles inschakelen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven