Gevoelens voor tweede kindje

18-05-2009 14:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben morgen uitgerekend van ons tweede kindje en sinds het begin van deze zwangerschap ' vraag ' ik me al af of dit kindje wel net zo leuk en lief is als ons eerste kindje. Ik ben bang dat ik straks ga vergelijken en zo. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Graag hoor ik ervaringen :-)
Bekend verschijnsel; komt allemaal goed Succes met bevallen!
Herkenbaar! Maar je kunt echt van allebei evenveel houden! :-)
Ik vind ze allebei even leuk.
Alle baby's worden afgeleverd met een nieuwe batch Liefde. Komt dik in orde! (Je liefde voor de nieuwe baby uit zich nu al in het gepieker of je wel net zo veel van hem of haar zal houden )
Nummer 1 voelde zo ontzettend eigen, dat ik wel even moest wennen aan nummer 2. Hij was zo anders dan zijn broer.

Maar o wat ben ik inmiddels verliefd op mijn 2 mooie, verschillende jongetjes. Ik vind ze echt allebei even geweldig.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Gelukkig om deze reacties te lezen. Klinkt erg grappig: een nieuwe batch liefde Diep van binnen weet ik ook wel dat het goed zit maar toch komt die onzekerheid dan weer om de hoek kijken. Ik kijk ook wel heel erg uit naar zijn/haar komst.
Hebbes, geen zorg. Het komt helemaal goed. Liefde kan zich echt vermenigvuldigen!!
och,Hebbes,je hart is wel groot genoeg voor tien kinderen!!

(hi,hi als je dat zou willen hé)

Als dat kleine wurm eenmaal in je armen ligt komt dat vanzelf hoor!

fijne zwangerschap en geniet van je kraamtijd.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Sluit me aan bij de anderen. Hier twee kindjes en die zijn echt allebei even leuk en bijzonder, ieder op hun eigen manier.
Toevallig hadden Vent en ik het er pas nog over. Er zit maar heel weinig leeftijdsverschil tussen Oudste en Jongste en ik was bang dat we het zó druk zouden krijgen dat nummer twee misschien minder aandacht zou krijgen (edit: minder aandacht soms wel) of dat ze minder bijzonder zou zijn, zo van, been there done that.

Maar écht, het eerste stapje, de eerste woordjes, voor het eerst in de speeltuin, whatever, alles is gewoon opnieuw weer helemaal bijzonder en geweldig.

Gut wat klink ik klef.
Ik vroeg me hetzelfde af en het is helemaal goed gekomen, mijn jongste is nu bijna 6 maanden en ik ben net zo gek op haar als op mijn oudste dochter. Beide kindjes zijn compleet anders, qua uiterlijk en qua karakter, maar ze zijn allebei om op te vreten zo leuk!
Ik kon het me niet voorstellen, evenveel houden van een ander kind. Nu heb ik er drie en hou van allemaal even veel
goed om te lezen! Zat met t zelfde. (overmorgen uitgerekend van de 2e :-) )
Ik heb het juist andersom; mijn eerste was ehh.. nogal ongepland zeg maar, en ik was destijds nog herstellende van een heftige depressie. Daardoor kwam hij in een nogal hectische periode in mijn leven. Ik had bij hem niet echt meteen dat verliefdheidsgevoel dat ik wel verwacht had (nu trouwens ABSOLUUT wel, hoor). Nu ben ik 7 maanden zwanger van nummer 2, prima in mijn velletje (mentaal dan), stabiel in de relatie, etc. En nou ben ik stiekem een beetje bang dat ik straks bij nummer twee wél meteen dat verliefde gevoel heb en dat ik me dan schulidg voel naar nummer 1.

Herkent iemand dàt?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Broedkippetje, ook zonder verliefdheidsgevoel kun je prima voor je kindje zorgen; jouw ventje is heus niets tekort gekomen. Toch alleen maar fijn als je voor nr. 2 direct dat oergevoel zou hebben? Dat betekent dat je ook goed in je vel zit en dus ook extra goed voor je oudste kan zorgen (en hem helpen het schokje te verwerken dat zijn broertje of zusje voor hem zal zijn). Gewoon van genieten.

Hier was het andersom; bij eerste wel oergevoel direct na de bevalling (maar ook een forse PPD, het ging wel samen in mijn geval). Tweede kwam via een spoedkeizersnede en bij haar heeft het een hele tijd (wel meer dan een jaar) geduurd voordat ik dat tot in mijn tenen-gevoel had voor haar. Ik voel me niet schuldig, hoe zou ik?
Hier dezelfde vraag. Nummer één is jarenlang het middelpunt van mijn leven geweest (na scheiding en depressie), hij was/is mijn alles. Nu ben ik onverwacht en op een 'lastig moment' zwanger en maak me veel zorgen om mijn gevoelens voor nummer-twee-in-aantocht. Iedereen kan wel zeggen dat het goed zal komen, maar soms vraag ik me af of dat is om me moed in te praten. Da's ook mijn eigen onzekerheid hoor. Ik ben een pessimist pur sang helaas...
Beetje late reactie maar ik dacht dat de bevalling begonnen was. Toch niet

Ik vind het erg fijn om deze reacties allemaal te lezen. Dat geeft me het gevoel dat het allemaal wel goedkomt.

Laminaat: Ik geloof niet dat iedereen het zegt om je moed in te praten. Maar ik kan me voorstellen dat het bij jou nog anders ligt omdat je zware tijden hebt meegemaakt. Maar we (je) moeten er op vertrouwen dat nummer twee net zo leuk is
Ik ben 26 mei bevallen van de mooiste zoon van de wereld en vraag me af hoe ik ooit dit topic heb kunnen openen. Ik ben zo ontzettend gek op mijn ventje en kan wel huilen van geluk. Direct na de bevalling voelde het gelijk zo eigen en is hij niet meer weg te denken uit ons gezin. Mocht er ooit nog een derde komen dan weet ik het wel. Je liefde kan gewoon niet opraken maar wordt alleen maar sterker
Onwijs gefeliciteerd Hebbes!
Hoera! Wat is moederliefde toch iets moois!!!! Gefeliciteerd met je zoon!
Wat lief!

Gefeliciteerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Leuk dat je dat even post, Hebbes!

Klinkt helemaal goed!

Fijn dat je 'zorgen' niet nodig waren.

Gefeliciteerd en geniet ervan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Die Hebbes...mooi he, om dit te ervaren?!! Geweldig hoe je over je mannetje schrijft!! Veel geluk met hem en met je eerste natuurlijk!
Twinkel, jij hetzelfde al mogen ervaren??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven