Gezocht: goed excuus!

21-10-2010 07:49 109 berichten
Sinds anderhalve week weet ik dat ik zwanger ben (Yeah!) maar heb binnenkort allemaal etentjes. Dus niet drinken maar dat gaat op een gegeven moment wel opvallen denk ik. Nu kan ik wel zeggen dat ik antibiotica kuurtje doe maar dan vragen ze vast "oh waarvoor heb je antibiotica dan?". Geen idee wat ik dan moet zeggen

Dussss heeft iemand een goeie smoes voor me?
Alle reacties Link kopieren
Middenoorontsteking.
Een wijntje bestellen en een glas water. Zorg ervoor dat er ook een kan water staat. Steeds het water bijvullen en daar van drinken en het wijntje langzaam nippen. Niemand die het in de gaten heeft. Mocht het opvallen dan zeg je dat de wijn "zwaar valt" of dat je het wijntje niet zo top vindt.
Je hebt een weddenschap met je vriend/man dat je een half jaar niet gaat drinken.

Je bent laatst ziek geweest van de alcohol en daarom ben je even gestopt.

Je hebt een slijmbeursontsteking in je schouder en daarom heb je AB.
Haha, op deze manier kwam iedereen erachter dat ik zwanger was. Met een glas water en een 2 cupmaten groter aan de eettafel zitten beweren dat ik aan de antibiotica was;-)

Gewoon zeggen dat je nog een kater van de vorige dag hebt als iemand ernaar vraagt. Misschien valt het niet eens op dat je niet drinkt als je er zelf niet over begint.
En oh ja, ik kan heel slecht liegen.... Ik geloof dat dat nog wat gaat worden
Ik zou het dan eerder gooien op een weddenschap ofzo. Antibioticakuur duurt vijf dagen volgens mij, dus als je dan na die vijf dagen nog steeds geen wijntje wil bij het eten, dan valt het extra op lijkt mij...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
of gewoon geen smoesjes en zeggen dat je zwanger bent.
Dat gaat dan nog lastig worden.

Buikgriep gehad.

Griep gehad.

Geen zin in drank.

Dronk je eerder veel dan?
Houd het bij 1 woord, max 1 zin. Waarom zo'n lange verklaring afleggen en al helemaal als je zo slecht kan liegen.
quote:Starshine schreef op 21 oktober 2010 @ 07:58:

of gewoon geen smoesjes en zeggen dat je zwanger bent.

Ja dat wil ik nog niet rond vertellen, heb in het voorjaar een miskraam gehad en vond het toen ook vervelend om te vertellen dat het toch mis was gegaan.

Ik wil nu graag "zeker" weten dat het goed gaat voor ik in hallelujah stemming ga vertellen dat ik zwanger ben.
Nee, dronk niet bijzonder veel maar wel vaak met een etentje. Ach de vorige keer viel 't ook niet op (wel in mijn hoofd natuurlijk maar dat zien anderen niet haha). We zullen zien, toch?
Ja, inderdaad, gewoon zeggen. Waarom kan dat niet?

Mocht de zwangerschap onverhoopt misgaan (wat ik niet voor je hoop of course) dan weten deze mensen het toch ook? Dus die 3 maanden voor jezelf houden is hiermee ook geen argument meer.
Dan gewoon zeggen dat je niet helemaal lekker bent.

En de keer daarop beviel het niet drinken zo goed dat je nu ook niet hoeft.
nou dan zeg je: we zijn weer bezig om zwanger te worden en alcohol is in die periode is ook niet verstandig.

Mooi de halve waarheid.
Ik zou met bestellen gewoon een sapje betsellen en als ze dan vragen wil je geen wijntje zeg je gewoon nee geen zin in vandaag!

Makkelijk he?!
Zeg dat je bekeerd bent tot moslima

Of komt dat niet zo geloofwaardig over?

Starshine, 20 seconden geleden

nou dan zeg je: we zijn weer bezig om zwanger te worden en alcohol is in die periode is ook niet verstandig.

Mooi de halve waarheid.

Dat is 'm! Helemaal goed!
Dat ligt oa aan wat ze dan eet - karbonade & moslima mixen niet goed
Oh ja, Lizzl, dat is waar...
quote:driewieler schreef op 21 oktober 2010 @ 08:03:

Zeg dat je bekeerd bent tot moslima

Of komt dat niet zo geloofwaardig over? kan 't wel opperen, ben zo benieuwd hoe ze dan reageren
quote:Cathelyne schreef op 21 oktober 2010 @ 08:02:

Ik zou met bestellen gewoon een sapje betsellen en als ze dan vragen wil je geen wijntje zeg je gewoon nee geen zin in vandaag!

Makkelijk he?!Ja, 't kan zo simpel zijn..... waarom zou ik ook moeilijk doen pffff
Je moet gewoon zeggen dat je de avond ervoor zo enorm uit je dak bent gegaan en dat de alcohol wel zijn sporen had nagelaten die dag, m.a.w. je hebt een enorme kater, dan vindt niemand het gek dat je een frisje wil i.p.v. een wijntke/biertje.
Ik drink ook graag een wijntje bij het eten, maar soms heb ik gewoon geen zin en dan zeg ik dat gewoon.

Maar ja, ik kan dan ook niet meer zwanger worden... (57)
Met de auto gaan!!

Een goede BOB drinkt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven