Gezocht tips voor een 24 inch fiets met verlaagd frame

04-03-2020 15:43 11 berichten
Hallo. allemaal

Wij fietsen veel met onze bijna 10 jarige dochter. Momenteel fietst ze op haar 20 inch fietsje. Deze kan nog wel maar begint wat klein te worden.
(onze dochter is 1,27 lang en heeft broekmaat 122)
Kortom wij zijn opzoek naar een nieuwe fiets en inmiddels heeft zij een aantal fietsen gepast. 22 inch is voor nu prima maar liever zien wij haar op een 24 inch wat eigenlijk te groot is.
(wij hebben geprobeerd alpina en batavus) wellicht hebben jullie tips naar fietsen met een laag frame ik nog kan kijken.
Ik denk dat je toch op een 22 inch uit gaat komen. Onze 6 jarige dochter is 132 en heeft broekmaat 128/134. Wij hebben 2 maanden geleden een 24 inch gekocht.

Ze heeft wel 10 fietsen gepast voor we uitkwamen op de batavus cnctd (of zoiets). Opstappen vond ze nog wat eng, maar fietsen en afstappen ging gelijk goed.

Ik moet toegeven de 24 inch is een verademing om naast je te hebben fietsen. Het gaat zoveel sneller dan de 20 inch.

Misschien een idee om op marktplaats een 2e hands 22 inch te kopen? Dan doet het niet zo'n pijn als ze volgend jaar wel op een 24 inch past.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de 24 inch fietsen van Decathlon geprobeerd? Daar pasten mijn kleine kinderen al snel op. We hebben uiteindelijk een cube (niet van de Decathlon) gekocht, 24 inch. Broekmaat 116-122. Die mountainbike frames zijn gewoon wat lager.
deenje wijzigde dit bericht op 04-03-2020 18:35
5.52% gewijzigd
Decathlon inderdaad.
deenje schreef:
04-03-2020 16:40
Heb je de 24 inch fietsen van Decathlon geprobeerd? Daar pasten mijn kleine kinderen al snel op. We hebben uiteindelijk een cube (niet van de Decathlon) gekocht, 24 inch. Broekmaat 116-122. Die mountainbike frames zijn gewoon wat lager.
Dan ga ik daar eens naar kijken
Rubble schreef:
04-03-2020 16:01

Misschien een idee om op marktplaats een 2e hands 22 inch te kopen? Dan doet het niet zo'n pijn als ze volgend jaar wel op een 24 inch past.
Daar hebben wij het inderdaad ook al over gehad
Ik kocht fietsen in die maat inderdaad ook altijd tweedehands. Mijn jongste deed maar één jaar met zo'n fiets meestal, zonde om een nieuwe fiets te kopen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
En als je toch op 22 inch uitkomt, kijk dan naar een fiets met versnellingen. Wij hebben vanaf 20 inch steeds fietsen met versnellingen gehad en dan kunnen ze toch vrij vlot meefietsen, heel fijn!
Mijn zonen hebben toen ook een aantal fietsen geprobeerd. Mijn ervaring is dat er tussen verschillende modellen van een merk ook nog wel verschil kan zitten, het zadel van transportfiets van Popal kan niet zo laag als dat van de popal fun jet, bijvoorbeeld.
Inmiddels zijn wij bij de Decathlon geweest maar dat was niet wat.
Uiteindelijk op de gok een een fietswinkel in het dorp ingelopen (komen wij eigenlijk nooit) en een fiets van puky met laag frame tegen gekomen en direct de knoop door gehakt.
Ik wilde net zeggen: Puky en Cube hebben echt een lagere instap.
Batavus valt juist weer hoog.

Maar je hebt het zelf al uitgevonden. 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven