Gillend kind in auto en kinderwagen

30-06-2008 19:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft want mijn zoon lijkt soms meer op een sirene dan op een kind

Hij heeft een enorme hekel aan de auto en de kinderwagen. Helaas moet ik nog een aantal maanden , meerdere keren per week een flink stuk met hem rijden (45 min heen en terug) en ik merk gewoon dat ik chagerijnig wordt van het idee dat ik weer met hem in de auto moet.

Hij vindt het ongeveer 1 minuut acceptabel en begint dan te morren en dit eindigt altijd in huilen, gillen, zichzelf helemaal overstuur maken.

Ik neem tegenwoordig altijd wat te drinken mee, want daarmee kan ik de ellende een paar minuten uitstellen, maar mijn zoon zou op een studentenvereniging niet misstaan, want hij slaat zo in 1x een fles achterover.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Zingen, lief praten, streng, boos geworden (onmacht denk ik), maar niks helpt. Speelgoed wordt direct op de grond gegooid.

In de kinderwagen vergelijkbare scenes. Nu begrijp ik dat het voor een kind niet leuk is om te winkelen, maar ook bij "gewoon" wandelen is het heel vaak krijsen.

Niet echt gezellig en het ontneemt me ook de zin om met hem te wandelen, terwijl het nu juist zulk lekker weer is.

Tsja er zijn wel manieren om hem stil te houden, maar om hem nu een heel pak soepstengels te geven zodat ik lekker kan wandelen lijkt me ook niet zo'n succes.

Wie heeft er tips? Ik dacht eerst dat het komt omdat hij het niet fijn vindt om vast te zitten, maar in de kinderwagen hebben we de riempjes nu zo los dat hij helemaal rechtop kan zitten en zich niet ingesnoerd voelt. In de auto is dat natuurlijk geen optie.

Wie helpt?

Oh ja, zoon is in april 1 geworden, misschien ook niet onbelangrijk. Hij is dus geen 16
Hai Josephine,

Over het drama in de auto kan ik je helaas geen tip geven. Wel (misschien) wat het wandelen betreft. Ik heb een vriendin wiens dochtertje hier ook helemaal hysterisch van werd. Zij heeft toen een buggy gekocht waarin het dochtertje 'andersom' zat. Ik bedoel dat ze dus tijdens het wandelen naar jou kijkt ipv van jou af. Hierna was het meteen over met het huilen. Het schijnt voor sommige kinderen heel geruststellend te zijn om naar de moeder/vader te kunnen kijken ipv naar alle (onbekende) prikkels om zich heen.
The time is now
Dat kan ik wel weer eens proberen. Mijn wagen kan 2 kanten op, alleen als hij naar mij kijkt dan zit hij niet helemaal rechtop. Dat was destijds wel een beetje een drama. Heb een kind wat nooit wil hangen of liggen maar alleen maar rechtop zitten.
Dat is helemaal makkelijk, dan kun je het uitproberen zonder je eerst in de kosten te moeten steken.
The time is now
Pedagogisch vast niet verantwoord, maar is een portable dvd speler misschien iets voor in de auto?
Cum non tum age
quote:noa schreef op 30 juni 2008 @ 19:41:

Pedagogisch vast niet verantwoord, maar is een portable dvd speler misschien iets voor in de auto?

Haha Noa, dat is precies wat mijn vriend zegt. Als ik weer eens zucht dat zoon weer de hele weg aan het gillen was zegt hij tegenwoordig alleen maar: ik weet een oplossing...

Zijn we in de stad, zegt hij heel subtiel: he kijk een dvd in de aanbieding

Eerlijk gezegd zit ik nu nog in de fase dat ik dat liever niet wil, maar goed ik weet niet hoe ik er over een maand tegenaan kijk natuurlijk. En buiten dat is het niet gegarandeerd dat een dvd wel helpt.

ALs zoon wel eens tv kijkt op zaterdag kan hij zijn aandacht ook niet langer dan 1 min. vast houden dus of dat in de auto anders zou zijn betwijfel ik.
Mijn kleine vent maakte ook altijd zo'n drama in de auto en net als jij zag ik er ook tegenop om te gaan rijden. Toen heb ik zijn stoel voorin gezet zodat hij ( vooruit ) naar buiten kan kijken. Was gelijk over. Tis natuurlijk ook niet zo gezellig om tegen de voorstoel aan te kijken en hij heeft nu wat meer ruimte voor zich, ik denk dat dat ook scheelt.

Als we erg lang gaan rijden, gaat de dvd-speler mee, vast niet verantwoord, maar wel lekker rustig voor mij!

Over de kinderwagen, ik heb hem er altijd uitgehaald als hij zo aan het huilen was. Ik kan daar gewoon niet tegen, weet dat het niet handig is, maar ja. Ik tilde hem dan een stukje en probeerde het na 5 minuten weer enzovoorts. Op een gegeven moment zag hij wel wat leuks wat ervoor zorgde dat hij lief bleef zitten. Een heel erg leuk speeltje wilde ook weleens helpen.

Succes
Oudste dochter vond wagen en auto ook een ramp. Ik probeerde zo min mogelijk auto te rijden (in jouw geval niet mogelijk begrijp ik) en deed haar ook zo min mogelijk in de buggy/wagen. Toen ze nog niet kon lopen kroop ze zo met me mee naar de bakker en toen ze kon lopen, liep ze altijd mee (met een hand aan de buggy).

Als het zo'n drama is, zou ik trouwens gewoon voor de DVDspeler gaan. Als je niet zeker weet of het helpt, gewoon eentje een keer lenen van een kennis/vriendin/collega. Het zal maar net dé oplossing zijn.
anoniem_17172 wijzigde dit bericht op 30-06-2008 21:19
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Zo gauw Zwiepje goed los kon lopen, vlak na zijn eerste verjaardag, mocht de buggy bij het grofvuil. Dat ding is daarna slechts 2 keer gebruikt bij doktersbezoek. Meneer loopt gewoon liever. Absoluut onpraktisch maar wel beter dan een sirene in de buggy. En voor de rest de fiets maar pakken en dan korte stukjes lopen van de fiets naar de jamin, ah etc.

Voor de auto. Met 1 al fanatiek aan de dvd's vind ik zelf wel wat vroeg hoor. Zelf zat er altijd iemand naast Zwiepje zeker op de lange stukken. Als je met zijn tweeen bent....tja...past hij nog in de maxicosi? Want dan zou ik hem echt naast je zetten. Is veel gezellig? En als hij niet past, schuin achter de bestuurder, dan kan je nog bij stilstaan oogcontact maken. Of gewoon een broertje of zusje maken voor gezelschap
Ik herinner me dit ook van mijn oudste, dat ze in de wandelwagen liever naar mij keek dan van me af, dus dat was ook nog weleens brullen. In auto's was ze altijd rustig. Succes met je zoon, Josephine!!!

(Dit is offtopic, maar misschien weet iemand raad voor onze hond: hij gaat altijd als een razende blaffen als we hem in de fietskar willen doen, hij blijft dan heel lang blaffen als hij in dat ding zit en we een stukje willen fietsen.Toch wil hij er in eerste instantie wel in de kar, hij gaat er zelfs tegenaan staan om erin getild te worden. Misschien open ik er wel een topic op overige over)
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Misschien houdt hij niet van cabrio, prima?
Dat is ook wel een oplossing, ja de Ducktape

(mmm, volgens mij wil hij juist het dak open hebben, om te kijken, maar dat vinden wij dan weer eng, want hij zit dan wel vast aan een riem, maar toch zijn we bang dat hij er probeert uit te klauteren)
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
idd met de buggy hem jou laten aankijken ipv naar voren.

en in de auto, probeer eens om hem op de voorste stoel te zetten. en wat ook misschien kan is dat hij voor zijn gevoel te laag of te hoog zit dus misschien kun je hem lager of hoger plaatsen dan jij.
Hoi Josephine, ik zit wat de auto betreft met hetzelfde probleem, alleen is dochterlief pas 10 maanden. Ik herken dat ook hoor dat je van te voren al denkt ooooo daar gaan we weer. Probeer dat in ieder geval wat minder te denken als dat lukt, want kinderen voelen zoveel aan..

Wat bij ons wel een beetje helpt: de stoel in het midden achterin zetten. Dan kan ze tussen de voorstoelen door kijken. Het is wel veel lastiger om haar in en uit de auto te halen, maar hé, ik heb er veel voor over om haar stil te krijgen. Misschien kun je een cd met kinderliedjes op zetten zodat er een beetje gezongen kan worden? Moet je wel zin in hebben de hele rit dus misschien is dit niet zo'n goeie...Succes hoor want het is echt irritant.
Voor mij ook heel herkenbaar! Evy is 13 maanden en het is ook begonnen net nadat ze een jaar werd. Het liefst zou ze de hele dag alleen maar door het huis kruipen, ze is zo beweeglijk. En in de kinderwagen en de auto is gewoon een straf voor haar, stilzitten en dan ook nog eens vastgebonden, hoe durven ze! Bij mij zou een dvdspeler ook niet helpen, want ze is totaal niet geinteresseerd in tv. Wat wel helpt (zeker niet de hele rit, maar alle beetjes helpen) is een spiegel. Ik had "my first mirror" op internet gekocht, en daar kan je de spiegel vanaf halen. Met het klitteband kan je dan de spiegel aan de hoofdsteun van de voorstoel vastmaken en dat is precies de goede hoogte. Evy vindt het heel leuk en zit de hele tijd tegen zichzelf te kletsen en gezichtsuitdrukkingen te oefenen. Maar goed, zoals ik al zei, er komt altijd weer een moment dat de sirene afgaat en dan werkt ook het spiegeltje niet meer. Maar het scheelt wel. Ik hoop dat er nog iemand met de goude tip komt.....!
Bedankt voor jullie tips en reacties. Gisteravond heb ik het stoeltje voorin gezet en straks moet ik weer een stuk rijden, dus ik hoop dat het de gouden tip was. Ik denk wel dat zoon het leuker vindt, want hij ziet veel meer, maar hopelijk vindt hij het ook 3 kwartier leuk

Ik breng vanavond verslag uit :-)
Wel de airbag uitgezet hoop ik?!!
Uiteraard. Ben gisteren een uur op internet aan het zoeken geweest of het echt wel veilig is om een stoeltje voorin te zetten. En ik kon niks anders vinden dan dat het geen probleem is, mits er geen airbag aanwezig is/aanstaat.
Nou super toch?

Veel mensen weten niet dat de airbag uit moet dus d8 ik zeg het even :-)

Nou succes met de rit! hopelijk is ie nu wat meer ontspannen.

Oh ja, wat ik wilde vragen.... helpt een leuke kindercd in de auto ook niet?
Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Wat mij nog te binnen schoot is, wagenziekte.

Ik had het als kind ook.

Sommige mensen geven over, de andere valt in slaap en een derde voelt zich gewoonweg niet lekker en heel moe en dat resulteert bij kleintjes in huilen.

Frisse lucht kan heel goed helpen (airco achterin open zetten als je die hebt.) en het goed uit het raam kunnen kijken. (daarom kan ook voorin zitten fijn zijn).

Ik hoop dat de rit goed gegaan is.
Het was deels succesvol en deels drama. Jammer dat je geen geluidsfragmenten kan plaatsen, want ik heb het opgenomen op mijn mobiel en volgens mij denkt een willekeurige voorbijganger dat hij enorm wordt mishandelt

De heenweg ging redelijk, maar toen had hij een stukje van een kaasstengel en nog wat te drinken.

De terugweg was tot de helft dramatisch en daarna had ik een spelletje ontdekt wat hij wel eventjes leuk vond.

Ik geloof dat ik het nog even een paar ritjes moet aankijken om te kunnen zeggen of het effect heeft.

Op zich vond ik het wel gezellig om hem zo naast me te hebben.

Parel, ik bedoelde het niet onaardig hoor. Juist goed dat je het even kwam melden.

Morgen neem ik ook een cd mee in de auto.

Xaartje, toevallig dacht ik daar in de auto ook aan. Bijna altijd stopt hij met gillen als we niet meer rijden en begint hij als we gaan rijden. Of als hij wat te eten of drinken heeft en dat laatste lijkt me dan weer niet zo goed passen bij wagenziekte. Of kan dat wel? Dan ben je toch misselijk?
Wagenziekte kan zich op verschillende manieren uiten. Verschilt per persoon.

Als baby huilde/krijsde ik. Als peuter/kleuter kotste ik de boel onder. Als tiener ging ik knock-out. Kon ik echt niet wakker blijven al wilde ik het wel, helemaal apatisch werd ik.

Nu bijna geen last meer, mede dankzij het voorin zitten (zodra ik me omdraai om met die kleine te praten gaat het al duizelen) Airco open voor frisse lucht, als ik het voel opkomen (gapen of misselijk) raampje even op een kier. Eten en drinken helpt soms ook (geeeeen idee waarom) vooral frisse dingen, kauwgum, pepermunt, koud drinken.

Wat ik geleerd heb als kind is dat je wagen(reis)ziek kan worden omdat je bewegingen maakt die je zelf niet kan controleren. De tip was dus goed naar buiten kijken, dan zie je als er een bocht komt of dat de auto gaat remmen etc. (moesten ook altijd bij het raam ztten)Wat ook goed schijnt te helpen is meesturen (met speelgoedstuur, of gewoon alsof) :-). Mijn broer deed dit altijd en het werkte best goed (hij had het 10x erger dan ik). Lezen tijdens het rijden (of zoals tegenwoordig vaak, dvd's kijken) was helemaal een drama dan zie je dus niet wat er gebeurd.

Wij konden ook absoluut niet tegen de lucht van benzine, sommige (oude) auto's ruiken erg naar benzine.Na het tanken was het gegarandeerd simultaan kotsen. De auto goed luchten /luchtverfrisser maakte het draaglijker.

Verder hebben we allerlei 'middeltjes' geprobeerd. Primatour enzo. Maar daar werden we enorm duf van. Het meest hadden we baat bij een homeopatisch middeltje (van die kleine granules onder de tong) Daarmee hadden we eigenlijk nooit klachten. En dit is ook te krijgen voor gebruik voor een hele jonge leeftijd.

Zit hij achterstevoren? Kan hij uit het raam kijken? Is er een mogelijkheid om hem zo neer te zetten dat hij goed vooruit en naar buiten kan kijken? Heeft hij problemen met zijn oren (evenwichtsorgaan veroorzaakt wagenziekte)?

Het is slechts een theorie. Het zou kunnen dat hij er last van hebt. Probeer eens wat uit zou ik zeggen.

Sorry het is wel een heeeeeel verhaal geworden.

Heel veel succes!!! Hoop dat het snel onder controle is.
Mbt die tip van naar jou kijken in de buggy ipv naar voren is een tijdje geleden ook bij Derek Ogilvie geweest. Bij dat kindje hielp het heel goed maar ik weet nooit of het allemaal echt is... heb je het al geprobeerd?
en? hoe gaat het?

ook al de tip mbt buggy omdraaien geprobeerd? ben heel benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven