Gillend kind in auto en kinderwagen

30-06-2008 19:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft want mijn zoon lijkt soms meer op een sirene dan op een kind

Hij heeft een enorme hekel aan de auto en de kinderwagen. Helaas moet ik nog een aantal maanden , meerdere keren per week een flink stuk met hem rijden (45 min heen en terug) en ik merk gewoon dat ik chagerijnig wordt van het idee dat ik weer met hem in de auto moet.

Hij vindt het ongeveer 1 minuut acceptabel en begint dan te morren en dit eindigt altijd in huilen, gillen, zichzelf helemaal overstuur maken.

Ik neem tegenwoordig altijd wat te drinken mee, want daarmee kan ik de ellende een paar minuten uitstellen, maar mijn zoon zou op een studentenvereniging niet misstaan, want hij slaat zo in 1x een fles achterover.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Zingen, lief praten, streng, boos geworden (onmacht denk ik), maar niks helpt. Speelgoed wordt direct op de grond gegooid.

In de kinderwagen vergelijkbare scenes. Nu begrijp ik dat het voor een kind niet leuk is om te winkelen, maar ook bij "gewoon" wandelen is het heel vaak krijsen.

Niet echt gezellig en het ontneemt me ook de zin om met hem te wandelen, terwijl het nu juist zulk lekker weer is.

Tsja er zijn wel manieren om hem stil te houden, maar om hem nu een heel pak soepstengels te geven zodat ik lekker kan wandelen lijkt me ook niet zo'n succes.

Wie heeft er tips? Ik dacht eerst dat het komt omdat hij het niet fijn vindt om vast te zitten, maar in de kinderwagen hebben we de riempjes nu zo los dat hij helemaal rechtop kan zitten en zich niet ingesnoerd voelt. In de auto is dat natuurlijk geen optie.

Wie helpt?

Oh ja, zoon is in april 1 geworden, misschien ook niet onbelangrijk. Hij is dus geen 16
Eerlijk gezegd dacht ik ook meteen aan wagenziekte toen ik dit las...

Voorin of achtermidden zou dan wel iets kunnen helpen, omdat het kind 'de horizon' kan zien (als je ziet waar de weg heengaat en wanneer er een hobbel komt heb je minder last, maar dat moet je kindje dan wel eerst doorkrijgen natuurlijk... -dat ie meekijkt bedoel ik-)
Even een update. Het lijkt wel iets beter te gaan voorin de auto. Ik kan hem in ieder geval makkelijker afleiden met een speeltje of met wijzen naar koeien en auto's. Het gaat de ene dag beter dan de andere dag, maar het is niet meer continu gillen, dus daar ben ik al lang blij mee.

Ik hou nog even een slag om de arm, want voor hetzelfde geld gaat het morgen weer heel slecht :-)

De kinderwagen hoop ik vanmiddag te proberen, maar als het zo blijft regenen moet dat nog even wachten ben ik bang
Hoe gaat het nu???

Wat heb je geprobeerd?

Heb je al eens wat homeopatisch gebruikt? baadt het niet....

Ben benieuwd
en???
Wij hebben een cd van bert en ernie in de auto en geloof het of niet zodra die aan staat is het gedonder over! Je word er wel een beetje simpel van, maar alles beter dan dat gekrijs!
Ps te verkrijgen bij de hema voor 4,95
VOlgens mij zijn de beste tips al gegeven: laat je zien aan je kind! Het is voor een kind best moeilijk niets te zien wat vertrouwd voor je is.

Als het echt niet werkt, zou het mogelijk zijn dat je kindje zich echt niet lekker voelt in de auto. Een dvd recorder is dan geen optie. Probeer dan eens homeopatische middelen uit tegen wagenziekte of het raam een stukje open.

Het schijnt dat kinderen zich stress herinneren. Een plek wordt geassocieerd met die stress van toen. Als jij gestresst doet omdat je gaat rijden met hem, voelt hij dat en reageert hij daar weer op. Geef hem een paar homeopatische druppels om rustig te worden. En probeer zelf met een schone lei iedere keer het gevecht aan te gaan!

Lastig probleem, ik hoop dat er tips zijn die werken voor jou en hem.
Volg je hart. Dat klopt.
Jos is even op vakantie dus die kan nu niet reageren! Nog even geduld a.u.b.
Zwieber, bedankt voor het waarnemen

Het gaat redelijk goed in de auto. Ik heb een magnetisch tekenbord gekocht en dat is wel een hit tot nog toe. Hij vermaakt zich er wel even mee. Gooit het dan op de grond, maar daarna wat drinken en dan nog even tekenen en dan ben je toch al een eind op weg.

Ik heb nu wel wat meer speelgoed in de auto liggen zodat ik makkelijk dingen kan aangeven als er iets anders op de grond ligt.

Hij huilt nog wel, maar niet meer de hele weg en dat is voor mij al een opluchting.

Nog een paar maanden en dan ben ik van dat vele autorijden af gelukkig, maar tot die tijd maken we er maar het beste van!
Graag gedaan. Koop trouwens geen hard speelgoed wat gooibaar is want je wil echt niet een keiharde tennisbal of zoiets tegen je aan krijgen. Of een hard duploautootje ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven