Goed gemutst!

07-02-2010 20:50 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 31 maart 2010 @ 22:12:

Pammie had een keer een leuk plaatje over een soort vrouw met 10 armen, die heb ik geloof ik ergens opgeslagen, en zo zie ik Pammie soms een beetje

Ik heb altijd zo'n beeld van een jaren-vijftig huisvrouw met een schortje voor en en stralenkransje eromheen

Je kunt misschien ook gewoon een keertje langs een kinderfysio om te kijken of die denkt dat fysiotherapie nodig/nuttig is? Maar ik snap het wel hoor, dat je niet teveel gedoe om haar heen wilt.

Een golden oldie! Hij blijft leuk

Familiekiekje met Pamman
Jullie hebben trouwens wel een vreselijk beeld van mij zeg
Aan die van Ot zitten alleen geen laarzen vast denk ik. De kinderen van mijn broer hebben ook zo'n broek trouwens, gekocht in Zweden. Omdat een kruipende baby op een natte camping niet fijn combineert anders.

Anky, Koekerd ziet het probleem wel geloof ik. Maar toch gaat hij maar door. En hij wil soms wel fietsen, maar dat is dan altijd op een moment dat het hier spitsuur is, bijvoorbeeld op zaterdagochtend als de weekboodschappen nog gedaan moeten worden, er afspraken staan bij de kapper en jongetje naar een feestje moet. Dán zegt hij: zo, ik ga eens even lekker een stukje fietsen. Maar dat vind ik dan (raar he) niet goed. Ik snap niet waarom hij het niet op een zomeravond doet (vorig jaar welgeteld 2x gedaan) of op een zondagmiddag als Kruimel slaapt. Hij klaagt ook dat het altijd zo hectisch is hier, hij wil namelijk graag lekker de krant lezen na het ontbijt. Duh. Dat wil ik ook wel.
quote:Miffy schreef op 31 maart 2010 @ 22:29:

[...]

Anky, zo'n regenbroek met bretels is volgens mij heel Duits: alle Duitse kindjes die ik ken, hebben er een, en in Nederland zie ik ze nooit.

Het feit dat ik al niet op de NL naam kan komen zegt inderdaad genoeg...

Ook typisch Duits: mutsen voor jonge kinderen en babies. Afgelopen gewoon 20 graden en dan loopt alles onder de 4 jaar nog gewoon met een muts op. En ik weet nog dat buurvrouw met haar baby bij ons op bezoek kwam. Kind leek wel aangekleed voor een poolexpeditie (en lag gewoon in de wagen in onze hal, waar het echt geen -20 was).
Psies ja Pammie! Zo'n plaatje, maar dan blond natuurlijk.

Mif, zo'n net niet topfitte fase kan heel lang duren. Is mijn ervaring. Meisje is wel duidelijk iets minder dan net niet topfit: haar slokje water kwam er net al weer uit. Vroeg me af of ik al met de ORS moet beginnen.
quote:koeky schreef op 31 maart 2010 @ 22:36:

Aan die van Ot zitten alleen geen laarzen vast denk ik. De kinderen van mijn broer hebben ook zo'n broek trouwens, gekocht in Zweden. Omdat een kruipende baby op een natte camping niet fijn combineert anders.

Anky, Koekerd ziet het probleem wel geloof ik. Maar toch gaat hij maar door. En hij wil soms wel fietsen, maar dat is dan altijd op een moment dat het hier spitsuur is, bijvoorbeeld op zaterdagochtend als de weekboodschappen nog gedaan moeten worden, er afspraken staan bij de kapper en jongetje naar een feestje moet. Dán zegt hij: zo, ik ga eens even lekker een stukje fietsen. Maar dat vind ik dan (raar he) niet goed. Ik snap niet waarom hij het niet op een zomeravond doet (vorig jaar welgeteld 2x gedaan) of op een zondagmiddag als Kruimel slaapt. Hij klaagt ook dat het altijd zo hectisch is hier, hij wil namelijk graag lekker de krant lezen na het ontbijt. Duh. Dat wil ik ook wel.Gewoon 's avonds wegsturen? Het kan nu weer in de zomertijd. Die krant lezen, ik zou het ook wel willen, maar het lukt mij niet inderdaad. A-man wel, die doet dat gewoon. Wat ik dan weer irritant vind, want hij hoort dan echt niets meer. Doet me altijd denken aan mijn vader vroeger: die was ook totaal onbereikbaar als hij de krant las.
Kinderen met mutsen als het 20 graden is zie je hier alleen maar in antroposofische kringen. Maar dan dient de muts ook niet echt voor de kou, maar meer als bescherming tegen indrukken van buitenaf of zo.

Zo dan.
Ik héb niet eens een krant omdat ik er toch niet aan toe kom.
quote:koeky schreef op 31 maart 2010 @ 22:38:

Meisje is wel duidelijk iets minder dan net niet topfit: haar slokje water kwam er net al weer uit. Vroeg me af of ik al met de ORS moet beginnen.Oh, dat klinkt wel erg zielig. Denk je dat ORS wel binnenblijft, of heeft de Mifmanremedie (cola met een theelepel) meer kans van slagen?
Wij hebben sinds deze week ineens nog maar ongeveer een halve krant, en lezen die bij het ontbijt met zijn drieen: Pluis zoekt de hele krant na op interessante foto's.
Ik zal het eens proberen, om hem weg te sturen. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Ik kan dus ook niet de krant lezen. Op een doordeweekse dag lukt het me wel redelijk. Maar in het weekend echt niet.
Is het niet wat snel voor ORS? Toen Mini een keer niets binnenhield moesten we haar van de HAP theelepeltjes water voeren net zo lang tot ze iets binnenhield.

Ik vind heel veel foto's in de krant totaal niet geschikt voor kinderen. Ik heb een tijd NRC Next binnengekregen maar die hield ik angstvallig weg bij Mini. Maar goed, Pluis is natuurlijk wel een stuk kleiner.
O ja, cola met een theelepel, dat is ook zo. We hebben alleen geen cola in huis. Maar ze had vanochtend nog wel goed gedronken, en ze heeft geen diarree, dus ik kijk het nog wel even aan.

Je bent lekker aan het plakken Pam! Ik ga de vaatwasser uitruimen en dan Koekerd naar zijn bed schoppen.
Arm meisje. Ik doe hier trouwens altijd cola bij misselijke kinderen (prik er even uitroeren). ORS vind ik zelf zo goor.
Ik heb ook geen ORS in huis hoor, dus ik was het niet echt aan het overwegen. Maar ik ga ook niet de hele nacht naast haar bed zitten om haar theelepetjes water te voeren, daar begin ik morgen wel mee. Ik ben een slechte moeder.
Ik ben weer mosterd met mijn Cola...
ORS is ook goor, zelfs die met vruchtensmaak. Misschien moet ik toch even de kelder in voor wat cola, wie weet...
Nee Ank, je bent geen mosterd, je hebt me overtuigd
Pluis is inderdaad nog wel klein genoeg voor krantenfoto's: een tijdje terug stond er op de voorpagina een foto van een meisje dat was doodgeschoten bij plunderingen na de aardbeving op Haiti. Zijn commentaar: slaapt! En bij de treinbotsing in Belgie, niet zo lang geleden: Oooooh! (Vol bewondering) Ongeluk!

Schop je jezelf ook mee, Koeky
Ik was ook niet blij met dat advies want ze was jarig die dag. Ik wilde gewoon een pil!

Lekker slapen lijkt me het beste, ze zal ook weer niet één twee drie uitdrogen.
Ik ga mezelf ook schoppen. Bedacht net tot mijn grote schrik dat ik morgen moet werken

Trusten dames.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven