Goede kinderstoel?

26-12-2008 12:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje tijdens alle kerstdrukte: wij gaan komende week een kinderstoel kopen en ik wil graag jullie advies. Welke stoel hebben jullie en zijn jullie daar tevreden over?

Kort maar krachtig
Wij hebben de Stokke stoel. Bevalt erg goed!
We hebben alle mogelijke stoelen wel geprobeerd, maar hebben nu die van de Ikea. Ideaal ding, kost bijna niets, makkelijk schoon te maken, makkelijk mee te nemen. Ze ztiien er prima in. Alle voorgaande (duurdere) stoelen waren het toch net niet. Misschien gewoon eens gaan uitproberen.
Ik heb de Stokke stoel ook, maar dochter wilde er niet in zitten, heb bij Ikea de kinderstoel gehaald en dat gaat wel goed. De Stokke kinderstoel hou ik totdat jongste (is nu 1 maand) oud genoeg is om erin te zitten, als dat ook niet gaat zet ik 'm op MP.
Hahaha Fluffy, hier dus hetzelfde!
Ook de stokke (Tripp Trapp) en die bevalt ons uitermate goed.
ik heb géén triptrap omdat ik hem te duur vind maar dit is wel een heeeel goeie stoel hoor!! Het voordeel is dat je hem mee kunt laten 'groeien' met je kindje. De voetensteun en het zitgedeelte. Hier heb je echter geen blad, je kindje moet bij de tafel zitten. Zelf heb ik een tafelstoel mét blad en vind dit erg handig als we bv eens niet bij de tafel eten, dan kan m'n docher toch handig mee-eten. Het is een stoel waarbij je ook het voetenplankje kunt verschuiven maar het eetblad ook naar voren en achteren en dat is erg handig! Bij fam. heeft ze een stoel waarbij het blad vast staat en er zit nu teveel ruimte tussen haar en het blad zodat ze veel morst. Bij m'n eigen kan het plankje dus wat dichter naar haar toe worden geschoven.

Heb geen merken voor je....sorry....

Maar goed, waar het op neer komt is dat ik het eetblad toch wel verkies boven de goede kwaliteit enz. van de triptrap (stokke)

Succes ermee!

groetjes
Thuis een goedkope variant van de trip trap.

Bij opa en oma de ikea kinderstoel. Wanneer ik nu een kinderstoel moest kopen werd het die van de Ikea. Deze lenen wij nu vaak van opa en oma als wij weg gaan, en ik moet zeggen ideaal.
ikea!

Makkelijk mee te nemen, zit er goed in, handig blad, makkelijk schoon te maken, goedkoop!
Stokke en Ikea beiden ideaal!
Bedankt voor de snelle reacties!

Bedoelen jullie die Ikeastoel van 12 euro? Dat is idd geen geld? Ik neem aan dat je er ook een verkleiner bij kunt kopen voor in het begin, of niet?
Ja, ik bedoel die stoel van 12 euro. Je kunt bij ikea ook een verkleiner kopen. Het eetblad koop je er los bij, deze kost 3 euro.
Hier twee Tripp Trapps en twee Ikeastoelen. Mijn ene zoontje vindt beide stoelen wel prima, maar mijn andere zoontje heeft een enorme voorkeur voor de stoel van Ikea!

Eerlijk gezegd ga ik denk ik voor ons derde zoontje (bijna een maand oud) geen Tripp Trapp kopen, maar gaat hij gewoon in de Ikea. Die stoel is veel makkelijker schoon te maken (de TT zijn hier zooo ranzig!), hij is goedkoop en mijn andere zoontjes hebben er altijd prima in gezeten!
Tripp trapp! Mijn jongens van 6 en 8 zitten er nog steeds op!
Wij hebben de Chicco polly. Vooral ideaal omdat je hem kan inklappen en zo dus makkelijk weg kan zetten. De kinderen zitten er overigens ook lekker in. Als we deze niet hadden dan werd het, je raad het al, de ikea kinderstoel
Wij hebben de Ikea stoel, ideaal! Als dametje oud genoeg ius om wat meer zelf te klimmen of gewoon aan tafel te zitten, krijgt ze ook een tripp trapp, net als zoon. (tweedehands via MP, dat wel) Ik zweer bij beide stoelen. Ik zou dus nu de Ikea doen, en later een Tripp Trapp
Ikea!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onze zoons ( 4 en 1) zitten met heel veel plezier op de stokke. Als ze 's middags tv kijken willen ze dat niet op de bank, of op een laag kinderstoeltje maar op hun stokke.

Puzzelen, legoën, knutselen doen ze aan de eettafel, op hun stokke.

We hebben ook een ikea, voor visite en om mee te nemen (op vakantie bv). Ik vind het grote nadeel van de ikeastoel dat ze hun voetjes nergens kwijt kunnen. Ze bungelen dus met hun beentjes naar beneden zonder ondersteuning. Dat lijkt me niet lekker zitten als je op die manier een half uur/uur moet zitten.
Wat ik had begrepen van de ikea stoel is dat het niet goed is dat de beentjes "bungelen", hierdoor komt er teveel druk op de bovenbenen. Voor af en toe zou dat niet zo erg zijn maar voor elke dag wel.

We hebben zelf de Tripp Trapp waar we heel tevreden over zijn en mijn schoonouders hebben de Ikea stoel die ook prima dienst doet. Bij de Ikea stoel wik nog wel eens over de poten struikelen en hij is wat minder mooi maar wel een heel stuk voordeliger.

Ik zou vooral opletten dat de ruimte tussen de beugel of blad en de rugleuning niet te groot is. In dat soort stoelen klimt onze dochter altijd eruit.

wij hadden in het begin de Stokke, toen lange tijd de goedkope IKEA stoel vanwege het gemak (buiten, meenemen, schoonmaken, etc), sinds zoonlief er zelf in kan klimmen (sinds hij ong. 2,2 jr is) weer de Stokke in gebruik (maar dan nu zonder buikbeugel dus).

Over beide producten super tevreden!!
quote:layla1969 schreef op 26 december 2008 @ 12:23:

Ik heb de Stokke stoel ook, maar dochter wilde er niet in zitten, heb bij Ikea de kinderstoel gehaald en dat gaat wel goed. De Stokke kinderstoel hou ik totdat jongste (is nu 1 maand) oud genoeg is om erin te zitten, als dat ook niet gaat zet ik 'm op MP.ik zou (even) wachten totdat je kindje er zelf in en uit kan klimmen, dan is je Stokke weer ideaal!!
Wij hebben een nep stokke de stoel is perfect en ¤ 100 goedkoper dan de stokke.

De fysio van mijn oudste vertelde dat de kinderen hun voeten plat moeten kunnen neer zetten, en de beentjes in een haakse hoek moeten staan.

Dus ga voor een model stokke als je de stoel ga kopen.
Ik heb de goedkope ikea stoel ideaal voor erbij, voor in de tuin en zo af en toe neem ik em mee, ideaal want kan zo in de auto.

Voor thuis aan de tafel heb ik de prenatal stoel met verkleiner, ook ideaal. Duurde wel iets langer voordat zoon erin kon zitten want met verkleiner nog iets breder dan de ikea stoel maar nu zit hij er heerlijk in. Ook prima schoon te houden hoor, doekje erover en klaar.

Vind het ideaal dat er een tafeltje aan zit want nu kan ie lekker zelf knoeien en hoeft dat niet aan onze tafel, vind de stokke heel mooi maar niet zo handig omdat er dus geen tafeltje aan vast zit.
quote:Decksels schreef op 26 december 2008 @ 14:17:

Wij hebben een nep stokke de stoel is perfect en ¤ 100 goedkoper dan de stokke.

De fysio van mijn oudste vertelde dat de kinderen hun voeten plat moeten kunnen neer zetten, en de beentjes in een haakse hoek moeten staan.

Dus ga voor een model stokke als je de stoel ga kopen.

Dat bedoelde ik dus, ik kon het alleen niet meer terug vinden.

Zit ook wel een logica in
is de 100 euro prijsverschil de stokke-stoel nou waard dan? Wij willen misschien ook zo'n stoel kopen, maar ik zit me af te vragen of ik een nepper zal kopen, of een echte. Het scheelt inderdaad wel 100 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven