Good Luck
maandag 19 april 2010 om 20:55
maandag 19 april 2010 om 21:00
Was erg leuk bij de fysio, Jin! Helaas heeft school nog geen plek, dus noodgedwongen weer terug bij onze eigen fysio, waar ze net met veel bombarie afscheid heeft genomen. CG is erg op haar gesteld en andersom (dit heeft wel wat tijd gekost!! we komen er inmiddels 3 jaar!). De nadruk ligt op de ontwikkeling van de fijne motoriek. Ze moet veel spelletjes doen waarbij ze haar 2 handen apart gebruikt. Vandaag hebben we gekleid. Zelf wil ze liever rennen en springen, dat mag dan na afloop. Hierna een liedje, een sticker en dan een dikke zoen! Kortom; een uitje.
Wat doet jouw fysio voor oefeningen met oudste?
Thuis ook ermee door gaan? Begrijpt hij dat ook?
Amalia, ik groei nu wel hard vind ik. Maar heb het even vergeleken met vorige zwangerschap en was exact dezelfde omvang (wel 5 jaar ouder..!)
Merk nu echt dat rennen niet meer gaat en bij schoenen aandoen moet ik gaan zitten.
Grappig hoe mensen reageren op je buik dan. Denk je er bewust over na dat het (misschien) de laatste keer zwangerschap is?
Ik vind die nesteldrang wel erg handig hoor, nu kan ik eindelijk eens dingen weggooien.
Star, het beste met je maag en darmen! Wist niet dat Cee zo'n slecht slapertje was. Weet alleen nog dat haar haar ook niet zo hard groeide. En dat is helemaal goedgekomen.
Wat doet jouw fysio voor oefeningen met oudste?
Thuis ook ermee door gaan? Begrijpt hij dat ook?
Amalia, ik groei nu wel hard vind ik. Maar heb het even vergeleken met vorige zwangerschap en was exact dezelfde omvang (wel 5 jaar ouder..!)
Merk nu echt dat rennen niet meer gaat en bij schoenen aandoen moet ik gaan zitten.
Grappig hoe mensen reageren op je buik dan. Denk je er bewust over na dat het (misschien) de laatste keer zwangerschap is?
Ik vind die nesteldrang wel erg handig hoor, nu kan ik eindelijk eens dingen weggooien.
Star, het beste met je maag en darmen! Wist niet dat Cee zo'n slecht slapertje was. Weet alleen nog dat haar haar ook niet zo hard groeide. En dat is helemaal goedgekomen.
maandag 19 april 2010 om 21:00
Deze methode is zonder huilen
Dus wel gewoon voeden als ze 's nachts wakker wordt, maar niet in slaap laten vallen aan de borst. Als ze alleen nog voor comfort aan het sabbelen is, haar van de borst halen en bijvoorbeeld buikje aaien. Gaat ze huilen, weer aanleggen, maar niet in slaap laten vallen. En dit indien nodig een paar keer herhalen.
Dus wel gewoon voeden als ze 's nachts wakker wordt, maar niet in slaap laten vallen aan de borst. Als ze alleen nog voor comfort aan het sabbelen is, haar van de borst halen en bijvoorbeeld buikje aaien. Gaat ze huilen, weer aanleggen, maar niet in slaap laten vallen. En dit indien nodig een paar keer herhalen.
maandag 19 april 2010 om 21:05
maandag 19 april 2010 om 21:05
Compu, wat ontzettend geweldig klinkt jouw fysiotherapeute. Wel verwarrend dat ze daar weer terugkomt dus. Hopelijk snel een plaats op school bij een net zo geweldige therapeut! Fijn dat ze zo goed wordt aangevoeld. Ik had nu een fysiotherapeute (volgende keer iemand anders) die ook heel geweldig was. Oudste is nogal obsessief bezig om de omgeving te aanschouwen, en als dat voor hem niet duidelijk in zijn hoofdje zit wordt het een obsessie die hij niet meer kan negeren (wat zich dus uit in woede en tegendraadsheid normaal gesproken). Zij liet hem de hele ruimte bekijken en liet hem gewoon gaan. Als hij "doordraaide" lachte ze erom en probeerde hem af te leiden met wat anders, echt super fijn! We hoeven maar een paar keer heen hoor, dus het is niet zo belangrijk als bij CG, maar ik vond dit echt een fijn mens.
maandag 19 april 2010 om 21:07
Kan wel hoor Bam, maar ik vind het wel handig als het op school gebeurt. Het zijn allemaal weer afspraken buiten school om. Vanaf sept. kan ze op school terecht.
Gaaf om J. in het water te zien! Ook om te begrijpen hoe ze beginnen, met trappelen dus (onder water ).
Zwemles krijgt ze straks ook op school, handig he.
Gaaf om J. in het water te zien! Ook om te begrijpen hoe ze beginnen, met trappelen dus (onder water ).
Zwemles krijgt ze straks ook op school, handig he.