Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mamax, Max moet gewoon starten in groep 1 in november 2009 en na de zomervakantie start hij in schooljaar 2010/2011 in groep 2. Als ze hem dan in groep 1 laten dan is het een doubleur.

Dit is wel een beetje mijn stokpaardje, hoor. Ik erger me al jaren wezenloos aan leerkrachten in het basisonderwijs die gewoon massa's kinderen (en ja, er zijn zelfs scholen met een groep 0 of die de 25-jaargeleden-afgeschafte 1-oktobergrens nog hanteren) laten doubleren in groep 1. Een groep die niet eens verplicht is. Moet niet gekker worden. Allemaal onder het mom van 'een jaartje langer kleuteren'.

Het is heel simpel: De basisschool dient door een kind in 8 jaar tijd doorlopen te kunnen. Afrondingsdatum ligt op 1 januari. Dus over het algemeen: een kind van 31 december doet 7.5 jaar over de basisschool en een kin van 1 januari doet 8.5 jaar over de basischool. Als er gedoubleerd wordt dan is het altijd in het belang van het individuele kind EN hoort er een handelingsplan van school te komen waarin de hiaten duidelijk worden uitgelegd EN de manier waarop men denkt die hiaten weg te werken.

En doubleren kan in de toekomst een flinke impact hebben op de schoolcarriere van een kind. Zeker in het voortgezet onderwijs.

Ik heb verder niks tegen doubleren, mits het betekenisvol is en past bij het kind.

Niet bij voorbaat al en zeker niet in groep 1.

Zoooooooo, van het stokpaardje af.

[/fgcolor]
:hug voor Simon. Arm kereltje! (en arme Jinny, beetje Krankenschwester moeten spelen voor andermans kind)

En voor Bam natuurlijk! Nog zo lang in het zhuis! Bah!

Suze, wil je me je nwe adres mailen asap?
Hallo,

wat zielig voor Simon. Jin, trek je het nog een beetje?

Bam, shit, ook nog last van de drain en misschien weer een ontsteking: kauutee.

Juud, hoe was het bij het CB? Wat voor cursussen volg je allemaal?

Mal, oh dat is ook helemáál niet leuk, zo'n verdrietig mannetje op de kdv.

Bridges, beterschap. Hoe gaat het met Ties en Fieke?
Wie heeft hier eigenlijk rapley gedaan? Suus vrij actief toch? En Cin jij ook?

Hier wil meisje geen prut, maar eet ook vrij weinig aan stukjes. Eet cherry tomaatjes en komkommer echt goed maar dat is het ook wel... Tips?
Prima hoor Kokos!
Mijn kleine Juul heeft het zwaar, Huilde net heel het ziekenhuis bij elkaar dat ie niet weg wilde, hij ging wel bij mama slapen...

Gisteren was het ook al zo, nou dan houdt ik het ook niet droog.

Als ie komt kruipt ie meestal bij me onder de dekens en komt er pas weer weg als hij naar huis moet, vindt het zo sneu allemaal, bah
quote:bambino schreef op 21 januari 2009 @ 19:49:

Mijn kleine Juul heeft het zwaar, Huilde net heel het ziekenhuis bij elkaar dat ie niet weg wilde, hij ging wel bij mama slapen...

Gisteren was het ook al zo, nou dan houdt ik het ook niet droog.

Als ie komt kruipt ie meestal bij me onder de dekens en komt er pas weer weg als hij naar huis moet, vindt het zo sneu allemaal, bah
Ach wat zielig voor dat kleine ventje, snapt er helemaal niks van.
Bridge, hier ook Rapley gedaan. Broc al geprobeerd? Lekker gaar koken, kunnen ze er een beetje aan sabbelen.
Allereerst bedankt voor jullie complimenten over de foto's van Tim

Basisschool. We hebben er een heel goed gevoel over. Lianne was niet mee, ze was naar psz. Het gesprek zou een uur duren en dat was ook zo. Veel te lang voor haar en wat heeft ze er verder aan?

De algemene gedachte van de school spreekt me erg aan, in grote lijnen: respect voor elkaar en elkaar helpen.

Het is een katholieke school. Eerder begonnen ze een les altijd met een stukje uit de bijbel. Nu steken ze aan het begin van de les drie kaarsen aan: 1 voor jezelf (je mag iets over jezelf vertellen) 1 voor iemand die je kent (daar mag je iets over vertellen) en 1 voor iemand of iets wat je hebt gezien die je niet kent en daar mag je dan ook iets over vertellen. Dat vind ik ook mooi.

Kinderen die in enige mate agressief zijn, er op aan spreken maar kinderen die niet weerbaar zijn, weerbaar maken.

Lokalen gezien, goed ingericht niet overvol. Er zijn veel hulpmoeders die bijvoorbeeld helpen met voorlezen.

Ook kijken ze goed naar het kind haar/zijn ontwikkeling en trekken ze aan de bel als ze maar even denken dat het kind extra hulp nodig heeft.

Lianne is aangemeld, nu nog het inschrijfformulier invullen en klaar.

Mamax, het enige wat hier op het formulier staat: of het kind fysiotherapie heeft gehad, logopedie etc. Dat heeft dus niets met vroeggeboorte te maken, maar ik snap jouw punt. Er wordt vaak tegen mij gezegd: Tim zou wle een achterstand moeten inhalen omdat hij 5 weken te vroeg is geboren. Zo zie ik het niet, hij is nog maar 4 maanden. We zullen het wel zien.

Ga weer, koffie drinken met M. Morgen is M. jarig.
Ach Bam, het is ook niet te begrijpen voor zo'n klein mannetje. Kan me heel goed voorstellen dat je hem en je man ontzettend mist en dat J. overstuur is. Helemaal niet leuk.
quote:Helenita2 schreef op 21 januari 2009 @ 16:20:

Ha ha Mamax, ik weet zeker dat Mare het als een compliment opvat hoor! Ja, het wordt wel serieuzer, dat rammelen. Als zelfs Star zwanger wordt... Vriend roept wel eens wat, maar ik ken hem zo onderhand. Ik moet het maar uit m'n hoofd zetten. Ben zelf ook dubbel hoor. Nou ja, je kent het geluid!

Ja als mijn vent geen beren meer ziet, zijn ze uitgestorven denk ik

Maar spannend Hel!!
kan ik uitleg krijgen over de nwe groep? Hoe kan in bv de adressen vinden???
Bam, wat sneu!! Arm kind...
Ach arme Julian. Het is ook niet te bevatten hè. Redt Bamman het een beetje thuis?

Star: ja broc geprobeerd, maar het is vooral nog erg veel smijtwerk en vervolgens dat willen wat wij hebben en ook weg smijten. Laatst heeft ze een keer bietjes gegeten en witlof, maar de keer erna was dat weer minder. Boontjes geen succes. Wortel gaat trouwens als gesneden koek, dat wel. Aardappel niet. paprika en avocado ook niet. Gek kind. Maar het komt goed toch? Of zit ik straks met twee niet-etende exemplaren?
quote:Star schreef op 21 januari 2009 @ 20:00:

[...]

Ja als mijn vent geen beren meer ziet, zijn ze uitgestorven denk ik

Maar spannend Hel!!Als jouw vent geen beren meer ziet, tovert de mijne er anders ook nog wel een paar tevoorschijn hoor! Is ie erg goed in!
Bridge, vergeet niet dat ze het tot anderhalf nog heel goed af kunnen met melk alleen. Ze eet haar fruit en brood wel goed? Ik zou gewoon blijven aanbieden op deze manier, opeens heeft ze het door.

O, jij een berengesprek aan gegaan met vent?
quote:Helenita2 schreef op 19 januari 2009 @ 22:09:

Natte scheet, iiieeeeewwww Bridges!Was niet erg hoor, ik was aan het werk, vriend was thuis!
Ja flessen gaat maar ze laat vaak wat staan. Brood gaat redelijk, fruit gaat prima. Ze groeit prima dus wat dat betreft geen probleem hoor.

Ach berengesprek komt hier bij tijd en wijlen weer voorbij. Geloof dat de hele berenfamilie hier inmiddels gehuisvest is...
Ja flessen gaat maar ze laat vaak wat staan. Brood gaat redelijk, fruit gaat prima. Ze groeit prima dus wat dat betreft geen probleem hoor.

Ach berengesprek komt hier bij tijd en wijlen weer voorbij. Geloof dat de hele berenfamilie hier inmiddels gehuisvest is...
Hee da's knap, dubbel!

Misschien een mooie berenbontjas van maken?
Hmmm dan is die naailes toch nog ergens goed voor!

Ja was ook al verbaasd om dubbel. Krijg je toch niet meer vaak voor elkaar hè! Weet je nog; vroegah; toen "we" Max nog hadden... Bam kon er vooral zo heerlijk om vloeken! Die goeie ouwe tijd...
Max ja! Die was wel lastig
Ach gossie, die arme Julian.... Lieve Bammetje, ik hoop toch zo dat je snel naar huis mag!

En die arme S met al het gedoe aan zijn kleine lijfje...

Lieverds, heel veel sterkte!!!! Ik hoop dat jullie allemaal snel weer thuis zijn en opknappen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven