Goodiebag kinderfeestje

28-11-2024 16:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal.

Mijn dochter (4) wordt steeds vaker uitgenodigd op kinderfeestjes.

Over een tijdje heeft zij haar eigen feestje.

Ik schrik elke keer best wel van de rotzooi die ze mee krijgt in een goodiebag.
Kan ik het maken om die bij haar feestje achterwege te laten?

Zo niet, heeft iemand nog duurzame ideeën?

Bij traktaties blijf ik wel iets kleins te eten geven. In tegenstelling tot de pakketjes met snoepjes/ boekjes/bellenblaas etc.
Maar over de goodiebag twijfel ik dus, in hoeverre kan ik het maken om af te wijken van deze trend.
Een pen met een lampje, een armbandje.

Of wat stoerder, een katapult en een pen met een lampje
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Ik heb het nooit gedaan, vond het dikke flauwekul.
Kan ik het maken om die bij haar feestje achterwege te laten?
Ja natuurlijk kan dat.
Als jij het niet wilt, dan hoeft het toch niet? Wat denk je dat er gebeurt als je het achterwege laat?
ldp schreef:
28-11-2024 16:32
Als jij het niet wilt, dan hoeft het toch niet? Wat denk je dat er gebeurt als je het achterwege laat?
Ik zou denken: Heel veel ouders blij, omdat iemand dat gedoe onderbreekt, zodat zij zich ook niet verplicht voelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ben zelf altijd een buitenbeentje geweest.
Mijn dochter is dat totaal niet.
Ben bang dat ik met dit soort afwijkende keuzes het anders maakt voor haar. Wij maken veel andere keuzes dan andere ouders. Voor de meeste dingen sta ik er achter een zie ik dat ik mijn kinderen er goed mee doe.

Maar soms twijfel ik of ik niet teveel door sla, en dan toch even mee moet doen met de trend.

Vandaar dit topic.
Maar de reactie tot nu toe doen goed!
Wij gaan hier niet aan mee doen.
Ik zou juist blij zijn als mijn kind zonder overbodige troep thuiskomt van een feestje.
Je kunt ook iets doen wat niet van plastic is en gewoon opgaat. Een kaartje met het recept van de taart die je hebt gebakken, een zakje snoepjes.. minder beasltend, misschien dat je je daar in kunt vinden?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Wat zit er bij jullie in die goodiebags dan, als je het over al die rotzooi hebt?
Natuurlijk kun je ervoor kiezen om geen goodiebag mee te geven, maar mijn kinderen vinden het leuk om zo'n zakje uit te delen op hun feestje en ook om te krijgen bij iemands kinderfeestje.
Wij doen er gewoon wat (voorverpakte) snoepjes in en een kleinigheidje dat mijn kinderen op dat moment leuk vinden. Dus een pen of een lippenbalsem of een klein autootje of een stuiterbal ofzo.
happyapple wijzigde dit bericht op 28-11-2024 16:43
9.13% gewijzigd
Anders geef je een duurzame goodiebag. Inderdaad met een pen en blocnote, altijd handig ook voor de ouders, met een mandarijntjes en een doosje rozijntjes. Dan hoef je niet bang te zijn dat je dochter een buitenbeentje word en het is zo op en bruikbaar.
Hier zitten er vaak kleine kleur boekjes( dat vind ik oke)
Kleine plastic speelgoedje( traplopers/figuurtjes. Dat vond ik die echt troep)
Boekjes( we hebben er van de opvang en alle andere verjaardagen inmiddels al 20)
Bellenblaas( liggen er ook al 10 van in de kast)
Ik maakte een groepsfoto, en gaf deze aan het eind van het feestje mee naar huis 'leuk dat je op het feestje van pietje was'.
Dat was ooit. Nu is dit in de vorm van een app- foto misschien ook een optie?
n00r schreef:
28-11-2024 16:46
Ik maakte een groepsfoto, en gaf deze aan het eind van het feestje mee naar huis 'leuk dat je op het feestje van pietje was'.
Dat was ooit. Nu is dit in de vorm van een app- foto misschien ook een optie?
Zoiets is natuurlijk wel leuk.

Maar ik zou het gewoon laten. Mocht je het perse willen, dan zou ik voor iets gaan dat op gaat, zoals een mandarijntje, doosje rozijnen. Ik lees bijvoorbeeld een notitieblokje en zo, maar is dat echt leuk voor een kind van 4(/5/6/7)? En hoeveel volwassenen gebruiken die nu eigenlijk?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik doe daar ook niet aan mij hoor, ik vind die waardeloze plastic speeltjes ontzettend milieu onvriendelijk

Maar hier krijgen ze ook echt niet op elk feestje zo een zakje mee gelukkig. Beetje 50/50 dus t verschilt.

Ik had een pony rij feestje voor mijn dochter afgelopen zomer, hebben toen ook hoefijzers geknutseld die mochten mee.

En ik maakte een instax foto van elk kind op de pony om mee te geven
where ever you go, go with your heart
dianaf schreef:
28-11-2024 16:49
Zoiets is natuurlijk wel leuk.

Maar ik zou het gewoon laten. Mocht je het perse willen, dan zou ik voor iets gaan dat op gaat, zoals een mandarijntje, doosje rozijnen. Ik lees bijvoorbeeld een notitieblokje en zo, maar is dat echt leuk voor een kind van 4(/5/6/7)? En hoeveel volwassenen gebruiken die nu eigenlijk?
Net zulke meuk en verspilling idd.
Kunnen we collectief afspreken dat we gewoon stoppen met die goodiebags?

Het feestje zelf is al genoeg traktatie.
Ik heb er ook een hekel aan en doe het niet (tot teleurstelling van mijn kinderen). Het budget besteed ik liever aan het feest zelf en dat is idd de traktatie. Als ze iets geknutseld hebben gaat dat uiteraard mee en is dat het aandenken. Die meukjes belanden toch in de vuilnisbak, ook als het notitieboekjes zijn (die hebben ze ook meer dan genoeg inmiddels), stuiterballen (meerdere in huis), pennen (hele etui vol).
Traktatie op school is ook altijd alleen maar iets lekkers, zonder zooi erbij.
aija wijzigde dit bericht op 28-11-2024 17:07
Reden: Aanvulling
6.20% gewijzigd
Tja, ik vind het zelf ook niks, maar voor mijn kinderen was het altijd heul belangrijk. Dus deed ik er toch maar aan mee. Maar inderdaad geen plastic wegwerpmeuk. Mooie boekenleggers, pennen en markers, opschrijfboekjes, washitape, dat soort dingetjes deed het altijd goed. En er moest altijd een lolly in :)
Ik denk dat de algemene conclusie is dat ouders het stom en onnodig vinden en kinderen leuk en belangrijk:)

Hou er wel rekening mee dat als je niets meegeeft, kinderen ernaar gaan vragen en teleurgesteld kunnen reageren. Vooral kleuters zijn daar niet zo tactisch in 😀
molly wijzigde dit bericht op 28-11-2024 17:10
44.27% gewijzigd
Mijn kinderen vinden het ook prachtig, maar toch gewoon niet aan meedoen. Als je er wel aan meedoet denken andere ouders en kinderen door jou ook weer dat het erbij hoort, tot je uiteindelijk met z'n allen elkaar voor de gek houdt en het elkaar oplegt.

Mijn compromis oplossing is een zakje chips meegeven, dat heb ik wel eens gedaan. Hebben ze toch iets mee en geen plastic rotzooi speelgoedjes.
ldp schreef:
28-11-2024 16:32
Dan ga je met je 4 jarige huilende kleuter onder je arm na het feestje de deur uit, twrwijl ze schreeuwt 'ik wil een party tasje!’
Ze was nog geen 4 denk ik maar toch. Ik schaamde me dood en pieste in mijn broek van het lachen tegelijkertijd.
Ik doe het niet maar we hebben wel eens doe-boeken gekocht. Daar konden ze dan op het feestje in beginnen en het vervolgens mee naar huis nemen.
We hadden op een gegeven moment twee mandjes. Eentje met chocolade en eentje met van die kleine doucheschuim/bad dingen. Mochten ze van beide mandjes iets pakken en meenemen en dat ging die dag gewoon nog op.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven