grapjes met Sinterklaas

donderdag 12 november 2020 om 15:49
Ja, schoenen verplaatsen van plek. Dat sowieso al jaren een grapje.
Ik ga dit jaar mondkapjes en wc rollen inpakken. 3/4x in de week mogen ze hun schoen zetten maar beiden blijven hem elke dag neerzetten. Ik ga dus af en toe een verpakte wcrol er in doen dit jaar. Of een raar gedichtje. Of 1 pepernoot.
Zit een puber bij en een 7 jarige die half gelooft..die kunnen wel wat hebben.
Ik ga dit jaar mondkapjes en wc rollen inpakken. 3/4x in de week mogen ze hun schoen zetten maar beiden blijven hem elke dag neerzetten. Ik ga dus af en toe een verpakte wcrol er in doen dit jaar. Of een raar gedichtje. Of 1 pepernoot.
Zit een puber bij en een 7 jarige die half gelooft..die kunnen wel wat hebben.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 15:50
5.61% gewijzigd

donderdag 12 november 2020 om 15:54
Ik ga vooral los in de gedichten met grapjes.
Ik heb min eigen schoen er wel eens bij gezet, en dan deed ik daar 1 lullige pepernoot in.
Ik koop ook meestal wel een cadeau voor mezelf, begeleid door een heel lovend gedicht
En ik heb een keer een (hele mooie) surprise gemaakt die zo groot was, dat hij niet mee kon in de auto. Maar dat bit me in the ass, want die stond uiteraard nog maanden in mijn eigen schuur. Inmiddels hangt dat beest van papier maché ergens in een school
Niet zo spannend allemaal eigenlijk. Ik heb zelf iig altijd heel veel plezier van de voorbereidingen
Ik heb min eigen schoen er wel eens bij gezet, en dan deed ik daar 1 lullige pepernoot in.
Ik koop ook meestal wel een cadeau voor mezelf, begeleid door een heel lovend gedicht

En ik heb een keer een (hele mooie) surprise gemaakt die zo groot was, dat hij niet mee kon in de auto. Maar dat bit me in the ass, want die stond uiteraard nog maanden in mijn eigen schuur. Inmiddels hangt dat beest van papier maché ergens in een school
Niet zo spannend allemaal eigenlijk. Ik heb zelf iig altijd heel veel plezier van de voorbereidingen

donderdag 12 november 2020 om 15:56
Ja, het probleem is, mijn zoon neemt alles zó letterlijk. Zelfs dingen waarvan je zou denken, dat voel je toch wel aan dat het een grapje is? Toen hij zes werd had hij een feestje in het museum met friet na afloop. Zegt medewerker museum: en dan straks na afloop allemaal spruitjes? Alle kinderen lachten zo van haha, we weten heus wel dat we dat niet gaan eten,Luci_Mster2 schreef: ↑12-11-2020 15:53Ligt denk ik ook aan de leeftijd van je kinderen. En karakter van kind en ouder. Ik zou bij zo'n fantastisch briefje aan Malle Pietje juist een lief grapje uithalen.![]()

donderdag 12 november 2020 om 15:56
Ga ik ook doen dit jaar.Poeszie schreef: ↑12-11-2020 15:54Ik ga vooral los in de gedichten met grapjes.
Ik koop ook meestal wel een cadeau voor mezelf, begeleid door een heel lovend gedicht![]()

donderdag 12 november 2020 om 15:57
Hahaha, arme jongen.NYC schreef: ↑12-11-2020 15:56Ja, het probleem is, mijn zoon neemt alles zó letterlijk. Zelfs dingen waarvan je zou denken, dat voel je toch wel aan dat het een grapje is? Toen hij zes werd had hij een feestje in het museum met friet na afloop. Zegt medewerker museum: en dan straks na afloop allemaal spruitjes? Alle kinderen lachten zo van haha, we weten heus wel dat we dat niet gaan eten,
Dan moet je het niet doen. Of juist wel maar niet te erg?

donderdag 12 november 2020 om 15:59
Ja, het probleem is, mijn zoon neemt alles zó letterlijk... Zelfs dingen waarvan je zou denken, dat voel je toch wel aan dat het een grapje is? Toen hij zes werd had hij een feestje in het museum met friet na afloop. Zegt medewerker museum: en dan straks na afloop allemaal spruitjes? Alle kinderen lachten zo van haha, we weten heus wel dat we dat niet gaan eten, maar mijn zoon was echt bijna overstuur.Luci_Mster2 schreef: ↑12-11-2020 15:53Ligt denk ik ook aan de leeftijd van je kinderen. En karakter van kind en ouder. Ik zou bij zo'n fantastisch briefje aan Malle Pietje juist een lief grapje uithalen.![]()
En 2 weken terug maakte ik een grapje in de auto “ik geloof dat we te laat zijn!” (Stond nog op zomertijd). Huilen!
Dus neeee, ik zou niet weten hoe ik een lief grapje kan uithalen zonder dat hij het te serieus neemt.
donderdag 12 november 2020 om 16:02
Ik kreeg ooit een pakje met een gedichtje en de laatste regel was "geef het pakje nu maar aan.... HENK"
Henk pakje open maken, ook een gedichtje, pakje door daar Gerard. Daar idem en toen naar Alma. Naar de poes. Etx etc. Zo'n beetje alles en iedereen gehad. Uiteindelijk kwam het weer bij mij uit. Dat heeft zo'n enorme indruk op me gemaakt toen! Eerst de teleurstelling en na een paar keer doorgeven de realisatie, hee, hij komt straks vast weer bij mij!
Henk pakje open maken, ook een gedichtje, pakje door daar Gerard. Daar idem en toen naar Alma. Naar de poes. Etx etc. Zo'n beetje alles en iedereen gehad. Uiteindelijk kwam het weer bij mij uit. Dat heeft zo'n enorme indruk op me gemaakt toen! Eerst de teleurstelling en na een paar keer doorgeven de realisatie, hee, hij komt straks vast weer bij mij!

donderdag 12 november 2020 om 16:02
Dat vind ik leuk! Misschien zou ik idd wel iets met geschreven gedichten kunnen doen in de vorm van een grapje. Ook bij de kinderen.Poeszie schreef: ↑12-11-2020 15:54Ik ga vooral los in de gedichten met grapjes.
Ik koop ook meestal wel een cadeau voor mezelf, begeleid door een heel lovend gedicht![]()
donderdag 12 november 2020 om 16:04
Mijn zus vond het een x grappig om voor zwarte piet te spelen, door op de deur te kloppen en een grote hand vol pepernoten en toebehoren door de woonkamer te mieteren.
Vond ik zelf minder op mijn tapijt
Wat ik ook nog wel leuk vind is een enorme doos voor iemand inpakken, en daar dan een klein pakje voor iemand anders in doen. Of dat het zelfs de hele familie doorgaat (en eindigt bij jezelf). Maar dat zou ik niet met kleine kinderen doen, dat zal vast geen succes zijn. .
Vond ik zelf minder op mijn tapijt
Wat ik ook nog wel leuk vind is een enorme doos voor iemand inpakken, en daar dan een klein pakje voor iemand anders in doen. Of dat het zelfs de hele familie doorgaat (en eindigt bij jezelf). Maar dat zou ik niet met kleine kinderen doen, dat zal vast geen succes zijn. .
donderdag 12 november 2020 om 16:05
Pergamon schreef: ↑12-11-2020 16:02Ik kreeg ooit een pakje met een gedichtje en de laatste regel was "geef het pakje nu maar aan.... HENK"
Ja, dit dus idd.

Ik deed regelmatig een briefje namens sinterklaas in de schoen. En ik speelde mee met wat er in het sinterklaas journaal gebeurde. Als er een rommelpiet was dan maakte ik rommel en bij het verliefde pietje legde ik hartjes van papier neer. Dat soort dingen.
En ze kregen altijd 1x in de sinterklaas tijd een mandarijn in de schoen. Verder niks. Daar hebben ze alle drie wel eens om moeten huilen
.
En ze kregen altijd 1x in de sinterklaas tijd een mandarijn in de schoen. Verder niks. Daar hebben ze alle drie wel eens om moeten huilen

Ik heb dit ook een keer gedaan, met de hele familie erbij. Mijn moeder kijken en seinen met oma. Nee, oma wist ook van niks. Naar tante. Wist ook van niks. Iedereen helemaal verbaasd. Ik heb het gedicht niet af kunnen maken, zo vreselijk de slappe lach gehad om die vertwijfelde gezichten en niemand die begreep van wie dat cadeau toch kwam.
donderdag 12 november 2020 om 16:10
Pergamon schreef: ↑12-11-2020 16:05Ik heb dit ook een keer gedaan, met de hele familie erbij. Mijn moeder kijken en seinen met oma. Nee, oma wist ook van niks. Naar tante. Wist ook van niks. Iedereen helemaal verbaasd. Ik heb het gedicht niet af kunnen maken, zo vreselijk de slappe lach gehad om die vertwijfelde gezichten en niemand die begreep van wie dat cadeau toch kwam.

Vroeger (als young volwassene) legde ik ook wel eens zelfgekochte cadeautjes onder de kerstboom. En dan helemaal lyrisch want dat boek wilde ik al heeeeel lang. De rest had dan ook zoiets van; wie heeft dat dan gekocht?
Of iets dat rammelt (Pepernoot, steentje...) in een doosje met een paar sokken doen. Heeft mijn zwager wel eens gedaan toen hij een ring voor mijn zus had gekocht. Zij is nogal nieuwsgierig en had van te voren alle pakjes bevoeld. En was er van overtuigd dat die ring in dat rammelende doosje van het juiste formaal zat.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 12 november 2020 om 16:10
mijn kinderen zijn er al weer te oud voor maar ik vond dit soort dingen altijd erg leuk 
- een sinterklaas-bordje met daarop kruimels van beschuit en hagelslag, een gesmeerd beschuit er op met een grote hap er uit. een half glas melk er naast en veel kruimels ook naast het bord. En daarnaast een briefje van Piet die bedankd foor hut lekkure ondbijd (in slecht nederlands uiteraard).
- alle spullen in de kamer onderste boven, ook de eettafel en alle stoelen daarbij. Dat was vast rommelpiet die langs was geweest
- op pakjes avond was inpakpiet langs geweest. Die had niet alleen kussens, kaarsen, de afstandsbediening en een koektrommel in gepakt, maar ook een hele kast. En daar bleken dan alle pakjes in te zitten (kallax kast van ikea, was zo leuk!).
- bij ons werden vier schoenen gezet, maar grapjespiet had alle schoenen die we in huis hadden bij elkaar gezet in een hele grote kring
- zwarte roetvegen in huis, hand afdrukken in zwart achter laten
eigenlijk maakt het niet uit wat je verzint, als je kind van dit soort dingen geniet dan gaan ze overal in mee en verzinnen ze zelf een verklaring hoe dit kan, welke piet dit gedaan heeft. Heerlijk

- een sinterklaas-bordje met daarop kruimels van beschuit en hagelslag, een gesmeerd beschuit er op met een grote hap er uit. een half glas melk er naast en veel kruimels ook naast het bord. En daarnaast een briefje van Piet die bedankd foor hut lekkure ondbijd (in slecht nederlands uiteraard).
- alle spullen in de kamer onderste boven, ook de eettafel en alle stoelen daarbij. Dat was vast rommelpiet die langs was geweest
- op pakjes avond was inpakpiet langs geweest. Die had niet alleen kussens, kaarsen, de afstandsbediening en een koektrommel in gepakt, maar ook een hele kast. En daar bleken dan alle pakjes in te zitten (kallax kast van ikea, was zo leuk!).
- bij ons werden vier schoenen gezet, maar grapjespiet had alle schoenen die we in huis hadden bij elkaar gezet in een hele grote kring
- zwarte roetvegen in huis, hand afdrukken in zwart achter laten
eigenlijk maakt het niet uit wat je verzint, als je kind van dit soort dingen geniet dan gaan ze overal in mee en verzinnen ze zelf een verklaring hoe dit kan, welke piet dit gedaan heeft. Heerlijk

The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
donderdag 12 november 2020 om 16:15
Mijn zwager heeft wel eens een heel groot geldbedrag in een envelop gestopt voor zichzelf en dan met een lang gedicht erbij waarin hij stond hoe geweldig hij wel niet was. Het leek net alsof het van mijn schoonouders af kwam. Mijn schoonmoeder zat wat verdwaast te kijken, dus mijn man en ik hadden direct door dat dit van zwager zelf afkomstig was, maar zijn andere broers dus niet. En toen de zak leeg was en alleen mijn zwager dat geldbedrag had gekregen waren ze ontzettend kwaad. Zeker toen mijn schoonmoeder, die inmiddels de grap ook doorhad, zei dat ze toch zeker zelf moest weten aan wie ze wat gaf. Achteraf hebben we er ontzettend om kunnen lachen, maar het liep nog bijna uit de hand.
Toen de kinderen nog geloofden moest er een wortel in de schoon. Ik had geen wortels dus ik opperde een suikerklontje,. Dus werd het een suikerklontje, maar daar waren ze het eigenlijk niet mee eens. Sinterklaas had immers een wortel gezegd op het sinterklaasjournaal. Daarna heb ik een briefje in de schoon gestopt dat het paard het suikerklontje wel lekker vond, maar dat hij toch liever een wortel had de volgende keer. Zie je nu wel mama. Dat heb ik natuurlijk nog lang moeten horen en de week daarop moest er echt een wortel komen voor de schoen.
Toen de kinderen nog geloofden moest er een wortel in de schoon. Ik had geen wortels dus ik opperde een suikerklontje,. Dus werd het een suikerklontje, maar daar waren ze het eigenlijk niet mee eens. Sinterklaas had immers een wortel gezegd op het sinterklaasjournaal. Daarna heb ik een briefje in de schoon gestopt dat het paard het suikerklontje wel lekker vond, maar dat hij toch liever een wortel had de volgende keer. Zie je nu wel mama. Dat heb ik natuurlijk nog lang moeten horen en de week daarop moest er echt een wortel komen voor de schoen.
donderdag 12 november 2020 om 16:17
MIjn zoon hield ook niet zo van grapjes, maar er was een jaar een piet die aan precisie strooien deed. Die had bij ons de naam van Rick precies gegooid. Nou dat vond hij echt geweldig. En opa piet ooit, die extreem veel strooide wist zoon ook te waarderen. En rommelpiet is ze helaas niet opvallen. Hele woonkamer op de kop en we hoorden alleen" wauw, kanootjes"NYC schreef: ↑12-11-2020 15:59Ja, het probleem is, mijn zoon neemt alles zó letterlijk... Zelfs dingen waarvan je zou denken, dat voel je toch wel aan dat het een grapje is? Toen hij zes werd had hij een feestje in het museum met friet na afloop. Zegt medewerker museum: en dan straks na afloop allemaal spruitjes? Alle kinderen lachten zo van haha, we weten heus wel dat we dat niet gaan eten, maar mijn zoon was echt bijna overstuur.
En 2 weken terug maakte ik een grapje in de auto “ik geloof dat we te laat zijn!” (Stond nog op zomertijd). Huilen!
Dus neeee, ik zou niet weten hoe ik een lief grapje kan uithalen zonder dat hij het te serieus neemt.
donderdag 12 november 2020 om 16:20
okkervil schreef: ↑12-11-2020 16:15Mijn zwager heeft wel eens een heel groot geldbedrag in een envelop gestopt voor zichzelf en dan met een lang gedicht erbij waarin hij stond hoe geweldig hij wel niet was. Het leek net alsof het van mijn schoonouders af kwam. Mijn schoonmoeder zat wat verdwaast te kijken, dus mijn man en ik hadden direct door dat dit van zwager zelf afkomstig was, maar zijn andere broers dus niet. En toen de zak leeg was en alleen mijn zwager dat geldbedrag had gekregen waren ze ontzettend kwaad. Zeker toen mijn schoonmoeder, die inmiddels de grap ook doorhad, zei dat ze toch zeker zelf moest weten aan wie ze wat gaf. Achteraf hebben we er ontzettend om kunnen lachen, maar het liep nog bijna uit de hand.
.
Hahaha, dat vind ik echt geweldig, dit soort grappen, briljant!!