grapjes met Sinterklaas

12-11-2020 15:46 98 berichten
De tijd van schoen zetten breekt weer aan. Toch wel leuk om er elke keer weer een feestje van te maken. Om even ideeën op te doen, halen jullie ook weleens grapjes uit? En zo ja, wat gaan of hebben jullie gedaan?
Wat wij deden om pakjes uit te pakken:

- stapel kaartjes met opdrachten neerleggen (niet schudden, dan kun je zelf de volgorde bepalen) met oa: pakje voor iemand anders pakken, pak het grootste pak van de stapel, pak het kleinste pak, wat te drinken halen, liedje zingen, quiz-vragen over Sinterklaas, iets te eten uitdelen, foto maken etc.

- grote dobbelsteen neerleggen, wie 6 gooit mag een cadeautje van de stapel pakken (als het te langzaam gaat, ook bij 4 en 2)

- cadeaus gelijk verdelen (ik maakte dan setjes van twee (per kind dus 1) gelijke cadeaus) en verstoppen. Kinderen krijgen de eerste zak en pakken uit. Onderin een briefje waar zak 2 staat. Etc.
Alle reacties Link kopieren
wat een super leuke ideeen allemaal! Ik sla ze allemaal op! Ik heb er echt zin in!
Mevrouw75 schreef:
12-11-2020 16:42
Echt?
Mijn kind vond het fopcadeautje het allerleukste!
De mijne was in tranen.... echt ze is nu tien en gelooft niet meer maar ze heeft het er ieder jaar nog over. terwijl ze samen met het fopcadeau nog een echt pakje kreeg
ik vind het nog steeds een goeie grap en moet er nog steeds om lachen. Zij inmiddels ook wel een beetje
Don't cry, buy a bag and move on.
https://www.bol.com/nl/p/sinterklaas-vo ... gKbJPD_BwE

Ik heb dit sjabloon gevonden om voetstappen te maken van Sinterklaas en het paard. Ook grappig
anoniem_6437dd2ddda43 wijzigde dit bericht op 13-11-2020 08:57
79.07% gewijzigd
cookie84 schreef:
12-11-2020 21:39
Geweldig topic dit! Zelf geen nuttige bijdrage, dit jaar wordt het eerste echte leuke jaar, kinderen zijn 3&4 dus snappen het net wat meer :cheer:
Ik kan niet wachten, heb er net als de kinderen veel zin in!
ik vond/vind het ook altijd zo leuk. de voorpret is nog het leukste. mijn jongste is nu 6, ik hoop dat ze nog even blijft geloven. mijn oudste weet hoe het zit maar ze speelt ieder jaar oscar-waardig het spel mee voor haar zusje. Zo lief vind ik dat
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
13-11-2020 06:49
ik vond/vind het ook altijd zo leuk. de voorpret is nog het leukste. mijn jongste is nu 6, ik hoop dat ze nog even blijft geloven. mijn oudste weet hoe het zit maar ze speelt ieder jaar oscar-waardig het spel mee voor haar zusje. Zo lief vind ik dat
Ja, ik vind het ook een leuke tijd. Maar ben ik ook wel weer blij als het voorbij is. Hij is zo ontzettend zenuwachtig en daardoor af en toe ook strontvervelend ;)
daenerys79 schreef:
13-11-2020 06:43
De mijne was in tranen.... echt ze is nu tien en gelooft niet meer maar ze heeft het er ieder jaar nog over. terwijl ze samen met het fopcadeau nog een echt pakje kreeg
ik vind het nog steeds een goeie grap en moet er nog steeds om lachen. Zij inmiddels ook wel een beetje
Hier zijn alle grappen aan jongste nooit besteed geweest helaas. Een ‘grappig’ gedicht verscheurde hij, woest was hij op Piet die wat grotere luisteroren voor hem gemaakt had, speurtocht en spelletjes vond hij verschrikkelijk.

En wat was hij kwáád toen hij erachter kwam dat Sinterklaas niet bestond. Dat heeft jaren geduurd. Inmiddels (elf jaar) kan hij er wel om lachen, maar het lag nog lang gevoelig.

Zijn reactie was zo stevig dat we overwegen om het met onze toekomstige derde wat anders aan te pakken. Maar ik vind het zo’n leuk feest, en oudste heeft wel altijd genoten.

Leuk topic!
anoniem_400771 wijzigde dit bericht op 15-11-2020 18:44
0.05% gewijzigd
mybestfriend schreef:
13-11-2020 10:23
Hier zijn alle grappen aan jongste nooit besteedt geweest helaas. Een ‘grappig’ gedicht verscheurde hij, woest was hij op Piet die wat grotere luisteroren voor hem gemaakt had, speurtocht en spelletjes vond hij verschrikkelijk.

En wat was hij kwáád toen hij erachter kwam dat Sinterklaas niet bestond. Dat heeft jaren geduurd. Inmiddels (elf jaar) kan hij er wel om lachen, maar het lag nog lang gevoelig.

Zijn reactie was zo stevig dat we overwegen om het met onze toekomstige derde wat anders aan te pakken. Maar ik vind het zo’n leuk feest, en oudste heeft wel altijd genoten.

Leuk topic!
Aah! Ook begrijpelijk dat een kind kwaad wordt... is toch liegen.

Ik ben benieuwd hoe mijn zoon gaat reageren. Ik denk dat hij volgend jaar niet meer gelooft. Hij heeft nu al zijn twijfels.
Oh wat een heerlijk topic dit. Ik werd vroeger altijd het hele huis doorgestuurd van de kelder tot de zolder. Er werd dan een wc rolletje ingepakt bij de kadootjes met een briefje er in van piet met een gedicht en dan holder de bolder het laatste kado licht op de....
En dan moest Ik gaan zoeken.
We spelen meestal wel in op het sinterklaasjournaal. Een keer waren de dozen en de letters allemaal verwisseld en toen hebben we een andere letter in de dozen gedaan. Kreeg ze wel de verpakking van haar voorletter, maar zat er een hele andere letter in. Met een hapje eraf ook nog, want dat was in het sinterklaasjournaal ook. Dus ik had er een stukje van afgebeten.

En inderdaad het precisiestrooien: haar naam in pepernoten naast de schoen.

En ze had een keer geen zin om een tekening te maken, dus deed ze snel een briefje in de schoen met ‘Sorry Sint, maar de tekening volgt nog!’ En toen had ik een briefje gemaakt met ‘Is prima, meisje, het cadeautje volgt ook nog. Groetjes van Sint’. Nou, dat vond ze echt superstom van sinterklaas, hahahaha!
NYC schreef:
12-11-2020 15:56
Ja, het probleem is, mijn zoon neemt alles zó letterlijk. Zelfs dingen waarvan je zou denken, dat voel je toch wel aan dat het een grapje is? Toen hij zes werd had hij een feestje in het museum met friet na afloop. Zegt medewerker museum: en dan straks na afloop allemaal spruitjes? Alle kinderen lachten zo van haha, we weten heus wel dat we dat niet gaan eten,
Ik zie maar een half bericht.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ik heb al wat ideetjes overgenomen van jullie. Ik ga sowieso een speurtocht maken en wat grapjes bij de cadeautjes doen ( voor jong en oud).
Nu denk ik nog aan de vorm voor het uitpakken zelf tijdens pakjesavond. In de vorm van een simpel spel bijvoorbeeld. Wellicht met een dobbelsteen. Maar aan regels/opdrachten kom ik niet uit. Behalve als je 2 gooit mag je een pakje voor jezelf kiezen, als je 3 gooit een pakje voor iemand anders als je 1 gooit pak je het grootste cadeau en als je 6 gooit het kleinste (ik verzin nu maar wat he). Weten jullie er nog meer? Ik ben bekend met het dobbelspel waar je dingen moet doorschuiven en afgeven en. Naast dat de cadeautjes niet algemeen zijn maar specifiek voor de personen zijn zijn mijn kindere hier nog te klein voor. Ik zoek iets om het minder een graaifestijn te laten zijn tijdens het uitpakken.
Jullie nog ideeeen? Hier zitten altijd hele creatieve mensen!
Zoon van 4 weet nog dat papa vorig jaar een fopcadeau kreeg van malle pietje. Hij is een beetje bang dat hij er ook eentje krijgt. Maar heeft wel zelf bedacht dat hij dit jaar een fopcadeau voor malle pietje wil maken :proud:

Ik heb ooit toen ik nog surprises maakte eens een bolletje katoen helemaal uitgedraaid, met briefjes er aan in een fles gedaan. De krijger moest dus handmatig dat hele draad eruit halen, met halverwege briefjes 'je bent er bijna', 'nog even doorzetten'. En op t laatst natuurlijk: je cadeau ligt ....

Verder leuke ideeën hier!
Bloemetjefresia schreef:
13-11-2020 13:17
Ik heb al wat ideetjes overgenomen van jullie. Ik ga sowieso een speurtocht maken en wat grapjes bij de cadeautjes doen ( voor jong en oud).
Nu denk ik nog aan de vorm voor het uitpakken zelf tijdens pakjesavond. In de vorm van een simpel spel bijvoorbeeld. Wellicht met een dobbelsteen. Maar aan regels/opdrachten kom ik niet uit. Behalve als je 2 gooit mag je een pakje voor jezelf kiezen, als je 3 gooit een pakje voor iemand anders als je 1 gooit pak je het grootste cadeau en als je 6 gooit het kleinste (ik verzin nu maar wat he). Weten jullie er nog meer? Ik ben bekend met het dobbelspel waar je dingen moet doorschuiven en afgeven en. Naast dat de cadeautjes niet algemeen zijn maar specifiek voor de personen zijn zijn mijn kindere hier nog te klein voor. Ik zoek iets om het minder een graaifestijn te laten zijn tijdens het uitpakken.
Jullie nog ideeeen? Hier zitten altijd hele creatieve mensen!
Wat sowieso kan helpen is om de pakjes te spreiden. Dus deel uitpakken, dan een pauze, en dan deel twee. Piet heeft dan in de middag wat pakjes gebracht, en doet in de avond een brief in de brievenbus met een briefje van Piet dat hij de rest van de pakjes in de schuur/op zolder/in de garage/logeerkamer heeft gezet.
Wat een leuk Sinterklaasjournaal was dat!
Ik vul vanavond de schoen met kooltjes.
Het cadeautje verstop ik of doe ik in een andere schoen.
Hebben jullie nog leuke ideeën nav het Sinterklaasjournaal?
Iemand BBQkolen liggen? :-D :-D :-D
Luci_Mster2 schreef:
14-11-2020 14:16
Iemand BBQkolen liggen? :-D :-D :-D
Ja ik!
Redballoon schreef:
14-11-2020 14:19
Ja ik!
:lol:
Mijn kind begon voor Sinterklaasjournaal van net al dat ze echt geen kolen wilde.

Gelukkig voor haar zijn de pakjes terug. Jammer. :-D
Luci_Mster2 schreef:
14-11-2020 19:34
Mijn kind begon voor Sinterklaasjournaal van net al dat ze echt geen kolen wilde.

Gelukkig voor haar zijn de pakjes terug. Jammer. :-D
Haha ja beetje jammer hè😂

Wij als ouders hebben ook onze schoen gezet. Daar doe ik kooltjes in en de kleuter krijgt een cadeautje. Eigenlijk belachelijk natuurlijk, ik bedoel maar, wie is er nou het liefst geweest? Niet de kleuter in ieder geval!
Ik heb zojuist het klaargelegde mandarijntje gepeld en opgegeten en de schillen in hun schoen gestopt (6) en man een hap van appel laten bemensen die er naast gezet.

Dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat jongste dochter nog gelooft, dus ik denk dat ik zo nog maar extra ga uitpakken, even verzinnen. Laatste kans 😢 weljammer eigenlijk
Redballoon schreef:
14-11-2020 20:31
Haha ja beetje jammer hè😂

Wij als ouders hebben ook onze schoen gezet. Daar doe ik kooltjes in en de kleuter krijgt een cadeautje. Eigenlijk belachelijk natuurlijk, ik bedoel maar, wie is er nou het liefst geweest? Niet de kleuter in ieder geval!
Ik heb van mijn dochter al op mijn donder gekregen. Zij kreeg een echt cadeautje en ik een plopper, haha! “Ik denk dat jij niet zo lief bent geweest”.
Bij ons kwam ook elk jaar een keer de gezonde Piet, die deed hun schoen vol snoeptomaatjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven