Gravitrax

18-11-2020 22:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
We overwegen om een Gravitrax set te geven aan ons kind met pakjesavond.
Maar ik heb een beetje het gevoel dat het best duur is en je best veel setjes nodig hebt om een leuke baan te maken.

Wie heeft dit thuis liggen en wat vind je ervan? En hoe oud zijn je kinderen; kunnen ze zelfstandig iets leuks bouwen?

Ik ben benieuwd. Bedankt!
Wij hebben de basisset en daar kunnen ze al prima leuke dingen van bouwen. Zoon is 8 en gaat goed alleen. Later de katapult erbij gekocht en dat wad even helpen omdat hij gefrustreerd raakte toen het niet lukte. De afstand moet dan precies goed zijn.
Er is nu ook een zwarte doos maar weet niet wat dat inhoudt.
Hier een zoon van 9 die zich met de basisset wel even vermaakt heeft, maar gaandeweg is er toch wel steeds meer bij gekomen. Nu op 5 december ook weer een uitbreiding in de zak. Hij speelt er wel echt graag mee.
Het is onwijs duur maar zo gaaf. Vorig jaar gegeven, toen was hij net 7, dit jaar gaan we voor verticaal. Tuurlijk zijn de uitbreidingen leuk, we hebben ze nu ook allemaal, maar de starterset was ook al leuk. Er wordt hier erg veel mee gespeeld dus, was en is echt het geld waard.
Rudolftherednosereindeer schreef:
18-11-2020 22:31
Wij hebben de basisset en daar kunnen ze al prima leuke dingen van bouwen. Zoon is 8 en gaat goed alleen. Later de katapult erbij gekocht en dat wad even helpen omdat hij gefrustreerd raakte toen het niet lukte. De afstand moet dan precies goed zijn.
Er is nu ook een zwarte doos maar weet niet wat dat inhoudt.
Wij geven de zwarte doos dit jaar. Het ziet er naar uit dat je dan meer de hoogte in kunt.
Zijn die zwarte dozen dan een aanvullingbop de witte ? Dus samen te gebruiken ?
Hier twee zoons, de oudste vermaakt zich er prima mee en de jongste van 5 kan er ook mee spelen en al banen maken. Leuk speelgoed! Beter dan die knikkerbanen met plastic balletjes die je in de speelgoedwinkel ziet.
Een groot succes hier bij bonuszoon van 8! De startersset is al mooi uitgebreid en in het boekje wat erbij zit, staan al heel veel banen om te bouwen. Hij gaat braaf op volgorde alles af ;-). Inmiddels 3 uitbreidingen erbij, die stellen wat mij betreft niet zoveel voor. Dit jaar wil hij van Sint ook graag de zwarte, dat is een verticale baan. Als hij niet bouwt, kijkt hij op YouTube filmpjes van Henk die gravitrax bouwt, zo’n fan is hij inmiddels!

Maar het is absoluut een goede kwaliteit, kinderen leren er ook nog iets van en je hebt veel mogelijkheden. Ik vind het wel z’n geld waard (uitbreidingen in verhouding te duur).
Dank voor alle reacties!

Kunnen die knikkers ook wel een beetje leuke route afleggen, of zijn ze in 3 seconden beneden? Dat lijkt mij weer wat minder, maar misschien maakt het voor het speelplezier niet zo uit
Het is erg leuk speelgoed. Je moet er wel heel precies mee werken anders past het niet of valt de rails. Best een puzzel dus. Wij hebben wel een uitbreidingsset + katapult, magneet ding en looping, die maken het extra leuk! Knikkers zijn wel snel 'beneden' maar de uitdaging is juist om de baan groter te maken. Daar heb je dan weer hoogte (lees uitbreidingsset) voor nodig.
Nadeel is dat het best veel ruimte kost en je eigenlijk een plek moet hebben waar je het langer kan laten staan zonder dat het in de weg staat.

Maar je kan er zo een hele middag druk mee zijn, leuk ook om samen te doen!
Ik bedenk me nog iets! M’n bonuskind zit nu namelijk vol enthousiasme naar YouTube te kijken... ene Henk van Boeijen heeft geweldige filmpjes gemaakt van Gravitrax. Leuk om te bekijken, zie je ook even hoe het werkt en hoe snel het soms gaat - en mooie ideeën voor oudere kinderen die al wat verder zijn met het bouwen. (En nu moet ik weer opletten van bonuszoon, want het is heel spannend)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven