Groot kind in buik

26-09-2009 08:10 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed, al jankend krijg ik het niet meer weg gerelativeerd, dan toch maar een onzin topic...

Ik ben zo vreselijk bang dat ik straks een reus baar.

Kind is volgens de schattingen ruim 4 kilo maar bij mijn oudste zaten ze er ook ruim 5 ons naast en ik vrees dus nu echt voor een 10-ponder te gaan aangezien ze nog geen enkele poging doet eruit te komen. Ik ben nu 40+ weken.

Buik is in omtrek enorm (125 cm, ga er maar aanstaan), ben in totaal 24 kilo aangekomen nu (ook om te janken maar dat gaat er hopelijk wel weer af).

Bij mijn eerste waren de schattingen normaal. Bij deze zegt iedereen (gyn, vk) nu al dat het een groot kind is.

In mijn buik is het de hele dag kermis want ze ligt natuurlijk te trappen omdat ze hartstikke ongemakkelijk zit. Ik slaap amper omdat ik me zorgen maak en ik voel me gewoon rot.

En wat moet ik nou? Bellen voor overleg? Ophouden met zeiken en blij zijn dat ik waarschijnlijk een gezond kind krijg?

Ik weet het niet meer .
quote:arwen173 schreef op 29 september 2009 @ 08:37:

[...]

oei suze, verheug je daar niet op. Was ook mijn hoop, maar nee hoor. Ben je gek, gewoon lekker maanden lang bij mama komen snachts...

Overigens, ik weet niet of je hier op voorbereid bent en of dat dit sowieso moet vanwege andere redenen of dat het bij jou in het ziekenhuis anders is, maar houd er rekening mee, bij een groot kind dat je 24 uur in het ziekenhuis moet blijven ivm glucose controle.

He getsie, 24 uur blijven? Vanaf hoeveel gram is dat Arwen? Alles leuk in dat zkh met minibar (ja ja, ik moest er ook hard om lachen) maar bij Jeetje moest ik ook blijven (3x 24 uur) en ik hoop toch nu wel direct naar huis te mogen want veel leuker voor oudste ook!

Over sneller met minder voeding toe kunnen: Jeetje was geen reus met haar bijna 4 kilo maar dat doorslapen zonder voeding wel echt lang geduurd. Zal wel weer verschil fles - bv zijn . Ik heb er wel een besteld die lekker slaapt trouwens dus dat is prettig .
Denk het inderdaad. Hier net een regelnacht achter de rug

Wat ik me trouwens afvraag: zouden fv-gevoede baby's ook proberen te regelen? Zij weten natuurlijk niet dat dat niet nodig is en het is een natuurlijk instinct het te doen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Niet regelen zoals bv kinderen doen neem ik aan (ik herinner me nog avonden dat ik werkelijk waar bijna continue met kind aan tiet gezeten heb, echt uren). Dat kan toch niet met fv kind? Of drinkt die de flessen dan niet leeg en beginnen ze dan na kwartier/ half uur weer te jammeren om meer?
Maar moe nu dus Inad? Straks lekker dutje doen samen met de kleine man?
En bv-kind gaat niet regelen omdat het dag 10 is, maar omdat zo rond die tijd de kleine behoefte gaat krijgen aan méér. Dus regelt hij dat. Ik neem aan dat fv-kinderen zo rond een dag of 10 wat meer voeding per fles krijgen?
Loretta is De Mol. Punt.
Jaaaa, ben gek op middagslaap

Dacht eigenlijk dat ze misschien (want geen idee dus) meer huilen tussen de flessen door of zo.
Dat zou ook kunnen, Kess.

Ervaringsdeskundige aanwezig?
Oh ja Kess, dat zou ook kunnen natuurlijk . Beetje suf dat ik daar niet aan denk....
Ik heb fv op verzoek gegeven, dus bij honger werd er gewoon gegeten, maar dat was na 3-4 maanden, dus ik weet niet hoe dat prille begin werkt qua flessen.
Loretta is De Mol. Punt.
O, nou staat dat een beetje raar. Alsof kinderen de eerste 3-4 maanden niets te eten kregen, maar toen dus bv.
Loretta is De Mol. Punt.
Zo goed, fv op verzoek. Veel fijner op die manier lijkt me.
Suus, Jonathan was bijna 8,5 pond maar die kon al heel snel de dag door met 5 voedingen. Dat bedoelde ik. Doorslapen, wat is da?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ha ha ha Inad, heerlijk he dutjes? Mijn vent is zo een maand vrij (oktober, die koter moet gewoon opschieten want anders mis ik een week dutjes) dus ik kan ook dutjes!
Hahaha, Suze, snel flink aan ananas, strippen, sex en tonic dus. EN dan lekker dutjes. Ier is nu 3 weken vrij. Kon ook ongeveer niet anders, want schoolgaand ouder kind natuurlijk.
quote:Maleficent schreef op 29 september 2009 @ 09:58:

Suus, Jonathan was bijna 8,5 pond maar die kon al heel snel de dag door met 5 voedingen. Dat bedoelde ik. Doorslapen, wat is da?Ik heb echt geen idee meer hoe het zat met die voedingen... Hoeveel ik haar gaf. Kan me nog wel herinneren dat het na 2 maanden allemaal lekker liep. Ze dronk toen ook maar 10 minuten, kwartier max. Nou ja, daar maak ik me nou dus helemaal weer geen zorgen over: aankoppelen en gaan. Ik lek nu al dus dat gaat goed komen.
suze, ik begreep laatst dat het per ziekenhuis verschilt, elk heeft zijn eigen protocol blijkbaar, zoals met alles, maar waar ik beviel hadden ze echt een tabelletje, zoveel weken zwangerschap (dus echt op de dag nauwkeurig) daar mocht zoveel gewicht bij, dus hoe later je beviel, hoe meer je kind mocht wegen. Zat kind daarboven, moest je 12 uur (12 geen 24 dus) blijven en werd de suiker 4 keer geprikt. Was deze goed, mocht je na 12 uur weg. Ze waren erg snel met bijvoeden, maar dat wilde ik niet, ik wilde eerst de bv een kans geven en dat ging prima. Als de suiker te snel was gedaald is dat een ander verhaal natuurlijk, maar om op voorhand al bijvoeding te geven vond ik wat voorbarig.
Mijn kinderen mochten meteen mee naar huis. Niet allemaal zware kindjes moeten 24 uur blijven. Zal afhangen van ziekenhuis en beleid. Nichtje hoefde met haar kindje van ruim 9 pond ook niet te blijven terwijl zij echt een tenger vrouwtje is.
Neef is vader geworden van zoontje van net 5 pond. Maar die moet om de 3 uur gevoed worden. Dit doen ze al 6 weken. Dit komt door het lage gewicht.

En je kan heel makkelijk bevallen van een zwaar kind. Maar regel is wel hoe zwaarder het kind hoe moeilijker de bevalling. Scheelt wel dat je er al een op de wereld gezet hebt.
Ja, dat glucosegedoe is wel iets waar je rekening mee moet houden de eerste dag. Vooral als je borstvoeding wilt geven is het zonde als je kindje gelijk de eerste dag

bijvoeding krijgt; het effect van borstvoeding is dan gelijk een stuk minder. Ik heb mijn zoontje van bijna vijf kilo - die thuis is geboren - de eerste dag volcontinu aangelegd. Omdat ik al een keer borstvoeding had gegeven en mijn zoontje gelijk goed dronk kwam het snel op gang en was bijvoeding niet nodig.
quote:maxem schreef op 30 september 2009 @ 00:43:

Mijn kinderen mochten meteen mee naar huis. Niet allemaal zware kindjes moeten 24 uur blijven. Zal afhangen van ziekenhuis en beleid. Nichtje hoefde met haar kindje van ruim 9 pond ook niet te blijven terwijl zij echt een tenger vrouwtje is.jongetjes mogen ook meer wegen dan meisjes en 9 pond met 42 weken had in "mijn" ziekenhuis weer wel gemogen, maar met 40-3 was het te zwaar. In feite is het geneuzel, want als je thuis bevalt gebeurt er niks behalve dat je het advies krijgt om meteen veel en vaak te voeden, maar ja, lijkt me op zich logisch toch bij een nieuwe baby? dat je die niet meteen vanaf uur 0 in een schema wil proppen? maar goed, dat protocol zal er ook wel niet voor niks zijn en als de bv niet op gang komt, moet je inderdaad wel wat sneller zijn met iets van bijvoeding die eerste nacht.
Voor diegene die het gemist hebben:

Ik ben afgelopen maandag bevallen van een prachtige (in eerste instantie vooral lieve ) dochter.

Ze woog 4400 gram en is dus behoorlijk aan de maat. Nou is ze vooral lang dus is het gewicht goed verdeeld.

De bevalling was een eitje, in 4 uur was ze er na 2 persweeen. Ik heb me dus helemaal voor niks zo druk zitten maken zoals de meeste van jullie al aangaven.

In verband met meconium in vw en gewicht moesten we inderdaad een nachtje blijven maar eigenlijk was dat stiekem wel heel fijn, een verplk die kind verzorgde en gewoon kwam aanleggen als het tijd was. Het scheelde natuurlijk enorm dat ik nu een 1pk had ipv de vorige keer (zaal met 3 andere net bevallen vrouwen, het zou verboden moeten worden!!).

Dank voor jullie wijze woorden!
Ik had het inderdaad gemist, Suze!!

Maar ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en wat heerlijk dat de bevalling goed is gegaan!!

*gelukkig geen reusje hè??
Gefeliciteerd meid! Super! En wat fijn dat het meeviel.

xx lisa.
Wat fijn, Suze, hier ook nog: gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met je dochter! Een fijne kraamtijd gewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven