>>...Vraag over prikpil...<<

11-07-2009 22:36 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb een vraag aan jullie..

Ik ben ongeveer 2 jaar aan de prikpil geweest en omdat de kinderwens toch steeds dichterbij komt ben ik ermee gestopt.

Aangezien ik gelezen heb dat het soms wel 17 maanden kan duren voordat je vruchtbaarheid terug is...

Ik heb de week nadat ik de prikpil eigenlijk had moeten hebben een stopweek genomen en ben ik weer overgestapt op de gewone pil.

Deze strip heb ik nu gehad en in de stopweek werd ik gewoon ongesteld.

Betekend dit dat ik mijn vruchtbaarheid alweer terug heb of is dit iets te voorbarig? Heb ergens gelezen dat je hormonenboeltje weer wat sneller op de rails is als je overstapt op de gewone pil...?

Met de prikpil werd ik trouwens helemaal niet ongesteld..

Heeft iemand hier tips of meer duidelijkheid over?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Weet er niet zo heel veel van maar volgens mijn gynaecoloog kan het zeker wel 6 maanden duren voordat de prikpil helemaal uit je lichaam is. Omdat je nu weer aan de pil bent zou je tijdens elke stopweek 'kunstmatig' ongesteld zijn, wat bij jou dus ook het geval was, dus of hiermee je hormoonhuishouding weer op orde is? Wat ik van mijn gyn begrepen hebt is dat het vrij normaal is dat je met de prikpil niet ongesteld wordt.

Volgens mij zou het het beste zijn om helemaal geen pil of wat dan ook te gebruiken, dan weet je het best wanneer je een regelmatige cyclus hebt en dus je hormonen op orde hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven