Gynaecoloog PCOS onregelmatig ongesteld na pil...

21-04-2009 13:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats toch maar even een topic want ik zit met een aantal vragen. Als ik google word ik er niet veel wijzer uit en ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over problemen in de cyclus enz. (wanneer ik op fora als babybr*bbel kom of andersoortigen, stuit ik steevast op woorden als ongie en rode duivels en op de één of andere manier kom ik daar niet zo makkelijk doorheen )

Half september stopte ik na 10 jaar met de pil. Ik was al wat voorbereid op een opstarttijd van mijn lijf, maar toen ik na de ongesteldheid van de pil na 30 dagen ongesteld werd sprong ik een gat in de lucht. Het werkte!

Had ik het even mis! Daarna heb ik na 77 dagen op mijn aandringen primolut gekregen. Mijn huisarts zei 'dat het toch wel makkelijk was, als je niet ongesteld werd', en gaf geen blijk van groot inlevend vermogen. Maar goed, ik was ook nog niet heel lang bezig. De cyclus daarna duurde 45 dagen en nu ben ik nog steeds niet ongesteld.

Ik maak me zorgen, ben ervan overtuigd dat ik PCOS heb (goed, dat heb ik in mijn hoofd gehaald, maar onlogisch is het niet want; overgewicht)

Mijn vraag is eigenlijk: als mijn huisarts me niet door wil verwijzen naar een gynaecoloog (want; eerst maar eens een jaar wachten), kan ik daar dan toch op aandringen?

Stel ik me aan en is het toch volkomen normaal, ruim een half jaar na pil stoppen nog zulke lange cyclussen hebben, er zit er niet één tussen die kort is?

Áls ik bij een gynaecoloog kom, neemt die mij dan denk je serieus? of moet ik écht meer geduld hebben?

*zucht* , wilde ik zo nuchter het zwanger worden traject ingaan, maak ik me nu tóch zorgen
Neem, ook al zeg je dan dat je geen grote zorgen hebt, je zit er natuurlijk wel mee. Kan me je bezorgdheid heel goed voorstellen hoor, dus dat hoef je echt niet te onderdrukken Was dat afvallen nu maar zo makkelijk hè? Maar het lukt je vast! (per juni ga je waarschijnlijk ook naar een andere huisarts toch, hopelijk heeft die meer begrip)
Kleine update; doorverwijzing gynaecoloog heb ik vandaag gekregen. Maandag een afspraak maken en dan zien we verder.

ik zit inmiddels weer op dag 74 ofzo. Te lang dus.
Spannend allemaal....
Herkenbaar verhaal.

Ben in januari dit jaar gestopt met de pil. Vanaf april proberen we zwanger te worden. Alleen ben ik sinds februari al niet meer ongesteld geweest. Nu dus bijna 4 maanden...!

Vandaag bij de HA geweest. Hij nam me duidelijk serieus en wil me over 2 a 3 mnd terugzien en dan evt een doorverwijzing naar de Gyn.

Poeh, dacht idd ook dat mijn lichaam wel weer de taken ging overnemen, maar helaas nog niet.

Stekte voor iedereen
Dankjewel blogbabe!

Hemel, balen is dat he? Als je erachter komt dat je lichaam het niet zelf doet vooralsnog... Ik hoop dat het alsnog snel gaat gebeuren. In een ander topic waar ik schrijf was een forumster die een eerste heel lange cyclus had en toen ze wél ongesteld was geworden de maand erna gelijk zwanger was. Het kán dus wel..

Erg fijn dat je huisarts je gelijk serieus nam, dat doet die van mij duidelijk niet. Wat een ei(kel), echt die man heeft er geen kaas van gegeten. Maar goed, ik heb mn doorverwijzing en verder heb ik niets meer met de beste man te maken (ik ga verhuizen en moet toch op zoek naar een andere dokter).

Ik legde het hele verhaal uit (inclusief geschiedenis van mn moeder en ook dat ik voor het slikken van de pil geen normale cyclus had en tussendoor ook eens gestopt ben zonder normale cyclus (bijna een jaar). Daarbij dat ik nu dus al op 9,5 maand zit met zeer lange cycli en onregelmatig. Zegt ie: tsja, dat zal dan wel je normale cyclus zijn he? Pardon??? Wat een ei.
Neem lievie ik hoop dat je snel antwoorden krijgt en nog beter dat er staks in de lekker topic een vrolijk cheerledeadertje staat.

Goed dat je je doorverwijzing hebt, en gelukkig straks een nieuwe huisarts na de verhuizing. Wat een gebrek aan inleveingsvermogen en begrip, bah... en dan lees je het verhaal van hemeltje en dan zie je toch dat hetanders kan, gelukkig!

Succes in elk geval meissie, ik kom nog wel eens binnevallen om te kijken hoe het verder met je gaat!
Neem hopelijk krijg je ze morgen allemaal te pakken en heb je snel een afspraak. Ben nog steeds zo trots op je doorzettingsvermogen bij de ei van een huisarts.
Nemo, je verhaal komt me heel bekend voor: ik stopte na 10 jaar met de pil, werd na een dag of 30 ongesteld (jippie, normale cyclus) en vervolgens ging het loos. 60 dagen, 75 dagen, huisarts die zei dat ik maar 'even af moest wachten', en na temperaturen (grafiek leek op een bijzonder bergachtig landschap ) werd ik vervolgens wel doorverwezen (was toen 9 maanden gestopt met de pil). Ik had geen overgewicht maar wel PCOS. Binnen twee maanden na het eerste bezoek aan de gynaecoloog was ik zwanger met Clomid, en inmiddels 4 maanden moeder.

PCOS wil niet per definitie zeggen dat je nooit een eisprong hebt, vanzelf zwanger worden kan dus wel. Maar het is verdraaid lastig.
Wen, het klinkt inderdaad precies als mijn verhaal. Op het overgewicht stukje na dan

Als mijn verhaal verder gaat zoals dat van jou, ben ik in augustus zwanger , half juni heb ik nu de afspraak met de gynaecoloog. Hoe langer hoe meer denk ik ook echt aan PCOS. Dan is het alleen nog heel erg hopen dat ik clomid krijg en niet wordt weggestuurd met: eerst maar eens 10 kilo afvallen. Hoewel ik dat graag wil en al probeer, maar dat is toch een lastige strijd.

Wen, heel goed om te lezen dat je sinds 4 maanden moeder bent! Gefeliciteerd

Pien en DD dankjullie wel. Echt lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven