half-zusje

31-03-2012 18:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt om jullie mening te vragen.

Ik zal proberen het kort te houden.

9 jaar geleden had ik een relatie, ik werd zwanger en kreeg een super mooie dochter.

Toen zij ongeveer 4 maanden was, ging ik op een avond snel even naar de supermarkt voor nog wat boodschappen.

Daar kwam ik een oude bekende tegen. Een meid van mijn leeftijd, die heel toevallig toen ik jong was een tijd bij mij in de straat woonde. Zij had op dat moment een dochtertje van ongeveer een maand oud.

Ik stond voor de supermarkt toen ze me vroeg of ik niet vond dat onze dochters veel op elkaar lijken. Ik snapte er niks van en wist niet waar ze het over had. Haar antwoord: Onze dochters hebben dezelfde vader.

Mijn wereld stortte in en ik heb het een tijd heel erg moeilijk gehad.

De vader van mijn dochter ontkent nog steeds de vader van het andere kindje te zijn. Zijn hele familie wist van "de ander" af terwijl wij dus beide zwanger waren.

Na goed overleg hebben beide familie's (die van mijn ex en die van de andere vrouw) besloten niks tegen het kindje te vertellen.

De andere vrouw is enige tijd daarna getrouwd en die man heeft haar dochter ook erkend. Ik heb haar een aantal jaar terug 1 keer gesproken over onze dochters. Ik vertelde haar dat ik vind dat mijn dochter het recht heeft om te weten dat zij een half-zusje heeft. Zij was het hier niet mee eens en wil niet dat haar dochter ook maar iets te weten komt.

Het is alleen zo dat wij in dezelfde stad wonen, onze dochters maar 3 maanden van elkaar schelen en dus grote kans hebben om elkaar tegen te komen op latere leeftijd.

Daar komt bij dat ze ook best veel op elkaar lijken.

Dat ik het mijn dochter ooit ga vertellen daar ben ik zeker van. Ik vind dat dat het beste is wat ik kan doen. Ze heeft er recht op vind ik.

Mijn vraag is alleen, wanneer is de juiste tijd? Wanneer vertel je je kind dat ze nog een zusje heeft?
En dat 2baby's op elkaar lijken is al te zeggen bij 1maand en 4maand oud? Ben je nog samen met de vader v je dochtertje?

Heel eerlijk vind ik het een beetje raar verhaal
dna testje
Klinkt een beetje als een bouquet reeksje..Sorry maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar klinken. Hoe kan je nou aan een baby zien dat ze op elkaar lijken? Ik leek als baby totaaaaaaaaaaaal niet op mijn zus.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hoe weet je zeker dat hij de vader van beide meiden is?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Haha nee dat is niet te zeggen bij een aantal maanden oud. Wel nu beide meiden 8 jaar zijn.

Nee ik ben zeker niet meer samen met hem. Toen ik er achter kwam ben ik bij hem weg gegaan.

Waarom vind je het een raar verhaal?
Ik zou het even aan de moeder overlaten, wat is nu de meerwaarde voor jouw dochter?

Wetend dat ze een halfzusje heeft, waar ze niet mee mag omgaan. Wat heeft ze aan die informatie??

Je weet het niet eens 100% zeker.

En zelfs al zou dat wel zo zijn, als je kind door de puberteit heen is, is het vroeg genoeg.
Hij zegt dat hij niet de vader is, dat hij teveel gedronken had en zich alleen kan herinneren dat hij naast haar wakker is geworden.

1+1 is voor mij 2

De meiden lijken op elkaar, beide familie's weten er vanaf. Allemaal zeggen dat ze op elkaar lijken.

Ik heb zelf jaren geleden gezegd dat ik een dna test wil. Mijn ex wil dit niet, de andere vrouw wil dit ook niet omdat haar man de dochter heeft erkend en zij niks willen vertellen.

Ik kan dus niks afdwingen (?)
http://forum.viva.nl/forum/Relaties/man ... 45935/last
Het is zaterdag.. *hint*

Waarom wil je zo graag dat ze elkaar leren kennen?
Ik vind het een raar verhaal van de kant van de andere moeder. Waarom heeft die vrouw het jou verteld zodra ze je tegenkwam, maar vindt ze het raar dat jij het aan je dochter wil vertellen?

Als zij absoluut wil dat haar dochter hier nooit achter komt, lijkt het mij wachten op problemen met zoveel andere mensen die het wel weten eigenlijk.
Zolang je het niet zeker weet kun je haar niks vertellen. Het kan ook toeval zijn dat die meiden op elkaar lijken. Het verhaal van je man is inderdaad vaag en ze zouden dus heel goed wel halfzustjes van elkaar kunnen zijn, maar 100% zekerheid heb je niet en dat is wel nodig voordat je het je dochter vertelt.
Dronken mannen krijgen 'm niet omhoog hoor.

Dat is dan weer 2-1

armand: toevallig volg ik dat topic helemaal, maar mijn verhaal heeft daar niks mee te maken.

Elastiekje: rare hint ;)

Ik vraag hier niet of mijn verhaald waar is of niet, mijn vraag is wanneer je je kind zoiets verteld. Ik heb geen idee wat de juiste leeftijd daarvoor is.

Ik zeg niet dat ik wil dat ze elkaar leren kennen. Ze hebben elkaar al een aantal keer gezien. Voor mij voelde dat raar. Ik vind dat mijn dochter het moet weten. Misschien niet nu, maar ooit wel.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik erachter zou komen dat mijn ouders me nooit hebben verteld dat ik nog een halfbroer/halfzus zou hebben.

Ik zou het op een gegeven moment dus wel vertellen aan je dochter. Jij bent verantwoordelijk voor jouw dochter en niet voor het halfzusje van haar. Dat die moeder haar dochter de waarheid niet wil vertellen zou mij er niet van weerhouden mijn dochter wel de waarheid te vertellen.
Wat betreft het vertellen ben ik het eens met de post van Galadriel. Je weet niks zeker, en je dochter kan er zo jong niks mee als ze eens op een sportclub of schoolklas zou komen bij het andere meisje.
quote:galadriel schreef op 31 maart 2012 @ 19:19:

Dronken mannen krijgen 'm niet omhoog hoor.

Dat is dan weer 2-1

Nou..'die van mij' anders...
Lupine: klopt, 100% zekerheid is er niet. De andere vrouw heeft tegen mij gezegd dat mijn ex de vader is, maar dat ze niet wil dat haar dochter dit weet.

Als mijn ex en de andere vrouw geen dna test willen doen, wat kan ik dan doen? Volgens mij niks?
@ wiesdie: dat is dus mijn punt. Ik zou het ook vreselijk vinden als ik niks van een half broertje of zusje af zou weten. Daarom ga ik het mijn dochter vertellen. Ze is nu 8 jaar dus ik vind het nu niet de juiste tijd, maar ik vraag me af wanneer je zoiets moet vertellen.

Ik heb de laatste maanden steeds meer het gevoel dat ik een vreselijk geheim heb voor haar.
Zolang je niets zeker weet, valt er helemaal niks te vertellen!
quote:one116 schreef op 31 maart 2012 @ 19:23:

Lupine: klopt, 100% zekerheid is er niet. De andere vrouw heeft tegen mij gezegd dat mijn ex de vader is, maar dat ze niet wil dat haar dochter dit weet.

Als mijn ex en de andere vrouw geen dna test willen doen, wat kan ik dan doen? Volgens mij niks?

Aangezien uitsluitend een DNA test uitsluitsel kan geven, kun jij inderdaad niets. Nouja, niets anders dan bij ex blijven aandringen op een dna-test. Maar dan nog; wie gaat er beter van worden wanneer inderdaad zou blijken dat je dochter een half-zusje heeft?

Jouw ex is degene die als enige de status quo kan doorbreken. Volgens mij kun jij je beter richten op de positieve dingen in je leven en proberen deze kwestie los te laten. Neem het geheim, waarvan overigens geen bewijs bestaat dat het echt is, mee het graf in. Er gaat niets goeds van komen.
Samenvattend: die vrouw vertelt je een geheim, dat jij dan openbaar kunt maken.

Het was veel veiliger voor haar dochter geweest als ze niets gezegd had,wat niet weet wat niet deert.

2de vreemde punt: de hele familie "weet"het, dus hoe kan ze geloven dat het geheim blijft. Er is direct altijd wel iemand die in een vlaag van woede tegen haar dochter roept dat ze nog een zusje heeft.

al met al: vreemd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Welke rol speelt vader momenteel in het leven van je dochter? Ik zou proberen het zoveel mogelijk bij hem te laten liggen en hem proberen te bewerken aangaande deze kwestie. Tenzij het een ontzettende knurft ie (zo klinkt ie wel) en dan zou ik echt nog héél wat jaartjes wachten. Het is veel te ingewikkeld zolang beide meiden nog kinderen zijn.
Ik weet niet waarom de andere vrouw het vertelde. Het enige wat ik weet is dat zij en de familie van mijn ex er vanaf wisten.

Zij was op dat moment single.

De ene keer dat ik haar een aantal jaar geleden gesproken heb, was zij inmiddels getrouwd. Misschien dat ze in de tussen tijd besloten heeft niks te vertellen.

Dat weet ik niet en dat doet er verder ook niet toe voor mij. Het gaat mij om mijn dochter.

Armand: ik probeer dit al jaren los te laten. Dat gaat vaak enige tijd goed en dan ineens spookt het weer in mijn gedachten, zoals nu.

Ik denk zelf ook dat er weinig goeds van zal komen als ik het mijn dochter vertel (op welke leeftijd dan ook), maar is dat een reden om zo'n geheim te bewaren? Voor mij niet.
Als ik het zo lees, heb ik het gevoel dat je het nog steeds als een zware, en lastige kwestie beschouwd.

Heb je er zelf wel vrede mee? Kun je het relativeren?

Als dat niet zo is, dan zou ik het nog niet vertellen aan je dochter. Ik zou het eerst eventjes zelf op een rijtje krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven