halfvolle melk bij ochtendpap?

05-01-2009 14:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 9 maanden en eigenlijk hadden we al moeten beginnen met pap 's ochtends. Tot op heden doe ik bij de eerste en de laatste fles rijstepap erdoorheen. Maar op het cb gaven ze ook aan dat vanwege de voedingsstoffen die erin zitten 'echte' pap 's ochtends toch beter is.

Nu heb ik het al een paar keer geprobeerd; opvolgmelk klaarmaken, bambix en klaar.

Op de verpakking staat dat het een ' mooi glad mengsel' moet worden en dan oplepelen. Ik krijg dat niet voor elkaar. Het zijn alleen maar klonten.

Nu geven een aantal vriendinnen in plaats van opvolgmelk bij de pap 's ochtends gewone melk.

Wat vinden jullie daarvan en hoe maken jullie pap 's ochtends?
gewone melk mag pas vanaf 1 jaar. Tot die tijd moet je opvolgmelk gebruiken. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je steeds klonten krijgt. Als je de pap al roerende bij de opvolgmelk in een schaaltje doet kan er weinig misgaan lijkt me.
volgens mij "mogen" ze nog geen echte koemelk het eerste jaar? goh weet het geeneens zeker meer..

Ik ben nooit aan de pap gegaan, vrij snel gewoon een boterham sochtends, en dat werden er vrij snel ook 2.

gek trouwens dat het klontert, want ken een hoop mensen die pap maken van opvolgmelk en nooit iets over gehoord.. Misschien ligt het aan het merk opvolgmelk?
Te weinig melk? Te veel bambix? Harder roeren?

Oftewel: hoe krijg je het voor mekaar
Zou eerder dan volle melk doen. Toen mijn oudste 9 maanden mocht hij wel van het CB volle melk hebben. Kan echt geen kwaad hoor. Hoeveel kindjes krijgen wel al niet eerder gewone melk. Je hebt kinderen die opvolgmelk vies vinden op een gegeven moment. Ze gaan er niet dood aan, gewoon daarnaast vitamine D geven.
Is de opvolgmelk warm als je de bambix erbij doet? Is het echt het merk bambix of een ander merk? Ik heb vorige week Frisopap gekocht en die zat al geklonterd in het pak. Met Bambix heb ik daar nooit problemen mee.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Met opvolgmelk moet je ook gewoon pap kunnen maken hoor. Ik heb dit tot over de 1 jaar van mijn dochtertje gedaan. Daarna gewoon pap gemaakt van gewone melk.

In de opvolgmelk zitten nog wel een heleboel toevoegingen die goed voor je kindje zijn. Daarom zou ik toch gewoon daar nog ff mee door gaan. Ik heb verschillende merken opvolgemelk gebruikt,en moet wel zeggen dat de ene beter mengde als de andere.

Succes ermee
quote:xxyvonne79xx schreef op 05 januari 2009 @ 14:36:

Mijn dochter is nu 9 maanden en eigenlijk hadden we al moeten beginnen met pap 's ochtends.

Je MOET toch helemaal geen pap geven?

Mijn zoon kreeg eerst alleen melk en toen het tijd werd voor een wat steviger ontbijtje, kreeg hij er brood bij.
quote:layla1969 schreef op 05 januari 2009 @ 14:38:

gewone melk mag pas vanaf 1 jaar. Tot die tijd moet je opvolgmelk gebruiken.

Da's niet helemaal waar....Sarahmeisje (morgen 10 maanden) eet ook twee keer per dag een bordje pap met gewone melk. In overleg met het cb dus. Máár: ze eet volledog met de pot mee, én daarnaast nog 4 papflessen. Dus in overleg met het cb geven we smorgens en smiddags een bord pap met gewone melk. De einde-ochtend-fles en avondfles krijgt ze dus pap met opvolgmelk (inderdaad, vanwege de vitamines en andere goede voedingsstoffen)

@xxyvonne79xx: overleg met je consultatiebureau, wij hier hebben er geen zich op wat betreft de ontwikkeling en andere eetgewoontes van je kindje
quote:liez75 schreef op 05 januari 2009 @ 15:23:

[...]

Je MOET toch helemaal geen pap geven?

Mijn zoon kreeg eerst alleen melk en toen het tijd werd voor een wat steviger ontbijtje, kreeg hij er brood bij.Inderdaad, móet niet nee. Maar; als je kind bv niet graag brood eet, kun je ook een papfles (of bord pap) geven. Sarahzoon at ook pas echt brood toen ie bijna 9 maanden was, daarvoor dus een bord of fles pap smorgens.
quote:Sarah Scott schreef op 05 januari 2009 @ 15:35:

[...]

Da's niet helemaal waar....Sarahmeisje (morgen 10 maanden) eet ook twee keer per dag een bordje pap met gewone melk. In overleg met het cb dus. Máár: ze eet volledog met de pot mee, én daarnaast nog 4 papflessen. Dus in overleg met het cb geven we smorgens en smiddags een bord pap met gewone melk. De einde-ochtend-fles en avondfles krijgt ze dus pap met opvolgmelk (inderdaad, vanwege de vitamines en andere goede voedingsstoffen)

@xxyvonne79xx: overleg met je consultatiebureau, wij hier hebben er geen zich op wat betreft de ontwikkeling en andere eetgewoontes van je kindje

4 papflessen? waarom?

on topic, ons cb aviseerde pas met 11 maanden met gewone melk te beginnen.
hier pap in fles met opvolgmelk. Goed schudden en geen klonten. Vervolgens warm ik het op in de magnetron. En zoon kan het zelf eten, wel zo handig met de ochtend stress. En van een lepeltje eten kan ie al goed genoeg, dus daarvoor hoeven we het ook niet te doen.(hoewel het cb dat nog steeds liever niet heeft)
quote:Tijger32 schreef op 05 januari 2009 @ 16:24:

4 papflessen? waarom?

Eeeeh omdat ik dat leuk vind?

Omdat ze zoveel honger heeft natuurlijk
Bedankt voor de snelle reacties!

Het cb vond dat ze aan de pap 'moest' omdat ze niet zo groot en zwaar is. Ik gebruik gewoon bambix en nutrilon2.

Ik zal beter roeren, schudden en morgen weer even proberen.

Ook zal ik even met het cb overleggen.

groetjes
Het is toch best gek dat het CB in elke regio/streek weer anders adviseerd. Juist hier adviseerde om je kindje zo vroeg mogelijk van een lepeltje te laten eten. Dat is goed voor de mond motoriek.

Zou gewoon doen wat je zelf denkt het beste is, je kunt niet alles doen wat het CB zegt. Teminste ikzelf heb dat nooit gedaan. En mijn kids zijn ook gewoon gegroeid.
oh, ik lees het nu net terug en dat bedoelde ik ook. Cb heeft liever niet dat het uit een fles komt. Maar omdat zoon al maanden zn yoghurt zelf naar binnen lepelt(nu 14 maanden), vind ik die papfles toch echt niet noodzakelijk om met een lepeltje te geven. Gemak is ook een deugd.
oh, ik lees het nu net terug en dat bedoelde ik ook. Cb heeft liever niet dat het uit een fles komt. Maar omdat zoon al maanden zn yoghurt zelf naar binnen lepelt(nu 14 maanden), vind ik die papfles toch echt niet noodzakelijk om met een lepeltje te geven. Gemak is ook een deugd.
Yvonne, welke Bambix gebruik je? En hoe warm is de opvolgmelk? Ik ben niet bekend met de latere papsoorten van Bambix, maar de granenpap v.a. 6 maanden maak ik altijd met lauwe opvolgmelk. Gewoon melk maken zoals je gewend bent voor de fles, hooguit íets warmer, opvolgmelk in een bordje doen, pap erbij en roeren. Soms krijg ik wel klonten ja, maar dan is optie 1 langer roeren en optie 2 pap met klonten geven. Gelukkig is Qtie niet zo kieskeurig: die vindt het heerlijk allemaal.

Inmiddels zijn we hier trouwens overgestapt op brinta (Qtie is 15 maanden), maar ook griesmeelpap, gortepap, dat soort dingen. Qtie heeft koemelkallergie, dus ik gebruik nog steeds opvolgmelk (de dieetvariant). Pap klaarmaken met water zoals op de verpakking staat en pas als het afgekoeld is de schepjes melk erdoor roeren.

Als je nou klonten blíjft houden, dan zou je die methode ook eens met de granenpap kunnen toepassen: kokend water gebruiken (even opletten met het toevoegen van de pap: het dikt nog in bij afkoelen!), al roerend af laten koelen en dan pas de schepjes melk erdoor. Op die manier heb je wat minder kans op klonten, omdat je de pap op een hetere temperatuur op kunt lossen.
is het al gelukt met de pap?

volle melk wordt touwens aangeraden voor kleine kindren, halvolle melk is voor dikke volwassenen...

succes ermee
Ik heb geen kids maar wil TO geruststellen dat kinderen die nooit pap hebben gegeten ook groot worden. (Wij vonden het thuis allemaal goor, mijn moeder die het voor de grap eens proefde was het daar mee eens..)

/ Heb het op mijn 16e nog eens geprobeerd pap, maar gadver wat is dat VIES zeg.
quote:Sarah Scott schreef op 05 januari 2009 @ 16:52:

[...]

Eeeeh omdat ik dat leuk vind?

Omdat ze zoveel honger heeft natuurlijk Sorry, maar ik heb nog nooit gehoord dat je in iedere fles pap geeft. Meestal 1 of 2 keer pap en de rest gewoon melkflessen. (in Nutrilon zitten namelijk al voedingsstoffen) En zeker aangezien ze ook al met de pot mee eet.
Vanochtend pap gemaakt, er zaten nog wel wat klonten in maar wel minder dan voorheen. Ik heb de bambix gebruikt waarop staat vanaf 6 maanden.

Ik heb het dochter toch gewoon aangeboden die heeft het wel gewoon opgegeten!

Een hele opluchting!
Yvonne, wat je nog zou kunnen proberen als je roerkunsten blijkbaar niet zijn om over naar huis te schrijven (no offence ), is een mini-garde aanschaffen en de pap maken in een hoog bakje. Dat heeft hier al meermalen de griesmeelpap gered.

En in uiterst geval kun je de staafmixer er nog opzetten natuurlijk.
quote:Tijger32 schreef op 06 januari 2009 @ 08:53:

[...]

Sorry, maar ik heb nog nooit gehoord dat je in iedere fles pap geeft. Meestal 1 of 2 keer pap en de rest gewoon melkflessen. (in Nutrilon zitten namelijk al voedingsstoffen) En zeker aangezien ze ook al met de pot mee eet.

Nou, bij deze dus!

We hebben zélfs een hele poos ook nog de fruithap en het potje aangevuld met pap, omdat ze honger blééf houden (ter indicatie: na een dag met goed eten, wilde ze na bedtijd (1930) nog om 2030 een fles en om 2130 nóg 1. En nee, ze is niet dik (net boven de middellijn in de curve zowel voor gewicht als voor lengte) terwijl ze wel groot was bij haar geboorte 51 cm en 4105 gram. Verder loopt ze al een anderhalve maand langs de tafel/box/bank en staat ze de hele dag te dansen en te springen. Kortom: ze heeft het gewoon nodig, want ze verbruikt alles. Overigens is alles in overleg met het cb gegaan hier.)
Precies, een erg beweegelijk kind heeft eerder zijn/haar energie verbruikt en zal meer honger hebben dan een kind die lekker op zijn gat blijft zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven