hand in de onderbroek bijna 4 jarige

10-05-2007 12:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een uitgekauwd onderwerp.... maar ik heb even jullie raad nodig. Mijn zoontje van bijna 4 doet de laatste paar weken steeds zijn hand in zijn onderboek. Het maakt niet uit of er mensen bij zijn. Wat moet ik doen? Negeren? Uitleggen dat je dat niet moet doen waar mensen bij zijn?

Dank

Shari
Alle reacties Link kopieren
De komende paar jaar steeds weer zeggen dat dat niet netjes is. Mijn zoon bleef het ook steeds doen (maar is wel meer hardnekkig in bepaalde dingen) Het schijnt gewoon lekker te voelen :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zijn piemeltje goed wassen? :D



Ik zou zeggen dat hij er wel aan mag komen, maar alleen als hij alleen is. Dus op de wc, op zijn slaapkamer, en dat het niet netjes is om dat te doen waar andere mensen bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Paps is bijna 30 en die doet het nog steeds. Succes dus.





;)
Alle reacties Link kopieren


Paps is bijna 30 en die doet het nog steeds. Succes dus.





;)


:D





Denk ook gewoon blijven zeggen dat het niet netjes is, t schijnt ook wel gewoon een fase te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Hand eraf hakken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon hetzelfde at je ook tegen hem zegt als hij neuspeutert, boertjes laat, scheetjes, niest zonder zijn handen voor de mond etc.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat hij jullie gedrag copieerd?
Alle reacties Link kopieren


Mijn zoon (nu alweer 10 jaar) deed dat ook. Wij noemden (en noemen dat nog steeds zo, alleen als het in het gesprek opkomt hoor)

piemelen. Piemelen is fijn, voelt lekker én is erg privé.

Het mag, maar dan alleen op bed. Dus elke keer als zoon aan zijn piemel wilde gaan zitten, zei ik: je mag van mij gaan piemelen, maar dan ga je nu naar boven. Mama hoeft het niet te zien, want die piemel is alleen van jou.



Soms ging zoon dan inderdaad even naar boven, naar zijn bed. En was ie klaar met piemelen, dan kwam hij naar beneden en moest hij zijn handen wassen, want er zit plas aan je piemel en dat zit nu aan je handen dus dan wassen we dat. Je wilt toch geen plas in je mond hebben (er een grapje van maken, vond mijn zoon geweldig, hij vond dat ook vies - he getsie mam, plas in je mond- en dan ging hij vlug zijn handen wassen)



Consequent blijven en haal zijn hand dan uit zijn broek. Elke keer weer. En niet boos worden, het is heel normaal en meisjes doen het ook. (goed, het ene kind doet het meer dan het andere )


Alle reacties Link kopieren
Gewoon hetzelfde at je ook tegen hem zegt als hij neuspeutert,(pak een zakdoek) boertjes laat, (pardon) scheetjes,(niet zo vies doen, ha ha) niest zonder zijn handen voor de mond etc. 
Tja, wat moet TO nou kiezen?? :D
Alle reacties Link kopieren
De oudste twee hier doen het ook. We hebben afgesproken dat het iets is wat mag, maar alleen in bed of in bad. En niet waar anderen bij zijn. En dat gaat prima. Het is volstrekt normaal. Het voelt nu eenmaal prettig, dus dan doen ze dat. De sexueel getinte lading die volwassenen er vaak aan geven is voor kinderen niet aan de orde.
Je  kunt je zoon natuurlijk aanmelden als televisiester !

;)





Alle reacties Link kopieren
ha dank jullie; ik ben blij dat hij niet de enige is.....!!!
Alle reacties Link kopieren
Swinta wat heb je dat toch leuk en simpel verwoord naar je zoon :D,  ook goed dat je hem duidelijk maakt dat dat iets van hem alleen is.



Die van ons is nu anderhalf en het eerste wat hij doet als zijn luier uitgaat is piemelen,(die houden we erin!) aard van het beestje he!
Alle reacties Link kopieren


Paps is bijna 30 en die doet het nog steeds. Succes dus.





;)
hahaha!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven