handig autooootje

16-11-2009 16:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien een beetje een rare vraag maar ik heb een auto nodig waarin ik ook de babytoestanden etc. makkelijk kwijt kan.

Ik wil niet een hele grote auto ivm de prijs.

Lukt dit ook in een 3 deurs auto bijv. een mini, aigo o.i.d?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen,

groetjes
Een auto(oo)otje? (Dat noemen wij thuis dan gelijk een truttenschudder)

Maxi-Cosi + drie-deurs = gefrustreerd + rugpijn. Als je al een kinderwagen hebt, neem je die daarnaast het beste eens mee naar de dealer om te kijken of die daadwerkelijk in de achterklep past...
Het ligt er wel aan hoe groot de babyspullen zijn en hoeveel ervan je wil meenemen. Als je zo'n enorme tweelingkar hebt, dan denk ik dat vooral merken als DAF of Scania uitkomst bieden .
een aygo of peugot 107 is er ook gewoon in 5 deurs hoor.
Ik kon alles in een Twingo kwijt en geloof me, ik sleepte nogal wat mee in het kader "beter mee verlegen dan om verlegen" Soort rijdende kast dus.

Nooit rugpijn gehad trouwens, met de maicosi. Het hangt erg van de instap van de auto af. Ik vond het wel prettig dat ik er voor kon staan, in plaats van alles vanaf de zijkant te doen zoals bij de auto van uk's vader.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind de mini zoooooo leuk, maar ist handig? Het is een auto voor door de week een paar dagen naar mijn werk, kdverblijf, en boodschapjes.In het weekeinde hebben we papa's leasebak, die is wel groot.

Als ik het zo typ klinkt het wel verschrikkelijk zeg! pffff hahaha!
Als je een mini kan betalen, doen!!! Hartstikke gave auto's. Ik heb er weleens in gereden en dat rijdt me toch lekker. Maar geen maxicosi meegesleept. Ik neem wel aan dat je het over de "nieuwe" hebt en niet de klassieke trouwens....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wij doen geloof ik iets fout. Zelfs in een volkswagen combi kan ik mijn kinderen, kinderwagen en de nodige zooi niet altijd kwijt. Wij gaan dan ook vaak weekendjes weg. Die stomme kinderwagen erin en 1 koffer en dan zit het toch best aardig vol.

Ik vind een grote auto met kinderen best ideaal. Maar als ik alleen rijd toch wel zonde van mijn geld. Slecht voor het milieu, kan niet altijd goed parkeren etc. Dus als de kinderen groter zijn nemen we maar weer een kleine auto
Ik heb een klassieke mini, dat past sowieso niet nee

Een nieuwe mini is inderdaad leuk... áls je hem kunt betalen. Want ze vragen er gewoon mega veel geld voor. En als je de goedkope wil heb je nog maar de mini 'one' (en dat is niks volgens mijn broertje, mini-expert bij bmw). Dus dan kun je dat geld beter uitgeven aan een ander leuk autootje en dan een luxe uitvoering daarvan nemen.
Ik ben prima tevreden (theoretisch dan nog he want kind op komst) met onze Peugeot 307. Mooie gulden middenweg: je mikt er van alles in en toch compact genoeg. Kleiner zou ik eerlijk gezegd niet willen, maar ligt ook aan mijn eigen ideeën over en ervaringen in rijcomfort. Schoonzus en zwager rijden in een middenmodel Fiat en komen ook prima overal met dochter van 15 maanden plus aanhangende zooi als wagen, verzorgingstas, etc.
Ik heb een Dacia Sandero. Erg budgetvriendelijk, één van de meest goedkope nieuwe auto's. Alleen in 5-deurs verkrijgbaar trouwens. Bevalt prima met 3 kinderen, ruimte zat.
De Fiat Punto en Grande Punto voldoen prima aan je wensen. Ruim, praktisch en fijne auto om mee te rijden. Zowel in 3-deurs als 5-deurs te koop.
Gewoon een bakfiets nemen, is nog goed voor je conditie ook.
De Dacia Sandero is wel goedkoop in aanschaf, maar duur in gebruik (oude soort motor dus ook meer benzineverbruik). Wij hebben de C1. Erg zuinig, maar je boet wel in op ruimte. We hebben een vijfdeurs. De buggy kan net mee, maar de kinderwagen past er echt niet in.

Je moet gewoon een dagje uittrekken voor het shoppen naar auto's. In de categorie waarin jij zoekt heb je niet heel veel ruimte.
Ik ben nu 7 maanden zwanger en wij hebben een 3-deurs fiat punto.

Ik zie er wel tegen op om die maxicosi daar straks in te moeten in te hijsen..... De instap is gewoon niet zo prettig voor de achterbank dus ik vraag me af of je dan niet beter de 5-deurs kunt nemen?

De kofferbak is wel ruim genoeg voor onze bugaboo trouwens.
mijn moeder heeft overigens net een Hyundai I10 gekocht en als ik nu het geld had kocht ik die. Is standaard 5-deurs en de kofferbak is best ruim voor zo'n kleine auto.

Ik denk dat je inderdaad wel even moet gaan 'passen' bij de dealer met je wagen, dan weet je zeker of zo'n auto geschikt is.
Hier Hyundai atos de voorganger van de I10 2de hands niet duur en toch ruim voor zo`n auto`tje vervoer 3 grotere kinderen van hot naar her (is wel 2e auto`tje).
Mini is een leuke bak, maar kofferbak... Ho maar! Er past amper een boodschappen tas in. Dus met kid zou ik het zeker niet doen.

Ik zou lekker voor een stoere Grande Punto gaan. Lekker grote kofferbak en ook prima ruim. Let je wel op het aantal veiligheidssterren? Niet alle kleinere auto's zijn zo veilig om met je kostbare bezit rond te rijden!

Succes met uitzoeken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven