Hatjoe, en op kraamvisite

06-10-2010 17:41 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verkouden, en mag van de week het babytje van een vriendin bewonderen. Nou hoef ik het niet perse dood te knuffelen, op schoot te hebben of boven de wieg te hangen. Maar kan het kwaad als ik verkouden ben om bij een babytje op visite te gaan?

Het is nu 2 maanden trouwens.
Hangt van de moeder af, dus zou het haar vragen. En ook of het eerste of tweede kindje is. Als nummer twee dan is baby vast al met snot aangestoken door nummer 1.
Welnee. Wel zou ik het aangeven bij de moeder, kan ze altijd besluiten om het af te blazen, het is haar baby tenslotte.
Nah kan geen kwaad - maar ik zou het voor de zekerheid even met de moeder checken, hormonen kunnen iemand nogal stressig maken, laten we maar zeggen.
Jep, vragen aan de kersverse moeder. Die kan dan aangeven of het wel of niet wil dat je op bezoek komt als je verkouden ben.
Nee echt?
De meeste moeders hebben liever geen verkouden mensen bij hun kleine baby in de buurt.

Bel vandaag even om te vragen hoe de moeder erover denkt. Niet de dag van de afspraak bellen, want moeders houden ook niet zo van in de war geschopte schema's.
Ik waardeerde het altijd erg als de visite het aangaf van tevoren. Heb in de kraamweek ook iemand afgezegd geloof ik.

Maar met 2 maanden zou ik verkouden mensen gewoon laten komen.
Met 2 maanden niet zo'n punt denk ik 2 weken zou ik zelf niet doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb liever geen verkouden mensen in mijn huis en ik heb niet eens een baby. Hou je bacillen bij je totdat je weer beter bent
Dan kan je de hele winter wel thuis blijven en openbare ruimte mijden.
De moeder maar even bellen dus. Ze is eigenlijk nooit echt mutsig geweest, maar je weet maar nooit wat een kind met je doet he.
Daar word je hasske mutsig van!
Zeker als het haar eerste is
quote:MadreMia schreef op 06 oktober 2010 @ 18:03:

Dan kan je de hele winter wel thuis blijven en openbare ruimte mijden.Wat ik niet altijd uit de weg kan gaan hoeft nog steeds niet bij mij over de vloer te komen
Nou, gezellig dan.
quote:JohnnyCake schreef op 06 oktober 2010 @ 18:01:

Ik heb liever geen verkouden mensen in mijn huis en ik heb niet eens een baby. Hou je bacillen bij je totdat je weer beter bent Eens en als ik een baby heb van 2 maand stel ik het helemaal niet op prijs.
Zolang je geen koortslip hebt, want daar moet je dus echt mee oppassen, zou ik je wel bij mijn kind van twee maanden laten Verder eens met wat al gezegd is, en wat je dus ook gaat doen: de moeder bellen.
quote:MadreMia schreef op 06 oktober 2010 @ 18:25:

Nou, gezellig dan.Geen kwestie van gezelligheid. Ik vind het ook niet leuk om andere mensen te besmetten als ik weer eens snip verkouden ben. Dus mijd ik ze zoveel mogelijk. Soms lukt dat niet, zoals op werk, maar ik ga niet naar vrienden toe of zo.
Joh, je zit elkaar toch niet in de bek te blaffen?

Dan kan je ook niet met de roltrap, lift, OV, karretje pakken bij AH, betalen met geld.
Dat zijn inderdaad allemaal kleine risico's die je loopt MadreMia. Waarom zou je dat risico vergroten door te gaan lopen niezen boven een nieuwboren baby'tje?
Hier ging de kleine met 2 mnd naar het KDV en ziedaar, een prachtige groene snotneus

Allemaal opbouwen van weerstand denk ik dan maar.

Ik zou het wel heel attent vinden als je van te voren even overlegt!
Ik neem aan dat TO niet gaat niezen boven de baby. En tot een half jaar heb je antistoffen van moeders. Na dat halve jaar begint de groengele ellende!
Ik zou niet gaan.
O wacht, het kindje is al 2 maanden..... Dan zou ik denk ik wel gaan en niet te veel knuffelen
MadreMia, Ze hebben alleen de antistoffen van ziektes die moeders doorlopen heeft. Verkoudheden vallen daar niet onder. BV is dan wel weer goed maar weet niet of vriendin van TO dat geeft. Mijn baby van 7 wk is haske verkouden maar heb dan ook nog een peuter van 3 en een dreumes van 1,5. Verkouden kraamvisite mocht dan ook gewoon komen, beste vriendin met koortslip dan weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven