heerst er iets ofzo?
woensdag 27 april 2011 om 07:43
wij zitten al 2 weken op en af met zieke kindjes. Eerst was het de 5de ziekte welke hoogtij vierde en wat het nu weer is, geen idee? Om nou met koorts en hoofdpijn alleen naar de dokter te gaan is ook weer zo wat....dus; heerst er iets? Hoofdpijn, koorts, benauwdheid zonder pijn aan de longen, en moeheid......
Wie herkent dit?
Wie herkent dit?
woensdag 27 april 2011 om 07:47
maakt het uit of er wat heerst? jouw kinderen voelen zich al een paar weken niet lekker. Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar bij jonge kinderen wordt aangeraden om indien de koorts langer aanhoudt dan een paar dagen, contact op te nemen met de huisarts. Ik zou zeggen gewoon even bellen om te overleggen.
woensdag 27 april 2011 om 07:55
Mijn kinderen, mijn zus en mijn moeder hebben of hadden hetzelfde als jij beschrijft. Tenminste, bij de jongste is het een beetje gokken, want die kan het zelf nog niet zeggen. Mijn zus en mijn kinderen hebben het niet van elkaar gekregen, want ze hadden elkaar al een tijd niet gezien. Er heerst dus wel iets wat de symptomen geeft die jij beschrijft.
Omdat jij weet dat je kind (of ben je zelf de patiënt?) hoofdpijn heeft, neem ik aan dat je kind groot genoeg is om aan te geven wat er mankeert en dat t niet om een heel kwetsbaar babietje gaat, maar jij ziet je kind, dus jij kunt beter inschatten of de huisarts nodig is dan wij achter ons beeldscherm.
Omdat jij weet dat je kind (of ben je zelf de patiënt?) hoofdpijn heeft, neem ik aan dat je kind groot genoeg is om aan te geven wat er mankeert en dat t niet om een heel kwetsbaar babietje gaat, maar jij ziet je kind, dus jij kunt beter inschatten of de huisarts nodig is dan wij achter ons beeldscherm.
woensdag 27 april 2011 om 08:03
quote:mariamena schreef op 27 april 2011 @ 07:43:
wij zitten al 2 weken op en af met zieke kindjes. Eerst was het de 5de ziekte welke hoogtij vierde en wat het nu weer is, geen idee? Om nou met koorts en hoofdpijn alleen naar de dokter te gaan is ook weer zo wat....dus; heerst er iets? Hoofdpijn, koorts, benauwdheid zonder pijn aan de longen, en moeheid......
Wie herkent dit?
Wel nee meid, lekker niet gaan.
Stel je voor dat die man/vrouw wat te doen heeft.
Gaat toch alleen maar om jouw kinderen.
Wie herkent dit?
Wel nee meid, lekker niet gaan.
Stel je voor dat die man/vrouw wat te doen heeft.
Gaat toch alleen maar om jouw kinderen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 27 april 2011 om 08:12
nou de kinderen varieren in leeftijd van 4 tm 14 jaar. Ik voel me al gauw een muts om met zulke klachten naar de huisarts te gaan. Ze liggen immers niet op apengapen. We wonen overigens in het noorden van het land.
Symptomen zijn dus koorts, duizeligheid, benauwdheid, hoofdpijn, en moeheid...
Niet zo heel erg, maar wel vervelend en het duurt allemaal al zo lang. De een lijkt de ander aan te steken ofzo. En met werk en school is dat wel vervelend, zeker als we niet weten wat het is en hoe lang het nog gaat duren.
Niet zo heel erg, maar wel vervelend en het duurt allemaal al zo lang. De een lijkt de ander aan te steken ofzo. En met werk en school is dat wel vervelend, zeker als we niet weten wat het is en hoe lang het nog gaat duren.
woensdag 27 april 2011 om 08:14
quote:mariamena schreef op 27 april 2011 @ 08:12:
nou de kinderen varieren in leeftijd van 4 tm 14 jaar. Ik voel me al gauw een muts om met zulke klachten naar de huisarts te gaan. Ze liggen immers niet op apengapen. We wonen overigens in het noorden van het land.
Waarom voel jij je een muts???
Het gaat om je kinderen!!!!!!!
Moeten ze eerst op sterven na dood zijn wil jij naar de ha gaan?
Zo iemand zit er voor.
Bel anders even de assistente. Kan zij bepalen of het nodig is of niet.
Triest omdat jij je een muts voelt, jij je kinderen weghoudt van medische hulp
Waarom voel jij je een muts???
Het gaat om je kinderen!!!!!!!
Moeten ze eerst op sterven na dood zijn wil jij naar de ha gaan?
Zo iemand zit er voor.
Bel anders even de assistente. Kan zij bepalen of het nodig is of niet.
Triest omdat jij je een muts voelt, jij je kinderen weghoudt van medische hulp
woensdag 27 april 2011 om 08:19
quote:mariamena schreef op 27 april 2011 @ 08:17:
het begon overigens met de 5de ziekte, maar daar ben je toch niet zo lang en zo ziek van? Toch? Of is het toeval dat het 1 in het ander overgaat? Een griepje lijkt me stug....daar ben je doorgaans een stuk zieker van....
Sorry hoor, maar ik neem mijn woorden terug.
Je bent inderdaad een onwijze MUTS
het begon overigens met de 5de ziekte, maar daar ben je toch niet zo lang en zo ziek van? Toch? Of is het toeval dat het 1 in het ander overgaat? Een griepje lijkt me stug....daar ben je doorgaans een stuk zieker van....
Sorry hoor, maar ik neem mijn woorden terug.
Je bent inderdaad een onwijze MUTS
woensdag 27 april 2011 om 08:22
Mijn kinderen zijn afgelopen paar weken ook af en aan ziek. Ik hoor het heel veel in mijn omgeving. Het gaat dan steeds om 2 of 3 dagen en dan is het weer over en een week later kan het zo weer een dagje zijn. Hier ging het dan om hoofdpijn, verkoudheid en erg moe (geen koorts o.i.d.) Maar als jij je zorgen maakt zou ik gewoon de HA bellen hoor, daar zijn ze tenslotte voor! Beter een keer te veel dan een keer te weinig...
woensdag 27 april 2011 om 08:23
nou ik heb goede redenen om het niet zo op dokters in zijn algemeenheid te hebben. Maar ik onthoud mijn kinderen alles behalve medische hulp. Maar dat is hier even niet relevant. Ze zijn al een tijdje op en af ziek, met koorts en al. Oudste is nu ook weer thuis. Maar zo ziek dat ze enkel in bed kunne liggen...dat dus ook weer niet ( behalve gister avond dus) snap je de overweging?
Hoe zat het ook al weer met virussen en bacterien? Bij een bacterie heb je toch met name in de loop van de dag en avond koorts en word je doorgaans koortsvrij wakker. En bij een virus heb je gewoon de hele dag koorts...zoiets?
Hoe zat het ook al weer met virussen en bacterien? Bij een bacterie heb je toch met name in de loop van de dag en avond koorts en word je doorgaans koortsvrij wakker. En bij een virus heb je gewoon de hele dag koorts...zoiets?
woensdag 27 april 2011 om 08:35
Hier hetzelfde. Zoon van 4 is al bijna 2 weken aan het kwakkelen. Dagje koorts, 3 dagen (bijna) OK, dagje spugen, 3 dagen OK, en nu de afgelopen 2 dagen weer hoge koorts. Gisteren de HA gebeld en omdat hij ook af en toe over buikpijn klaagt wil de HA even zijn urine testen op een mogelijk sluimerende blaasontsteking. Vanmiddag man manlief dus met zoon naar de HA (ik moet werken). Op zich was hij vanmorgen koortsvrij, maar het blijft gek dat het zo op en af gaat, dus toch maar even checken denk ik dan.
woensdag 27 april 2011 om 08:35
quote:mariamena schreef op 27 april 2011 @ 08:23:
Hoe zat het ook al weer met virussen en bacterien? Bij een bacterie heb je toch met name in de loop van de dag en avond koorts en word je doorgaans koortsvrij wakker. En bij een virus heb je gewoon de hele dag koorts...zoiets?Ik heb geen idee hoe dat zit eigenlijk...Als je niet naar de HA wilt misschien kun je dan de apotheek bellen, of de HA assistente...misschien weten zij meer...
Hoe zat het ook al weer met virussen en bacterien? Bij een bacterie heb je toch met name in de loop van de dag en avond koorts en word je doorgaans koortsvrij wakker. En bij een virus heb je gewoon de hele dag koorts...zoiets?Ik heb geen idee hoe dat zit eigenlijk...Als je niet naar de HA wilt misschien kun je dan de apotheek bellen, of de HA assistente...misschien weten zij meer...
woensdag 27 april 2011 om 08:41
quote:calvijn1 schreef op 27 april 2011 @ 08:19:
Mag lije dat als jij oud en hulpbehoefend bent jouw kinderen je ook door laten modderen met een 'griepje'Godallemachtig Calvijn, wat reageer jij toch raar naar en vervelend. Zit je niet goed in je vel ofzo? Zie je alleen maar bekken en snauwen de laatste tijd.
Mag lije dat als jij oud en hulpbehoefend bent jouw kinderen je ook door laten modderen met een 'griepje'Godallemachtig Calvijn, wat reageer jij toch raar naar en vervelend. Zit je niet goed in je vel ofzo? Zie je alleen maar bekken en snauwen de laatste tijd.
woensdag 27 april 2011 om 08:46
Wat hebben jullie allemaal begrijpende huisartsen. Mijn huisarts neemt bij het eerste bezoek niets serieus. Hij hoort je verhaal aan, glimlacht wat wazig en zegt dat je maar terug moet komen als het over twee weken nog niet over is. Het boeit hem geen moer hoe lang je er al mee rondloopt, of hoe oud je kind is.
woensdag 27 april 2011 om 08:52
Echt Aletta? Tijd voor een andere huisarts, zou ik denken. De assistente bij ons is altijd heel begripvol en de huisarts meestal ook. Zeker als ik met mijn kind kom.
In het algemeen vind ik: medisch gerelateerde vragen horen niet op een forum. Wat nou als wij allemaal zeggen, joh vast niets aan de hand en er is wél iets ernstigs?
In het algemeen vind ik: medisch gerelateerde vragen horen niet op een forum. Wat nou als wij allemaal zeggen, joh vast niets aan de hand en er is wél iets ernstigs?
Het is zoals het is
woensdag 27 april 2011 om 08:55
@mariamena bij een virus krijg je in de loop v/d dag koorts en in de avond , heb je een infectie dan heb je van s, morgens vroeg tot sávonds laat koorst , zo heb ik dat geleerd ooit...
maar ff bellen kan geen kwaad lijkt me maar ik moet bekennen dat ik ook niet zo snel bij de HA zit/kom , tenzij me kids of ik het leifst de hele dag op bed zouden willen liggen , als de kids verder gewoon spelen dan gaat het meestal wel over en is het een virusje zoals griep
maar ff bellen kan geen kwaad lijkt me maar ik moet bekennen dat ik ook niet zo snel bij de HA zit/kom , tenzij me kids of ik het leifst de hele dag op bed zouden willen liggen , als de kids verder gewoon spelen dan gaat het meestal wel over en is het een virusje zoals griep
woensdag 27 april 2011 om 09:04
Er zijn geen andere praktijken die patienten aannemen, dus ik moet het ermee doen. Hoe dan ook, ik begrijp prima waarom sommige mensen niet naar hun huisarts stappen. Bij sommige huisartsen heeft een bezoek gewoon geen zin. Ik kan zelf ook bedenken dat we het nog twee weken moeten aankijken en dat scheelt anderhalf uur wachten met een verveeld kind op schoot. Ik googlen dus alles en vraag bevriende artsen om raad als ik er niet uitkom. Ik gebruik mijn huisarts alleen om recepten en doorverwijzingen te regelen als ik ze nodig heb.
woensdag 27 april 2011 om 09:33
Ik kan niet zoveel zeggen over TO's kinderen natuurlijk, maar ik sta ook echt niet op de stoep bij de huisarts als m'n dochter een tijdje dit soort klachten heeft maar niet zo erg dat ze in haar bed moet blijven. Het mag best van mijn huisarts, maar ik vind het niet nodig voor zoiets (met de dokter twee weken, zonder veertien dagen, zoiets edit: als m'n dochter twee weken koorts heeft neem ik wel contact op trouwens ). Als je je zorgen maakt, altijd bellen natuurlijk, maar ik heb het idee dat TO er meer mee zit dat er steeds wel een kind ziek is, niet omdat het nu zo slecht met ze gaat. Maar ik kom ook uit het noorden, misschien gaan we hier wel minder snel naar de huisarts? (dat verschil merk ik nl. nog wel eens)
Calvijn, ik vind ook dat je wel wat heftig reageert...
Calvijn, ik vind ook dat je wel wat heftig reageert...