Help! Dochter verliefd

06-11-2010 17:34 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is bijna 9 en heeft een oudere broer van 11. Die heeft een vriendje van net 12 en die was stapelverliefd op mijn dochter. Ze hadden ook "verkering", ze was helemaal in de wolken. Hij was zo lief voor haar hihi.

Nu het probleem. Hij mag geen verkering met mijn dochter van zijn ouders en heeft daar thuis flinke ruzie over gehad. Blijkt dat hij al vanaf woensdag stiekem doet en erover liegt tegen zijn ouders. Hij vindt haar erg leuk en lief, maar wil ook geen ruzie met zijn ouders.

En dus heeft hij het uitgemaakt nadat zijn vader gister weer zat te vissen naar antwoorden en toen erg boos is geworden.

Jochie verdrietig, mijn dochter ook...

Het is niet dat zijn ouders iets tegen mijn dochter hebben ofzo, maar ze vinden haar te jong voor hem.

Ergens kan ik dat begrijpen. Maar ik denk dat je zoiets per kind moet bekijken. Ik ken bijvoorbeeld zat jongens waarbij ik er niet aan moet denken dat mijn dochter daar "verkering" mee heeft omdat zij veel verder zijn dan zij.

Begrijp me niet verkeerd als ik het over verkering heb want zowel hij als mijn dochter zien verkering gewoon als verliefd zijn, handje vasthouden, soms een tekening of briefje geven en soms een klein kusje. Niks geen dingen die niet bij mijn dochters leeftijd passen. Verder spelen ze alletwee gewoon met eigen vriendjes en vriendinnetjes.

Nu snap ik ook dat sommige jongens van 12 veel verder zijn in hun (seksuele) ontwikkeling dan meisjes van 8, ik kom ook niet uit een ei natuurlijk.

Daar is bij deze jongen echt nog geen sprake van, echt nog een jochie die met lego speelt, zichzelf veeeeel te jong vind voor dingen als tongen enzo. Ik zie er dus absoluut geen kwaad in en snap niet dat die ouders zo dwars zitten.

Ze spreken na school niet af, het is alleen op school en/of als hij bij mijn zoon komt spelen en op hyves. Waar maken ze zich nou druk om? Of ben ik gewoon gek?

Ik wil graag advies van mensen die er buiten staan. Ik vind het zo zielig voor mijn dochter maar ook voor hem... Hij stond er gisteravond gewoon om te huilen omdat hij vreselijke straf had gehad, vader tegen hem schreeuwen, op de tafel slaan enz enz... Hij zit dus tussen 2 vuren in.

Voor mijn zoon vind ik het ook zielig, die zit er ook tussenin, logeert daar nu ook nog. Wil ook niet dat hun vriendschap kapot gaat hierdoor.

Moet ik die ouders bellen om hierover te praten? Of gewoon zo laten en denken het slijt wel? Maar ik ben zo benieuwd naar hun idee/gevoel hierover. Schamen ze zich dat hun enige kind verkering heeft met een meisje van bijna 9? Zijn ze bang dat hij verder is dan zij?

Het gaat hier trouwens over kinderen van speciaal onderwijs. Hij zit in groep 7 en mijn dochter in groep 5.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik heb niet elke letter hier gelezen, maar mij valt enige verwarring over het begrip 'verkering' op.

Naar mijn mening is 'verkering' tussen een 8jarige en een 12jarige heel wat anders dan de verkering van twee pubers.

En verkering tussen twee basisschoolkinderen is doodnormaal. En handje vasthouden op het schoolplein ook. Tenminste, op de 7 scholen waar ik heb gewerkt wel. Meestal duurt die verkering niet zo lang trouwens, en gaan ze vervolgens (na een week piepen en/of negeren) gewoon weer samen voetballen, touwtje springen en knikkeren. Een enkele keer duurt het wel lang, maar dat kleffe handje verdwijnt dan wel. Dan sturen ze een kerstkaartje, ook leuk.

Verbieden lijkt me in de meeste gevallen onnodig en een beetje sneu. Maar niet het eind van de wereld, en als een ouderpaar zich druk maakt dan moet het jonge stel zich daar maar bij neerleggen. En de andere ouders ook. Die kunnen gewoon tegen de kinderen zeggen dat zij er geen kwaad in zagen, maar dat het nu eenmaal niet mag. Klaar. Nu weer tikkertje spelen? Jij bent 'em.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik google eens even wat. En ik ben ws aan het mierenneuken over de vorm.

De reden dat het vaker voorkomt is dan niet het gedragsprobleem, maar bijv. combinatie verleden/omgeving/IQ/beinvloedbaarheid.

Ik vond het er een beetje vervelend staan alsof je dit automatisch kado krijgt bij een gedragsprobleem.

Gemierenneuk dus. Excuus tomatensoep.
quote:musicath schreef op 06 november 2010 @ 21:57:

Kinderen zitten om verschillende redenen op het speciaal onderwijs. Daar kun je in dit specifieke geval niks over zeggen.Ligt aan de soort speciaal onderwijs. Ik weet dat er cluster IV scholen zijn waar specifiek aandacht aan de sexuele ontwikkeling wordt gegeven. En dan vooral op de waarom wel of niet, met wie en hoe bescherm je jezelf en de ander.
quote:molie schreef op 06 november 2010 @ 21:54:

Ik vind hoe het er staat het lijken alsof dat een typisch iets voor een kind met een gedragsprobleem is. Het vroeg seks hebben.

en daar ben ik het niet zo mee eens, omdat het een hele groep kinderen over een kam scheert.

Ik denk dat sommige gedragsstoornissen er zeker " schuldig " aan zijn dat sommige kinderen al op heel jonge leeftijd aan sex doen. Of gaan roken. Of het " slechte pad opgaan " .

Dat dat niet opgaat voor álle gedragsstoornissen of voor álle kinderen op bijzonder onderwijs lijkt me eigen vanzelfsprekend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:feow schreef op 06 november 2010 @ 21:58:

Ik heb niet elke letter hier gelezen, maar mij valt enige verwarring over het begrip 'verkering' op.

Naar mijn mening is 'verkering' tussen een 8jarige en een 12jarige heel wat anders dan de verkering van twee pubers.

En verkering tussen twee basisschoolkinderen is doodnormaal. En handje vasthouden op het schoolplein ook. Tenminste, op de 7 scholen waar ik heb gewerkt wel. Meestal duurt die verkering niet zo lang trouwens, en gaan ze vervolgens (na een week piepen en/of negeren) gewoon weer samen voetballen, touwtje springen en knikkeren. Een enkele keer duurt het wel lang, maar dat kleffe handje verdwijnt dan wel. Dan sturen ze een kerstkaartje, ook leuk.

Verbieden lijkt me in de meeste gevallen onnodig en een beetje sneu. Maar niet het eind van de wereld, en als een ouderpaar zich druk maakt dan moet het jonge stel zich daar maar bij neerleggen. En de andere ouders ook. Die kunnen gewoon tegen de kinderen zeggen dat zij er geen kwaad in zagen, maar dat het nu eenmaal niet mag. Klaar. Nu weer tikkertje spelen? Jij bent 'em.Amen!
Zoals ik al typte, gemierenneuk dus van mij.

Wat ook nog kan TO, is dat ouders dus wel weten dat hun zoon thuis met seks bezig is, en daarom jouw dochter en hun zoon willen beschermen.
@feow, maar het ene kind is bijna een puber en de ander is nog zo'n basisschoolkind. Die verhouding vind ik gewoon scheef.
Maar in dit geval is de 12jarige ook nog een basisschoolkind.. dat maakt de situatie toch wat anders vind ik..

En verkering tussen twee basisschoolkinderen is doodnormaal.

Ook als de een in groep 8 zit en de ander in groep ..... ( waar zit iemand van bijna 9 in? ) ? Volgens mij wordt de oudste dan enorm uitgelachen. Op zijn minst.

En handje vasthouden op het schoolplein ook. Tenminste, op de 7 scholen waar ik heb gewerkt wel. .Heb je het dan ook over kinderen van 8, 9 jaar? Of bedoel je de groep 8 koters?
Dus met een kind uit groep 4 zou ook ok zijn?
quote:Lanvin schreef op 06 november 2010 @ 22:04:

Maar in dit geval is de 12jarige ook nog een basisschoolkind.. dat maakt de situatie toch wat anders vind ik..

Dat ventje blijft tot zijn dertiende basisscholier.

Dertien en negen........ ook oké?
Huh? Zitten die twee kinderen van 8 en 12 dan op het speciaalonderwijs of speciaalbasisonderwijs? (Niet dat dit wat uimaakt in mijn ogen overigens kinderen zijn kinderen. Er zijn overal sexueel vroegrijpe kinderen echt niet alleen in het SO of sbo.)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 06 november 2010 @ 22:06:

Huh? Zitten die twee kinderen van 8 en 12 dan op het speciaalonderwijs of speciaalbasisonderwijs? (Niet dat dit wat uimaakt in mijn ogen overigens kinderen zijn kinderen. Er zijn overal sexueel vroegrijpe kinderen echt niet alleen in het SO of sbo.)Ik las in de OP dat de jongen van 12 in groep 7 zit, op het speciaalbasisonderwijs dan dus..
///
quote:Enn schreef op 06 november 2010 @ 22:06:

Huh? Zitten die twee kinderen van 8 en 12 dan op het speciaalonderwijs of speciaalbasisonderwijs? Wat is het verschil tussen die twee?
quote:molie schreef op 06 november 2010 @ 22:03:

@feow, maar het ene kind is bijna een puber en de ander is nog zo'n basisschoolkind. Die verhouding vind ik gewoon scheef.

Het woordje BIJNA maakt het verschil.

*pakt glazen bol*

..............oeoeoeoehhhhhh; ik zie dat jongen gaat puberen en zijn vriendinnetje plotsklaps veel te jong en kinderachtig vindt en harteloos dumpt. Sniksnok klaar over. Goede waarzegger als ik ben praat ik er nog even een happy end aan: jaren later zullen jullie elkaar weer tegen komen en de liefde zal weer opbloeien. Jullie krijgen twee kinderen, een jongentje en een meisje. Of een tweeling? Ik kan het niet goed zien, mijn bol wordt wat mistig....

Of:

...............oeoeoeoehhhhh, ik zie dat de jongen van 12 eerder van school gaat dan het meisje van 8. stomverbaast over zoveel wijsheid luistert mijn publiek ademloos verder Ze delen niet meer dezelfde omgeving en groeien uit elkaar. Maar: happy end enz.

Of: ....oeoeoeoehhhh, jongen wordt puber. Wil ineens tongzoenen. Ouders komen wel uit een ei en zien helemaal niets... meisje heeft een kwijlfobie voor de rest van haar leven.

glazen bol rolt van schrik van tafel en happy end verwijnt in stoffer en blik
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2010 @ 22:10:

[...]

Wat is het verschil tussen die twee?Het een is basisonderwijs en het ander middelbaaronderwijs

Verbieden lijkt me in de meeste gevallen onnodig en een beetje sneu. Maar niet het eind van de wereld, en als een ouderpaar zich druk maakt dan moet het jonge stel zich daar maar bij neerleggen. En de andere ouders ook. Die kunnen gewoon tegen de kinderen zeggen dat zij er geen kwaad in zagen, maar dat het nu eenmaal niet mag. Klaar. Nu weer tikkertje spelen? Jij bent 'em.

Ben het helemaal met je eens.

Zit met verbazing dit topic te lezen en ben van mening dat er een groter probleem gemaakt wordt dan nodig van iets onschuldigs.

(ik was op de kleuterschool al verloofd )
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:feow schreef op 06 november 2010 @ 22:11:

[...]

Het woordje BIJNA maakt het verschil.

*pakt glazen bol*

..............oeoeoeoehhhhhh; ik zie dat jongen gaat puberen, zijn vriendinnetje plotsklaps veel te jong en kinderachtig vindt en harteloos dumpt. Sniksnok klaar over. Goede waarzegger als ik ben praat ik er nog even een happy end aan: jaren later zullen jullie elkaar weer tegen komen en de liefde zal weer opbloeien. Jullie krijgen twee kinderen, een jongentje en een meisje. Of een tweeling? Ik kan het niet goed zien, mijn bol wordt wat mistig....

Of:

...............oeoeoeoehhhhh, ik zie dat de jongen van 12 eerder van school gaat dan het meisje van 8. stomverbaast over zoveel wijsheid luistert mijn publiek ademloos verder Ze delen niet meer dezelfde omgeving en groeien uit elkaar. Maar: happy end enz.

Of: ....oeoeoeoehhhh, jongen wordt puber. Wil ineens tongzoenen. Ouders komen wel uit een ei en zien helemaal niets... meisje heeft een kwijlfobie voor de rest van haar leven.

glazen bol rolt van schrik van tafel en happy end verwijnt in stoffer en blik
quote:calvijn1 schreef op 06 november 2010 @ 22:13:

[...]

(ik was op de kleuterschool al verloofd )Met iemand van 8? Stoer!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2010 @ 22:06:

[...]

Dat ventje blijft tot zijn dertiende basisscholier.

Dertien en negen........ ook oké?Ik denk zodra de jongen interesse krijgt voor seks, dat zijn interesse in het 9jarige meisje heus wel verdwijnt..
///
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2010 @ 22:14:

[...]

Met iemand van 8? Stoer!

Dat dan weer niet.

We waren allebei 5
Frankly my dear, I don"t give a damn
Scholen voor SBO vallen onder de Wet op het Primair Onderwijs. Sinds 1998 zijn er geen scholen meer voor moeilijk lerende kinderen (MLK), scholen voor kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden (LOM) en afdelingen voor in hun ontwikkeling bedreigde kleuters (IOBK). Deze leerlingen gaan nu naar scholen voor speciaal basisonderwijs (SBO).

Speciaal Onderwijs (SO) --> 4 RECs

1. Visueel beperkte leerlingen.

2. Dove en slechthorende kinderen en scholen voor kinderen met ernstige spraak- en / of taalmoeilijkheden, mogelijk in combinatie met een andere handicap.

3.Leerlingen met verstandelijke (ZML:Zeer Moeilijk Lerend ) en/of lichamelijke beperkingen (LG/MG), leerlingen die langdurig ziek zijn (LZ) en leerlingen met epilepsie.

4. Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderen (ZMOK) : Gedragshandicap of psychiatrische problemen een structurele beperking in hun onderwijsparticipatie ondervinden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven