HELP Hoofdluis

10-04-2009 19:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit bij de rubriek gezondheid of kinderen moet plaatsen, probeer het het eerst bij kinderen.

Hallo, we zitten te springen om de gouden tip.

Mijn bijna 16 jarige dochter heeft al een paar maanden last van hoofdluis. Op de een of andere manier krijgen we het niet onder controle. Ze heeft al meerdere keren Prioderm Lotion gebruikt. Goed stofzuigen, neten- en luizenkam gebruiken enz. de standaard adviezen strikt nageleefd. Nog steeds is zij er niet vanaf. Ze heeft honderden eitjes in het haar die zich ontzettend vast kleven in haar haar. (lengte tot halverwege haar onderrug).

Inmiddels ook aan de slag gegaan met een wat duurdere netenkam, volgens de drogist de smalste die er bestaat. Ook heeft ze inmiddels Neetex creme spoeling gebruikt. Die zou de eitjes los moeten maken en dan zouden ze door het kammetje door middel van goed doorkammen verwijderd moeten worden.

We hebben crèmespoeling een keer volgens bijsluiter 10 minuten laten inwerken. Geen resultaat. Een keer een uur laten intrekken, uitspoelen en weer kammen, wederom zonder resultaat.

Zelf een keer gekamd met de speciale crèmespoeling nog in haar haar. Jullie raden het al......

De eitjes gaan er niet uit.Het zijn er werkelijk honderden.

Dusdanig dat ik erg bang ben dat de enige mogelijkheid is om rigoreus de tondeuse erin te zetten. Uiteraard is dat geen optie.

Alsjeblieft tips gevraagd!!!!
.
.
Kaalscheren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 10 april 2009 @ 19:45:

KaalscherenJe bent me weer voor!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
pff, luizen, ik heb er een paar jaar geleden met mijn jongste mee getobd, ik dacht dat ik wekenlang in de weer was met die speciale netenkam, de duurste en de smalste die ze hadden. En uiteindelijk is het toen langzaam, iedere avond voor het slapengaan kammen, overgegaan. Die neten zijn het hardnekkigst, ze zijn dan wel dood, maar ze kleven zich helemaal vast. Maar verder advies, ja, ik hoor ook wel dat gewone crèmespoeling na het haren wassen ook al wat zou kunnen helpen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik snap echt niet dat kortknippen geen optie is trouwens. Je dochter besmet wel anderen heb je daar wel eens aan gedacht?

Beetje aso om het zo lang door te laten gaan als de oplossing redelijk simpel is. Kaal hoeft natuurlijk niet, maar lekker kort is toch geen probleem?
Heb ze zelf opgelopen in het buitenland en daar deden ze 1 kopje azijn, 1 kopje olie, 1 kopje petroleum mengen. In haren smeren, plastic zak erom, handdoek erom en dan weer een plastic zak en daar zo lang mogelijk mee lopen. Daarna met fijne kam erdoorheen.

Maar zelf heb ik het afgeknipt en ontkleurt, toen waren ze wel behoorlijk dood .
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
@HoiPippiLangkous: Ik denk dat kortknippen voor een meisje van 16 met haar tot halverwege haar rug wel degelijk een (heel groot) probleem is.
The time is now
Het haar blonderen helpt ook erg goed, gewoon met thuis-blondeer. Swartzkopf bijvoorbeeld, licht goudblond is blond genoeg. Drie kwartier in laten trekken en de zooi is dood.
Hoe ver zitten de neten van de hoofdhuid? Ik herinner me dat de neten die ver van het hoofd af zijn allemaal dode neten zijn.

Dode, lege, uitgegroeide neten, die grijzer van kleur zijn, worden helaas vaak ten onrechte voor levende neten aangezien. Deze niet-actieve neten kunnen volstrekt geen kwaad en worden vanzelf geleidelijk uitgewassen
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
De afstand tussen de hoofdhuid en de plek waar het neetje in het haar zit, is een maatstaf voor de leeftijd van de neet. Hierbij komt 1 cm. overeen met ongeveer 1 maand. Omdat neetjes na maximaal 10 dagen uitkomen, zijn alle neetjes die verder dan een halve cm. van de hoofdhuid af zitten of dood, of reeds uitgekomen. Deze vormen dus geen verder risico. Deze dode of lege neetjes zullen geleidelijk door wassen en kammen uit het haar verdwijnen
Vaak blijkt dat ouders dode neten aan zien voor levende neten. Ze blijven dan de behandeling voortzetten, terwijl er van besmetting geen sprake meer is. Het enige dat nog te doen valt is het regelmatig kammen van het haar om ervoor te zorgen dat ook de dode neten uit het haar worden verwijderd. Ook is er vaak herbesmetting binnen gezin, klas of school.
tea tree oil? Ik kreeg deze tip ter preventie, aangezien ik op een basisschool werk.

Luizen schijnen er enorme hekel aan te hebben.

Maar ik heb nog nooit met luizen te maken gehad, dus geen idee of je het in dit stadium nog kunt gebruiken, maar goed, je kan het proberen. 1.99 bij de kruidvat.
Maar heeft ze nou nog last van levende luizen en uitkomende neten, of gaat het alleen om die dode neten die maar niet los willen?

In dat laatste geval zit er inderdaad niet veel anders op dan knippen.
tea tree olie zou ik alleen aanraden ter preventie van.

Misschien een domme vraag en heb je hier al lang aan gedacht, maar heb je haar omgeving ook goed behandeld?? haar beddengoed, kleding, jas etc.
Die dode neten groeien gewoon het haar uit, die kunnen geen besmetting meer veroorzaken. Maar ik vraag me ook af of het om dode of levende gaan.
Bij de apotheek hebben ze toch ook shampoo tegen luizen, heb je die al eens geprobeerd? Twee keer mee wassen en als het goed is moeten ze dan weg zijn. Gewoon goed lang in laten trekken.
quote:Banba schreef op 10 april 2009 @ 20:07:

@HoiPippiLangkous: Ik denk dat kortknippen voor een meisje van 16 met haar tot halverwege haar rug wel degelijk een (heel groot) probleem is.Ja daar ga je echt dood van......
kammen, kammen en nog eens kammen. drie keer per dag. da's eigenlijk het enige dat écht werkt.
Hier een luizenmoeder inderdaad kammen kammen kammen en kammen.En elke dag alles blijven wassen beddegoed kleding. En inderdaad afknippen wat is dat voor een probleem als je al aan maanden bezig bent en niks helpt! ik ben toen mijn jongste luizen had na drie dagen 4keer per dag kammen na een kapster gegaan en dochter had kort haar je kunt dan beter kammen. En kijk uit met preventief behandelen!
Heeft die dochter dan nog echt luizen/levende neten of heeft ze alleen dode neten? Want dat maakt echt verschil.
.
Bij levende neten (dan moet je bij 't kammen ook weer luizen tegenkomen) moet je heel erg volhouden: steeds kammen (of met de hand pluizen; dat doe ik altijd, want mijn dochters hebben fijn haar en dat pakt zelfs de fijnste kam niet helemaal...), alle kleding en beddengoed wassen op 60 graden, borstel/ kam goed schoonhouden, haarelastiekjes vervangen of in de vriezer, jas in een luizenzak of plastic tas (of op de middelbare school: alleen in je eigen locker!). En wat hier enorm helpt: iedere dag beddengoed en pyjama verschonen en iedrre dag de kleding in de was, zolang je nog niet luisvrij bent.

Gaat het alleen om dode neten die niet willen loslaten, dan kun je ze geleidelijk laten uitgroeien. Kapper vinden die haar met neten erin wil knippen zal trouwens niet eenvoudig zijn... Maar ook het met de hand pluizen werkt wel. Neet tussen je nagels pakken en heel voorzichtig van boven naar beneden van de haar aftrekken. Is een hels karwei, dus iedere dag een stukje. Succes!
Kapster komt bij ons aan huis!

Dus geen probleem hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven