Help me alsjeblieft de kraamtranen door.

07-10-2009 18:40 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier lig ik dan, net vanmorgen ontslagen uit het ziekenhuis met mijn kersverse dochter en ik zie het niet meer zitten. Ik kan alleen nog maar huilen.

Omdat ik zwangerschapsvergiftiging heb gehad heb ik de laatste weken alleen maar plat gelegen, afwisselend thuis en in het ziekenhuis. Hierdoor en door mijn helse bevalling van eergisteren is mijn lichamelijke conditie naar het absolute nulpunt gezakt. Toen ik vanmorgen naar huis mocht, voelde ik me de koning te rijk, maar eenmaal thuis besef ik pas hoe ziek, moe en zwak ik ben.

Nu zit ik met een heel teer poppetje van twee dagen oud dat niet aan de borst wil drinken een heel moeizaam wat bijvoeding accepteert, wat mij grote zorgen oplevert. Een peuter die alleen maar huilt en schreeuwt omdat hij weken niets aan zijn moeder heeft gehad en nu hij haar eindelijk terug heeft moet delen met een baby waar hij niet eens naar wil kijken. En een kraamhulp van 23 uit de categorie ik sta erbij en ik kijk ernaar.

Natuurlijk ben ik blij met mijn versgeperste dochter, maar dat gevoel is nu wel even heel ver naar de achtergrond verdwenen. Ik zie even niet meer hoe dit allemaal goed moet komen. Vanaf vrijdag is mijn man godzijdank vrij, maar morgen zal ik het echt nog alleen met de best lieve maar totaal oneveraren en onbeholpen kraamhulp moeten rooien en ik weet niet waar ik het vandaan moet halen.
The time is now
quote:Star schreef op 08 oktober 2009 @ 16:01:

[...]

Het zullen vast de hormonen zijn, maar krijg er gewoon kippevel van

Ben blij voor je Haha, geen hormonen, wel brok in de keel. Superfijn!
Wat fijn dat je een andere kraam hebt gekregen en dat je je zoveel beter voelt!

(ik hou het in gedachten voor mezelf, morgen 39 weken van 2e...)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Geweldig Banba!
Gefeliciteerd met je dochter, en wat fijn dat je nu wel een kraamverzorgster hebt die je helpt.
Ik heb helemaal geen last van kraamtranen Banba maar ik moet nu toch janken om je post van 15:18 uur. Lieverd wat klinkt dat heerlijk positief . Geniet!

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties. Hier alles goed. Ik heb een schat van een dochter en ben helemaal gelukkig.

x
Banba wat heerlijk om te lezen dat je een nieuwe kraam hebt en dat het zoveel beter gaat!! Ik zou die extra dagen ook met beide handen aanpakken als ik jou was!
Gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat het nu allemaal wat beter gaat.
Banba, wat heerlijk voor je! Heel goed dat je een andere kraam hebt. Het komt helemaal goed!
Stressed is just desserts spelled backwards
helemaal goed banba!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Banba, wat fijn dat je nu wel een fijne kraam hebt!! Dat maakt zoveel verschil. Ik hoop dat je wat rust kan pakken. En die rugbyhouding is super, vond ik ook erg fijn. Zat net met een brok je verhaal weer te lezen.
Ik schiet helemaal vol van je vrolijke berichtje Banba (ok, ook wat hormonaal met 38+3 weken), maar wat een goed nieuws!! Hopelijk het begin van een toch nog heerlijke kraamtijd! En fijn dat je vk hoger wil indiceren. Ik kreeg bij mijn eerste ook 10 dagen door borstvoedingsperikelen en dat is toch net een beetje extra wat je nodig hebt met zo'n start. Hopelijk vanaf vandaag gaat het alleen maar bergopwaarts!!!
Banba, van harte met de geboorte van jullie dochter en zusje. Ik las je OP en kreeg gewoon medelijden met je... maar na alle hartverwarmende reacties/adviezen én jouw post van vanmiddag te hebben gelezen, heb ik weer een glimlach!

Geniet ervan!
Wat fijn, Banba
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
He meis, wat fijn dat je een nieuwe kraam hebt gekregen! Ik las net je stukje met tranen in mn ogen. Tja hormonen. Veel geluk gewenst met je vergeperste dochter (hele goede ) en je nieuwe kraam. Morgen is je mannetje er lekker weer, genieten gaat nu beginnen!
Zo herkenbaar. En daardoor hier ook een brok in mijn keel, bij het lezen van je laatste bericht. En dat zonder hormonen. Het gaat bij mij gewoon nooit meer over.
Oh, wat fijn om te lezen! Geniet van je kraamtijd, je beide koters en de Superkraam!
Eigenlijk wilde ik naar bed, maar toen viel me nog in dat ik eventjes moest kijken hoe het hier is afgelopen...

Gefeliciteerd. En geniet ervan.
quote:pearle schreef op 07 oktober 2009 @ 21:49:

[...]

Aaaah, ik dacht op Banba....leek me al iets voor het Guinees Book of Records...250 cc op dag 2

Ik ben al 4 weken bezig en dan kan het wel, hoor.

Enne Roque, dat is niks om jaloers op te zijn, want het is gewoon echt teveel. Ben nu met hulp van een lactatiekundige aan het afbouwen. Bovendien dronk uk niet aan de borst en kolf ik fulltime. Pas sinds vandaag voed ik volledig aan de borst. Zo heeft iedereen wat, hè.
Banda gefeliciteerd, en wat goed dat je het kraambureau hebt laten bellen en dat het nu zo goed gaat, geniet ervan!
Hallo allemaal, wat veel lieve reacties zijn er nog bijgekomen. Ik zal even een update geven.

Het gaat redelijk. Overdag loopt alles soepel. Man is thuis en ontfermt zich over peuter en ik doe samen met de kraam de zorg van de baby. Zodra de kraam echter aankondigt dat ze zo naar huis gaat, vliegt de angst me naar de keel. Ik ben zo ontzettend onzeker met dochter. Misschien komt het omdat zoon de eerste weken in het ziekenhuis heeft gelegen en ik dus geen ervaring heb met zó'n jonge baby thuis. Als ik eraan denk dat ik over anderhalve week (als man weer werkt) dit allemaal in mijn eentje moet doen barst ik spontaan in tranen uit en vraag ik me af of ik het uberhaubt wel aankan; twee kindjes in mijn eentje verzorgen...
The time is now
Hé Banba!

Wat vervelend, die onzekere gevoelens!

Maar ook wel te verklaren.

Je hebt een heel pittige tijd achter de rug, volop hormonen in je lijf en weer zo'n kwestbaar klein babytje thuis.. Dan kan de angst je makkelijk om de keel vliegen.

Ik weet dat het heel gemakkelijk klinkt, maar probeer die zorgen over hoe het straks allemaal moet nog even los te laten.

Je hebt nu nog kraamhulp en geniet daar ook van. Kun je je gevoel met haar bespreken? Dan kan zij misschien met jou een plan maken over hoe ze jou straks met een zo goed mogelijk gevoel achter kan laten. En je kon misschien toch verlenging krijgen? Geef aan dat je daar behoefte aan hebt.

En als de kraam straks weg is, hoef je er nog steeds niet alleen voor te staan. Misschien kunnen familie en vrienden komen helpen? En voor verzorgingsadviezen wb je baby kun je bij het CB aankloppen.

Wat ik eigenlijk (nogal langdradig) probeer te zeggen: laat de mensen om je heen weten hoe je je voelt en laat je helpen. Het is helemaal normaal om je nu nog niet klaar te voelen het allemaal aan te kunnen. Maar misschien dat je je over anderhalve week alweer een stuk beter gaat.

En natuurlijk kun jij het!

Sterkte hoor!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Mijn dochter is inmiddels 8 maanden (en zoon bij 24 maanden) en nu ik weer werk(en ook nog eens een nieuwe baan) nog steeds kan ik af en toe in tranen uitbarsten: waar zijn we aan begohonnennen...snik snik. Maar er zijn ook dagen dat ik vol trots met die twee rondloop en denk, WOW, deze zijn van mij en wat zijn we vrolijk en hebben we een plezier!

Echt, ut komt goed! En laat dat huishouden nu maar even voor wat het is, vraag voldoende hulp en neem ieder moment zonder kind tijd voor jezelf(lees;slaap) Ut komt goed!
Over anderhalve week is dat heel kleine er al vanaf hoor. Dan wordt het al echt een stevige baby, en nog weer 4 weekjes later lacht ze naar je.

Het komt helemaal goed.

(En als je helemaal niet aan jezelf zou twijfelen hadden de kinderen een harde moeder).
Banba, allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

Wat fijn dat je nu een wat meer ervaren kraamhulp hebt, ik heb zelf bij de intake van de 2e ook gelijk om een wat oudere dame gevraagd, want dat was me bij de eerste ook het beste bevallen (ik had bij de 1e 2 kraamhulpen). Wat je schrijft is voor mij ook heel herkenbaar hoor, toen ik mijn jongste dochter kreeg (is nu 10 maanden) was de oudste 19 maanden en ik heb een man die in ploegendienst werkt dus ik zag er ook enorm tegenop om het eten-bad-en bedritueel in mijn eentje te doen, want dat vind ik toch het pittigste moment van de dag, maar het viel best mee. De jongste was op 1 of andere manier heel geduldig dus als ik de oudste in bad deed vermaakte zij zich in haar bedje of in het wipstoeltje wat ik mee naar boven nam. Je wordt vanzelf een stuk makkelijker met de dingen. Ik bracht de oudste ook gewoon op haar vaste dagen naar het kdv, zodat ik op die dagen lekker met de kleinste kon tuttelen. Het huishouden en koken deed ik vaak tijdens een slaapje van de oudste en 's middags kruipl ik ook lekker even in bed als de kinderen hun middagslaapje doen. Het huishouden staat momenteel op een laag pitje maar dat nemen we voor lief, het hoogstnoodzakelijk wordt gedaan, alleen bijv. een keer de keukenkastjes uitsoppen schiet erbij in.

Overigens vond ik het bij de 2e ook weer best onwennig, ze was zo klein (4570 gram haha) vergeleken bij de oudste , ik kon me niet meer voorstellen dat de oudste ook zo klein was geweest. Maar na een paar dagen was dat ook weer over en ging het me weer gemakkelijk af. Anyway, probeer je er nu nog niet te druk over te maken en profiteer ervan nu je man nog thuis is en je nog kraamhulp hebt, neem lekker je rust zodat je lichamelijk ook een beetje kunt bijkomen. Vraag je kraamhulp ook om de telefoon op te nemen en ongepland kraambezoek af te wimpelen, zodat jij aan je rust toekomt. Probeer hulp te regelen, misschien wil je (schoon)moeder helpen met het huishouden of een keer op de oudste passen zodat jij je handen vrij hebt voor de kleine?

Als je weer wat opgeknapt bent zul je het vast wat zonniger in gaan zien. je hebt al bewezen dat je een goede moeder bent met je oudste, dus met je jongste komt het ook vast goed.
Banba, ik weet zeker dat het goed komt met je kwaliteiten als moeder hoor. Het zijn nu gewoon die verrekte hormonen en de stress van de laatste tijd rondom de zwangerschap. Komt echt helemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven