Help....mijn dochter wilt opeens de fles niet meer
zaterdag 10 januari 2009 om 19:45
Hello allemaal.....Ongeveer 2 weken lang geef ik een fles met afgekolfde melk bij de laatste voeding aan mijn dochter (3,5 mnd oud). Echter sinds 2 dagen wilt ze de fles niet meer. Ze spuugt het melk uit en begint histerisch te huilen. Zodra ze gekalmeerd is probeer ik het weer, maar weer hetzelfde verhaal. Als ik haar aanlegt dan wilt ze wel drinken, maar ze drinkt dan heel erg onrustig. Trekt telkens haar hoofd naar achteren en beweegt met haar armen in de lucht. Kan iemand mij advies of tips geven met deze situatie?
zaterdag 10 januari 2009 om 20:54
zaterdag 10 januari 2009 om 20:57
Misschien kan je proberen haar met een lepeltje te voeren? Bij ons werkte dat niet echt. Wij zijn al vaak bij de huisarts geweest, omdat ze dan dagen bijna niks dronk. Maar elke keer kregen we te horen: Ze is nog niet uitgedroogd, dus er is nog niks aan de hand. Misschien kan je haar wat vaker voeden? Dat deed ik dan maar, gewoon aan de borst. En anders, niet dwingen, misschien is het morgen. Let er wel op dat ze genoeg plasluiers heeft en of haar mondje nat blijft!

zondag 11 januari 2009 om 08:27
Ik geloof niet dat ze verkouden is, maar het is wel begonnen op de dag dat ik met haar naar buiten ben geweest toen het -4 was. Ik dacht haar goed te hebben ingepakt. Misschien kan het wel keelpijn zijn. Ik zal de fles wel proberen over paar dagen. Over 2 weken moet ik weer werken dus ik hoop heel erg dat ze de fles weer wilt nemen.
Ze wordt wakker voor haar laatste voeding tussen 9 en 10 uur in de avond. Meestal slaapt ze dan door t/m 5 uur in de ochtend.Er is een aantal keren voorgekomen dat ze tot 6 uur sliep zelfs. Weet niet wat er gebeurt als ik haar geen laatste voeding zal geven.
Ze wordt wakker voor haar laatste voeding tussen 9 en 10 uur in de avond. Meestal slaapt ze dan door t/m 5 uur in de ochtend.Er is een aantal keren voorgekomen dat ze tot 6 uur sliep zelfs. Weet niet wat er gebeurt als ik haar geen laatste voeding zal geven.
zondag 11 januari 2009 om 08:45
En ze heeft ook geen spruw ofzo? Dat naar achteren gaan met het hoodfje herken ik trouwens, ik noemde dat dat ze mij aan het aftuigen was haha (deed me een portie zeer! kaakjes op elkaar en trekken maar). Bij mij was het echter omdat ik te weinig produktie had, maar daar heeft het bij jou natuurlijk niks mee te maken. Wel een teken dat iets haar niet lekker zit. Hoop dat je er snel achterkomt, zou het zo ook niet weten...