herstelopratie man Belgie of Nederland of ICSI?

08-07-2009 22:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

ik weet dat er al wat topics aan zijn gespendeerd, maar ik zou toch nog graag wat specifiekere informatie hebben van mensen met ervaring.

In Belgie zijn de herstelopraties een stuk goedkoper dan in Nederland, maar hoe zit het met de kwaliteit en de slagingskans? Is die dan ook een stuk lager?

Wie heeft er ervaringen bij specfieke klinieken? Welke zijn dit en hoe zijn die ervaringen? De Bergman kliniek staat volgens mij goed aangeschreven, maar is ook vrij prijzig. Bovendien wil ik graag meer opties uitzoeken.

Wie heeft er ervaring met direct ICSI zonder eerst een hersteloperatie? Ik heb ergens gelezen dat dat ook kan. Wat zijn daarvan de gevolgen en liggen daarbij de slagingskansen hoger? Heeft iemand überhaupt ervaring met ICSI?

Alvast bedankt

Groetjes
..
Hallo Dorine,

bedankt voor je reactie. Hoe is jouw icsi gegaan? Viel het mee of tegen?

Ik lees er verschillende verhalen over. Het is een vrij nieuwe methode toch?
.
In Belgie zijn ze juist verder met vruchtbaarheidsbehandelingen dan in Nederland. Als het binnen reisafstand ligt zou ik het zeker overwegen.

Ik weet alleen niet hoe het met de vergoeding zit van de verzekering. Een vriendin van mij heeft een relatie met een man die gesteriliseerd was. De hersteloperaties hebben ze zelf moeten betalen (de eerste is niet gelukt). De IUI die ze nu doen wordt wel vergoedt en de IVF of ICSI die ze hierna gaan doen ook, door haar verzekering. Dat is wel iets om je in te verdiepen want het is niet goedkoop allemaal. Een hersteloperatie kostte hun 1000 euro. Een IVF behandeling kost zo'n 3000 euro. Wat Mesa of Tese kost weet ik niet.

Ik zou in ieder geval ook contact opnemen met je verzekering voor je stappen gaat ondernemen.
Bedankt voor je super uitgebreidde antwoord Dorinde, daar heb ik wel wat aan. Veel heb ik idd al gelezen, maar het is prettig om iemand te horen die het zelf heeft meegemaakt.

Hallo Kaetje,

Weet jij waar die vriendin de hersteloperatie heeft ondergaan en waarom deze niet gelukt is? Ik vind alleen maar hersteloperaties die minimaal 3500 ¤ kosten. Rekening houden met dan ook nog andere behandelingen die misschien niet helemaal vergoed worden is het een hoop geld en een enorm verschil met 1000¤. Het moet alleen natuurlijk niet zo zijn dat de herstelopratie van slechtere kwaliteit is, want dan schiet ik er nog niets mee op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven