Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Hier qua draagzak de marsupi summerbreeze (niet zo warm) en de storchenwiege (deze zit tussen n doek en n zak in) je mag ze komen proberen hoor, als je wilt ;-)

Verschonen doe ik als haar luier vol is en bij poep meteen. Voorheen voor elke voeding dus zo ongeveer om de 4u. Qua maat luiers ga ik over als ik vind dat de plakstripjes niet meer zo heel dicht bij elkaar zitten.. Kortom, ik rommel maar wat aan ;-)
Maartje2016 schreef:
30-08-2018 22:34
Ik ben gegaan nu dochter bijna 6mnd is :whistle:
Ik had niet echt haast, maar begon me af te vragen hoe ik het later zou ga doen, als ik straks eindelijk weer ergens heen zou kunnen op de fiets. Twee kinderen op de fiets zie ik nog wel zitten, maar een buggy erbij wordt denk ik een beetje veel. Een draagzak is dan toch makkelijker voor op de plaats van bestemming.

En ik kan je prima geruststellen, 2 onder 2 klinkt enger dan het is. Nog maar een weekje en dan heb ik mijn halve jaar met 2 onder 2 erop zitten, enwe leven allemaal nog! :yes:
Hahaha geruststellend :rofl:
Qua luiers rommel ik ook maar wat aan zoals Obelix. Heb een tijd gehad dat zoon steeds doorlekte (poep). Heb echt van alles geprobeerd toen maar niks hielp en nu is t weer over. Ik gebruik over t algemeen luiers van Etos en Kruidvat. Soms pampers als ze in aanbieding zijn. Had later bij wijze van experiment luiers van jumbo (ik doe daar eiglk nooit boodschappen maar nu kwam het zo uit en moest luiers hadden en vond pampers zo duur). Nou ik ben blij dat dat pak leeg is! Die luiers stonken enorm, rook de hele tijd alsof zoon had gepoept.heel naar. Ik gebruik nu maat 4 overdag en 4+ voor de nacht. Dat gaat (vooralsnog) goed. Zal nu wel mis gaan want altijd als je hier zet dat iets zo goed gaat, is dat ineens over!
Zo nog even een berichtje

Ik snap nu pas wat mensen bedoelen met het gaat zo snel want het gaat snel.

Baby is er gewoon helemlaaf af. Overal aan optrekken en tegen aan beuken.

Middagslaapje ho maar:-)

Alleen wel al 1 week diarree.
Teckeltje88 schreef:
30-08-2018 22:02
Delft is goed te doen! Enneuh ga je dan als de baby geboren is of ga je dan nu en oefenen met een pop ofzo? Ik wil t liefste alles regelen voor de bevalling omdat ik er straks dus twee heb onder de twee (oh de gedachte alleen al vind ik stressvol en beangstigend)
In Tanthof in Delft zit een lactatiekundige waar je gratis kunt passen en advies krijgt. Ik heb er de Tula geprobeerd, maar die zat bij mij niet fijn. De Ergobaby Adapt zat mij veel beter en ik ben er nog steeds heel tevreden mee. Je mag me een pb sturen voor haar naam.
Hier gaat het een stukje beter. Ze heeft weer eetlust. Voor vrouw en mij staat afgelopen nacht in de top 5 van meest vreselijke nachten sinds de bevalling. Vooral omdat we op vrijdag allebei een lange werkdag hebben. Niets was goed. Niet bij ons, op ons, alleen, niet wandelen, niet eten, niet niet eten pffft. En ineens was ze weer vrolijk ... Benieuwd wat vannacht ons brengt.

Luiers; hier verschoon ik na elke poepluier en dat is vaaaaaak en tussendoor als ze veel op haar buik ligt Doordat de baby zo'n beetje op haar buik woont krijgt ze uitslag op haar schaamlippen als we te lang wachten.

Hier tijd echte pampers gehad toen ze steeds doorlekte, maar nu weer lidl luiers. Ik verschoon haar ook terwijl ze op haar buik ligt, anders gaat ze draaien. Leuk zo'n beweeglijk kind ;)!
Wij verschonen voor en na elk slaapje, mits er iets in de luier zit natuurlijk. En als ze gepoept heeft meteen of bij veel plas.
Wij hebben de pampers premium protection, nooit iets anders geprobeerd eigenlijk. Bevalt prima.
Wist je dat je via luierinfo.nl de aanbiedingen van alle luiermerken in de gaten kan houden? Ik bestel altijd maandboxen. Scheelt heel veel als die in de aanbieding zijn.
Sorry Maartje, zal inderdaad iemand anders geweest zijn die het vroeg, te lui om terug te zoeken wie ;-)
En bedankt voor de luiertips, hier ook gemerkt dat romper een maatje groter comfortabeler is voor haar. En hier ook geen fan van de Jumbo luiers, was nochtans handig geweest want vlakbij.

@ Suikerwafel: hoe is de nacht geweest? Hopelijk wat beter!

Nog eens een vraag naar tips :-) Je hoort vaak over ouders die even met de auto gaan rijden om baby te doen slapen, dochter is niet zo'n baby, eerder wat onrustig in de auto. Als we met z'n drieën weg zijn, zit ik achterin naast haar en kan ik haar meestal sussen, maar als ik alleen met haar ben en dus aan het rijden ben, is het soms lastig. Vind het erg voor haar als ze aan het wenen is en ik haar niet direct kan troosten, probeer dan wel te stoppen maar is soms best wel frustrerend want de rit duurt dan nogal lang ;-) Tut kan ze nog niet goed in haar mondje houden dus is ze snel kwijt, ze speelt ook nog niet met dingen dus dat is ook geen optie, er hangt iets aan haar maxicosi om naar te kijken maar lijkt niet echt te helpen, zingen/praten helpt even maar niet lang. Ik zou airbag kunnen uitschakelen en haar voorin kunnen zetten, maar ook dan kan ik haar niet goed troosten als ik rij en ben bang dat het te afleidend zal zijn (ben geen held in de auto ;-)). Hoe doen jullie dat :-)? Of is het een fase en wachten tot ze wat groter is en beter bezig gehouden kan worden?
@platypusenco: spiegeltje een idee? Dat ze jou kan zien als je aan het rijden bent? Geen ervaring mee, onze dochter slaapt zodra ze de maxicosi ziet.

Nacht was prima, 4x voor voeding gekomen. Ik ben aan het afbouwen met borstvoeding, soms vergeet ik dat 's nachts en dan maak ik geen flesje, maar dan leg ik aan. Met als gevolg dat ze een uur later weer komt, en een uur later weer, omdat ze denkt te moeten regelen. Haha

Vraagje: herkent iemand dit? Al voor ze ziek werd was dit zo: dochterlief slaapt over de hele dag genomen vaak zo'n 15 uur. Behoorlijk veel. 1,5 uur wakker tussen de slaapjes redden we vaker niet dan wel, vaak na 1 uur al weer moe. We zouden het liefst haar om 18.30/19.00 uur naar bed doen voor de nacht, maar dit is vaak met wat rekken al 18.00 (dan hebben we haar het slaapje ervoor om 16.30 en soms om 17 uur wakker gemaakt). Ze is extreem actief als ze wakker is dus zal daar wel aan liggen?
@platipus onze zoon had echt een hekel met hoofdletter H aan in de maxicosi gezet worden maar als we eenmaal gingen rijden ging ie 90% vd tijd slapen. Ik probeerde wel een ritje zo te plannen dat het slaapjes tijd was. Maar dat was ook meer omdat ie toen lastig(er) in z’n bedje sliep. Maar dat zou je dus kunnen proberen; die ritjes te doen als baby al heel moe is. Ik kon overigens vanachter het stuur bij de speen (had er een doekje aan zodat ik makkelijk kon pakken, later een speenkoord van Hema). En dan kon ik tijdens rijden nog wel paar x die speen in proppn. Zodra we op de snelweg waren sliep ie dan.

@suiker hoe lang duren de slaapjes van je dochter? Hier is t ook heel lang zo geweest hoor niet langer dan 1/1,5 uur en idd vaak na een uur was de koek al een eind op. Zoon heeft hier heeeel lang maar 45 min slaapjes gedaan. Ik weet het daar aan. Hij deed ook tot een maand of 7 nog 4 slaapjes op een dag. Nu slaapt ie nog steeds veel alleen anders. S ochtends 1,5/ 2u en s middags ook zoiets. Hij is nu net 1.
@ luiers hier voor het eerdt in lange tijd drige nachten, dankzij de tangatip! We hebben nu ook pyamatjes gekocht omdat ik het anders met blote armpjes te koud vind in een slaapzak. Vannacht is de eerste nacht en hij slaapt nog!! Ik weet niet wat ons overkomt normaal ishij tegen zessen al wakker

@ dragen ik heb geen draagconsulent gedaan maar bij een draagdoekgekke vriendin gepast, ik had een ringsling maar die heb ik snel verkocht, die was niet geschikt voor mijn loeizware baby, nu gebruiken we de Tula, heerlijk ding, man is ook fan. Wij dragen eigenlijk altijd en gebruiken de wandelwagen zelden.

@suiker heel herkenbaar, maar kort wakker kunnen zijn, ik heb altijd onze zoon gevolgt hierin dus hem ook wel eens na een uurtje naar bed gebracht. De laatste weken kan hij opeens langer opzijn. We zijn zn bedrijd aan het verschuiven van 18:00 naar 19:00 zodat het ons in de ochtend wat beter uitkomt :-D , maar dat laatsr half uurtje is echt rekken, dan is het zingen en dansen om hem wakker en vrolijk te houden, maar nu we dit twee weken zo doen gaat het steeds beter

@ tandjes ik zie een eerste tandje doorkomen! De tandenborstel ligt al klaar, gebruik je eigenlijk ook tandpasta voor dat ene tandje?
Vorige week een drukke verjaardag bezocht met Otis en dit weekend bij Opa op bezoek en blijven slapen en beide keren wordt ie hard huilend om 10 uur wakker.

ZOu het kunnen dat het zijn manier van verwerken is? Anders doet ie dat nooit namelijk.
Ja, zou idd kunnen.. Stukje prikkelverwerking..
Hier nogsteeds maar 1-1,5 uur wakker in de ochtend tot het eerste slaapje. Ze is nu 9 maanden. Tot het 2e slaaoje is ze 3 uur wakker en tot bedtijd in de avond is ze 4 uur wakker. Er komt verbetering in :)

@tandje poetsen: ja van die peutertandpasta, gewoon een druppeltje maar. Ik kreeg in zo'n blije doos ooit een tandenborsteltje en pasta, die gebruik ik nu nog steeds.
@ teckel: meestal 1 kort slaapje en 2 heel lange van 1.5-3 uur dus dat is het niet. Gewoon een slaapkoppie denk ik? Laat het maar zo, ze slaapt ook nog in de draagzak en laatst nam ik haar mee naar de startvergadering ging ze daar op haar speelkleedje liggen slapen...
Hopen dat het nog eens veranderd. Vooral op werkdagen is 18 uur naar bed niet leuk. Ze heeft tkt 8.15 lekker kn bed gelegen, dus we hoeven het niet later te maken zodat ze later komt.

@Ballys; mijlpaal!!! En gefeliciteerd met je halfjarig kind!!
Pyjama voor hier ook een goed idee. Nu rompers met lange mouwen, maar is toch net wat kouder heb ik het idee!

Het puntje/de puntjes hoef je nog niet te poetsen toch?
Ballys_ schreef:
02-09-2018 07:02
@ luiers hier voor het eerdt in lange tijd drige nachten, dankzij de tangatip! We hebben nu ook pyamatjes gekocht omdat ik het anders met blote armpjes te koud vind in een slaapzak. Vannacht is de eerste nacht en hij slaapt nog!! Ik weet niet wat ons overkomt normaal ishij tegen zessen al wakker

@ dragen ik heb geen draagconsulent gedaan maar bij een draagdoekgekke vriendin gepast, ik had een ringsling maar die heb ik snel verkocht, die was niet geschikt voor mijn loeizware baby, nu gebruiken we de Tula, heerlijk ding, man is ook fan. Wij dragen eigenlijk altijd en gebruiken de wandelwagen zelden.

@suiker heel herkenbaar, maar kort wakker kunnen zijn, ik heb altijd onze zoon gevolgt hierin dus hem ook wel eens na een uurtje naar bed gebracht. De laatste weken kan hij opeens langer opzijn. We zijn zn bedrijd aan het verschuiven van 18:00 naar 19:00 zodat het ons in de ochtend wat beter uitkomt :-D , maar dat laatsr half uurtje is echt rekken, dan is het zingen en dansen om hem wakker en vrolijk te houden, maar nu we dit twee weken zo doen gaat het steeds beter

@ tandjes ik zie een eerste tandje doorkomen! De tandenborstel ligt al klaar, gebruik je eigenlijk ook tandpasta voor dat ene tandje?

:cheer2: Top dat de tangatip werkte! Bij Next hebben ze trouwens ook fijne pyjamaatjes.

Grappig trouwens dat je de ringsling zwaar vond. Onze peuter met maat 98 zit nog wel eens in een sling. Zoals bij optredens. Dan kan ie ook wat zien. Ik heb hem liever op mijn heup dan op mijn rug. Ik haat ook banden op mijn buik en heb ook een Onbuhimo. Ik heb ook deze: https://www.betonstudios.com/for-mini/mesh-sling-grey

Wij zijn gaan poetsen bij de eerste puntjes. Dan went het gelijk en masseer je ook het tandvlees. Tandpasta pas toen een tandje echt door was.
Zoon is hier inmiddels alweer 9 maanden! :-o Tijd hier niet gelezen omdat het gewoon drúk is met actief kind en werk etc. Hij doet het wel mega goed, is al bijna geen baby meer als je ziet wat hij kan.

Wel een vraag; sinds een week slaapt hij ‘s nachts echt dramatisch slecht. De eerste uren gaan wel, maar vanaf een uur of 1 wordt het spoken. Piepen, jammeren, woelen, praten... het enige dat helpt is hem bij mij leggen. Ik slaap dan zelf alleen veel lichter en word van alles wakker. Iemand tips? (Geen ‘leg hem waar je hem niet kunt horen’ aub want daar geloof ik niet in)
Natte tosti..
@suikerwafel bedankt, we hebben hem voor zn halfjarige verjaardag zn eerste toettoet auto gegeven, wat een plezier heeft hij daarvan!

@mevr tomatensoep ik denk altijd doe wat werkt, ik wil hem ook niet laten huilen, doe dit dus ook niet. Als hij bij je wil zijn dan is dat maar even zo. Ik slaap altijd nog beter een beetje met hem in mn armen dan als hij de hele nacht ligt te spoken. Misschien een sprongetje??

@ringsling, ik denk dat de keizersnee die ik heb gehad ook niet meehielp daarbij woog ons dikkertje bij de geboorte al ruim 4kilo en al snel werd de draagzak favoriet.

Ik ga maar eens peutertandpasta scoren...
Ja een keizersnee helpt niet @Ballys. Maar daarom vond ik het juist fijn om de kleine schuin te dragen. Dan belastte ik mijn buik niet. Maar de eerste maanden heeft manlief de lange stukken gedragen in een Tula.
Wisten jullie trouwens dat het binnenste gekleurde cirkeltje haren op de kop van een kindertandenborstel, aangeeft hoeveel tandpasta je hoeft te gebruiken? :idee:

Nou tot zo ver mijn Willem Wever momentje van vandaag :-P)
GlitterCupcake schreef:
02-09-2018 12:46
Wisten jullie trouwens dat het binnenste gekleurde cirkeltje haren op de kop van een kindertandenborstel, aangeeft hoeveel tandpasta je hoeft te gebruiken? :idee:

Nou tot zo ver mijn Willem Wever momentje van vandaag :-P)
:lightbulb:

Poetsen: dat doe ik in principe vanaf het eerste moment dat de tandjes doorbraken (dus ook met puntjes). Alleen... ik vergeet het nog wel eens...
Ballys, gefeliciteerd met z'n eerste half jaar!

@ Verschonen: wij doen hier ook maar wat. Sowieso bij een poepluier, verder om de 3-4 uur. De nachten gaan tot nu toe goed met een luier maatje 4.
Ballys, wat fijn dat de tangatip werkt en zoon lekker lang geslapen heeft!

@ Maxicosie: Dochter valt standaard in slaap op de snelweg. Daarvoor in de stad tot een maand of vier een hoop gedoe, rijden was stil, stoplicht was brullen. Sinds kort is dit over gelukkig. Ook wel eens ritjes gehad waarin ze maar bleef brullen. Als ik zeker weet dat ze goed zit, niet te warm/koud is, geen honger en geen poepbroek heeft rijd ik door met een huilend kind. Voor ons beide niet leuk, maar ik kan niet blijven stoppen om haar te troosten (want daarna begint ze dan weer). Dan moeten we het beide even uitzitten.

@ kleren 's nachts: hier staan de eerste pyjama's ook op het lijstje om gekocht te worden. Nu inderdaad ook een romper met lange mouwen aan, maar binnenkort is dat niet meer voldoende denk ik.

@ mevrouw tomatensoep: dit nog niet bij de hand gehad, maar ben ook voor dat doen wat werkt. (enigszins) voldoende slapen is voor mij heilig, dus zou hem dan toch in bed nemen denk ik. Bij ons is inslapen overdag en begin van de nacht ineens weer drama, dus voed haar nu dan soms ook weer in slaap, terwijl we hier net een paar weken vanaf zijn. Maar ja, iedereen wordt er gelukkiger van als zij en wij wat slapen.

Vraagje: Dochter wil op het kdv veel meer drinken per keer dan thuis. Bij vader drinkt ze flesjes van 120 ml, op het kdv is ze pas voldaan bij 150 ml. Ze drinkt ook nog ongeveer om de drie uur, dus moet dan drie flesjes mee. Ze is daar super actief, dus kan me voorstellen dat ze hongerig is. Maar probleem is dat ik per keer kolven vaak maar 120 m kolf. Kom dus standaard 3x30 ml te kort. En omdat ze zo regelmatig drukt lukt het ook niet makkelijk om die er tussendoor nog even bij te kolven. Iemand nog een goed idee hoe dit aan te vullen zonder dat ik iedere dag de hele dag kleine beetjes er bij moet kolven? Zo niet krijgt ze als aanvulling kunstvoeding, maar als iemand een goed idee heeft houd ik me aanbevolen!
Herkenbaar wat je schrijft over de maxicosi Maisnon. Nog steeds wel wat gemopper bij stoplichten maar niet meer echt brullen gelukkig. Sinds zoon in een normale autostoel zit echt veel beter dan in de maxicosi.

@kleding s nachts hier ligt hij al sinds de hittegolf voorbij is weer in pyjama en slaapzak maar hij ligt ook niet meer onder een dekentje omdat ie t hele ledikant door gaat. We merkten dat hij steeds wakker werd s nachts. Toen pyjama aan gedaan en sliep meteen weer door. Arme jong had t koud. Ik ben niet echt een goede graadmeter met die zwangerschap/hormonen natuurlijk. Ik heb t de hele dag bloedheet behalve tussen 11:00-14:00 dan heb ik t standaard koud. Lang leve de hormonen :yes:
@maisnon; als je haar voed zo'n silliconending aan de andere kant? Hebi ik ook een tijdje gedaan. Kreeg ik 20-6₩ cc per keer mee en het kost geen moeite ;)!

@Ballys; leuk, wij hebben er geen aandacht aan besteed haha. Vrouw is zelfs een weekend weg met schoonmoeder. Ik heb wel een foto gemaakt met zo'n kaart. Vind ik stiekem altijd leuk!
Tomatensoep: hier met exact 9 maanden bij ons ook een dag of 10 spoken snachts. Vreselijk. Maar nu gaat het weer goed, al is ze in de ochtend soms nog iets te vroeg wakker naar mijn zin...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven