Het Grote Babyvragentopic deel 3
zondag 13 mei 2018 om 09:23
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:06
Klopt! Maar ik vrees dat het hier bij blijft voor vandaag, en 3X 30 minuten doet dochter haar humeur geen goed helaas. Ach, maar iets vroeger naar bed en morgen weer een dag.

vrijdag 24 augustus 2018 om 19:24
Hoop dat ze lekker is gaan slapen Maisnon! Ik ken het hoor. Vervelend en soms moet je er echt even doorheen en is t ‘ uitzitten’ tot ze naar bed mogen. Zei soms ook wel na een heftige dag dat ie dan achter t behang mocht
En nog steeds duurt t soms lang voor t bedtijd is maar is echt al zoveel beter dan paar maanden terug!
Zoon is vandaag 1 geworden en ik had t niet helemaal aan zien komen maar ben er best een beetje emo onder. Enerzijds heb ik flashbacks/herbevelingen naar m’n opname en dat ik zo ziek was. Anderzijds het afscheid nemen van een periode. Die hormonen van de zwangerschap zullen vast niet meehelpen
ik laat het maar lekker over me heen komen. Ben er gewoon moe van.
Fijn weekend allemaal dat de baby’s maar lekker mogen slapen en vrolijk mogen zijn!

En nog steeds duurt t soms lang voor t bedtijd is maar is echt al zoveel beter dan paar maanden terug!
Zoon is vandaag 1 geworden en ik had t niet helemaal aan zien komen maar ben er best een beetje emo onder. Enerzijds heb ik flashbacks/herbevelingen naar m’n opname en dat ik zo ziek was. Anderzijds het afscheid nemen van een periode. Die hormonen van de zwangerschap zullen vast niet meehelpen

Fijn weekend allemaal dat de baby’s maar lekker mogen slapen en vrolijk mogen zijn!
vrijdag 24 augustus 2018 om 19:33
Gefeliciteerd Teckel! Hebben jullie een leuke dag gehad vandaag, of ga je het nog vieren?
Ik kan me best voorstellen dat je er toch een beetje emotioneel onder bent hoor. En die hormonen zullen inderdaad niet meehelpen
Ja, dochter slaapt nu heerlijk. Hoop dat ze wat rustiger en beter slaapt dan afgelopen nacht, dat was ook geen feest. Uitzingen tot ze naar bed mogen - heel herkenbaar inderdaad! Maar ook hier met vijf maanden gaat het al zoveel beter dan een maand of twee geleden! Nu kan ze het - een soort van - volhouden van 16 tot 19 uur (met een heleboel kunst en vliegwerk van ons), waar ze eerder nog echt een slaapje erbij nodig had. En dat deed ze alleen maar met veel moeite in de draagzak, dus hadden we maanden een moe/zeurend/krijsend kind dat wilde slapen maar het lukte maar niet. Dan heb ik dit toch veel liever!
Ik kan me best voorstellen dat je er toch een beetje emotioneel onder bent hoor. En die hormonen zullen inderdaad niet meehelpen

Ja, dochter slaapt nu heerlijk. Hoop dat ze wat rustiger en beter slaapt dan afgelopen nacht, dat was ook geen feest. Uitzingen tot ze naar bed mogen - heel herkenbaar inderdaad! Maar ook hier met vijf maanden gaat het al zoveel beter dan een maand of twee geleden! Nu kan ze het - een soort van - volhouden van 16 tot 19 uur (met een heleboel kunst en vliegwerk van ons), waar ze eerder nog echt een slaapje erbij nodig had. En dat deed ze alleen maar met veel moeite in de draagzak, dus hadden we maanden een moe/zeurend/krijsend kind dat wilde slapen maar het lukte maar niet. Dan heb ik dit toch veel liever!
maisnon3 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 20:46
0.24% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:29
Zo grappig Maisnon ik herken echt veel van wat je schrijft.
De wakker tijd is inderdaad leuker en dat laatste stuk tot bedtijd houdt zoon ook beter vol
1 ding wat helpt is al afwisseling van plek waar hij ligt.
Dat was voornamelijk in de box (vind hij nu nog prima hoor) maar afgelopen week eens een groot kleed op de grond gelegd nou er ging een wereld voor hem open. Plezier dat hij had, lekker de ruimte om te kunnen draaien.
Kleed is helaas wat aan de dunne kant voor zo op de vloer, dus nu een dikker speelklaar besteld.
Teckel proficiat met je zoon!!!
De wakker tijd is inderdaad leuker en dat laatste stuk tot bedtijd houdt zoon ook beter vol

1 ding wat helpt is al afwisseling van plek waar hij ligt.
Dat was voornamelijk in de box (vind hij nu nog prima hoor) maar afgelopen week eens een groot kleed op de grond gelegd nou er ging een wereld voor hem open. Plezier dat hij had, lekker de ruimte om te kunnen draaien.
Kleed is helaas wat aan de dunne kant voor zo op de vloer, dus nu een dikker speelklaar besteld.
Teckel proficiat met je zoon!!!

Tralalalala
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:46
Haha, Krul, dit hebben wij inderdaad allemaal twee weken geleden ook gedaan!
Dochter vindt de box al een paar weken niet leuk meer, ze kan er niet goed in draaien, en tegenwoordig is het eerste wat ze doet naar haar buik draaien als je haar neerlegt. Ze ligt dan steeds klem tegen de spijlen. Dus een paar weken geleden een dik kleed gekocht voor op de grond, en nu ligt dochter daar veel op.
En inderdaad, afwisseling is de sleutel naar succes, samen met liedjes zingen, samen 'dansen', 100 verschillende speeltjes aandragen, in de wipper zitten, hapje eten, soms een stukje lopen of in bad. Dan komen die 2,5 tot 3 uur vanzelf wel om
Oh, en ze is al weer een maat gegroeid... Al die leuke kleertjes in maatje 62, nauwelijks aangehad. Alleen maar rompers en soms een korte broek. Heeft me wel geleerd niet te veel kleertjes vooraf te kopen in een maat. Gelukkig ook veel gekregen, maar er zaten zulke leuke dingen tussen. Nou ja, mocht ik ooit nog een dochter krijgen in hetzelfde seizoen
Dochter vindt de box al een paar weken niet leuk meer, ze kan er niet goed in draaien, en tegenwoordig is het eerste wat ze doet naar haar buik draaien als je haar neerlegt. Ze ligt dan steeds klem tegen de spijlen. Dus een paar weken geleden een dik kleed gekocht voor op de grond, en nu ligt dochter daar veel op.
En inderdaad, afwisseling is de sleutel naar succes, samen met liedjes zingen, samen 'dansen', 100 verschillende speeltjes aandragen, in de wipper zitten, hapje eten, soms een stukje lopen of in bad. Dan komen die 2,5 tot 3 uur vanzelf wel om

Oh, en ze is al weer een maat gegroeid... Al die leuke kleertjes in maatje 62, nauwelijks aangehad. Alleen maar rompers en soms een korte broek. Heeft me wel geleerd niet te veel kleertjes vooraf te kopen in een maat. Gelukkig ook veel gekregen, maar er zaten zulke leuke dingen tussen. Nou ja, mocht ik ooit nog een dochter krijgen in hetzelfde seizoen

vrijdag 24 augustus 2018 om 20:55
Vrouw ging douchen en wilde het lampje op baby's kamer uitdoen, ligt er overgeefsel in bed (meer dan melk zeg maar) en baby lag lekker te slapen. Niet er in gelukkig. Weer een schoon bed. Waarom ze dan niet even huilt he om het te laten weten ....
. Aardappel toch nog iets te zwaar denk ik.
Hier ook 68!! Megahard gaat het! 62 het meest gekregen, maar ook het minst aangehad!
Gefeliciteerd Teckel!
Hier ook 68!! Megahard gaat het! 62 het meest gekregen, maar ook het minst aangehad!
Gefeliciteerd Teckel!

vrijdag 24 augustus 2018 om 21:32
Teckel, hier precies hetzelfde! Hoop op meer nachtrust dan vannacht, maar dochter is sinds 19:00 uur al twee keer wakker geweest, dus vrees het ergste.
Positief is dan weer dat het me sinds een week of twee vaak lukt om haar te troosten zonder borst!
Suiker, wat naar voor dochter. Fijn dat vrouw nog even ging kijken. Hier nog een die geen krimp geeft als ze een mondje/hele voeding terug geeft. Gebeurd niet vaak, maar verbaas me er altijd over.
Positief is dan weer dat het me sinds een week of twee vaak lukt om haar te troosten zonder borst!
Suiker, wat naar voor dochter. Fijn dat vrouw nog even ging kijken. Hier nog een die geen krimp geeft als ze een mondje/hele voeding terug geeft. Gebeurd niet vaak, maar verbaas me er altijd over.
zaterdag 25 augustus 2018 om 07:35
Hier slaapt hij ook heerlijk door in een ondergekotst bed..
Geeft geen kik, maar krijg de volgende dag dan maar eens ingedroogde tomaatvlekker eruit.. zoon is sowieso een spuger, dus ik mag bijna dagelijks verschonen...
Ik heb een luiervraag, zoon is wat aan de grote kant (bijna zes maanden en een kilo of 10..) hij draagt kruitvat luiers maat 4 en voor de nacht 4+, maar hij plast snachts zooo veel dat zn romper vaak nat is s ochtens en de luier helemaal verzadigt. Nu krijgt hij meestal geen fles meer snachts, als dat wel zo is is het helemaal erg. Hem s nachts wakker maken voor een luierwissel vind ik niet zo’n goed idee, hij lijkt er ook s ochtens geen last van te hebben, maar vervelend is het wel.
Hebben jullie tips voor luiers met grotere opvangcapaciteit?

Ik heb een luiervraag, zoon is wat aan de grote kant (bijna zes maanden en een kilo of 10..) hij draagt kruitvat luiers maat 4 en voor de nacht 4+, maar hij plast snachts zooo veel dat zn romper vaak nat is s ochtens en de luier helemaal verzadigt. Nu krijgt hij meestal geen fles meer snachts, als dat wel zo is is het helemaal erg. Hem s nachts wakker maken voor een luierwissel vind ik niet zo’n goed idee, hij lijkt er ook s ochtens geen last van te hebben, maar vervelend is het wel.
Hebben jullie tips voor luiers met grotere opvangcapaciteit?

zaterdag 25 augustus 2018 om 10:54
@ballys: heb je hem al eens geprobeerd slapend te verschonen? Hier lukte dat, als je het op het juiste moment van zijn slaapcyclus deed. Het is dan wel even uitzoeken wanneer dat is
Of anders maat 5 alvast proberen. Uiteindelijk heb je die toch nodig.
En hier in elk geval rompertjes een maatje groter dan de kleren, dan kan de luier goed uitzetten

Of anders maat 5 alvast proberen. Uiteindelijk heb je die toch nodig.
En hier in elk geval rompertjes een maatje groter dan de kleren, dan kan de luier goed uitzetten
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:15
Bedankt voor de tips, slapend verschonen zie ik niet gebeuren, niet alleen is het veel te donker in zn kamertje en zal ik alles op de tast moeten doen.. ik denk dat hij daar wakker van wordt, ik zal de luier eens achterstevoren aandoen en anders eens naar die pampers kijken..
Vandaag heeft hij al zoveel gedronken hij moet nu snachts wel doorslapen, houden jullie je strikt aan de max een liter, hier krijst zoon het uit als hij onvoldoende krijgt, sommige dagen zit ik maar op vier flessen (180+6) maar ik denk dat ik vandaag de zeven met gemak ga halen
, hmm wat mis ik borstvoeding op dit soort momenten
Ook fruit of groentehap lijkt hem geen voldoening te geven, gisteren heeft hij denk ik wel 150 gram groente op en binnen een uur een volle fles er achteraan.. En toen leek hij nog niet verzadigt te zijn.
Vandaag heeft hij al zoveel gedronken hij moet nu snachts wel doorslapen, houden jullie je strikt aan de max een liter, hier krijst zoon het uit als hij onvoldoende krijgt, sommige dagen zit ik maar op vier flessen (180+6) maar ik denk dat ik vandaag de zeven met gemak ga halen

Ook fruit of groentehap lijkt hem geen voldoening te geven, gisteren heeft hij denk ik wel 150 gram groente op en binnen een uur een volle fles er achteraan.. En toen leek hij nog niet verzadigt te zijn.

maandag 27 augustus 2018 om 11:57
Ballys: ik kan je niet helpen wbt fv, maar meer vast voedsel wellicht? Aardappel toevoegen aan de groenten en brood tussendoor?
Ons meisje heeft koorts maar lijkt verder nergens last van te hebben. Net nu de vakantie voorbij is. Vandaag ging ze mee naar werk en viel ze daar in slaap. Morgen even wat achter de hand hebben want kdv dag. Heel gek. Ook heel moe, maar verder niet verkouden of zeurderig of wat dan ook!
Ons meisje heeft koorts maar lijkt verder nergens last van te hebben. Net nu de vakantie voorbij is. Vandaag ging ze mee naar werk en viel ze daar in slaap. Morgen even wat achter de hand hebben want kdv dag. Heel gek. Ook heel moe, maar verder niet verkouden of zeurderig of wat dan ook!
maandag 27 augustus 2018 om 14:17
Mag ik hier even inbreken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik geef borstvoeding aan mijn 8,5 maand oude zoontje. Nu is het echter aardig teruggelopen door een flink verstopt melkkanaaltje (inmiddels gelukkig weer open), weinig slaap en slecht kunnen kolven op het werk. Ik wil heeeeeel graag bv blijven geven, desnoods gedeeltelijk. Maar hoe pak ik het nu aan? Hij komt nu ineens weer 3x snachts (voorheen 1x) en ik kolf op mijn werk nig maar 100ml per keer terwijl hij 3 flessen van 160 ml drinkt op het kdv. Daar is dus echt niet tegenaan te kolven.
Qua vast voedsel eet hij al aardig wat, maar hij weigert een lepel waardoor hij alles in stukjes binnenkrijgt maar dat zijn geen grote hoeveelheden. Hij houdt echt zijn kaken op elkaar zodra hij de lepel ziet.
Dus mijn vraag: hoe nu verder? Ik ben echt zoooo moe van de gebroken nachten (ander zoontje spookt ook nog elke nacht wel) Hoe krik ik de borstvoeding weer verder omhoog? Vanmorgen heb ik tussen 2 voedingen gekolfd maar dat leverde ook maar 30cc op.
Lang verhaal zo, maar ik ben een beetje radeloos nu.
Qua vast voedsel eet hij al aardig wat, maar hij weigert een lepel waardoor hij alles in stukjes binnenkrijgt maar dat zijn geen grote hoeveelheden. Hij houdt echt zijn kaken op elkaar zodra hij de lepel ziet.
Dus mijn vraag: hoe nu verder? Ik ben echt zoooo moe van de gebroken nachten (ander zoontje spookt ook nog elke nacht wel) Hoe krik ik de borstvoeding weer verder omhoog? Vanmorgen heb ik tussen 2 voedingen gekolfd maar dat leverde ook maar 30cc op.
Lang verhaal zo, maar ik ben een beetje radeloos nu.
maandag 27 augustus 2018 om 16:01
In het dreumestopic wel een aantal mensen. Succesvol neem ik aan, want ze geven het ook door als tip. Anders daar even inbreken om het te vragen?aankleefsjaan schreef: ↑27-08-2018 15:59Ik noemde vanmorgen op mijn werk de kapotte billetjes van dochter en een collega zei dat hij bij hun babytjes altijd heilwolle, das biologische schapenwol, in de luier deed. Schijnt te helpen. Iemand ervaring?
maandag 27 augustus 2018 om 19:25
Even een update van de luier achterstevoren... heel dom plan
Ten eerste trek hem maar eens achterste voren uit, baby begreep er niks van, begon wild te spartelen maar goed hij zat. Om 5:00 werd hij luid huilend wakker luier doorweekt, romper doorweekt, slaapzak doorweekt en matras nat
Dit was dus maar eens en nooit meer
Ik ga maar eens naar de pampers kijken..

Ten eerste trek hem maar eens achterste voren uit, baby begreep er niks van, begon wild te spartelen maar goed hij zat. Om 5:00 werd hij luid huilend wakker luier doorweekt, romper doorweekt, slaapzak doorweekt en matras nat

Dit was dus maar eens en nooit meer

maandag 27 augustus 2018 om 20:16
Ow jee Ballys klinkt inderdaad niet als een succes...
Hier kunnen we zoon wel slapen verschonen.
Vandaag heeft zoon 4x 45 minuten geslapen, die paar keer 2 uur slapen van vorige week is hij weer vergeten hoe dat moet
Tussendoor afwisselend jammerig/goed gehumeurd.
Het nieuwe speelkleed is een hit! De kleurtjes vind hij fantastisch en hij heeft de ruimte om te rollen!
Zoon komt steeds vaker op zn buik terecht
Hij is echt ineens weer volop aan het ontwikkelen.
Hier kunnen we zoon wel slapen verschonen.
Vandaag heeft zoon 4x 45 minuten geslapen, die paar keer 2 uur slapen van vorige week is hij weer vergeten hoe dat moet

Tussendoor afwisselend jammerig/goed gehumeurd.
Het nieuwe speelkleed is een hit! De kleurtjes vind hij fantastisch en hij heeft de ruimte om te rollen!
Zoon komt steeds vaker op zn buik terecht

Tralalalala
dinsdag 28 augustus 2018 om 09:01
Goeie, thanks!Maartje2016 schreef: ↑27-08-2018 16:01In het dreumestopic wel een aantal mensen. Succesvol neem ik aan, want ze geven het ook door als tip. Anders daar even inbreken om het te vragen?

dinsdag 28 augustus 2018 om 10:25
aankleefsjaan schreef: ↑27-08-2018 15:59Ik noemde vanmorgen op mijn werk de kapotte billetjes van dochter en een collega zei dat hij bij hun babytjes altijd heilwolle, das biologische schapenwol, in de luier deed. Schijnt te helpen. Iemand ervaring?
Heilwolle kan helpen maar dan is het beter als de kleine geen verhoging of koorts heeft. Dan gaat het broeien. Ik deed na de billendoekjes deppen met een doekje met water, bepanthen er op luier vaak verwisselen en dan was het na een dag weg.

dinsdag 28 augustus 2018 om 10:32
Ballys_ schreef: ↑27-08-2018 19:25Even een update van de luier achterstevoren... heel dom plan![]()
Ten eerste trek hem maar eens achterste voren uit, baby begreep er niks van, begon wild te spartelen maar goed hij zat. Om 5:00 werd hij luid huilend wakker luier doorweekt, romper doorweekt, slaapzak doorweekt en matras nat![]()
Dit was dus maar eens en nooit meer![]()
Ik heb er een jaar geleden een topic over gehad met veel reacties. Uiteindelijk na alle tips uitgeprobeerd te hebben (luier andersom, 2 luiers over elkaar, maandverband er bij, 3x grotere luiers, wasbaar, romper open laten..) kwam ik bij ‘tangaslipje luier’. Dat is de luier zo laag mogelijk aan doen (klittebandjes in de liezen bijna) en dan de prop luier van tussen de beentjes naar voor vouwen, romper dicht maken. Dan zit bijna alle opslag aan de voorkant bij de piemel en vangt dit het meeste op.
Wij hadden hiermee na 15maanden eindelijk droge nachten