Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Hier was het vannacht wel warm op de slaapkamer dus ik heb onze dochter (bijna 11 maanden) alleen met luier in een dun zomerslaapzakje zonder mouwen.
En onder een klamboe want het arme kind zat onder de muggenbulten.

Wanneer begonnen jullie kleintjes met kruipen?
Dochter tijgert al wel een paar maand en zo komt ze goed vooruit maar kruipen doet ze niet, wel probeert ze nu wat op te klimmen en de beentjes onder zich te zetten om te staan, dus misschien slaat ze het gewoon over?

Ik kan bijna niet geloven dat ze over een week of 6 al 1 jaar wordt.
Toen ze net geboren was kregen we heel vaak van andere ouders te horen dat ze zich niet meer voor konden stellen dat hun kind ook zo klein is geweest.
Dat leek ons toen zo gek, zoiets vergeet je toch nooit meer.
Maar idd, het gaat zo snel en ze veranderen met een rotgang.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
25-06-2019 13:20
Hier was het vannacht wel warm op de slaapkamer dus ik heb onze dochter (bijna 11 maanden) alleen met luier in een dun zomerslaapzakje zonder mouwen.
En onder een klamboe want het arme kind zat onder de muggenbulten.

Wanneer begonnen jullie kleintjes met kruipen?
Dochter tijgert al wel een paar maand en zo komt ze goed vooruit maar kruipen doet ze niet, wel probeert ze nu wat op te klimmen en de beentjes onder zich te zetten om te staan, dus misschien slaat ze het gewoon over?

Ik kan bijna niet geloven dat ze over een week of 6 al 1 jaar wordt.
Toen ze net geboren was kregen we heel vaak van andere ouders te horen dat ze zich niet meer voor konden stellen dat hun kind ook zo klein is geweest.
Dat leek ons toen zo gek, zoiets vergeet je toch nooit meer.
Maar idd, het gaat zo snel en ze veranderen met een rotgang.
Mijn dochter is bijna 10 maanden en kruipt ook nog niet. Tijgeren doet ze wel. We hebben een gladde vloer, dus ik denk dat ze misschien geen noodzaak voelt om te gaan kruipen, tijgeren gaat snel genoeg. Ze trok zich van de week wel voor het eerst omhoog, op haar knieen en meteen door naar staan. Ik ben dus benieuwd of ze eerst nog gaat kruipen of dat ze van tijgeren gaat lopen. Ach, ze ontwikkelt zich dus we zien wel hoe ze het gaat doen.

Vind jij je dochter ook zo groot? Dochter is echt nog een baby, maar zo kan al zó veel! Allemaal normale babydingen, maar hier zit een hele trotse moeder :D
Onze zoon ging van tijgeren naar optrekken en daarna kruipen. Daarna kon hij zo snel kruipen dat hij 'pas' met maand of 15 de eerste losse stappen ging zetten. Was ik blij mee want was toen zwanger van nr 2.

En nr 2,nu bijna 4 maand, heeft vandaag voor 't eerst gerold van rug naar buik. Ze is daarmee sneller dan haar broer die dat pas met een maand of 5 deed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het wordt al echt een kindje, ik vind het baby er steeds meer af gaan, ze kan steeds mee idd maar ook de verhoudingen van haar gezicht veranderen. En ze krijgt eindelijk een beetje haar :) die paar sprietjes die het eerst waren en dan ook zo'n mooi kaal rondje achter op haar hoofd.

En ze begint bepaalde dingen door te krijgen, wat ze moet doen om aandacht te krijgen bijvoorbeeld.
Als ik aan het koken ben zit ze vaak bij mij in de keuken in de tafelstoel te keuvelen met een speelgoedje of een boekje en als ze dat dan op de grond liet vallen, dan raapte ik het op.
En dan toch ook gauw even een kusje of aai over haar bolletje.

Toen ik laatst net iets voor had opgeraapt zag ik dat ze het speelgoedje meteen weer op de grond gooide.
Ik blijf niet aan de gang dus ik liet het even liggen, toen werd ze toch wat ongeduldig.
Toen ik het nog een keer aan haar gaf en even in de gaten hield zag ik dat ze het speelgoedje alweer tussen 2 vingers over de rand hield, klaar om weer te laten vallen.
Toen ik haar naam zei begon ze te grijnzen (met haar 2 ondertandjes)

Dus volgens mij beginnen de boevenstreekjes ook al ;)
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
25-06-2019 14:02
Onze zoon ging van tijgeren naar optrekken en daarna kruipen. Daarna kon hij zo snel kruipen dat hij 'pas' met maand of 15 de eerste losse stappen ging zetten. Was ik blij mee want was toen zwanger van nr 2.
Dit hier precies hetzelfde bij onze zoon (nu bijna 21 maanden). Ik heb toen ook een tijdje gedacht dat ie het kruipen zou overslaan. Hij ging toen de hele dag staan en liep ook al langs. Maar is toch gaan kruipen en heeft dat nog lang volgehouden. Was ik wel blij mee, want schijnt goed te zijn voor de motoriek. Maar los lopen was ook wel erg welkom inderdaad, met 15 maanden en zwanger van nr. 2.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn dochter van 11 maanden kruipt ook sinds een week of 2 en tijgerde vantevoren. Trekt zich inderdaad nu ook op tot staan en rond de tafel lopen. Heel veel ontwikkeling in een korte tijd! Ik vind haar juist nog zo klein, soms vergeet ik wat ze allemaal al kan én snapt. Maar haar broer is ruim 2.5 jaar, dus ook nog 'klein', waardoor ik mijn dochter misschien onderschat ofzo haha, ik zie haar echt als baby terwijl ze dondersgoed de boel al weet te manipuleren.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
25-06-2019 13:20
Hier was het vannacht wel warm op de slaapkamer dus ik heb onze dochter (bijna 11 maanden) alleen met luier in een dun zomerslaapzakje zonder mouwen.
En onder een klamboe want het arme kind zat onder de muggenbulten.

Wanneer begonnen jullie kleintjes met kruipen?
Dochter tijgert al wel een paar maand en zo komt ze goed vooruit maar kruipen doet ze niet, wel probeert ze nu wat op te klimmen en de beentjes onder zich te zetten om te staan, dus misschien slaat ze het gewoon over?

Ik kan bijna niet geloven dat ze over een week of 6 al 1 jaar wordt.
Toen ze net geboren was kregen we heel vaak van andere ouders te horen dat ze zich niet meer voor konden stellen dat hun kind ook zo klein is geweest.
Dat leek ons toen zo gek, zoiets vergeet je toch nooit meer.
Maar idd, het gaat zo snel en ze veranderen met een rotgang.
Oudste deed alles supersnel, met 5 maanden tijgeren, 6 maanden kruipen en met 7 maanden trok hij zichzelf op en stond dan aan de rand van de bank. 2 weken later liep hij met zijn loopkarretje het hele huis door. Uiteindelijk heeft het tot 1 week voor zijn 1e verjaardag geduurd voordat hij zijn eerste losse stapjes zette, week na zijn verjaardag rende hij door het huis.
maud85 schreef:
25-06-2019 15:09
Dit hier precies hetzelfde bij onze zoon (nu bijna 21 maanden). Ik heb toen ook een tijdje gedacht dat ie het kruipen zou overslaan. Hij ging toen de hele dag staan en liep ook al langs. Maar is toch gaan kruipen en heeft dat nog lang volgehouden. Was ik wel blij mee, want schijnt goed te zijn voor de motoriek. Maar los lopen was ook wel erg welkom inderdaad, met 15 maanden en zwanger van nr. 2.
Zo grappig dat het dan bij ons hetzelfde ging qua ontwikkeling van de kindjes en ook qua termijn in de zwangerschap.

Hoe gaat het bij jou met 2 kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met baby gaan zwemmen en heb een zwemtrainer. Baby is 3 maand en de zwemtrainer mag je vanaf 3 maanden/6 kilo gebruiken. Mijn baby weegt 5,3 kilo.

Het gaat om deze: https://www.bol.com/nl/p/freds-zwemtrai ... I4QAvD_BwE

Is dit verantwoord of kan ik beter iets anders kopen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik me hier na anderhalf jaar afwezigheid weer melden? :hello:

Vorige week maandag ben ik bevallen van onze tweede dochter. De bevalling ging snel en goed, en in de kraamweek heb ik zelfs een klein beetje de roze wolk gezien. Bij onze oudste waren de eerste maanden een grote zwarte donderwolk, gelukkig hebben we nu een veel betere start.

Ik heb vorige keer veel aan dit topic gehad en het is verbazend hoe snel je alles weer vergeet..
Hoi Fiona :hello:
Gezellig!

@cookieholic. Ik zou die band proberen (samen met je partner) als ze er te klein voor is merk je het snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Heb toch maar zo'n nekding gekocht op mp. Voelt iets fijner.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
26-06-2019 12:58
Zo grappig dat het dan bij ons hetzelfde ging qua ontwikkeling van de kindjes en ook qua termijn in de zwangerschap.

Hoe gaat het bij jou met 2 kindjes?
Ja inderdaad, toevallig!

Ik heb sinds deze week het idee dat we onze draai wel hebben gevonden. Baby is nu ruim 7 weken. Ze is heel tevreden en makkelijk. Soms wat last van krampjes, maar ze is goed te troosten. Ook sinds een week over op 1 nachtvoeding ipv 2, dus ik voel me weer wat energieker. Ik vind alleen de avonden dat man werkt (2x per week) wel pittig. Dreumes slaapt moeilijk in momenteel en baby heeft op dat moment vaak krampjes, dus dan kom ik handen tekort.

Hoe gaat het met het drinken van je dochter icm de warmte? Krijgt ze genoeg vocht binnen? Lijkt me best lastig. Ik merk dat dochter zich wel vaker meldt nu. Logisch, wij drinken ook meer met dit weer.

Welkom Fiona! Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste kroop met 8, 5 mand maar met 9 maanden kon hij staan en langs dingen lopen dus was kruipen niet zo interessant. Met 11 maanden liep hij los. Ben benieuwd hoe dat met baby gaat.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
28-06-2019 18:47
Ja inderdaad, toevallig!

Ik heb sinds deze week het idee dat we onze draai wel hebben gevonden. Baby is nu ruim 7 weken. Ze is heel tevreden en makkelijk. Soms wat last van krampjes, maar ze is goed te troosten. Ook sinds een week over op 1 nachtvoeding ipv 2, dus ik voel me weer wat energieker. Ik vind alleen de avonden dat man werkt (2x per week) wel pittig. Dreumes slaapt moeilijk in momenteel en baby heeft op dat moment vaak krampjes, dus dan kom ik handen tekort.

Hoe gaat het met het drinken van je dochter icm de warmte? Krijgt ze genoeg vocht binnen? Lijkt me best lastig. Ik merk dat dochter zich wel vaker meldt nu. Logisch, wij drinken ook meer met dit weer.

Welkom Fiona! Hoe gaat het met jullie?
Het gaat goed! Ik vind het wel nog erg wennen om mijn aandacht te verdelen. Herkenbaar wat je zegt over de avonden, mijn man werkt elke week 2 nachtdiensten. Daar zie ik erg tegenop, want peuter gaat alleen slapen als je ernaast gaat liggen. Geen idee nog hoe ik dat ga doen met de baby erbij.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer :-$

Ik heb dr brown flessen, welke speen moet ik gebruiken als ik rijstebloem wil gaan geven? Is fase 2 dan groot genoeg? Normaal is papfles een Y speen, maar die hebben ze alleen voor 9 mnd.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
29-06-2019 07:17
Het gaat goed! Ik vind het wel nog erg wennen om mijn aandacht te verdelen. Herkenbaar wat je zegt over de avonden, mijn man werkt elke week 2 nachtdiensten. Daar zie ik erg tegenop, want peuter gaat alleen slapen als je ernaast gaat liggen. Geen idee nog hoe ik dat ga doen met de baby erbij.
Fijn dat het goed gaat! Oh ja, ik snap dat je er tegenop ziet. Ik heb de eerste weken op die momenten hulp gehad van (schoon) ouders. Kun jij zoiets regelen? Ik neem nu baby mee naar boven als ze niet slaapt. In de draagzak, maar dat vind ik lastig met dreumes op de commode tillen en omkleden en hem op schoot nemen voor verhaaltje. Ben bang dat hij de baby pijn doet (per ongeluk). Of ik zet het wiegje binnen handbereik op kamer van dreumes, zodat ik tussendoor de speen steeds kan terugstoppen. Niet ideaal, want ik kan ze beide niet de aandacht geven die ik zou willen, maar het is te doen.

Cookieholic; ik kan je niet helpen, want geen ervaring met rijstebloem en ook niet met dr. Brown.
maud85 schreef:
29-06-2019 15:39
Fijn dat het goed gaat! Oh ja, ik snap dat je er tegenop ziet. Ik heb de eerste weken op die momenten hulp gehad van (schoon) ouders. Kun jij zoiets regelen? Ik neem nu baby mee naar boven als ze niet slaapt. In de draagzak, maar dat vind ik lastig met dreumes op de commode tillen en omkleden en hem op schoot nemen voor verhaaltje. Ben bang dat hij de baby pijn doet (per ongeluk). Of ik zet het wiegje binnen handbereik op kamer van dreumes, zodat ik tussendoor de speen steeds kan terugstoppen. Niet ideaal, want ik kan ze beide niet de aandacht geven die ik zou willen, maar het is te doen.

Cookieholic; ik kan je niet helpen, want geen ervaring met rijstebloem en ook niet met dr. Brown.
Ik heb dochter ook een aantal weken in de doek gehad tijdens naar bed brengen van zoon. Verre van ideaal maar een half uur huilen nog minder ideaal. Nu zit ze er vaak bij in haar wipper met speentje. Dan moet ik af en toe die wipper beetje schudden en dan houdt ze het aardig vol.

@cookieholic geen ervaring maar pap spenen voor dr brown. Voor avent heb ik een drie standen speen. Afhankelijk van hoe je die speen houdt wordt het gat groter of kleiner. Zo kun je tijdens de fles gemakkelijk wisselen als de pap dikker wordt. Maar ik weet niet of die er voor dr brown ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie baby's het een beetje uit Met deze temperaturen?

Onze kleine man vindt het maar niks, net zijn moeder.

@Cookieholic: Hier ook geen ervaring met rijstebloem en/of dr Brown.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef wel rijstebloem, maar heb een difraxfles. Gebruik daar gewoon de papspeen van, geen idee of daar nog een leeftijd aan verbonden zou zitten.

Hebben ze nog andere papspenen bij dr brown? Ik zou anders toch gewoon die papspeen proberen denk ik

@Fiona, welkom en gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak slapen jullie baby's op een dag en hoe oud zijn ze?
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in voor de dr brown spenen en rijstebloem!

Wij gebruikten daar speen fase 3 voor. Met een goed verhitte naald het gaatje iets groter gemaakt en dat werkte prima. We maakten de melk verder niet vreselijk dik, beetje spelen met de hoeveelheid rijstebloem.

Ik lees vooral mee, over een week of 4-5 heb ik weer een verse baby in mijn armen! Nu lijkt dochter nog zo klein ( september wordt ze 2), maar ik denk dat ze na de geboorte van dochter 2 ineens een reus lijkt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik kom me ook weer melden. Lang geleden meegeschreven ivm dochter van nu 16 maanden. Sinds een weekje hebben we een zoon. Hij doet het erg goed, maar vind ervaringen van anderen altijd fijn om te lezen.

Due: dochter sliep als baby echt heel vaak. 16 van de 24 uur bracht ze slapend door. Megasaai en beperkend. Vooralsnog lijkt zoon ook die kant op te gaan, maar dat valt nog niet te zeggen natuurlijk.

Pap nooit gebruikt; je leest wel eens dat mensen zelf gaatjes maken.

Warmte: we hebben een aircooler, dat is fijn!
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
05-07-2019 20:34
Ik breek even in voor de dr brown spenen en rijstebloem!

Wij gebruikten daar speen fase 3 voor. Met een goed verhitte naald het gaatje iets groter gemaakt en dat werkte prima. We maakten de melk verder niet vreselijk dik, beetje spelen met de hoeveelheid rijstebloem.

Ik lees vooral mee, over een week of 4-5 heb ik weer een verse baby in mijn armen! Nu lijkt dochter nog zo klein ( september wordt ze 2), maar ik denk dat ze na de geboorte van dochter 2 ineens een reus lijkt ;-)
Zat inderdaad ook aan speen 3 te denken. Dankjewel!
Wat leuk, weer een kleine, succes met de laatste loodjes
Chantilly21_2 schreef:
05-07-2019 20:34
Ik breek even in voor de dr brown spenen en rijstebloem!

Wij gebruikten daar speen fase 3 voor. Met een goed verhitte naald het gaatje iets groter gemaakt en dat werkte prima. We maakten de melk verder niet vreselijk dik, beetje spelen met de hoeveelheid rijstebloem.

Ik lees vooral mee, over een week of 4-5 heb ik weer een verse baby in mijn armen! Nu lijkt dochter nog zo klein ( september wordt ze 2), maar ik denk dat ze na de geboorte van dochter 2 ineens een reus lijkt ;-)

Ik kan inmiddels uit ervaring meegeven dat dat idd zo is. Ik dacht na de kraamweek (week zoon niet naar bed gebracht) dat hij een groeispurt had gehad. Maar was gewoon baby gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven