Het Grote Babyvragentopic deel 4
woensdag 7 november 2018 om 07:42
dinsdag 20 oktober 2020 om 13:20
Oh Krul, ik voel je. Een jaar geleden zat ik er hetzelfde bij, moedeloos van een baby die vooral op mij wilde liggen ( en wat ik eerlijk gezegd best fijn vond) en een peuter van toen net 2 die geen middagslaapje meer deed.
Het was echt doorkomen, we hebben vaker tv gekeken dan dat ik van tevoren wenselijk vond en ik heb geregeld met 2 kinderen op mij/tegen mij aan op de bank gelegen.
En ineens ging jongste beter en langer slapen in haar eigen bedje/kinderwagenbak en had ik zowaar even tijd voor mijn oudste om even snel samen te kleien oid.
En nu zijn we een jaar verder, is oudste alweer 3, jongste bijna 15 maanden en kan ik me nauwelijks die tijd nog heugen.
Het is zwaar, loodzwaar als je er midden in zit.
Het was echt doorkomen, we hebben vaker tv gekeken dan dat ik van tevoren wenselijk vond en ik heb geregeld met 2 kinderen op mij/tegen mij aan op de bank gelegen.
En ineens ging jongste beter en langer slapen in haar eigen bedje/kinderwagenbak en had ik zowaar even tijd voor mijn oudste om even snel samen te kleien oid.
En nu zijn we een jaar verder, is oudste alweer 3, jongste bijna 15 maanden en kan ik me nauwelijks die tijd nog heugen.
Het is zwaar, loodzwaar als je er midden in zit.
dinsdag 20 oktober 2020 om 13:32

Ik kan baby helaas ook niet wegleggen als hij eenmaal slaapt, staat garant voor meteen weer klaar wakker....
De avond/nacht gaat super in eigen bed daarom denk ik kind waarom kan je het overdag dan niet...
De tv staat hier ook al veel vaker aan dan ik wil. Voelt alsof ik het ook allemaal niet goed doe en ze beide niet echt kan geven wat ze nodig hebben.
Moeilijk moeilijk
Tralalalala

dinsdag 20 oktober 2020 om 21:48
Ik lees zo af en toe nog mee in het babytopic, zoon wordt alweer bijna 1... en lees je bericht krullenbol.
Precies wat ik mezelf heb afgevraagd een hele tijd.
Toen peuter (nu net 4) kon gelukkig heel lief zelf beneden spelen, en ik liep wel 100x heen en weer naar baby voor zn speentje of weer goed te leggen.
Mn oudste bleef eigenlijk heel keurig spelen/wachten en kreeg daarna weer mn volle aandacht.
Ik kan in ieder geval zeggen, het wordt beter! Maar deze periode is zwaar.
Wees lief voor jezelf, en dan staat die tv maar iets vaker aan. Als dat werkt en verder een fijne sfeer geeft, prima toch. Niet te zwaar aan tillen.
Hoe gaat het verder met je?
Precies wat ik mezelf heb afgevraagd een hele tijd.
Toen peuter (nu net 4) kon gelukkig heel lief zelf beneden spelen, en ik liep wel 100x heen en weer naar baby voor zn speentje of weer goed te leggen.
Mn oudste bleef eigenlijk heel keurig spelen/wachten en kreeg daarna weer mn volle aandacht.
Ik kan in ieder geval zeggen, het wordt beter! Maar deze periode is zwaar.
Wees lief voor jezelf, en dan staat die tv maar iets vaker aan. Als dat werkt en verder een fijne sfeer geeft, prima toch. Niet te zwaar aan tillen.
Hoe gaat het verder met je?

woensdag 21 oktober 2020 om 08:02
Dank je sneeuwball voor je berichtje!
Aaah zoon alweer bijna 1, mijlpaal
Met mij gaat het heeeeeel langzaam ietsje beter.
Wat het ook lastig maakt is dat we ook een hond hebben, nu is dat echt een oude goedzak maar als ik dus boven met baby bezig ben, zijn mijn oren ook gespitst op of peuter zoon niet iets bij de hond uitvreet.
Ik geef hem wel altijd iets te doen wat hij niet altijd krijgt maar peuters he, langer met iets bezig Zijn is lastig.
Ach tig keer de trap op en af is goed voor de kilo's die er nog af moeten.
En ik weer dat het beter gaat worden maar als je er midden in zit en je jezelf nog echt niet bent is dat lastig om te zien.
Aaah zoon alweer bijna 1, mijlpaal

Met mij gaat het heeeeeel langzaam ietsje beter.
Wat het ook lastig maakt is dat we ook een hond hebben, nu is dat echt een oude goedzak maar als ik dus boven met baby bezig ben, zijn mijn oren ook gespitst op of peuter zoon niet iets bij de hond uitvreet.
Ik geef hem wel altijd iets te doen wat hij niet altijd krijgt maar peuters he, langer met iets bezig Zijn is lastig.
Ach tig keer de trap op en af is goed voor de kilo's die er nog af moeten.
En ik weer dat het beter gaat worden maar als je er midden in zit en je jezelf nog echt niet bent is dat lastig om te zien.
Tralalalala
woensdag 21 oktober 2020 om 12:53
Ik heb een baby van 5 maanden en hij is al weken heel erg verkouden en hoesterig. Zal wel wat op hebben gelopen.
Maar nu spuugt hij bij elke voeding tijdens zijn lange slaap (19.00 tot 08.00) meestal twee voedingen echt alles er uit, projectielbraken dus meteen halve kamer zit onder
Was toevallig gister bij CB maar die had geen tips behalve een ui bij zijn bed en stomen in de badkamer wat we al doen.
Iemand hier nog een tip?
Maar nu spuugt hij bij elke voeding tijdens zijn lange slaap (19.00 tot 08.00) meestal twee voedingen echt alles er uit, projectielbraken dus meteen halve kamer zit onder

Was toevallig gister bij CB maar die had geen tips behalve een ui bij zijn bed en stomen in de badkamer wat we al doen.
Iemand hier nog een tip?
woensdag 21 oktober 2020 om 21:39
Krul.. ik lees hier ook even mee. Lees dat het slapen overdag niet gaat. Ik weet niet wat je allemaal.al hebt geprobeerd want zover heb ik niet terug gelezen. Maar heb je al geprobeerd om overdag het bedje voor tr verwarmen met een kruik? Of baby in zon nestje jn bed te laten slapen (wel met babyfoon zodat je toezicht kunt houden)?
Dikke knuffel.. het klinkt loodzwaar, maar het komt goed mama!
Dikke knuffel.. het klinkt loodzwaar, maar het komt goed mama!
donderdag 22 oktober 2020 om 19:23
Baby nestje heb ik niet, wil ik ook niet.
Kruik overdag doe ik, dan nog het inslapen is lastig.
Positief is dat het ochtendslaapje al steeds langer wordt en die lukt ook in eigen bed.
Rest van de dag bij signalen van slaap naar bed. Vanmiddag lukte het ook na een tijdje maar dat was maar 25 min.
Kruik overdag doe ik, dan nog het inslapen is lastig.
Positief is dat het ochtendslaapje al steeds langer wordt en die lukt ook in eigen bed.
Rest van de dag bij signalen van slaap naar bed. Vanmiddag lukte het ook na een tijdje maar dat was maar 25 min.
Tralalalala