Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Dochter heeft al een naar verleden met drinken en denk wel een trauma daar aan overgehouden dus forceren of dwingen met speen of pink doen we niet om niet nog meer negatieve mond associaties te krijgen (dit op dringend advies vd logopedie). We hadden de boel net een beetje onder controle met een strak regime van minimaal 2, 5u tussen de voedingen, inbakeren tijdens het drinken en een drink moment max 45min te laten duren. En toen werd ze ziek en dan is drinken dus het eerste wat wegvalt. Ben gisteren bij de huisarts geweest en vanmorgen weer. Ze was vooralsnog niet uitgedroogd..
Ze slaapt al bijna de hele dag, is steeds maar half uurtje wakker
En dan wil ze dus niet drinken. Ik laat haar max 3u slapen dan maak ik ze wakker. Dat is tot half 3. Als ze dan nog niet wil drinken ga ik weer aan de bel trekken idd.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Teckeltje, hoe gaat het nu met haar?

Dochter drinkt vandaag gelukkig goed, ik heb haar nog steeds in een romper (maar wij zitten niet in het warmste deel van het land). We zijn vandaag naar de IKEA gevlucht, heerlijk een paar uur in de airco.
Het gaat. Ben twee x bij de huisarts geweest. Vanmorgen en net einde dag weer. Toen heeft HA ook overleg gehad met onze kinderarts. Ze is nog niet uitgedroogd gelukkig. Ik moet haar nu ors geven maar dat moet ze niet dus ik maak melk met ors. Ze heeft om 14h 85ml gehad en net 100ml. Pfffff heb er stress van, helemaal zo met dit weer. Morgenochtend moet ik weer naar de dokter. En vanavond/vannacht naar de Hap als ze óf heel suf wordt óf juist ontroostbaar gaat huilen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte teckeltje, wat een rotsituatie :hug:
fiona2018 schreef:
25-07-2019 18:09
Sterkte teckeltje, wat een rotsituatie :hug:
Dankjewel lief. Het is idd helemaal niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Teckel! Ik snap dat je gestresst bent!
Alle reacties Link kopieren
Ooh lieve Teckel. Veel sterkte! Hopelijk is hap niet nodig vannacht.
Wat zijn jullie lief!
Alle reacties Link kopieren
Teckel, hoe gaat het daar nu?
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook benieuwd naar! Ik snap dat je bezorgd bent, helemaal met deze hitte.
Lief van jullie. Het gaat echt veel beter! Geen koorts meer en ze geeft ook echt weer aan dat ze honger heeft én gaat dan ook drinken. Ik ben heel blij dat we met pijn, moeite en veel stress een opname hebben kunnen afwenden.

Vandaag ook nog contact gehad met onze kinderarts over de provocatie. We zijn het er wel over eens dat ze geen kma heeft. Wel is ze door twee x achter zo ziek te zijn geweest gigantisch afgevallen dus moet haar regelmatig laten wegen bij Cb. Tot half september (na onze vakantie) mogen we de medicijnen tegen de reflux. gewoon blijven geven. Daarna hebben we weer contact en kijken we verder. Voor nu gewoon zo veel mogelijk drinken om weer aan te sterken. M'n lieve meisje, heb zo in de rats gezeten!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer beter gaat Teckeltje!

Vraag, wanneer gingen jullie baby's in een slaapzak i.p.v. een lakentje en dekentje? Dochter heeft met die hitte in een hydrofiele slaapzak gelegen omdat ze het lakentje van zich af schopte. Ik vond het wel makkelijk met het terugleggen na het voeden, dus ik zit er nu over te denken om haar voortaan gewoon in een slaapzak te leggen. Of is ze daar met 6 weken te jong voor?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
29-07-2019 09:41
Fijn dat het weer beter gaat Teckeltje!

Vraag, wanneer gingen jullie baby's in een slaapzak i.p.v. een lakentje en dekentje? Dochter heeft met die hitte in een hydrofiele slaapzak gelegen omdat ze het lakentje van zich af schopte. Ik vond het wel makkelijk met het terugleggen na het voeden, dus ik zit er nu over te denken om haar voortaan gewoon in een slaapzak te leggen. Of is ze daar met 6 weken te jong voor?
Zolang ze maar niet met haar hoofd door de slaapzak kan, kan het volgens mij direct. Ik had een slaapzakje maatje 50, kon meteen aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat Snowgirl zegt. Al gebruiken wij nog steeds dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Bij dochter na 3 maanden, zoon zit nu al in slaapzak (5 weken) of puckababy of hydrofiel. Hij schopt de dekentjes af.
Alle reacties Link kopieren
Hier na 3 maanden een echte slaapzak, daarvoor de puckababy piep. Maar als het echt koud is doe ik soms nog een dekentje eroverheen. (Al hoeft dat eigenlijk nooit meer)
Hier ook een hydrofiel slaapzak en lakentje over de benen strak voor haar rust. Echter met de warmte lag ze alleen in een romper maar wel lakentje over de benen. Van zaterdag op zondag werd ze half 6 al wakker en ik gok dat dat van de kou was dus nu weer de slaapzak aan.

Dochter is helemaal opgeknapt en drinkt weer (voor haar doen) goed. Straks even naar cb om te kijken hoeveel ze nou was afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter gaf mijn baby net een kus waarop baby precies in peutersmond spuugt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Haha, lekker Due-scimmie! Wat vond peuter ervan?

Hebben jullie baby's veel gehuild in het begin? Dochter is nu zes weken (de huilpiek, schijnt..) en ze huilt veel. 's Avonds vaak echt 3-4 uur nonstop, oorverdovend. Ze heeft dan een zuigbehoefte, maar als ik haar aanleg begint ze nog harder te krijsen. Pas als ze uiteindelijk in slaap valt en een uur later wakker wordt, is ze rustig genoeg om te drinken en daarna in bed verder te slapen.

Het breekt me soms echt even op, helemaal als ze ook overdag zoveel huilt. De draagdoek helpt soms, niet altijd. Komende week sta ik er alleen voor en ik zie nog niet zo hoe ik dat moet doen met een peuter van 2,5.

Even van me afschrijven hoor, dat scheelt vaak al de helft :)
Goed dat je het van je afschrijft!
Ik herken de onrust in de avond van de eerste 1,5 maand wel ja. Ze moest dan ook veel huilen. Aanleggen, loslaten, huilen. In begin veel pink gedaan en uiteindelijk met 6 weken pakte ze een speentje. Het werd toen wel snel beter. Maar het is zeker heftig. Dochter huilde overdag niet veel maar zoon wel. Dat is echt heel zwaar. Ik heb dus niet echt tips, hier was het uitzitten... Met 2 maanden werd het beter en nam het huilen en de onrust 's avonds af. Met 3 maanden was het helemaal over. Dat klinkt nu vast eindeloos lang maar dat viel dus nu ik er op terugkijk echt heel erg mee.
Overigens bleek onze dochter wel reflux te hebben en het werd pas echt helemaal goed toen ze daar medicijnen voor kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Ah Fiona :hug:. Onze baby huilt amper maar onze peuter was een hele onrustige baby de eerste maanden.

Peuter gaf geen kik toen zijn broertje in zijn mond overgaf :lol:
Alle reacties Link kopieren
Fiona :hug:! Vervelend dat ze veel huilt. Hopelijk wordt het snel minder. Voornamelijk krampjes denk je?
Dochter huilt weinig. Gisteren wel een ontevreden dagje en op zo'n dagen snap ik nooit hoe mensen met een huilbaby het volhouden. Lijkt me zó zwaar.

Vannacht heeft dochter voor het eerst in een slaapzak geslapen en dat ging super goed! Voor het eerst sinds de bevalling heb ik langer dan 3 uur aan een stuk kunnen slapen, had ik zo nodig! Ze slaapt onrustig (beweeglijk). Ik denk dat inbakeren haar echt had kunnen helpen, maar wordt afgeraden vanwege verhoogde kans op heupdysplasie. Een slaapzak lijkt dus ook te helpen. Ze trapt in ieder geval de dekentjes niet meer weg zo.

Slaapt baby bij jullie op de kamer? Zoon ging rond deze leeftijd naar z'n eigen kamer. Het zou ons wel meer nachtrust geven door die onrust bij haar, maar mijn gevoel zegt dat ze ons nog nodig heeft 's nachts.
Maud is een puckababy dan niks voor je dochter? Dat was hier onze redding de eerste 3, 5 maand. Daarna was hittegolf en zijn we cold (eigenlijk hot) turkey gestopt en ze had het ook niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet hetzelfde als inbakeren? Of wat biedt een puckababy voor meerwaarde tov een slaapzak? Ik heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven