Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen dat het erop lijkt dat ze er vandaag 3 krijgt. Ze heeft zowaar brood gegeten!

Het ging zo tegen mijn eerdere ervaringen in bij het cb. Ik vond ze altijd heel meedenkend hier, vooral aangevend op mijn eigen gevoel af te gaan. En nu werd ik behandeld als een of andere domme kleuter.

Poedermelk moeten we vandaag even extra bijhalen, de rest is redelijk op voorraad thuis. Volgens man was de super hier net vooral geplunderd op potjesvoeding, handzeep en wc papier. Echt , alsof de derde Wereldoorlog op het punt staat te beginnen..Vind het lastig in te schatten in hoeverre we mogelijk geen producten kunnen krijgen volgende week. Gezien de reactie vanuit de distributiecentra lijkt het vooralsnog niet nodig om te hamsteren..
Komt goed die 3, geef het gewoon even de tijd. Ik heb een tijdje een klein vierde flesje gegeven als het niet ging dat is toch prima.

Nee ik denk ook dat het niet nodig is. Maar als mensen zo blijven doen grijp je wel steeds mis..
Alle reacties Link kopieren
Laat ze maar kletsen bij het CB chantilly! Zij werken af en toe heel zwart/wit.

Hier ook geplunderde supermarkten, ik moet straks ook nog even wat babyvoeding kopen maar moet wel lukken. Nog dichte pot poedermelk staan en baby drinkt grotendeels borstvoeding dus komt goed.

Ik zie net dat Rutte ook oproept om te stoppen met hamsteren, is ook maar goed. Asociaal als je met hele kar wc-papier/babyvoeding/poedermelk etc wegrijdt.
Alle reacties Link kopieren
Even kort voor Chantilly: van ons CB hoeven we pas met 9 maanden naar 3 flessen. Ze is over een paar dagen 9 maanden en eet sinds twee weken goed brood en sinds een week zitten we op 3 flessen. Last maar kletsen, het komt echt goed. En blijkbaar zijn de CB’s het onderling ook niet eens.

Hier thuis is de poedermelk op want we zijn net over op koemelk (en dat gaat goed!) en zijn dus door het eerste pak heen. Hopelijk grijpen we morgen niet mis want we hebben nog genoeg voor 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, vervelend dat je er zo'n naar gevoel aan hebt overgehouden. Volg je kindje, uiteindelijk gaat ze helemaal over op vaste voeding. Tempo geeft ze zelf wel aan.

Ik heb hier eigenlijk nog nooit te horen gekregen wanneer er een voeding af moet en hoeveel flessen ze zouden moeten hebben per leeftijd. Ze vragen altijd of ik vragen heb over voeding of ontwikkeling/groei en als ik nee zeg, krijg ik ook geen ongevraagde adviezen.

Dochter zit hier op soms 3 en soms 4 flessen. Ze wordt wakker voor een late fles óf hij valt in de nacht óf sporadisch slaat ze hem over. Dat laatste zou van mij best altijd mogen, maar is niet af te dwingen. Ze eet hartstikke goed fruit, brood en avondeten, maar heeft blijkbaar toch nog zoveel flessen nodig met 10 maanden.

Ik zou eigenlijk ook wel van pureren af willen, maar stukjes spuugt ze uit. Groenten uit de hand, gaat wel redelijk. Vandaag appel geraspt, maar ook dat spuugde ze uit. Iemand nog tips?

Ik heb hier in het dorp 2 blikken flesvoeding gereserveerd bij de Etos. Al 2 dagen misgegrepen. Ik kan gelukkig nog wel een weekje vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik snap je zo goed Chantilly. Ene oor in, andere uit. Precies wat Naniene zegt, ineens gebeurt het en dan heb je je er voor niks zorgen over gemaakt. Maar met name dat boek en beschuitje... echt?! Het is bijna grappig.

Dochter (7mnd) zit hier op 4 flessen, vanmorgen heb ik voor het eerst met de halve fles pap gemaakt en dat vond ze heel lekker. Geen idee nog hoe er ooit een fles af moet.

Wij zijn weer terug van een weekje skiën. Het ging veel beter dan ik dacht en we vonden het heerlijk om weg te zijn. Baby deed het ook super bij opa en oma, alleen maar blije berichten. Maar gek was het ook, op onze laatste avond hoorden we dat zondag alle skigebieden in Tirol dicht gaan. Ik was echt blij dat we gister, voor de drukte en chaos uit, weer goed naar huis konden reizen. Hoe onze komende weken gaan verlopen, weet ik niet. Ik begin volgende week met een nieuwe baan (binnen zelfde organisatie), dus heel gek hoe we dit moeten gaan doen. Baby hoest en snottert en mag niet naar het kdv. Gekke bedoeling zo.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!

Redden jullie het daar zonder WC papier?? Jeetje wat een maffe mensen zijn er. Ik las ook dat er een zooitje Belgen over de grens in NL maar gingen shoppen echt :facepalm:

Nou wij hamsteren hier niet hoor, winkel is nog gewoon open. Is wel anders dan in het Noorden daar mogen maar een paar per keer naar binnen. Hier is dat niet, wel goed afstand houden. Gisteren kwamen ze met de luidspreker door het dorp dat we binnen moeten blijven. Prima geen probleem. Nog tot 3 april. Krijg wel zo’n gevoel alsof het oorlog is, heel het land plat. Gisteren waren er 3500 besmettingen in een dag. Nog 2 dagen geloof ik en dan zou dit moeten afnemen.
Meisjes blijf echt binnen. Het is zo ontzettend besmettelijk. Ik hoop dat Rutte ook nog wakker wordt..

Chantilly wat balen zeg van dat denigrerende gedrag van het CB. Laat lekker gaan.
Hier ben ik nog steeds niet van de borstvoeding af.. ze accepteert niks anders. Nog steeds 3 keer per nacht maar het wordt wel telkens minder. Voorheen 8 min nu nog 3-5 min. Het komt denk ik ook door de reflux. Ze spuugt veel na het eten. Maar het is me toch een bouwvakker, ze wil constant eten en huilt als ik niet snel genoeg ben! Haha :-D ! Terwijl ze erg slank is. Maar ja ze loopt dan al bijna! Kost veel energie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier een stuk minder nu het dreumestopic weer actief is.

Gelukkig dat het bij jullie nog allenaal goed gaat principessa!

Sprak gisteren iemand die dus vast zit in het noorden (woont daar) daar is het echt een oorlogsgebied zij ze. 1 supermarkt open, maar ze vroeg zich af hoelang nog. Heel veel besmettingen en ook flink wat doden in hun dorp. Niemand durft daar de straat nog op.
Fijn dat t bij jullie nog goed gaat principessa. Hier nu dus scholen etc gesloten en restaurants en bars. Ik werk thuis morgen, denk ik.. we hebben een call 's ochtends om te horen hoe of wat.. ik vroeg me af of jullie naar buiten mogen voor werk dat niet echt belangrijk is. Ik bedoel ik ben zelf ontwerper en hoewel dat voor het bedrijf wel belangrijk is heb ik nu zoiets van tja moet ik daar echt voor naar buiten nu (stel dat dat moet). Ik heb sowieso geen idee hoe we het gaan doen nu de kinderen thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, stil hier voor ons doen! Hoe gaat het met iedereen? Weten jullie het thuis een beetje te managen? Hoe doen alle baby's en peuterbroertjes en -zusjes het?

Hier gaat het wel. Ik bljif werken, voel me goed en heb een vitaal beroep. Vriend niet. We breien het met z'n tweeën een beetje aan elkaar thuis en dat lukt best. Baby vindt 't fantastisch, al die rust en aandacht. Ze rolt ineens de kamer door, vertelt hele verhalen en eet als een bootwerker. Fijn, na twee lastige weken met ziek en ontevreden zijn. Bang zijn we niet, wel een beetje gelaten en afwachtend. Hoe is dat bij jullie?
Werk je in de zorg meandyou of een andere sector?

Hier beiden geen vitaal beroep. Werken thuis om en om met de kinderen thuis. Het is niet ideaal, maar is even zo. Baby kreeg weer een tand dus was mopperen en huilen maar nu is ie door dus jippie. Weer m'n blije baby terug. Hij gaat nu volgens mij echt naar 2 slaapjes. Maar hij begint nu wel eindelijk door te slapen opeens. En peuter slaapt niet meer dus dat scheelt met weggaan als we dat straks weer kunnen.

Ik val zelf in een risicogroep en dat vind ik wel wat spannend moet ik zeggen. Mijn vader is long en hartpatiënt dat vind ik ook wel eng. Maar ik denk er maar niet teveel over na. Je kan er toch niet zoveel aan doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Rare tijden!
Wij zijn deze week vrij dus in en om het huis wat doen. Peuter heeft een blaasontsteking maar lijkt weinig last te hebben, baby heeft er weer een tand bij. Ze heeft ook het (heeeeel hard) schreeuwen ontdekt..niet zo leuk voor ons;)

Ik werk in de zorg en moet dus werken komende week. Man werkt vanuit huis. De kinderen mogen, als ze niet verkouden zijn en niet hoesten, naar de opvang maar hou ze zoveel mogelijk thuis. Heb hele fijne collega’s die graag meedenken dus kan mijn diensten wat later beginnen zodat man zijn werk wel af kan maken.

Wij vallen gelukkig niet in een risicogroep maar kan me voorstellen dat dat wel erg naar is...dus sterkte en gezondheid gewenst voor iedereen maar vooral voor de mensen/kinderen die wel in de risicogroep vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi :hello:

Hier gaat het nog goed. Geen zieken. Onze kinderen gaan maar één dag naar de opvang, die uren maak ik nu voornamelijk in de avonden. De dagen dat ze bij de opa's en oma's zijn, lopen vooralsnog door. Zolang niemand klachten heeft..

Het hing erom, maar ik blijk toch in een vitaal beroep te werken (jeugdzorg). Maar omdat we het geregeld krijgen, doen we toch maar geen beroep op de opvang. Ze komen daar ook weer met zoveel mensen in aanraking.

Heb wel zorgen over al die gezinnen waar nu ongetwijfeld de spanning in huis enorm oploopt en we nu niet goed in beeld hebben.

Over het algemeen ben ik niet bang, maar soms kan het me wel ineens benauwen. Ik kan me voorstellen dat het voor jou dan extra spannend is Naniene.

Met baby gaat het verder goed. Ze laat haar avond/nacht fles steeds vaker vallen, ze is de hele dag vrolijk aan het brabbelen en kruipt er lekker op los. Ze trekt zich op tot aan haar knieën, maar doet nog geen poging om te gaan staan. Ze kan zo lekker spelen en op ontdekking uitgaan :heart: .
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het tot nu toe ook prima. We werken beiden thuis, hebben op maandag en dinsdag geen opvang en dat is wel zwaar k*t.
We wisselen elkaar dus af en blijven een beroep doen op oma's en opa's ( eind 50, net 60).
Zolang we gezond zijn, houden we dit ook aan, anders zou ik echt niet weten hoe het op te lossen.

De nachten wisselen hier behoorlijk. De laatste week is ze steeds vaker wakker, ook onrustig. Hele tijd draaien, rollen, naar boven kruipen in bed, met de benen spartelen. Alsof ze ergens last van heeft.. Overdag slaapt ze 2-3x ( vaak 1-1,5 uur per slaapje). Eten gaat uitmuntend.. Dat Cb bezoekje heeft goed gedaan ;-)
Brood gaat prima, stukjes gaan prima, ze kauwt echt overal op en we kunnen haar tevreden houden mte 3 flessen.
Nog wel kort de gedachte gehad dat ze misschien zo onrustig is door het laten vallen van die 4e fles?

Moet zeggen dat ik dit soms wel wat lastig vind en best weet dat ik niet mag klagen. Met oudste gewoon nooit gehad, zij sliep gewoon door vanaf 6 maanden, kwam heel af en toe voor een speentje, maar sliep dan ook weer verder.
Dat dit jongste niet, daar kunnen we echt uren mee in de weer zijn en ik merk dat ik soms al met een gespannen gevoel daardoor het bed in ga. Heel vervelend en ik hoop dat ze weer snel een beetje haar oude zelf wordt.

Rollen doet ze nu al weken, ook rond aan het draaien op haar buik en ze is zwaar gefrustreerd als ze net niet bij een speeltje kan. Steeds vaker zie ik een knietje onder haar buik komen, dus ik hoop dat ze ergens deze dagen vooruit gaat komen, stukje minder frustratie dan denk ik.

Peuter is lekker zichzelf, mijn draak. Wel gezellig dat ik nu meer thuis ben en ik merk ook dat ze meer aan ons hangt nu we zoveel tijd samen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames ,

Ik heb me ook even rustig gehouden in het topic. Geen idee waarom maar ik denk dat ik het moeilijk vond hoe jullie baby's het doen en ontwikkelen en ik dan bang ben dat ik zie dat mijn dochtertje enorm achter zal lopen en super confronterend zal zijn.

Ik heb de uitslag van het DNA onderzoek nog steeds niet. Eind maart zou ik een afspraak hebben met de kinderarts maar denk dat dat niet door zal gaan ivm Corona.
Ik hoop wel dat ze mij ondertussen nog ergens kan bellen met de uitslag want het vreet ondertussen toch wel behoorlijk aan mij.

@Teckeltje88: hoe gaat het ondertussen met je dochtertje na de val?
Ik moest nog wel aan je denken.

Mijn dochtertje is een paar dagen geleden ook gevallen en de ambulance en ziekenhuis kwamen ook voorbij. Gelukkig mocht mijn dochtertje na 6 uur opname naar huis omdat ze niet moest overgeven en verder goed reageerde.
Ik ben me echt kapot geschrokken en voel me schuldig en dom.

Met 10 maanden was ze 78 cm lang en woog maar liefst 13 kilo. (Kleding maat 92)

Ik wil dan ook graag aan jullie allen vragen of jullie tips hebben kwa spelen en ook speelgoed om haar actief te krijgen. Zodat ze wat minder gaat aankomen. Ik probeer er alles aan te doen maar ze is niet zo actief. Ze rolt wel en wiebelt op haar handen en knieën maar kruipen wil ze gewoon nog niet. We zijn druk aan het oefenen met staan. Optrekken doet ze af en toe en meestal trekt ze zich op tot op de knieën en nu 2x tot staan. Maar ze heeft snel zoiets van ik heb geen zin.

Haar eten heb ik al verminderd en minder kan gewoon echt niet want dan heeft ze zo'n honger dat ze niet meer wil slapen en de hele nachten wakker blijft.

Nu per dag 2x fles 120 ml en 1x 150 ml met iets pap en fruit naar 150 gram gegaan en avond eten wel 200 gram gehouden + yoghurt 50 gram. 1 plak brood.

Dat is dan per dag nu minder : 5 scheppen melk , 50 gram fruit , 50 gram yoghurt en helft minder pap in de fles.

Haar 5e tandje is nu door gekomen en om heel eerlijk te zijn is het een bikkelientje want ze was er niet vervelend of huilerig door.

Wel heeft ze sinds gisteren het tandenknarsen ontdekt en het is echt verschrikkelijk. Hoe meer geluid hoe mooier ze het vind. Mochten daar nog tips voor zijn dan hoor ik dat ook graag.

Ik heb haar klap eens in de handjes geleerd 2 weken geleden en dat is echt geweldig om te zien.
Ook zwaait ze naar je bij hallo en daag :love:

Nou kan ik gewoon thuis blijven met mijn dochtertje vanwege de corona maar dat we toch in het ziekenhuis moesten zijn afgelopen maandag zit me toch niet helemaal lekker.
We blijven even bij iedereen weg en ook thuis laat ik geen bezoek komen.

En de deur uit gaan echt zo minimaal mogelijk. Ik heb de meeste dingen ook wel in huis voor de eerste 2 weken.

Fijn dat het met iedereen verder goed gaat en ook me de baby's / peuters .
En nu allemaal gezond blijven!

Ik ga weer proberen actiever mee te schrijven en alle tips zijn welkom.
Ik zal straks nog even een paar pagina's bij lezen.

Groetjes
05-2019 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 16:39
0.23% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 hoe is het bij jullie in Italië?
Hou je het een beetje vol en iedereen gezond ?

Ik had al genoeg wc papier dus ik hoefde niet te hamsteren.
Wel had ik me voorbereid kwa babyvoeding . Ik heb de belangrijkste dingen thuis want ik wilde niet iedere dag naar de winkel om te moeten kijken of het er alweer is.
Ik was dan ook al vroeg daarmee bezig. Toen bekend was dat de 1e besmetting in NL was dacht ik nou dan ga ik me voorbereiden.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019; Ik dacht laatst nog aan je! Vroeg me af of je de uitslag al had, maar helaas nog niet dus. Wat enorm vervelend, dat wachten!

Qua speelgoed; Ik heb deze 2 dingen laatst voor haar gekocht:

https://www.vtechnl.com/alfabet-lichtjeskever.html

https://www.vtechnl.com/koetje-boe-bal.html

Ze vindt het leuk, maar ze speelt net zo goed met de afstandsbediening, onderzetters, mijn sleutelbos of ze graait speelgoed van haar broer van de grond.

Qua eten is het volgens mij prima zo toch? Het klinkt niet echt als veel. Mijn dochter eet nu ongeveer dit:
'S ochtends: 1 boterham en flesje van 120+4
tussendoor: fruit (geen idee hoeveel gram, meestal zo'n aventbakje bijna vol.
's middags: 2 boterhammen en flesje van 120+4
tussendoor: soepstengel oid
's avonds: groentenhap met vlees/vis en aardappel/rijst/pasta, zo'n 200 gram en een bakje yoghurt na.
Voor het slapen: fles van 180+6

En dan soms nog een avond/nachtfles, maar dan eet/drinkt ze bij het ontbijt minder.

Ik hoop zo dat je snel duidelijkheid hebt en dat ze gezond is! Qua ontwikkeling doet ze het volgens mij prima, zoals je het beschrijft. Dat ze nog niet kruipt, is echt nog geen probleem op deze leeftijd he. CB hanteert 15 maanden (dan kan 90% van de kinderen het dus).
Alle reacties Link kopieren
@Maud85 . Koetje boe heeft ze ook sinds december maar daar kijkt ze nu niet meer echt naar om. Inderdaad is de afstandsbediening net zo leuk.
Ik zocht ook naar schommels en dat soort dingen maar dat is gemiddeld allemaal tot 12 kilo.

Ik zie dat jouw dochter 3 plakken brood krijgt. Ik geef nog 1 plak. Ze wil echt wel meer maar ik ben zo bang dat ze maar blijft aankomen.
Voor rest is ons schema redelijk het zelfde.
Ze komt gemiddeld een kilo aan per maand en ik probeer dat onder controle te krijgen. Maar ze krijgt niets te veel dus waarom blijft ze dan wel aankomen dat is het lastige.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap dat je dat lastig vind. 3 boterhammen inderdaad. Nou ging ze wel beduidend meer eten toen ze ging kruipen. Vanaf toen gaan de flessen ook ineens leeg.
Fijn Non zulke collega's.

Die zorgen kan ik me goed voorstellen Maud voor die gezinnen. Lastig hè.

Lastig hè chantilly. En die nachten, bij ons sliep de eerste ook veel eerder door. Ik dacht bij baby echt hij gaat nooit doen, maar nu opeens al een paar dagen. Dus wie weet. De oudste was ik wel langer mee bezig als ze wel wakker was.

Ik vroeg me al af waar je was 05. Wat vervelend zeg dat je nog steeds geen uitslag hebt. Speelgoed, ons zoontje vind de blokkenton geweldig. dochter en ik bouwen torentjes buiten zijn bereik en hij komt ze graag bewonderen/omgooien. Bal vind hij ook geweldig. De speelgoedpannetjes van z'n zus zijn ook leuk. Eigenlijk alles van peuter wel haha. De poppenwagen, de pop.


Hoe oud is jouw dochter ook alweer Maud?

Vanaf welke leeftijd geef jij/geven jullie brood in de ochtend? Baby is hier 7,5 maand nu en heb t idee dat hij wel meer lust maar hij is groot/zwaar (was met 6 maanden 9,5 kilo) dus wil zeker niet overdrijven. Hij wil altijd meer en eet alles op. Vanaf het begin al eigenlijk.

Hij krijgt nu:
180+6
Fruit (bakje is ongeveer vergelijkbaar met potje 200 gram denk ik)
Broodje met boter en fles 150+5
Tussendoortje (maispuf of cracker) met water
Groenten (bakje ongeveer vergelijkbaar met potje 200 gram)
Fles 180+6
Alle reacties Link kopieren
Naniene, dochter is nu 10,5 maand. We geven nog maar sinds een paar weken brood in de ochtend. Op deze leeftijd (volgens mij al vanaf een half jaar, maar dat weet ik niet zeker) hebben ze minimaal 500 cc melk nodig. Dat haalden we maar net tot voor kort. Ik Houd dat aan als minimale en de rest vul ik aan met vaste voeding.

Jouw zoon krijgt nu dus zo'n 565 cc melk binnen. Ik zou dus nog geen melk gaan vervangen door brood, maar als hij meer nodig heeft, zou je natuurlijk na z'n ochtendfles nog wel een boterham kunnen aanbieden. Hoewel je ook aangeeft dat ie niet echt een rem heeft en al aardig aan de maat is, dus misschien even overleggen met cb? Kan ook vast online/telefonisch nu.
Alle reacties Link kopieren
Buongiorno!

05 nog geen uitslag wat vervelend. Ik hoop alsnog snel duidelijkheid voor je. :redrose:
Hier is het nog ok qua coronavirus. Ik nies wel een beetje en dochter ook, maar minimaal. Mijn vriend hoest ook maar niet heel ernstig. Nu testen ze hier nog maar alleen als je heel erg ziek bent. Dus tja gewoon binnenblijven. Nog wel een maand denk ik. De cijfers van besmettingen en doden wordt niemand blij van, ze lopen nog steeds op.

Spelen: de afstandsbediening en telefoon worden constant gejat. Als ze dan zelf zapt kijkt ze heel voldaan naar de tv: te grappig. Ze loopt nog net niet maar wel langs de bank. Ze heeft een karretje waar ze in zit maar ook loopt ( geleend want hoelang gebruikt ze dat). Ook een scooter, soort van rollator waar ze achteraan loopt. En ze probeert overal in te klimmen. Ook in moeders als ze luier moet verschonen :P

Eten: ze eet supergraag en heeft geen grens. Maar de reflux is heel erg op het moment. Ik ben er wanhopig van. Ze is zowat heel de dag bezig met haar eten weer in te slikken of ze spuugt het uit. Ze heeft nog nooit zo veel gespuugd. Ik heb al geprobeerd hoeveelheden te minderen. Maar ze huilt ook veel rond etenstijd. S’nachts is al helemaal een drama. Om de 2,5uur een slokje melk tegen de keelpijn. Ik ben helemaal gesloopt. Ik probeer de uren te rekken maar ze blijft maar huilen dus dan slaap ik ook niet. Morgen wordt ze 10 maanden en ik ga nu toch maar smeken om maagzuurremmers. Ik vrees dat haar keel open ligt. Ze wrijft ook vaak aan neus en oor ( geen oorontsteking).
We hebben een siroop (actieve stof oa bicarbonaat) maar ik denk dat dit misschien voor 15% nog maar helpt.
Ze ligt in bed ook constant te draaien en kan maar geen goede slaaphouding vinden. Pff ben echt kapot :'(
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 05-2019, wat een onzekerheid nog steeds. Ik leef met je mee, hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Principessa, wat zwaar ook voor jou dat ze zoveel last heeft. Hopelijk krijg je eindelijk maagzuurremmers, hier hielp dat echt. Inmiddels hebben we alweer volledig afgebouwd en dat gaat goed gelukkig.

Hier gaat alles goed, maar veel (in mijn hoofd) bezig met het coronavirus en daardoor weinig energie om te forummen. Mijn man is al zijn werk kwijt, dus ook financieel is het hier rot (maar we hebben wel een buffer gelukkig). Dochter is nu 9 maanden en sinds een paar dagen klapt ze in haar handen en kan ze zelfstandig tot zit komen! Ik zag daar zo naar uit omdat we dan mogen fietsen, maar nu mogen we dus niet naar buiten (allemaal zwaar verkouden). Echt balen.

Ons schema:
7.30 pap met 180+6 melk
9.30 fruit (ongeveer 100g)
12.00 2 boterhammen met margarine
14.00 fles 180+6
17.00 avondeten (groente en rijst/aardappelen, ongeveer 200g)
18.30 fles 210+7 (gaat niet op)

Ze krijgt nog steeds geen vlees omdat we veel bezig zijn geweest met het introduceren van de koemelk (dat gaat goed!). Wel lijkt ze nu een ei-allergie te hebben helaas. Het introduceren van vlees en vis en andere nieuwe groenten gaat dus wat langzaam helaas. We wachten nu rustig af tot ze weer blij is en dan moeten we een kwart ei gaan proberen, kijken of ze daar ook al op reageert.

Naniene, volgens mij begonnen we rond 8 maanden met brood. Er ging toen wel een fles af, want daarvoor kreeg ze nog 4 flessen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er nog geen zieken zijn! Hier ook iedereen gelukkig nog gezond.

Fiona, rot dat je man zijn werk kwijt is. Ik kan me voorstellen dat dit nu extra stress oplevert. Valt hij binnen de groep waarvoor de overheid steun voor heeft?

Principessa, hopelijk krijg je de maagzuurremmers gauw! Die nachten zijn al zwaar en helemaal als je zwanger bent. Geef je nog borstvoeding of kan je man ook inspringen?

Goed om die eetschema’s te zien! Baby is nu 6 maanden maar ik geef nog volledig borstvoeding dus ik vind een schema lastig. Ook met wat hij nu wel en niet mag eten binnenkort. Ik wilde eigenlijk gaan afbouwen maar met het Corona gedoe ga ik maar gewoon door, ik ben nu ook toch gewoon thuis :)
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
21-03-2020 09:05
Hier gaat alles goed, maar veel (in mijn hoofd) bezig met het coronavirus en daardoor weinig energie om te forummen. Mijn man is al zijn werk kwijt, dus ook financieel is het hier rot (maar we hebben wel een buffer gelukkig). Dochter is nu 9 maanden en sinds een paar dagen klapt ze in haar handen en kan ze zelfstandig tot zit komen! Ik zag daar zo naar uit omdat we dan mogen fietsen, maar nu mogen we dus niet naar buiten (allemaal zwaar verkouden). Echt balen.
We hebben toevallig gisteren het achterzitje op de fiets gemaakt, maar vandaag ook maar binnen gebleven. Ik kijk er ook naar uit om te gaan fietsen met baby. Met zoon heb ik dat heel veel gedaan als baby en dreumes, maar sinds dochter er is niet meer. Hij vond dat altijd heel leuk. Ik vind het wel spannend om met 2 kinderen te gaan fietsen, maar zal vast snel wennen.

Vervelend Fiona, dat het jullie financieel zo raakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven