Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

woensdag 1 november 2017 om 20:03
Mijn oudste heeft er 1 van alieexpres met een poes die het muntje aanpakt, hij spaart nog niet echt hoor en krijgt ook geen zakgeld maar als hij ergens een stuiver vind dan gaat hij erin. ( en stiekem gooi ik soms wat kleingeld in de tuin gewoon omdat ze er zo blij van worden om een centje te vinden en dat de poes het aanpakt maar erg pedagogisch is dat niet haha).
woensdag 1 november 2017 om 20:27
Mijn zoon heeft een spaarpot in de vorm van een auto van Lorilena. Van zacht leer en fair trade. Al veel mee gespeeld en gegooid en nog als nieuw. Ze hebben er ook een in de vorm van een vosje, die vind ik ook leuk.

woensdag 1 november 2017 om 20:36
Mijn zoon vindt het ook leuk om een munt erin te mogen doen. Hij vraagt elke dag: "welke dag is het vandaag?" Zaterdag is zakgeld-dag hebben we afgesproken.
Vandaag gingen we naar de bieb. Hij wilde toen een munt uit zijn spaarpot maar ik zei dat hij alleen zijn biebpas nodig had en niets hoefde te betalen. Volgens mij denkt hij nu dat dat een pinpas is.
Vandaag gingen we naar de bieb. Hij wilde toen een munt uit zijn spaarpot maar ik zei dat hij alleen zijn biebpas nodig had en niets hoefde te betalen. Volgens mij denkt hij nu dat dat een pinpas is.
woensdag 1 november 2017 om 22:53
wij hebben een oud varkentje, van mezelf geweest. Kind is 3,5 dus we doen nog geen zakgeld maar als hij eens een muntje vindt ofzo gooit hij die erin. Denk dat er hooguit 2 euro in zit!
Zelf betaal ik eigenlijk altijd met kaarten. Als ze hier winkeltje spelen staan ze dus vooral plastic pasjes heen en weer te schuiven en uit te wisselen (oude klantenkaarten enz). Het ziet er heel vaag uit, maar zo komt het betalingsverkeer waarschijnlijk op hen over
Zelf betaal ik eigenlijk altijd met kaarten. Als ze hier winkeltje spelen staan ze dus vooral plastic pasjes heen en weer te schuiven en uit te wisselen (oude klantenkaarten enz). Het ziet er heel vaag uit, maar zo komt het betalingsverkeer waarschijnlijk op hen over

donderdag 2 november 2017 om 10:52
ShaunTheSheep schreef: ↑30-10-2017 13:13Thanks!
Ik ga het denk ik proberen, vind die garage echt een leuke aanvulling op de treinbaan en niet te duur.
Ik heb vandaag de garage bij Lidl gehaald en hij past heel erg goed op de (oude) Ikea baan!
De Ikea-baan past met een heel klein beetje aanduwen goed in de garage. Het bolletje aan de andere zijde van de garage gaat moeiteloos in de inkeping van de Ikea-baan.
Het andere houten (keuken)speelgoed is ook erg leuk, wel een beetje klein. Maar dan neem het ook weer wat minder ruimte in in huis

donderdag 2 november 2017 om 14:24
Mooi dat het past. Wat jij zegt van even aanduwen dat is alleen een garage niet zo verveeld, voor een hele baan wel zeker omdat de inkeping niet helemaal gelijk lopen.ShaunTheSheep schreef: ↑02-11-2017 10:52Ik heb vandaag de garage bij Lidl gehaald en hij past heel erg goed op de (oude) Ikea baan!
De Ikea-baan past met een heel klein beetje aanduwen goed in de garage. Het bolletje aan de andere zijde van de garage gaat moeiteloos in de inkeping van de Ikea-baan.
Het andere houten (keuken)speelgoed is ook erg leuk, wel een beetje klein. Maar dan neem het ook weer wat minder ruimte in in huis![]()
Ik heb trouwens via internet dan wel de twee bestuurbaar trein en vrachtwagen besteelt en nog 2 aparte wagens.
donderdag 2 november 2017 om 16:54
Ik heb ook de bestuurbare trein besteld, het vliegveld en de helikopter. Die leek me ook heel leuk, ik ben benieuwd wat hij er van vind!leoni schreef: ↑02-11-2017 14:24Mooi dat het past. Wat jij zegt van even aanduwen dat is alleen een garage niet zo verveeld, voor een hele baan wel zeker omdat de inkeping niet helemaal gelijk lopen.
Ik heb trouwens via internet dan wel de twee bestuurbaar trein en vrachtwagen besteelt en nog 2 aparte wagens.

donderdag 2 november 2017 om 18:33
Hoi! Ik lees hier af en toe mee voor inspiratie, maar ik zit nu een beetje te tobben over kerst (wij doen geen sint) en hoop hier wat tips te kunnen opdoen.
Mijn kinderen zijn 3 en 5, en ik zit erover te denken om het 'grote' kerstkado (knikkerbaan) aan hun beiden te geven. Dus een kado met beide namen erop dat ze samen kunnen uitpakken. Er zullen nog wel kleinere kadootjes voor ieder kind zijn, maar de jongste heeft eigenlijk geen wensen en we hebben alles al voor die leeftijdscategorie (keukentje, poppenhuis, duplo, scooter, fiets, Sylvanian Families, magna tiles, etc). Een luxeprobleem dus.
Is er iemand die een positieve ervaring heeft met gezamelijke kado's, of zou het voor scheve gezichten zorgen?
Kadotips voor een kind van drie (meisje) zijn trouwens ook nog welkom.
Mijn kinderen zijn 3 en 5, en ik zit erover te denken om het 'grote' kerstkado (knikkerbaan) aan hun beiden te geven. Dus een kado met beide namen erop dat ze samen kunnen uitpakken. Er zullen nog wel kleinere kadootjes voor ieder kind zijn, maar de jongste heeft eigenlijk geen wensen en we hebben alles al voor die leeftijdscategorie (keukentje, poppenhuis, duplo, scooter, fiets, Sylvanian Families, magna tiles, etc). Een luxeprobleem dus.
Is er iemand die een positieve ervaring heeft met gezamelijke kado's, of zou het voor scheve gezichten zorgen?

donderdag 2 november 2017 om 20:45
Vliegveld hebben wij ook. Ze vinden het vliegtuig en het trapje erg leuk, maar met verkeerstoren doen ze niet zoveel.my-little-appletree schreef: ↑02-11-2017 16:54Ik heb ook de bestuurbare trein besteld, het vliegveld en de helikopter. Die leek me ook heel leuk, ik ben benieuwd wat hij er van vind!

donderdag 2 november 2017 om 20:54
Hier vorig jaar gezamenlijk een wobbel gegeven. Vonden ze helemaal geen probleem, terwijl je daar met zijn tweeen wat moeilijker kan spelen dan een knikkerbal.
Ik heb zitten kijken naar de hubolino(of zoiets). Deze vinden veel mensen hier erg leuk. Als je al Duplo heb zou ik gaan voor een set met alleen banenstukjes. Ik heb er namelijk ook naar zitten kijken.
Hou jouw dochter van bouwen dan is misschien een houte trein baan ook erg leuk. Verder een leuk bordspel
Ik heb zitten kijken naar de hubolino(of zoiets). Deze vinden veel mensen hier erg leuk. Als je al Duplo heb zou ik gaan voor een set met alleen banenstukjes. Ik heb er namelijk ook naar zitten kijken.
Hou jouw dochter van bouwen dan is misschien een houte trein baan ook erg leuk. Verder een leuk bordspel
donderdag 2 november 2017 om 21:00
Ik verwacht dat die van ons daar ook (nu) niet zo veel mee zal doen, maar die van brio is ook als los vliegtuig duurder dus als het vliegtuig een beetje mooi en leuk is is het nog steeds een prima koop denk ik. Het vliegtuig had hij van brio bij iemand gezien en vond hij prachtig dus die stond al op het lijstje (al is mijn lijstje hier veeeeeel te lang altijd haha)
donderdag 2 november 2017 om 21:06
Ik heb vernomen dat 2 familieleden Lidl-treinbaanspul voor de verjaardag van mijn zoontje hebben gekocht. Ben benieuwd wat ze gekozen hebben, ik kan zelf bijna niet kiezen
Gedeeld cadeau kan m.i. prima
Mijn kind is dus jarig rond Sinterklaas en heeft eigenlijk ook geen wensen dus ik doe gewoon wat knutselspul in de zak als vulling/uitpaksel ( krijgen ze normaal ook tussendoor wanneer nodig). Voor een 3-jarige bijvoorbeeld knutselmais (lekker groot cadeau) , play-doh, verf, nieuw kwastensetje, kliederschort met leuk printje - dat soort dingen

Gedeeld cadeau kan m.i. prima
Mijn kind is dus jarig rond Sinterklaas en heeft eigenlijk ook geen wensen dus ik doe gewoon wat knutselspul in de zak als vulling/uitpaksel ( krijgen ze normaal ook tussendoor wanneer nodig). Voor een 3-jarige bijvoorbeeld knutselmais (lekker groot cadeau) , play-doh, verf, nieuw kwastensetje, kliederschort met leuk printje - dat soort dingen
donderdag 2 november 2017 om 21:19
Ja hoor, prima juist, zo'n gezamenlijk cadeau. Ik wil dit jaar de kinderen gezamenlijk een speelgoedkassa geven. Voor nu is het het leukst voor de oudste, maar de jongste kan er ook al wel wat mee en heeft er de komende jaren ook nog veel lol van. Dan is het eerlijker en praktischer om het aan beiden te geven dan dat je dat soort dingen steeds aan de oudste geeft, terwijl eigenlijk de jongste er ook al allemaal van mee profiteert en je daarvoor van gekkigheid niet meer weet wat je moet kopen. Verder geef ik bepaalde dingen zoals knutselspullen en bepaalde Playmobil sets nu bewust aan de jongste, terwijl ze daar ook allebei gebruik van maken. Dan gaat het een beetje over en weer met het spelen met elkaars speelgoed en is het makkelijker om voor beiden wat te verzinnen.FunnyFace8 schreef: ↑02-11-2017 18:33Hoi! Ik lees hier af en toe mee voor inspiratie, maar ik zit nu een beetje te tobben over kerst (wij doen geen sint) en hoop hier wat tips te kunnen opdoen.
Wat dochter van bijna 3 van ons krijgt heb ik hier een paar pagina's geleden al gepost, maar inmiddels heb ik ook een lijstje voor de Sint-viering met familie en haar verjaardag, dus misschien kun je daar nog inspiratie uit halen:
- Goula Mozaïek
- Djeco spel My little cooperation (met dank aan NYC)
- Sylvanian families familie eekhoorn
- Plakkaatverf en kwasten
- Playmais
- Prinsessen tiara
- Haarspeldjes
- Kinderparaplu
We hebben voor haar verjaardag ook al een zwembad van Playmobil klaar liggen en ik zit nog te dubben over het Sylvanian startershuis, de Sylvanian boomhut of een poppenhuis (ik neig nu toch weer naar het startershuis: handzaam formaat en 'meer waar voor je geld' dan de boomhut).

vrijdag 3 november 2017 om 07:09
Nou, ik ben overstag hoor. Het gezamenlijke kado gaat er komen. Waarschijnlijk geen Hubelino maar een Quercetti achtig gevaarte waar mijn oudste van droomt.
En bedankt ook voor de leuke ideeen, Nicole123 en NYC. Ik heb het Djeco spel en de play mais op het boodschappenlijstje gezet. Had van allebei nog niet gehoord, maar ik heb het even opgezocht en het ziet er super leuk uit. Zal later ook nog een paar pagina's terug bladeren voor meer ideeen.
Treinbaan heb ik alweer opgeborgen Leoni. We hebben een mooie Brio set, maar ze kijken er niet meer naar om. Misschien dat ik hem volgend jaar nog eens voor de dag haal.
Wij hebben de Sylvanian families trouwens in een houten poppenhuis van Plan Toys. Het startershuis vond ik te klein, en ik vind houten meubeltjes ook leuker. Misschien ook iets voor jullie, Nicole?
En bedankt ook voor de leuke ideeen, Nicole123 en NYC. Ik heb het Djeco spel en de play mais op het boodschappenlijstje gezet. Had van allebei nog niet gehoord, maar ik heb het even opgezocht en het ziet er super leuk uit. Zal later ook nog een paar pagina's terug bladeren voor meer ideeen.
Treinbaan heb ik alweer opgeborgen Leoni. We hebben een mooie Brio set, maar ze kijken er niet meer naar om. Misschien dat ik hem volgend jaar nog eens voor de dag haal.
Wij hebben de Sylvanian families trouwens in een houten poppenhuis van Plan Toys. Het startershuis vond ik te klein, en ik vind houten meubeltjes ook leuker. Misschien ook iets voor jullie, Nicole?
vrijdag 3 november 2017 om 18:26
Vriend heeft woensdag goed ingeslagen bij Intertoys tijdens de kortingsactie
- Barbie camper (voor verjaardag)
- Barbie Chelsea droomballon (voor sint?)
- DVD Sing (sint?)
- Lego Friends catamaran (kerst)
- Shopkins shoppie grote set (kerst)
Scheelde toch weer aardig wat geld.
Verder moet ik hier dit weekend echt de pinypon te koop gaan aanbieden, anders zit ik er nog een jaar mee...
- Barbie camper (voor verjaardag)
- Barbie Chelsea droomballon (voor sint?)
- DVD Sing (sint?)
- Lego Friends catamaran (kerst)
- Shopkins shoppie grote set (kerst)
Scheelde toch weer aardig wat geld.
Verder moet ik hier dit weekend echt de pinypon te koop gaan aanbieden, anders zit ik er nog een jaar mee...
vrijdag 3 november 2017 om 18:34
Oh wat zonde, ik heb net vorig weekend alvast het keukentje gekocht voor zoontje voor Sint! Nu scheelt het gewoon 20 euro...

vrijdag 3 november 2017 om 18:39
Zou even bellen of tweeten naar de klantenservice voor een oplossing.

vrijdag 3 november 2017 om 20:01